mies pilasi lapsen uuden vuoden, tai olihan lapsikin osaksi syypää mutta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lörppö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27791337]Kyllä se vaan on surkuhupaisaa kuinka ihmiset ei vain tajua että lapset ovat erilaisia ja kaikkiin ei rangaistuksetkaan tehoa. Ja sitä jeesustelua, huh.
Ja jos uutena vuotena on rangaistus se ettei näe raketteja niin eihän se nyt voi olla mikään "normirangaistus"? Vai paukutellaanko muilla päivittäin raketteja?
Tsemiä vain aapeelle. Itse painiskelen päivittäin samankaltaisten ongelmien kanssa. Esikoinen riiviö ja toinen itse enkeli. Miten olla tasapuolinen molemmille kun luonteet ovat kuin yö ja päivä? Helposti varmaan tulee esikoiselle syrjitty olo ja vaikutelma että toinen on suosikki. Ja negatiivinen kehä on valmis ja kaikki on taasen hankalempaa.
Mun mielestä rangaistus oli tässä tapauksessa väärä ja antaisin katsoa raketit. Mitä jos vaikka soittaisitte ja lyöjä pyytäisi anteeksi ja sitten saisi katsoa raketteja vaikka ikkunasta?[/QUOTE]

Mitähän jeesustelulla tarkoitat? Tottakai lapsia on erilaisia mutta on se kumma jos LASTA ei saada aisoihin, todella helppoa yrittää sitä sitten teini-iässä. On varmasti vaikeaa löytää kultainen keskitie vaikean ja helpon lapsen kanssa mutta mulle tuli erityisen paha olo sisarusten puolesta (oliko niitä nyt yksi vai useampi?) Lapsi ei ymmärrä asioita kuten aikuinen. Aikuisena meidän on helppo ymmärtää erityislapsen toiminta mutta miten lapsi sen kokee? Tuo saa mätkiä minua eikä siitä rangaista sen kummemin kuin minuakaan kun en suostunut siivoamaan lelujani. :O Annamme siis toisellekin lapselle esimerkin siitä että voit vetäistä kaveria päin näköä jos harmittaa eikä siitä muuta rangaistusta tule kuin anteeksipyyntö ja voin tehdä saman vartin kuluttua uudestaan. Juuri näin.

Tekee ap nyt ihan minkä tahansa päätöksen niiden rakettien katsomisen suhteen niin totisesti toivon että varaat heti ensimmäisenä arkipäivänä ajan ammatti-ihmisen luo ja suotte väkivallattoman lapsuuden toisellekin lapsellenne ja istutte jo tänä yönä miehesi kanssa kasvotusten puhumaan vakavissaan tästä suuresta ongelmasta perheessänne. Jos miehesi ylireagoi mielestäsi niin todennäköisesti hän teki sen turhautuneena, väsyneenä ja neuvottomana. Ei osaa enää toimia lapsen kanssa. Apua te tarvitsette. Hyvää uutta vuotta.

Anna vaan miettiä tekosiaan ja surra kohtaloaan makkarissa. Miettisit ennemmin niitä sisaruksia jotka ottaa lyöntejä vastaan harvase päivä.

Itse olen sellainen pikkusisko jonka isoveli mottasi aina kun sanat eivät riittäneet, ja pieneen lapseen lyöminen ja mustelmat sattuu yhtä paljon jos ei jopa enemmän kuin aikuiseen! Olisipa omat vanhemmat olleet jämäkämpiä.

Anna vaan miettiä tekosiaan ja surra kohtaloaan makkarissa. Miettisit ennemmin niitä sisaruksia jotka ottaa lyöntejä vastaan harvase päivä.

Itse olen sellainen pikkusisko jonka isoveli mottasi aina kun sanat eivät riittäneet, ja pieneen lapseen lyöminen ja mustelmat sattuu yhtä paljon jos ei jopa enemmän kuin aikuiseen! Olisipa omat vanhemmat olleet jämäkämpiä.

Halaus sinulle!
Tätäpä juuri tarkoitin, ap:n asemessa olisin enemmän huolissani toisen lapseni hyvinvoinnista kuin lyöjän "pilatusta uudesta vuodesta".

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Eiköhän viesti siitä, ettei lyöminen ole hyväksyttyä, jo mennyt lapselle läpi. Jos on ongelmaa impulssien hallinnassa niin ei sänkyyn jääminen sitä opeta, vaan sitä on harjoiteltava muuten. Oma ehdotus on että isä tulee päästämään lapsen ylös ja ulos, jos se ei onnistu niin sitten äiti.

Alkuperäinen kirjoittaja sossuntäti;27791542:
Eiköhän viesti siitä, ettei lyöminen ole hyväksyttyä, jo mennyt lapselle läpi. Jos on ongelmaa impulssien hallinnassa niin ei sänkyyn jääminen sitä opeta, vaan sitä on harjoiteltava muuten. Oma ehdotus on että isä tulee päästämään lapsen ylös ja ulos, jos se ei onnistu niin sitten äiti.

ja sinä tiedät? jos tiedät niin kerro: Terveisin nanny mcPhee! ;). se joka katto niitä elokuvia tietäät!

Totta. Meilläki erkka lapsi ja väkivalta on asia josta ei koskaan tule varoitusta vaan se on kerrasta poikki. Muista asioista varoitetaan eikä pärähdä samantien rangaistus. Rankaisun jälkeen asia käyään läpi ja jälleen mietitään mitkä oli ne sopivat keinot purkaa kiukkua.

No joo, mutta et ota kantaa rakettiasiaan. Onko sun mielestä olemassa rajaa jonka jälkeen rangaistus on kohtuuton ja sen voi muuntaa? Eihän se ole reilua, jos koskaan ei käydä läpi sitä, oliko rangaistus tällä kertaa kohtuuton? Jos lyömistä tapahtuu säännöllisesti, niin sitten pitäisi tällaisena päivänä varoittaa etukäteen että niinkin voi käydä että jää raketit näkemättä jos ei kykene olemaan sievästi?

Eikös ongelma erityislapsella nimenomaan ole se, että se kurinpidon määrä ja intensiteetti saattavat alkaa kerryttää huonoudentunnetta ja raivoa entisten päälle?

Yhteistyössä