Siis onko työttömyyskorvaus oikeesti noin suuri???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työn raskaan raataja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
perheettömällä työttömällä on sen 300-400, josta pitää sit maksa vielä vuokra.

+ saa asumistukea ja ehkä tt-tukea. Harjoittelussakin voi vähentää matkat verotuksessa, mutta omavastuu 500 euroa vai onko nykyään jopa 600 euroa.

Mä en tajua tuota aapeen kitinää. Mä jään itse _tappiolle_ tehdessäni töitä silloin kun niitä sattuu olemaan ja ap valittaa, kun menojen jälkeen palkasta jää 200-300 euroa enemmän kuin kotona. Kotona menisi enemmän ruokaankin rahaa, jos lapset päivähoitoikäisiä. En ymmärrä en...

[QUOTE="vieras";27813541]+ saa asumistukea ja ehkä tt-tukea. Harjoittelussakin voi vähentää matkat verotuksessa, mutta omavastuu 500 euroa vai onko nykyään jopa 600 euroa.

Mä en tajua tuota aapeen kitinää. Mä jään itse _tappiolle_ tehdessäni töitä silloin kun niitä sattuu olemaan ja ap valittaa, kun menojen jälkeen palkasta jää 200-300 euroa enemmän kuin kotona. Kotona menisi enemmän ruokaankin rahaa, jos lapset päivähoitoikäisiä. En ymmärrä en...[/QUOTE]

se työssäkäyväkin, jos silä on pieni palkka n samalla tavalla oikeutettu asumistuken ajt työttömyspäivärahaan, sma se normi o onko täissä vai ei. jso sun palkka on osa-aikatöissä vaikka 800e niin varmasti sat vielä sossuata lisää, kun ei sillä elä.

se työssäkäyväkin, jos silä on pieni palkka n samalla tavalla oikeutettu asumistuken ajt työttömyspäivärahaan, sma se normi o onko täissä vai ei. jso sun palkka on osa-aikatöissä vaikka 800e niin varmasti sat vielä sossuata lisää, kun ei sillä elä.

Sulle on näköjään ihan vierasta se, että kaikki ei ole yksinhuoltajia tai pummeja. Eli ei tule tähän taliuteen sossusta rahaa tai asumistukea, mutta ajatellen sitä että saisin näppiin 638 euroa työttömänä + ei menisi päivähoitomaksua ja nyt kun pidän kokopäiväpaikkaa koko ajan, jos vaikka soittavat töihin tai työllistyn kunnolla niin maksan päivähoitomaksun ja työt saattavat olla ihan missä vaan + vielä eväät sinne niin minä maksan siitä, että saan käydä töissä.

[QUOTE="vieras";27813679]Sulle on näköjään ihan vierasta se, että kaikki ei ole yksinhuoltajia tai pummeja. Eli ei tule tähän taliuteen sossusta rahaa tai asumistukea, mutta ajatellen sitä että saisin näppiin 638 euroa työttömänä + ei menisi päivähoitomaksua ja nyt kun pidän kokopäiväpaikkaa koko ajan, jos vaikka soittavat töihin tai työllistyn kunnolla niin maksan päivähoitomaksun ja työt saattavat olla ihan missä vaan + vielä eväät sinne niin minä maksan siitä, että saan käydä töissä.[/QUOTE]

ei se ole automaatti että työtön ei amksa päivähoitomaksuja, siehn vaikuttttaa KOKO peren tulot, jotne myös työttömälle voi tule hoitomaksua.
silloin palkan pitä ola aika hyv jos ei YHTÄÄN saa asumistukea, normit on aina samat oli töissä tai ei.

