Ketju uskossa oleville ja uskonasioita pohdiskeleville! :)

"vieras"
Äähhhhh...joku asia voi olla osa ihmistä (kuten usko) mutta onko sen asian pakko olla aina henkilökohtainen, vaiettu tai tabu, niin se on eri juttu.
Eli kun pilkkaat/naurat toisen uskonnolle, pilkkaat sitä ihmistä, koska usko on osa häntä. Eikä siinä mitään, ihan vapaasti. Mutta älä jeesustele sitten toisaalla, että "Enhän minä ketään ihmistä!11!!!".
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27871813]Eli kun pilkkaat/naurat toisen uskonnolle, pilkkaat sitä ihmistä, koska usko on osa häntä. Eikä siinä mitään, ihan vapaasti. Mutta älä jeesustele sitten toisaalla, että "Enhän minä ketään ihmistä!11!!!".[/QUOTE]

jo tietää paljon uskosta! mutta et tiedä...kuolema! sen kokee jokainen ihminen..millon?
 
[QUOTE="vieras";27871771]Eikö? Kerropa Echo itse, miten Unique on nyt tässä väärässä.[/QUOTE]

mutta et ole sanonut että yksin saisit sodat loppumaan ;) jos oikeasti jokainen uskova rukoilisi sydämmensä pohjasta päivittäin sotien puolesta, sitten ehkä tapahtuisi jotain... mutta tuo vieras sanoi, että sä et vaan laiskuuttas viitsi lopettaa sotia, näin tiivistettynä :D
 
[QUOTE="vieras";27871813]Eli kun pilkkaat/naurat toisen uskonnolle, pilkkaat sitä ihmistä, koska usko on osa häntä. Eikä siinä mitään, ihan vapaasti. Mutta älä jeesustele sitten toisaalla, että "Enhän minä ketään ihmistä!11!!!".[/QUOTE]

älähän nyt omille jutuilles hermostu..
 
"vieras"
mutta et ole sanonut että yksin saisit sodat loppumaan ;) jos oikeasti jokainen uskova rukoilisi sydämmensä pohjasta päivittäin sotien puolesta, sitten ehkä tapahtuisi jotain... mutta tuo vieras sanoi, että sä et vaan laiskuuttas viitsi lopettaa sotia, näin tiivistettynä :D
Tunti sitten olit tätä mieltä

"Ei niitä sotia olisi ikinä alkanutkaan, jos ne rukouksilla voitaisi estää."

Että yritäpä nyt päättää.
 
[QUOTE="vieras";27871813]Eli kun pilkkaat/naurat toisen uskonnolle, pilkkaat sitä ihmistä, koska usko on osa häntä. Eikä siinä mitään, ihan vapaasti. Mutta älä jeesustele sitten toisaalla, että "Enhän minä ketään ihmistä!11!!!".[/QUOTE]

Taas...usko on osa jotakuta ihmistä, mutta olemmeko vain me suomalaiset oikeassa päättäessämme, että usko on sellainen asia josta ei saa puhua muille? Vastaatko tähän?
Tietysti jos joku ei halua puhua ollenkaan uskonasioista tai uskonnoista, niin sitten en minäkään puhu. Ja usein se aloite tulee tälläkin palstalta joltain toiselta, joka kysyy asiaa yleisesti uskovilta tai minulta. Jos vastaukseni on monoteistinen ja kysyjä loukkantuu sen takia, niin siitä en ota syyllisyyttä.

No pitää kertoa nyt virheestä jonka tein tällä viikolla: Yhdessä meedioketjussa ketjun ap kysyi että onko muita jotka kokee vainajien viestejä tms. Varoitin sitä ketjun aloittanutta vaikka se ei kaivannut mun varoitustani, ja en tee semmoista enää. Mutta perusteluna puuttumiselle/tuputtamiselle mulla oli se, että tämä ihminen koki ahdistusta siitä kun aistii kuolleista ihmisistä kaikkea ja sanoin että mikä asiaan tepsii. Mutta ketjussa hän kysyi nimenomaan muiden vastaavia kokemuksia, joten myönnän että en vastannut siihen kysymykseen jonka hän esitti. (turhis-ketjuissa tuo ei liene yhtä kiellettyä)

Kohta unille...
 
mutta et ole sanonut että yksin saisit sodat loppumaan ;) jos oikeasti jokainen uskova rukoilisi sydämmensä pohjasta päivittäin sotien puolesta, sitten ehkä tapahtuisi jotain... mutta tuo vieras sanoi, että sä et vaan laiskuuttas viitsi lopettaa sotia, näin tiivistettynä :D
Jaa juu, en mä SITÄ ole tosiaan väittänyt että minä yksin saisin rukouksillani a.) yhden sodan ja b) kaikki sodat estettyä tai lopetettua. Yhteenkin sotaan tarvitaan tuhansittain (?) rukoilijoita.
Sen vaan kerroin että tekisi mieli alkaa tykittää jotakuta Dalai Lamaa rukouksilla ja seurata mitä hänelle tapahtuu. Jotain ainakin tapahtuu; uskoontulo on viime kädessä hänen oma asiansa ja siihen ei parhaatkaan rukoukset aina vaikuta, mutta ainakin hänellä ne voimat olisivat jumissa, tai Herra pistäisi hänet pois puhumasta, tms...
 
