Miehelle näpäytys, kun muu ei tehoa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Väsynyt Äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="huoh";27867393]Täysin samaa mieltä. Itse olin 2 lapsen kanssa kotona ja en kyllä ymmärrä näitä kommentteja jossa verrataan sitä töissä oloon.[/QUOTE]

lapsiakin on erilaisia! Mä lähdin aikanaan töihin lomailemaan :) niin teki moni ystäväkin. oikeesti näitten lasten kanssa se on täyttä työtä,etenkin kun tuolla yhdesä mussukalla on paha adhd :D saa kokeilla.

Kyllä minä tossa ap:n tilanteessa jättäisin miehen hyysäämättä, hoitaisin vaan pakolliset hommat (niin että mies sais pyykätä omat pyykkinsä ja tehdä omat ruokansa) ja sitten kun olis se oma uus harrastus, niin vetäisin takin päälle ja sanoisin heippa. Tosin tuossa tilanteessa pitää olla luotto siihen et se mies pärjää lasten kanssa sen ajan.

Ja tähän kiivaaseen keskusteluun viitaten, itsekään en ymmärrä sitä, että äidit valittaa miten paljon työtä lasten kanssa kotona olo vaatii. Itse olen kahden lapsen kanssa kotona (ollut yhteensä 4v) ja heti aamusta teen kotihommat, joten illalle jää ainoastaan ruuan laitto ja tiskien raivaaminen sen jälkeen. MUTTA voin sanoa että rankkaakin on ollut. Erehdyin muuttamaan miehen pyynnöstä tuppukylään (enää ei onneksi asuta siellä) missä ei ollut mulle kavereita (n.1000 asukasta), ei perhekerhoja tms, eikä mulla ollut silloin ajokorttia, eikä bussiyhteyksissä ollut kehumista. Elin siis 3vuotta lähestulkoon muusta maailmasta eristyksissä.. ei ollu kehumista siinä elämässä, vaikka lasten kanssa olikin helppoa kotona!

Voidaanko päästä tasa-arvoon kun on äitejä joiden mielestä isä on toissijainen lapselle äitiin verrattuna ja syynä pelkästään se ettei isä ole äiti. Täällä palstalla tämä on tullut esille esimerkiksi huoltajuutta koskevissa ketjuissa.

Hitaasti mutta varmasti ollan tuohon suuntaan menossa, tuloerot ovat pienentyneet..
vuosi vuodelta kasvaa koti-isien määrä samoin kun nykyään on alettu jopa antamaan lasten huoltajuuksia iseille..

Naulan kantaan. Tältä palstalta saa oksennukseen asti lukea kuinka nykyäidit valittavat elämästään ja siitä kuinka RANKKAA on ihan normaali perhe-elämä joka on ihan itse vapaa-ehtoisesti hankittu. Ei ole vapaa-aikaa, ei saa nukuttua, nyyh, nyyh, nyyh, jatkuvaa valitusta ja nillitystä ja omaa pahan olon projisoimista mieheen. Kaikki on sen miessian syytä vaikka tosiasiallinen syy on siinä että keskiverto nykynainen on liian laiska ja hyödytön äidiksi.

On aivan täysin USKOMATONTA että edes nainen jonka miehen tulotaso ja yhteiskunnan vahva turvaverkko mahdollistavat KOTIÄITIYDEN, siis täyspäiväisen kotona olon lasten kanssa KEHTAA silti tulla itkemään palstalle kuinka rankkaa hänellä on.

Ei jumalauta. Ymmärrän jotenkin jos siellä kotona on kuusi vaikeasti kehitysvammaista lasta ja 50 lypsävää lehmää hoidettavana mutta kuinka HELVETISSÄ nämä ämmät kehtaavat valittaa siitä kuinka heillä ei ole omaa aikaa ja sitä ja tätä ja kuinka "mies ei tee mitään" ellei hän ala saman tien kotitöihin ja lastenhoitajaksi töistä kotiin tultuaan. Nämä samat naiset ovat omat lapsensa täysin vapaaehtoisesti hankkineet ja useissa tapauksissa jopa miehiltään kerjänneet. Sitten kun se vauvahuuma katoaa ja arki iskee niin nämä nykyajan prinsessat purskahtavat itkuun.

