[QUOTE="Elina";27876776]En häpeä. Miehillä sen sijaan on syytä hävetä. Itse kustansin hoitovapaani omilla säästöilläni. Mies ei minua elättänyt. Minä maksoin puolet kaikista pakollisista menoista ja lisäksi omat menoni. Turha siis yrittää saada minua potkittua maahan sillä verukkeella, että se määrätköön ja laiskotelkoon, joka maksaa.
Nämä laiskat kitisijämiehet alkavat kiinnostua vasta siinä vaiheessa lapsistaan, kun väsynyt nainen hakee eroa. Silloin palkataan kaikki mahdolliset lakimiehet ja vaaditaan lasten yksinhuoltajuutta, vaikkei herralla ole harmainta hajuakaan lasten arkitoimista.
Täälläkin yksi urpo sanoo saavansa raivarin, jos rouva ehdottaisi hänelle töiden jälkeen kotitöihin osallistumista. Jopas siinä herran kunniaa loukataan verisesti, jos hänen väsynyt lastensa äiti moista kehtaisi ehdottaa. Eipä taida rouva-kynnysmatolla olla uskallusta siihen. Mitäpä siitä, että hän joutuu yksikseen pyörittää perheen arkea.[/QUOTE]
Kyllä minä sinuna häpeäisin, kun olet suostunut tuollaiseen järjestelyyn. Itselle ei käynyt mielen vieressäkään, että olisin ollut kh-tuella kotona siten, että olisin maksanut itse puolet kaikesta. Enkä todellakaan ollut mikään kynnysmatto. Lapsen kotihoidon pitäis olla YHTEINEN ratkaisu, kuten meilläkin. Silloin mies myös mielellään maksaa enemmän. Tosin itsekään en ollut läheskään kolmea vuotta kotona, olis seinät kaatuneet päälle ja olisin varmasti muuttunut palstan valittajakotiäitiksi..
Jos taas lapsen kotihoito vanhempainvapaan jälkeen on vain naisen ratkaisu, niin sitten ymmärrän että mies voi sluipata maksuista. Mutta tuolloin kyllä naurattaa, kuka akka tuollaisen miehen kanssa lasta on alkanut edes tekemään...