meillä menee päin hel*ettiä ja mä en jaksa enää.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
paikkakuntaa en vaihda, mun työt ja tukiverkko ja lapsen kaverit on täällä.
mä en pelkää yksinhuoltajuutta, siitä ei ole kyse, vaan siitä et MÄ EN PÄÄSE POIS TÄÄLTÄ!!

ei ole ketään kenen nurkkiin mennä, kunnassa sanottiin et vaik tilanne on tää niin voi mennä vuosikin, asuntojonot ihan tukossa ja tosiaan ne yksityiset markkinat ihan nollilla...

Älä usko kaikkea mitä sinulle sanotaan. Kunnalla on lakiin perustuva velvollisuus järjestää asunto lapsiperheelle ja asunto on tultava heti. Asiaan ei vaikuta se, että lähdet entisestä asunnosta omasta halustasi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Moi!

Olen itse myös hankalassa suhteessa, mutta en nyt halua varastaa ketjuasi omilla jutuillani. Paljon voimia sinulle! Tiedät itsekin, että mies kohtelee sinua kuin lattiarättiä.

Ala nyt laittaman käytännön asioita kuntoon. Pakkaile tavaroitasi (ja lasten) jne. Yleensä kunnilla on vuokra-asuntoja ja vaikka jonot olisivat pitkät, pääset varmasti vähän kiilaamaan. Sinun on mentävä paikan päälle kuntasi vuokra-asuntoja hoitavaan toimistoon ja kerrottava, että olet lapsinesi asunnoton. Mies heitti pelolle. Saat viikossa asunnon. Ei ehkä rehellisin keino, mutta näin se maailma valitettavasti toimii...

Tsemppiä!

Juurin näin!

Alkuperäinen kirjoittaja oihj:
Se ettei muka löytyis kämppää on vaan tekosyy leikkiä marttyyriä. Sielläs mätänet, et sä tolla asenteella mihinkään pääse.

Jos on pieni kaupunki tai vast niin voin kuvitella että on vaikea löytää.

tää on tosi pieni paikkakunta, kunnalla ainoat vuokra-asunnot.
mä en uskalla ottaa lainaa kun en tiedä jatkostani, syyskuussa varmistuu jatko ja sit vois katsella sitä ostamistakin.. ehkä.. olen mä tässä säännöllisesti netistä katsonut millaisia asuntoja tääl on myynnissä, mut lähinnä niitä yli 200neliöisiä vastavalmistuneita omakotitaloja, rivitaloasunnot on todella kiven alla ja noiden koirieni takia kerrostaloon ei voida muuttaa.. tosin eipä kerrostalojakaan täällä ole kun 6 ja nekin täynnä juoppoja ja vanhuksia.
kaikki tuntuu vaan nyt niin toivottomalta, mutta kaipa se aurinko munkin risukasaani joskus paistaa.... :)
kiitos kaikille :)

Alkuperäinen kirjoittaja punikkitatti:
Jos olet miettinyt toisenkin kerran ja varma siitä, että olet oman osuutesi kunnialla hoitanut, niin pyri jollakin keinolla eroon tuollaisesta miehestä...

kyllä olen paljon peiliin tuijotellut ja tutkinut itseäni, kaikkeni olen tehnyt.. :)

en nyt tarkoita millään pahalla kenellekään, mutta kannattaa lukea yleensä koko ketju eikä vaan sitä ensimmäistä viestiä.. tässäkin ketjussa muutama kysyy / olettaa asioita jotka olen jo selittänyt.

Laita itse asunnonetsintäilmoituksia kauppoihin ja lehtiin, soita isännöitsijät, marssi kunnan asuntovastaavan luo ja kerro olevasi koditon. Pakkaa tavarat valmiiksi. Kyllä asiat selviää ja järjestyy kun laittaa tapahtumaan. Vaikeinta on vain ottaa ja kunnolla toimia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja nn:
aja ukko pelolle.. miks sun pitäis siitä muuttaa :O

vaikka siks että tää on miehen talo... mulla ei ole tähän osaa eikä arpaa..

tää on niin tätä!
miksette naiset pidä oikeuksistanne kiinni???
mä en ikinä suostuisi asumaan MIEHEN katon alla - että se vois vaan heittää mut ja kersat ulos jos kyllästyis! se on joko yhteinen omaisuus se talo tai sitten ei ollenkaan! argh!
ottaa ne vaaleanpunaset kakkulat pois silmiltä... ei kukaan voi olla noin tyhmä että ei huolehdi itsestään että on samat oikeudet kämppään/taloon kuin puolisollakin...!
jos muuttaa toisen omistamaan, niin pitää hoitaa asia niin että ostaa siitä edes osan... mieluusti puolet.
itelläni on 49% - näin ollen en menettänyt ensiasunnonosto-oikeuttani!

Just just... miehen taloon on muutettu. Hmhy.
Sitä mullekin aikoinaan eräs mies ehdotti. Ja kun en suostunut hälle vuokralle asumaan, niin olin kuulemma sellainen ihminen, joka haluaa vaan rusinat pullasta. Olin että WTF?
Oltiin siinä vaiheessa tapailtu muutaman kerran. Itsellääni omistusasunto ja olis pitänyt siitä suoriutua eroon ja muutta vuokralle miehen taloon!!! No en tietty suostunut heti asiasta päättämään, varsinkin kun tää kyseinen hemmo oli ollut jo KOLME kertaa naimisissa!!! ja sen se kertoi vasta, kun oli pakko!!!
No en siis suostunut ja minut jätettiin. =D

Yhteistyössä