Hävetkää naiset. Hävetkää niin saatanasti.

En häpeä. Miehillä sen sijaan on syytä hävetä. Itse kustansin hoitovapaani omilla säästöilläni. Mies ei minua elättänyt. Minä maksoin puolet kaikista pakollisista menoista ja lisäksi omat menoni. Turha siis yrittää saada minua potkittua maahan sillä verukkeella, että se määrätköön ja laiskotelkoon, joka maksaa.

Nämä laiskat kitisijämiehet alkavat kiinnostua vasta siinä vaiheessa lapsistaan, kun väsynyt nainen hakee eroa. Silloin palkataan kaikki mahdolliset lakimiehet ja vaaditaan lasten yksinhuoltajuutta, vaikkei herralla ole harmainta hajuakaan lasten arkitoimista.

Täälläkin yksi urpo sanoo saavansa raivarin, jos rouva ehdottaisi hänelle töiden jälkeen kotitöihin osallistumista. Jopas siinä herran kunniaa loukataan verisesti, jos hänen väsynyt lastensa äiti moista kehtaisi ehdottaa. Eipä taida rouva-kynnysmatolla olla uskallusta siihen. Mitäpä siitä, että hän joutuu yksikseen pyörittää perheen arkea.

[QUOTE="Elina";27876776]En häpeä. Miehillä sen sijaan on syytä hävetä. Itse kustansin hoitovapaani omilla säästöilläni. Mies ei minua elättänyt. Minä maksoin puolet kaikista pakollisista menoista ja lisäksi omat menoni. Turha siis yrittää saada minua potkittua maahan sillä verukkeella, että se määrätköön ja laiskotelkoon, joka maksaa.

Nämä laiskat kitisijämiehet alkavat kiinnostua vasta siinä vaiheessa lapsistaan, kun väsynyt nainen hakee eroa. Silloin palkataan kaikki mahdolliset lakimiehet ja vaaditaan lasten yksinhuoltajuutta, vaikkei herralla ole harmainta hajuakaan lasten arkitoimista.

Täälläkin yksi urpo sanoo saavansa raivarin, jos rouva ehdottaisi hänelle töiden jälkeen kotitöihin osallistumista. Jopas siinä herran kunniaa loukataan verisesti, jos hänen väsynyt lastensa äiti moista kehtaisi ehdottaa. Eipä taida rouva-kynnysmatolla olla uskallusta siihen. Mitäpä siitä, että hän joutuu yksikseen pyörittää perheen arkea.[/QUOTE]

Mee Elina lääkäriin :)
Juu ei tarvitse tosiaan vesaharjaa tuoda mulle 14h duunipäivän jälkeen :)
ja ei pyöritä kun me tehdään se yhdessä, hänelläkin van aivan selviö se että joutuu tekemään hieman enemmän kotitöitä kun min'ä käyn duunissa ja hoidan ns mieten työt :)

[QUOTE="vieras";27875525]Nämä miehennäpäyttelijät ja -kouluttajat ja -pakottajat ovat niitä naisia jotka todella ansaitsevat tulla yh-äideiksi. Sääliksi käy niitä miehiä jotka ovat näiden matkaan lähteneet ja erehtyneet perheenkin perustamaan.

Ei helvetti, oikeasti. "Näpäytänpä" vähän miestäni ja näytän sille! Pyydän nettipalstalta kanssasiskoilta vinkkejä kuinka miestä kannattaisi parhaiten "näpäyttää".

OMG[/QUOTE]

Sinun mielestäsi siis ap:n miehen kaltaista luuserisovinistia ei ole aiheellista näpäyttää? Minun mielestäni pelkkä näpäytys ei edes riitä, vaan ukko tarvitsisi kunnon potkun persuksille.

