[QUOTE="vieras";27871813]Eli kun pilkkaat/naurat toisen uskonnolle, pilkkaat sitä ihmistä, koska usko on osa häntä. Eikä siinä mitään, ihan vapaasti. Mutta älä jeesustele sitten toisaalla, että "Enhän minä ketään ihmistä!11!!!".[/QUOTE]
Taas...usko on osa jotakuta ihmistä, mutta olemmeko vain me suomalaiset oikeassa päättäessämme, että usko on sellainen asia josta ei saa puhua muille? Vastaatko tähän?
Tietysti jos joku ei halua puhua ollenkaan uskonasioista tai uskonnoista, niin sitten en minäkään puhu. Ja usein se aloite tulee tälläkin palstalta joltain toiselta, joka kysyy asiaa yleisesti uskovilta tai minulta. Jos vastaukseni on monoteistinen ja kysyjä loukkantuu sen takia, niin siitä en ota syyllisyyttä.
No pitää kertoa nyt virheestä jonka tein tällä viikolla: Yhdessä meedioketjussa ketjun ap kysyi että onko muita jotka kokee vainajien viestejä tms. Varoitin sitä ketjun aloittanutta vaikka se ei kaivannut mun varoitustani, ja en tee semmoista enää. Mutta perusteluna puuttumiselle/tuputtamiselle mulla oli se, että tämä ihminen koki ahdistusta siitä kun aistii kuolleista ihmisistä kaikkea ja sanoin että mikä asiaan tepsii. Mutta ketjussa hän kysyi nimenomaan muiden vastaavia kokemuksia, joten myönnän että en vastannut siihen kysymykseen jonka hän esitti. (turhis-ketjuissa tuo ei liene yhtä kiellettyä)
Kohta unille...