ei se ole automaatti että työtön ei amksa päivähoitomaksuja, siehn vaikuttttaa KOKO peren tulot, jotne myös työttömälle voi tule hoitomaksua.
silloin palkan pitä ola aika hyv jos ei YHTÄÄN saa asumistukea, normit on aina samat oli töissä tai ei.
se etä sat asumistuke aei trkoita etä ole tPumi, van saat apua KELALTA siihen että voit maksa vuokrasi. se ei tuel sossusta aj aika moni tysskäyväkin saa asumistukea, se on smanlaienne raha kuin esin kothoidontuki tai lapsilisä, ei mitnän hävettävää siinä ole,, jos häpeät asumistuen hakemista, sit pitäis hävetä myös lapsiliää, rahat tulee smasta paikasta.
Sossussa ssioiva ei oel pummi, kosk jotkut PIENITULOISET joutuvat siellä aisoimaan että pystyvät samaan ruokaa. ennemin menisin sossuun kui antaiisan lasteni nähdä nälkää vaan siksi etä nolottaa sossun meno

[QUOTE="vieras";27813679]Sulle on näköjään ihan vierasta se, että kaikki ei ole yksinhuoltajia tai pummeja. Eli ei tule tähän taliuteen sossusta rahaa tai asumistukea, mutta ajatellen sitä että saisin näppiin 638 euroa työttömänä + ei menisi päivähoitomaksua ja nyt kun pidän kokopäiväpaikkaa koko ajan, jos vaikka soittavat töihin tai työllistyn kunnolla niin maksan päivähoitomaksun ja työt saattavat olla ihan missä vaan + vielä eväät sinne niin minä maksan siitä, että saan käydä töissä.[/QUOTE]

Ei asumistuki/toimeentulotuki katso sitä onko yksinhuoltaja tai pummi. Tulojen perusteella sitä saa, vaikka olisi vanhapiika tai poika, joka ei ole koskaan edes toista sukupuolta vilkaissut, puhumattakaan korkannut viinapulloa.

Täällä päin kun niitä töitä vain löytyy, jos vain suostuu tarpeeksi alhaisella palkalla sitä tekemään.
Tai sitten itse olen joku superihminen kun työpaikkoja tuntuis olevan ihan jonoksi asti. Ja tänne sellanen onneton työtön hankittiin korvaamaan minut, niin kuukauden jaksoi tätä kokeilla ja päättikin että on sittenkin mukavempaa vain olla kotona.

"Ja kenenkään ei tarvitse ottaa mitä tahansa työtä vastaan millä tahansa palkalla. Ottaisitko itse? Vaikkapa huoraamaan 300e/kk? Eikö nappaa? Melkoinen lusmu ja yhteiskunnan kuppaaja..."
:rolleyes: Oikeesti?
Eikö tässä ollut kyse siitä että meitä pienipalkkaisia v*tuttaa että jotkut eivät suostu tekemään näitä samoja töitä vaan on mieluummin kotona melkein samalla "palkalla".

No hyvä että sieltäpäin löytyy töitä sitten heti useammalle alalle. Ehkä sinun kannattaisi hakea jotain paikkaa, josta saat parempaa palkkaa, kun kerran valinnanvaraa on?

Minä en pysty ymmärtämään sitä, että sinua vituttaa jos joku muu ei halua tehdä työtäsi. Jääpä nyt työttömäksi kun niin se on niin glamoröösiä elämää. Ja siellä on varmaan sitten aika monta taas hakemassa sinun paikkaasi, joku onnekas saa senkin, sellainen joka tällä hetkellä on työttömänä vastoin tahtoaan.

Miksi ihmeessä kenenkään pitäisi ottaisi vastaan ihan mitä tahansa työtä? Itsekin siinä mietit että jäisit mieluummin kotiin makaamaan, vaikka sinulla on niitä töitä. En oikeastan ihmettele, että tunnet paljonkin niitä marginaalisia "elämäntapatyöttömiä" kun samanlainen kätisijä tunnut olevan itsekin.

[QUOTE="tiia";27810134]hei, entäs ne ketkä saa ansiosidonnaista liitolta... kotiin tippuu käsille se 1600e[/QUOTE]

Entä ne, jotka sais tuon kotiin, mutta haluaa silti töihin ja menee 1000e pienemmällä palkalla töihin kuin aikaisemmin ja määräaikaisella työsopimuksella ja mm. tuleva ansiosidonnainen tippuu huomattavasti, jos tämä määräikainen ei jatkukaan. Repikääpä tästäkin. Mutta töitä on tehtävä, se on velvollisuus ja halu pärjätä itse!