• Tykkää
Reactions: Millenia ja Tara74
[QUOTE="Elina";27876776]En häpeä. Miehillä sen sijaan on syytä hävetä. Itse kustansin hoitovapaani omilla säästöilläni. Mies ei minua elättänyt. Minä maksoin puolet kaikista pakollisista menoista ja lisäksi omat menoni. Turha siis yrittää saada minua potkittua maahan sillä verukkeella, että se määrätköön ja laiskotelkoon, joka maksaa.

Täälläkin yksi urpo sanoo saavansa raivarin, jos rouva ehdottaisi hänelle töiden jälkeen kotitöihin osallistumista. Jopas siinä herran kunniaa loukataan verisesti, jos hänen väsynyt lastensa äiti moista kehtaisi ehdottaa. Eipä taida rouva-kynnysmatolla olla uskallusta siihen. Mitäpä siitä, että hän joutuu yksikseen pyörittää perheen arkea.[/QUOTE]Mitä pahaa sulle on tehty? Iso halaus.

Hanki apua, vielä on toivoa.

ja ei pyöritä kun me tehdään se yhdessä, hänelläkin van aivan selviö se että joutuu tekemään hieman enemmän kotitöitä kun min'ä käyn duunissa ja hoidan ns mieten työt :)

Entäs kun se sinun vaimosikin käy duunissa? Lyödäänkö vetoa, niin hän hoitaa edelleen sekä työnsä, lapset (yövalvomisineen) että kodin. Sinulla on aika paha asenneongelma.

Täälläkin yksi urpo sanoo saavansa raivarin, jos rouva ehdottaisi hänelle töiden jälkeen kotitöihin osallistumista. Jopas siinä herran kunniaa loukataan verisesti, jos hänen väsynyt lastensa äiti moista kehtaisi ehdottaa. Eipä taida rouva-kynnysmatolla olla uskallusta siihen. Mitäpä siitä, että hän joutuu yksikseen pyörittää perheen arkea.[/QUOTE]

Kyllä minä sinuna häpeäisin, kun olet suostunut tuollaiseen järjestelyyn. Itselle ei käynyt mielen vieressäkään, että olisin ollut kh-tuella kotona siten, että olisin maksanut itse puolet kaikesta. Enkä todellakaan ollut mikään kynnysmatto. Lapsen kotihoidon pitäis olla YHTEINEN ratkaisu, kuten meilläkin. Silloin mies myös mielellään maksaa enemmän. Tosin itsekään en ollut läheskään kolmea vuotta kotona, olis seinät kaatuneet päälle ja olisin varmasti muuttunut palstan valittajakotiäitiksi.. ;)

Jos taas lapsen kotihoito vanhempainvapaan jälkeen on vain naisen ratkaisu, niin sitten ymmärrän että mies voi sluipata maksuista. Mutta tuolloin kyllä naurattaa, kuka akka tuollaisen miehen kanssa lasta on alkanut edes tekemään... :D

[QUOTE="mies";27876811]Mitä pahaa sulle on tehty? Iso halaus.

Hanki apua, vielä on toivoa.[/QUOTE]

Kylläpäs tähän ketjuun on eksynyt paljon laiskurimiehiä puolustavia sovinisteja.

[QUOTE="Elina";27876813]Entäs kun se sinun vaimosikin käy duunissa? Lyödäänkö vetoa, niin hän hoitaa edelleen sekä työnsä, lapset (yövalvomisineen) että kodin. Sinulla on aika paha asenneongelma.[/QUOTE]

hahhaha eipä ole koskaan ollut tuollaista ongelmaa, sinulla sensijaan tuntuu olevan pahoja vaikeuksia..
Meillä kun tosiaan tehdään asiat kimpassa, ainut ettei minun tarvitse esim.14h duuniputken jälkeen rruveta kotitöihin.. Ja emäntäni on naureskellut paljon tälle ketjulle kun hänenkään mielestä se kotona olo ei ole ihan hirveän raskasta :)

hahhaha eipä ole koskaan ollut tuollaista ongelmaa, sinulla sensijaan tuntuu olevan pahoja vaikeuksia..
Meillä kun tosiaan tehdään asiat kimpassa, ainut ettei minun tarvitse esim.14h duuniputken jälkeen rruveta kotitöihin.. Ja emäntäni on naureskellut paljon tälle ketjulle kun hänenkään mielestä se kotona olo ei ole ihan hirveän raskasta :)