"vieras"
Sen vaan kerroin että tekisi mieli alkaa tykittää jotakuta Dalai Lamaa rukouksilla ja seurata mitä hänelle tapahtuu. Jotain ainakin tapahtuu; uskoontulo on viime kädessä hänen oma asiansa ja siihen ei parhaatkaan rukoukset aina vaikuta, mutta ainakin hänellä ne voimat olisivat jumissa, tai Herra pistäisi hänet pois puhumasta, tms...
Ja taas. Etkö tosiaan näe ylimielisyyttäsi?
 
"vieras"
Taas...usko on osa jotakuta ihmistä, mutta olemmeko vain me suomalaiset oikeassa päättäessämme, että usko on sellainen asia josta ei saa puhua muille? Vastaatko tähän?
Tietysti jos joku ei halua puhua ollenkaan uskonasioista tai uskonnoista, niin sitten en minäkään puhu. Ja usein se aloite tulee tälläkin palstalta joltain toiselta, joka kysyy asiaa yleisesti uskovilta tai minulta. Jos vastaukseni on monoteistinen ja kysyjä loukkantuu sen takia, niin siitä en ota syyllisyyttä.

No pitää kertoa nyt virheestä jonka tein tällä viikolla: Yhdessä meedioketjussa ketjun ap kysyi että onko muita jotka kokee vainajien viestejä tms. Varoitin sitä ketjun aloittanutta vaikka se ei kaivannut mun varoitustani, ja en tee semmoista enää. Mutta perusteluna puuttumiselle/tuputtamiselle mulla oli se, että tämä ihminen koki ahdistusta siitä kun aistii kuolleista ihmisistä kaikkea ja sanoin että mikä asiaan tepsii. Mutta ketjussa hän kysyi nimenomaan muiden vastaavia kokemuksia, joten myönnän että en vastannut siihen kysymykseen jonka hän esitti. (turhis-ketjuissa tuo ei liene yhtä kiellettyä)

Kohta unille...
Uskosta puhuminen ja toisen uskon, eli samalla sen ihmisen, vähättely lienee eri asioita?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27871928]Tunti sitten olit tätä mieltä

"Ei niitä sotia olisi ikinä alkanutkaan, jos ne rukouksilla voitaisi estää."

Että yritäpä nyt päättää.[/QUOTE]

kun tiedän totuuden! Ennemmin eläiten puolella!
 
[QUOTE="vieras";27872027]Ja taas. Etkö tosiaan näe ylimielisyyttäsi?[/QUOTE]

Vastaus: Jumala toimii, kun rukoillaan.
Esirukouksessa jonkun puolesta annetaan pallo Jumalalle. Jumala kyllä toimii ja tekee, mutta sitä me ei aina tiedetä että millä tavoin ne rukoukset toteutuu. Jumalahan se ottaa vastuun, Hänhän se siinä vaikuttaa, ja usein vaikuttaa asioita mitkä ovat nimenomaan kohteena olevan ihmisen parhaaksi.
 
Rautalangasta vielä ennen nukkumaanmenoa:
Pari tuttuani rukoili intensiivisesti erään seksipuodin puolesta, tai siis sitä vastaan. Konkkaan meni aika pian sen jälkeen. No, kai sitten putkahti paikkakunnalle toinen jossain vaiheessa, en tiedä - muista rikkaruohovertaus!
Oliko ylimielistä tai julmaa kun seksikaupan pitäjä joutui tekemään konkurssin? Ehkä ajallisesti kyllä, mutta iankaikkisuusnäkökulmasta ajateltuna se oli hänen ja muiden parhaaksi (sitä en tiedä tuliko uskoon, se on eri asia vielä). Uskovat rukoili, Jumala toimi ja päätti miten toimi.
Näitä esimerkkejä on.
Ja juu, en ole seksiä vastaan. Mutta en jaksa selittää miksi Jumala, seksin luoja, ei hyväksy seksiputiikkia.
 
aaahhh
Rautalangasta vielä ennen nukkumaanmenoa:
Pari tuttuani rukoili intensiivisesti erään seksipuodin puolesta, tai siis sitä vastaan. Konkkaan meni aika pian sen jälkeen. No, kai sitten putkahti paikkakunnalle toinen jossain vaiheessa, en tiedä - muista rikkaruohovertaus!
Oliko ylimielistä tai julmaa kun seksikaupan pitäjä joutui tekemään konkurssin? Ehkä ajallisesti kyllä, mutta iankaikkisuusnäkökulmasta ajateltuna se oli hänen ja muiden parhaaksi (sitä en tiedä tuliko uskoon, se on eri asia vielä). Uskovat rukoili, Jumala toimi ja päätti miten toimi.
Näitä esimerkkejä on.
Ja juu, en ole seksiä vastaan. Mutta en jaksa selittää miksi Jumala, seksin luoja, ei hyväksy seksiputiikkia.
Mitä vittua minä luin juuri? Tähänkö on tultu, ettei löydy parempia rukouksen kohteita kun seksipuodin konkurssi? Aika heikoilla on teidänkin kuviot.
 