Niin? Nyt menee jo aika hakoteille mun alkuperäisestä kommentista. Miehen palkka on bruttona 2000 mutta se nyt ei liity siihen, että MINÄ maksan siitä ilosta, että saan käydä töissä. En valita, mutta ihmettelen aapeen kaltaisia rutisijoita kovasti.

No hyvä että sieltäpäin löytyy töitä sitten heti useammalle alalle. Ehkä sinun kannattaisi hakea jotain paikkaa, josta saat parempaa palkkaa, kun kerran valinnanvaraa on?

Minä en pysty ymmärtämään sitä, että sinua vituttaa jos joku muu ei halua tehdä työtäsi. Jääpä nyt työttömäksi kun niin se on niin glamoröösiä elämää. Ja siellä on varmaan sitten aika monta taas hakemassa sinun paikkaasi, joku onnekas saa senkin, sellainen joka tällä hetkellä on työttömänä vastoin tahtoaan.

Miksi ihmeessä kenenkään pitäisi ottaisi vastaan ihan mitä tahansa työtä? Itsekin siinä mietit että jäisit mieluummin kotiin makaamaan, vaikka sinulla on niitä töitä. En oikeastan ihmettele, että tunnet paljonkin niitä marginaalisia "elämäntapatyöttömiä" kun samanlainen kätisijä tunnut olevan itsekin.

Minun mielestäni työkkärin pitäisi pystyä pakottamaan ihmiset ottamaan vastaan mitä tahansa tarjolla olevaa työtä, jota vain taitojensa mukaan pystyy tekemään, tukien menettämisen uhalla. Varsinkin pitempään jatkuneessa työttömyydessä. Kyllä akateemisestikin koulutettu osaa siivota. Miksi yhteiskunnan pitää maksaa "palkkaa" työnhakuajalta, kun voi samalla hankkia elantonsa itse. Eikä kotiin jämähtäminen tee hyvää kenellekään.

Minun mielestäni työkkärin pitäisi pystyä pakottamaan ihmiset ottamaan vastaan mitä tahansa tarjolla olevaa työtä, jota vain taitojensa mukaan pystyy tekemään, tukien menettämisen uhalla. Varsinkin pitempään jatkuneessa työttömyydessä. Kyllä akateemisestikin koulutettu osaa siivota. Miksi yhteiskunnan pitää maksaa "palkkaa" työnhakuajalta, kun voi samalla hankkia elantonsa itse. Eikä kotiin jämähtäminen tee hyvää kenellekään.

No mutta eihän tuossa taaskan puhuta siitä, että ihan mitä tahansa työtä. Ja ensisijaisesti ei todellakaan pidä pakottaa ketään ottamaan hommia "väärältä alalta". Sellainen väärä työpaikka ja "hanttihommien" litania CV:ssä ei edistä sitä oman alan työnsaantia. Sitten pakkoraossa toki täytyy alkaa joustamaan, ja kyllä se työkkäri siihen suuntaan töniikin. Karenssia paukkuu jos ei ota töitä vastaan.

Todellisuushan nyt kuitenkin on se, että työntekijöitä on enemmän kuin paikkoja, ja jos joku paikka ei täyty niin syy löytyy 99,9%:n varmuudella siitä työpaikasta, ei laiskoista hakijoista. Ei yhteen paikkaan tarvitse löytää kuin yksi hakija, niitä työpaikkaa ilman jääneitä ei tarvitse mielestäni enää erikseen rankaista.

Saivarrelkaa nyt niin saatanasti. Mutta työtön on työtön, piti siitä tai ei, eikä se ole sen työttömän vika. Ei pidä syyllistää.
Onneksi en ole työtön, en ole koskaan ollut, enkä työttömäksi tule koskaan jäämään.
mutta työttömyys on ihan itse saatanasta. Se tuhoaa ihmistä, se tuhoaa kaiken, ja täällä kinataan jostain fuckin korvauksista. Työttömälle pitää korvata työllä.