Eipä varmaan uskalla olla eri mieltä raivareita saavan perheen pään kanssa. Sinun viesteistäsi paistaa äitien vähättely kauas, mutta etpä ole ainoa empatiakyvytön mies, joka ei pysty samaistumaan väsyneen äidin asemaan. Näyttää täällä olevan muutama nainenkin, jolta puuttuu täysin myötätunto ahdistavassa tilanteessa olevia kohtaan.

[QUOTE="Elina";27876995]Eipä varmaan uskalla olla eri mieltä raivareita saavan perheen pään kanssa. Sinun viesteistäsi paistaa äitien vähättely kauas, mutta etpä ole ainoa empatiakyvytön mies, joka ei pysty samaistumaan väsyneen äidin asemaan. Näyttää täällä olevan muutama nainenkin, jolta puuttuu täysin myötätunto ahdistavassa tilanteessa olevia kohtaan.[/QUOTE]

heheheh kyl muuten uskaltaa ja uskaltaisi häippästä aika nopeasti jos ihan vapaa herraksi hyppäisin, vaan kun ei tarvitse kun on ottanut älykkään vaimon joka on ymmärtänyt ettei Mailma pyöri pelkästään hänen ympärillään, vaikka kotiäiti onkin.

Mut ota ellu oikeesti iisisti saat viel jonkun sydärin tai vastaavaa :(

Mitä on nämä ns. miesten työt? Renkaiden vaihto kaksi kertaa vuodessa? Lumen luonti auton ympäriltä pari kertaa talvessa? Jotain muuta, mitä?

Kyllä voi vaan päätään puistella miten älyttömyyksiin tämä keskustelu on äitynyt. Ymmärrän vain ja ainoastaan siinä vaiheessa koti-äidin 'virkaan'kuuluvan kodin ja lasten hoitamisen kun mies oikeastikin tuo sen leivän pöytään eikä käy vaan sohvan pohjalla pyöriskelemässä ja vuosi toisensa jälkeen aloittaa koulun,aloittaa kurssin,jää työttömäksi ja kaiken päälle vittuilee kun erehdytään kysymään sopisiko lapset jättää herran haltuun maitokauppa-reissulle. ja niinkuin viimeisessäkin viestissä sanotaan niin on eräskin 'emäntä'naureskellut kyseiselle ketjulle joka on minunkin mielestäni mennyt ylitse - mutta jokaisen pitäisi edelleenkin muistaa alkuperäinen lähtö tälle ketjulle eikä paasata naama punaisena milloin mistäkin asian laidasta. Niin pitkään kun mun nurkissa pyörii 3 lapsen lisäksi aikuinen lapsi aion häntä todellakin näpäytellä ihan siinä toivossa josko hän edes likaiset bokserit kiikuttaisi pyykikoriin,siirtäisi astiat edes tiskipöydälle,osallistuisi jollakin tapaa yhteiseen arkeen eikä olisi vain minä minä minä. Alleviivaan vielä erikseenkin että koti-äitiys ei ole hirveä vaihtoehto vaan ihanimmillaan oikeata laatu-aikaa lasten kanssa ja siitä laatu-ajasta minä aion nauttia koko rahan edestä tavallani(ja kyllä,sen rahan olen tienannut töitä tehden). Ja te naiset, pahimpia vihamiehiä toisilleen. Äidit,varsinkin. Kateellisuutta,katkeruutta,kilpailua ja äideistä-parhain tittelistä taistelua. Mä nostan hattua jokaiselle jolla on matonen sohvalla pyörimässä ja uskaltaa hälle laittaa vastaankin!

