Miksi ei hienossa ravintolassa saisi juoda maitoa?:O Sehän kuuluu suomalaiseen ruokapöytään.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöyristynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27774974]Kertoo tyyppi, joka toisessa ketjussa kauhisteli miesten tuoksujen käyttöä.[/QUOTE]

Tämä tyyppi kertoo nyt seuraavaa: minä osaan adaptoitua tilanteeseen tilanteen vaatimalla tavalla eli en mouhota yhtä ajatusta jokaiseen tilanteeseen.

Jos meni yli ymmärryksen, niin kysy joltain kylänviisalta.

[QUOTE="vieras";27775000]Koska pihviaterian kun tilaa tarjoilija kysyy millä kypsyysasteella sen haluaa. Koska kaikki kypsyysasteet on "tarjolla", ja usein lukee menussakin.
Jos menussa lukee juomien kohdalla myös maito, niin sitä on ok tilata. Jos ei, niin valitaan muu juoma.
Miten helvetissä tämä voi olla palstan wt-mammoille niin vaikeaa tajuta?[/QUOTE]

No minulle nyt tässä juuri sanottiin, että se väärän viininkin valitseminen on etiketin vastaista, koska ateriat on suunniteltu tarkasti ja se on epäluottamuslause keittiötä kohtaan, jos tekee toisin kuin suositellaan. Ihmettelin vain, miksi esimerkiksi se kypsyysaste on sitten ihan vapaasti valittavissa, jos ruokajuomakaan ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27775021:
No minulle nyt tässä juuri sanottiin, että se väärän viininkin valitseminen on etiketin vastaista, koska ateriat on suunniteltu tarkasti ja se on epäluottamuslause keittiötä kohtaan, jos tekee toisin kuin suositellaan. Ihmettelin vain, miksi esimerkiksi se kypsyysaste on sitten ihan vapaasti valittavissa, jos ruokajuomakaan ei ole.
Kypsyysaste on mieltymyskysymys, viinivalinta ei värin suhteen ole.

[QUOTE="vieras";27775000]Koska pihviaterian kun tilaa tarjoilija kysyy millä kypsyysasteella sen haluaa. Koska kaikki kypsyysasteet on "tarjolla", ja usein lukee menussakin.
Jos menussa lukee juomien kohdalla myös maito, niin sitä on ok tilata. Jos ei, niin valitaan muu juoma.
Miten helvetissä tämä voi olla palstan wt-mammoille niin vaikeaa tajuta?[/QUOTE]

Jos tarjoilijalta kysyy tilausta tehdessä onnistuuko jokin joka ei ole menussa mainittu ja tarjoilija sanoo että se onnistuu niin...?!?

Jos tarjoilijalta kysyy tilausta tehdessä onnistuuko jokin joka ei ole menussa mainittu ja tarjoilija sanoo että se onnistuu niin...?!?

No laaturaflalta onnistuu varmasti vaikka kakusta hyppäävän stripparin tilaaminen asiakkaalle, mutta se ei tarkoita että michelin-ravintolassa tilataan stripparia. Se olisi töykeää ja huonoa käytöstä. Sama kun verkkareiden pitäminen häissä. Tämä on jo tuhat kertaa tässä ketjussa kerrottu eikä vieläkään mene palstan yhwt-mammoille päähän. E_T_I_K_E_T_T_I. Eri tilanteissa käyttäydytään eri tavalla, eri paikoissa pukeudutaan eri lailla, eri rafloissa syödään ja juodaan tietyllä lailla. Mikä tässä on niin helvetin hankalaa tajuta?

[QUOTE="Veiras";27775067]^^ Eihän maitoa juoda muualla kuin suomessa, aikuiset ihmiset siis[/QUOTE]

4858.jpg

Minun mielestäni alkoholistin seurassa juominen on epäkohteliasta ja epäkunnioittavaa (aivan samalla lailla kuin sian syöminen aterialla jossa juutalaisia/muslimeja). Näin minulle opetettiin kun olin pieni ja näin isovanhempani ovat opettaneet vanhemmilleni.

Ja näin toivon myös tulevien sukupolvien kokevan.