Saivarrelkaa nyt niin saatanasti. Mutta työtön on työtön, piti siitä tai ei, eikä se ole sen työttömän vika. Ei pidä syyllistää.
Onneksi en ole työtön, en ole koskaan ollut, enkä työttömäksi tule koskaan jäämään.
mutta työttömyys on ihan itse saatanasta. Se tuhoaa ihmistä, se tuhoaa kaiken, ja täällä kinataan jostain fuckin korvauksista. Työttömälle pitää korvata työllä.

Älä nyt viitsi :D Ihan hupaisaa aikaa tämä työttömyyskin on :) Jää aikaa itselle ja perheelle.

[QUOTE="vieras";27814202]Älä nyt viitsi :D Ihan hupaisaa aikaa tämä työttömyyskin on :) Jää aikaa itselle ja perheelle.[/QUOTE]

juu ja ei tartte kuunella vituilua työnantajalta, ku et tee KOSKAAN mitän oikeen, haukutan van.
kuka on kieltänyt esim vapaaehtoistyän tekeimistä, ei kukaan. Moni tytötön voi tehdä vapaaehtoistyätä esim kerran viikossa, siitä ei sa palkkaa, mutta sitä ei halau moni TYÄSSÄKÄYVÄ tehdä koska siitä ei makseta. Vapaaehtoistyä voi ola hyvinki ansoisaa mulla tavalla=)

No mutta eihän tuossa taaskan puhuta siitä, että ihan mitä tahansa työtä. Ja ensisijaisesti ei todellakaan pidä pakottaa ketään ottamaan hommia "väärältä alalta". Sellainen väärä työpaikka ja "hanttihommien" litania CV:ssä ei edistä sitä oman alan työnsaantia. Sitten pakkoraossa toki täytyy alkaa joustamaan, ja kyllä se työkkäri siihen suuntaan töniikin. Karenssia paukkuu jos ei ota töitä vastaan.

Todellisuushan nyt kuitenkin on se, että työntekijöitä on enemmän kuin paikkoja, ja jos joku paikka ei täyty niin syy löytyy 99,9%:n varmuudella siitä työpaikasta, ei laiskoista hakijoista. Ei yhteen paikkaan tarvitse löytää kuin yksi hakija, niitä työpaikkaa ilman jääneitä ei tarvitse mielestäni enää erikseen rankaista.

Totta, mutta jonkun ne tylsät ja huonopalkkaiset työtkin on tehtävä, jotta tämä yhteiskunta toimii. Mistä lähtien työn tekeminen on ollut rangaistus? Tosin mielestäni koulujen aloituspaikkojen määrässä pitäisi ottaa enemmän huomioon alalle työllistyminen. Toisilla aloilla kun on työvoimapula ja toisilta aloilta ei saa millään oman alan töitä.

Ansiosidonnaisten liitonpäivärahojen ongelma on niiden verovähennyskelpoisuudessa, jolloinka niistä tulee tulon siirtoa veronmaksajilta liitoille, siinä määrin kun ihmiset osaavat tuon verovähennyksen hyödyntää.

Työttömälle jää kuukaudessa hyvinkin 450 euroa laskuihin ja vastaavaan.
Harjoittelijalle tms niin 9 euroa lisää per päivä, jos esim 4x viikossa niin se on sitten 600 euroa rahaa elämiseen kuukaudessa.

Hyvin tulee toimeen. Toki jos 4000 euroa tienais kuussa tekemällä töitä niin oisha se vähä eri juttu. Ikävintä on varmaan olla just sellaises tilantees et rahaa jää vain vähän enemmän kuin työttömänä jäisi!

[QUOTE="Vieras";28061585]saa noin paljoa työttömyyskorvausta vaan paljon vähemmän. Mistä te revitte noita lukuja?[/QUOTE]

Varmaan kyse ansiosidonnaisesta joka onkin suurempi kun peruspäiväraha/työmarkkinatuki.

Yhteistyössä