[QUOTE="vieras";27875525]Nämä miehennäpäyttelijät ja -kouluttajat ja -pakottajat ovat niitä naisia jotka todella ansaitsevat tulla yh-äideiksi. Sääliksi käy niitä miehiä jotka ovat näiden matkaan lähteneet ja erehtyneet perheenkin perustamaan.

Ei helvetti, oikeasti. "Näpäytänpä" vähän miestäni ja näytän sille! Pyydän nettipalstalta kanssasiskoilta vinkkejä kuinka miestä kannattaisi parhaiten "näpäyttää".

OMG[/QUOTE]

Omg vaan itsellesi. Kyllä olisi yksinhuoltaja arki vain luksusta,vain 3 lasta joiden kanssa saisi nauttia elosta :) Oih,sitä onnea ja autuutta outellessa,tässähän kun on nyt ihan pilattu ja tuhottu koko elo vain siksi että on koitettu edes jollakin tapaa saada mies heräämään pilvilinnoistaan :D

[QUOTE="Linnea";27877128]Kyllä voi vaan päätään puistella miten älyttömyyksiin tämä keskustelu on äitynyt. Ymmärrän vain ja ainoastaan siinä vaiheessa koti-äidin 'virkaan'kuuluvan kodin ja lasten hoitamisen kun mies oikeastikin tuo sen leivän pöytään eikä käy vaan sohvan pohjalla pyöriskelemässä ja vuosi toisensa jälkeen aloittaa koulun,aloittaa kurssin,jää työttömäksi ja kaiken päälle vittuilee kun erehdytään kysymään sopisiko lapset jättää herran haltuun maitokauppa-reissulle. ja niinkuin viimeisessäkin viestissä sanotaan niin on eräskin 'emäntä'naureskellut kyseiselle ketjulle joka on minunkin mielestäni mennyt ylitse - mutta jokaisen pitäisi edelleenkin muistaa alkuperäinen lähtö tälle ketjulle eikä paasata naama punaisena milloin mistäkin asian laidasta. Niin pitkään kun mun nurkissa pyörii 3 lapsen lisäksi aikuinen lapsi aion häntä todellakin näpäytellä ihan siinä toivossa josko hän edes likaiset bokserit kiikuttaisi pyykikoriin,siirtäisi astiat edes tiskipöydälle,osallistuisi jollakin tapaa yhteiseen arkeen eikä olisi vain minä minä minä. Alleviivaan vielä erikseenkin että koti-äitiys ei ole hirveä vaihtoehto vaan ihanimmillaan oikeata laatu-aikaa lasten kanssa ja siitä laatu-ajasta minä aion nauttia koko rahan edestä tavallani(ja kyllä,sen rahan olen tienannut töitä tehden). Ja te naiset, pahimpia vihamiehiä toisilleen. Äidit,varsinkin. Kateellisuutta,katkeruutta,kilpailua ja äideistä-parhain tittelistä taistelua. Mä nostan hattua jokaiselle jolla on matonen sohvalla pyörimässä ja uskaltaa hälle laittaa vastaankin![/QUOTE]

Eli sinun yksilösi on täysi idiootti :) tämä ei varmaan tarkoita että kaikki miehet on

puulämmitteinen talo puut omasta metsästä-autoihin liittyvä- lämmitys-lumityöt/kattolumityöt rännien putsaukset ym ym

Meillä lumien pudotukseen katolta meni viime vuonna yksi päivä. Sitä ennen ei ole tarvinnut lumia koskaan pudotella, eikä ole tänä talvenakaan tarvinnut tehdä. Rännien putsaus tehdään kerran vuodessa. Puusavottaan ei montaa päivää vuodessa mene. Autot meillä huollatetaan ammattiliikkeessä. Nykyautoja ei edes itse pysty huoltamaan. Puiden viskominen 'uuniin' on lepäilyä verrattuna vaikkapa ruoanlaittoon lasten pyöriessä jaloissa.

Eipä tuo miestentyö-lista kovin vaikuttava ollut. Niihin naisten töihin menee paljon enemmän aikaa ja niitä tehdään päivittäin.

Yhteistyössä