Jännää, että olet silti usein kertonut täällä, kuinka ryyppäät yhdessä parhaan ystäväsi kanssa, joka on alkoholisti :)

[QUOTE="vieras";27775085]No laaturaflalta onnistuu varmasti vaikka kakusta hyppäävän stripparin tilaaminen asiakkaalle, mutta se ei tarkoita että michelin-ravintolassa tilataan stripparia. Se olisi töykeää ja huonoa käytöstä. Sama kun verkkareiden pitäminen häissä. Tämä on jo tuhat kertaa tässä ketjussa kerrottu eikä vieläkään mene palstan yhwt-mammoille päähän. E_T_I_K_E_T_T_I. Eri tilanteissa käyttäydytään eri tavalla, eri paikoissa pukeudutaan eri lailla, eri rafloissa syödään ja juodaan tietyllä lailla. Mikä tässä on niin helvetin hankalaa tajuta?[/QUOTE]

White Trash ja stripparit... Mitens nuo sulle tulee mieleen? Tuttua aluetta? :D

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27775046:
Miksi ihmeessä ei ole? Jos jollekin tulee päänsärky siitä punaviinistä, mutta silti haluaa viiniä juoda, eikö se ole mieltymyskysymys?

Moukkamaisuutta ei estä mikään. Vesi on aina valinta, josta kukaan ei kysele.

Ei kuvitella.

Onko sinulla huonoja henkilökohtaisia kokemuksia jostain paikasta?

Meillä vain hyviä- lukuunottamatta jotain pikkujuttuja ja sitä yhtä isompaa juttua yhdestä helsinkiläisestä ravintolasta, jonka pikkumoka ja asiakaskeskeisyys johti 32-vuotiaan neljän lapsen isän ja firmansa toimitusjohtajan (ei siis ollut oma firma, pelkkä palkattu tj kansainvälisen kaupan tohtorintutkinnolla) kuolemaan.

:([/QUOTE

Tämä minua kiinnostaisi :( Mitä tapahtui?

Huoh. käsittääkseni ravintolaan, siis hyvään, mennään SYÖMÄÄN. Siis nauttimaan mauista, ei pelkästään tankkaamaan. Jos nauttii ruuastaan juuri maidon kanssa, miksi pilata (harvinainen) herkkuhetki juomalla jotain, josta ei nauti??????

[QUOTE="vieras";27775332]Junttimaista on esittää omat makumieltymykset juuri niinä ainoina oikeina makumieltymyksinä.

Sitähän sinä et kaikessa junttiudessaan osaa ymmärtää.[/QUOTE]
Enhän minä ole esittänyt mitään makumieltymystä. Älykääpiöt voivat fantasioida mielensä mukaan.

[QUOTE="vieras";27775343]dah söisi vaikka koiran paskaa puolukkapyreen kanssa, jos arvostettu keittiömestari sitä ehdottaisi.[/QUOTE]

Niin. Sinä et silti pääsisi sitä näkemään.

Kattokaa muuten noita mestarikokki ohjelmia niin huomaatte että maailman suosituimmat kriitikot ja kokit omaa ihan itsekkin inhokkeja... Ja skippailee luontaisesti niitä...

Menkääs niille kertoon etiketistä, että kuinka se koskee jokaista joka astuu hienoon ravintolaan sisälle...

no itse olen asiakaspalvelija ja toisin sitä mitä asiakas pyytää. olen käynyt ravintolassa lapsen kanssa ja hän on saanut annokseensa maitoa. limsasta ei tykkää, ei siis suostu juomaan sitä koska on kirpeetä. vettä taas maistaa joten miksi pakottaa juomaan jotain sellaista. itse olisin pyytänyt maitoa. joskus baarissa olen tilannut lasin maitoa ilman väkevää ja joku muukin,, tasapainottaa vatsaa kännäämisen jälkeen ja aina olen sitä baarissa saanut

Ensin mä luin tätä ketjua AP:n kannalla, mutta sitten kun selvis, ettei maito edes ole ruokalistalla niin wtf.
Ja jos se oli jotain finediningia, miksi sinne otettiin edes lapsia mukaan?

Jokainen juokoot ja syökööt mitä tahtoo, SILTÄ LISTALTA.

Kuulukoot maito vaikka venäläiseen ruokapyötään, mutta neutraali sen maku ei ole ja se peittää ruokien makuja. Kokeili pitkästä aikaa juoda maitoa ruoan kanssa ja heräsin yöllä kun suussa oli vituttava maitokalvo. Sellaisille kai se sopii jotka ovat jääneet vauvojen tasolle, aina litkutettu litrakaupalla turhia kaloreita lapsena ja nuorena aikuisena.

Yhteistyössä