  • Tykkää
Reactions: Jehnny Tightlips
"vieras"
Rautalangasta vielä ennen nukkumaanmenoa:
Pari tuttuani rukoili intensiivisesti erään seksipuodin puolesta, tai siis sitä vastaan. Konkkaan meni aika pian sen jälkeen. No, kai sitten putkahti paikkakunnalle toinen jossain vaiheessa, en tiedä - muista rikkaruohovertaus!
Oliko ylimielistä tai julmaa kun seksikaupan pitäjä joutui tekemään konkurssin? Ehkä ajallisesti kyllä, mutta iankaikkisuusnäkökulmasta ajateltuna se oli hänen ja muiden parhaaksi (sitä en tiedä tuliko uskoon, se on eri asia vielä). Uskovat rukoili, Jumala toimi ja päätti miten toimi.
Näitä esimerkkejä on.
Ja juu, en ole seksiä vastaan. Mutta en jaksa selittää miksi Jumala, seksin luoja, ei hyväksy seksiputiikkia.
en rukoilis huvikseen! ooon ja toteutu mutta ehdolla!...siis en jumalalta! joku muu kuuntelee...kuulostaako seko päältä!
 
"vieras"
Rautalangasta vielä ennen nukkumaanmenoa:
Pari tuttuani rukoili intensiivisesti erään seksipuodin puolesta, tai siis sitä vastaan. Konkkaan meni aika pian sen jälkeen. No, kai sitten putkahti paikkakunnalle toinen jossain vaiheessa, en tiedä - muista rikkaruohovertaus!
Oliko ylimielistä tai julmaa kun seksikaupan pitäjä joutui tekemään konkurssin? Ehkä ajallisesti kyllä, mutta iankaikkisuusnäkökulmasta ajateltuna se oli hänen ja muiden parhaaksi (sitä en tiedä tuliko uskoon, se on eri asia vielä). Uskovat rukoili, Jumala toimi ja päätti miten toimi.
Näitä esimerkkejä on.
Ja juu, en ole seksiä vastaan. Mutta en jaksa selittää miksi Jumala, seksin luoja, ei hyväksy seksiputiikkia.
Niin. Tai sitten sama omistaja vain muuttii liikkeensä itselleen parempaan paikkaan :)
 
"vieras"
Vastaus: Jumala toimii, kun rukoillaan.
Esirukouksessa jonkun puolesta annetaan pallo Jumalalle. Jumala kyllä toimii ja tekee, mutta sitä me ei aina tiedetä että millä tavoin ne rukoukset toteutuu. Jumalahan se ottaa vastuun, Hänhän se siinä vaikuttaa, ja usein vaikuttaa asioita mitkä ovat nimenomaan kohteena olevan ihmisen parhaaksi.
Ja Dalai Lama toimii, puhuu ja vie rauhan sanomaa edelleen ympäri maailmaa. Ei kovin tukkoiselta meno näytä :)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27872138]Ja Dalai Lama toimii, puhuu ja vie rauhan sanomaa edelleen ympäri maailmaa. Ei kovin tukkoiselta meno näytä :)[/QUOTE]

kait tiedät että ne jotka joutuu älyämään älyää!
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27872138]Ja Dalai Lama toimii, puhuu ja vie rauhan sanomaa edelleen ympäri maailmaa. Ei kovin tukkoiselta meno näytä :)[/QUOTE]

minun keksimä henkinen jutska! Se siitä!
 
[QUOTE="vieras";27872138]Ja Dalai Lama toimii, puhuu ja vie rauhan sanomaa edelleen ympäri maailmaa. Ei kovin tukkoiselta meno näytä :)[/QUOTE]

En mä vielä (oikeasti) ole sen puolesta edes kunnolla rukoillut, kunhan otin hänet esimerkikseni. :D Se vaatisi paljon, paljon aikaa, ja mulla on lähempänäkin olevia rukoiltavia, heitä haluan muistaa ensin. Ehkä joskus 80-vuotiaana mummona kun lapset ovat toivon mukaan maailmalla ja mulle tulee ateria-ja siivouspalvelu, tykitän sitten keinutuolista käsin rukouksia niin että Dalain puntissa tärisee (mummojen rukouksissa on voimaa). Mutta sit kyllä Dalai Lama on jo kuollu, eli myöhäistä..:|

Noita seksiputiikkiesimerkkejä muuten piisaa. Heh, tiedän jo millä tulee sohaistuksi tällä palstalla ampiaispesään...mutta en kirjoittele tahallaan sohiakseni.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä