Miksi muka maito ei kuulu ravintolaruokailuun ja juhliin? :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten niin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No junttia se kyllä on, siitä ei pääse mihinkään. Enkä ole kyllä yhdenkään aikuisen nähnyt maitoa ruoan kanssa ravintolassa juovan, onneksi.

Sinänsä mulle ihan yks hailee mitä kukakin tahtoo juoda, mutta itse tiedän henk koht tasan yhden aikuisen joka juo maitoa ja hän on tosiaan kaikista tuntemistani ihmisistä se joka asuu "maalla", en kyllä usko, että seon se syy. On muutenkin nirso ruoan kanssa ja vain tietyt muutamat ruoat kelpaa kuten HK:n sininen...... HUH.

kuka on sanonu et se on välttämätöntä?? suomessa syödään muutenki erilailla mitä ulkomailla!!

Niin tosiaan syödään eri tavalla ja se ei ole välttämättä ollenkaan hieno asia. Onneksi täälläkin peräpohjolassa on pikkuhiljaa alettu ymmärtää, että maito ja peruna ei ole niitä ravitsemuksen kulmakiviä, puhumattakaan kulinaristisista arvoista.

Nykyään Suomessa alkaa jo olla tasokkaita ravintoloita, joten ravintolassakin saa oikeita makuelämyksiä. Kotitalouksissahan maidosta ja perunasta nyt ei varmasti luovuta, kun se on "niin terveellistä ja välttämätöntä ja ennen kaikkea hyvää!" Joo, ruskea jauhokastike ja vieraan nisäkkään penturavinto onkin oikea makuelämys ja terveellinen tosiaan...

Samalla on hyvä haukkua esim. välimeren ruokavaliota, joka taas on oikeasti terveellinen ja maukas.

Ja pakko vielä mainita niistä maidon sisältämistä kaloreista. Moni nielee sen ruokajuomansa mukana päivittäin monia satoja turhia kaloreita.

Laktoosi-intoleranssi on aika toimiva inhibiittori... Ja minusta selkeä vihje siitä, että ei maitoa tarvitse elimistöönsä tunkea. Kaikkien geeneihin ei ole laktoosinpilkkominen koodattuna.

Pääasia, että osaa kuunnella itseään ja nauttia ruuastaan ja juomastaan. :D

Aina kun aletaan solkkaamaan kaikkea tuollaista ruuan kanssa niin se tietää ongelmia.

Alkoholi ja oksentaminen ovat Suomessa varsin usein samassa lauseessa. Jos viini oksettaa, niin mikäs helkutin pakko se on yrittää sitä sitten juoda? Ettei vaan näyttäis sofistikoitumattomalta wt-juntti-ääliöltä?

Teidän kans taas. Menen aukasemaan beaujolaispullon nyt, pari tuntia suunnitellusta etuajassa kun nämä jutut on taas tätä tasoa.

Sammakoiden varpaanhuuhteluvettä... :whistle:

(Että saadaan tämä keskustelu fiinimmälle - eh - viinimmälle tasolle)

[QUOTE="jaa";25689004]Mut niin kauan ku ravintoloissa maito on juomalistalla (ilmeisesti se on jos sitä kerran tilaillaan, en ikinä lue ite ees juomalistoja ku tilaan sitä vettä) niin sitä on mielestäni sopivaa tilata. Jos se ei listalla oo ja vänkätään väkisin maitoo pöytään ni se on noloa.

[/QUOTE]

Siis kun eihän maito nyt missään ravintolassa tosiaankaan ole siinä juomalistalla. Itse se pitää aina pyytää.

´No miksi se sitten piti erikseen mainita?

Nokun tuli aluksi mieleen, että jos se on tavallisempaa "maalla", peruja jostain?

Mutta kirjoitin sitten siihen perään, että hän on nirso muutenkin, joten ei varmasti siis se maalla asuminen ole se syy.

Mutta joo, itse asun pääkaupunkiseudulla eikä täällä KUKAAN juo maitoa ruoan kanssa ainakaan siellä missä itse liikun eikä sitä maitoa siis muutenkaan kukaan juo paitsi osa lapsista.

Ai ei oo listalla :D No sit se on kyllä noloa!

Mä muuten tunnen hyvin paljon ihmisiä jotka juo maitoa, siis aikuisia. Olen töissä paikassa jossa on seisovassa pöydässä lounas, ja siellä ihmiset juo tosi paljon maitoa. Mä asun maalla, eli ehkä näillä asioilla on yhteys ;)

[QUOTE="jaa";25689211]Ai ei oo listalla :D No sit se on kyllä noloa!

Mä muuten tunnen hyvin paljon ihmisiä jotka juo maitoa, siis aikuisia. Olen töissä paikassa jossa on seisovassa pöydässä lounas, ja siellä ihmiset juo tosi paljon maitoa. Mä asun maalla, eli ehkä näillä asioilla on yhteys ;)[/QUOTE]

No hitsi, tuliko tosiaan yllätyksenä, että tasokkaassa ravintolassa ei todellakaan löydy maitoa juomalistalta, koska on olemassa monia huomattavasti parempiakin vaihtoehtoja ruoan kanssa:D Ja ravintolahan haluaa tarjota ne parhaat juoma- ja ruokayhdistelmät. Ymmärrettävästi maito ei silloin kuulu sinne listalle.

Lounaspaikat ja abc-ravintolat on tosiaan asia erikseen.

kuka aikuinen tilaa maitoa ravintolassa ruokajuomaksi??? :O ihan oikeasti, en ole ikinä törmännyt moiseen omassa kaveripiirissäni, eikä se porukka edes koostu mistään hifistelijöistä. ihan tavallisia lökäpöksyduunareita ollaan suurin osa, mutta ei kukaan sentään koskaan ole tilannut ravintolassa maitoa. :laugh:

[QUOTE="jaa";25689004]Mä en myöskään pidä viineistä. Joskus "pakkotilanteessa" olen ottanut shampanjaa tai kuohuviiniä (en ees niiden eroa raukka ymmärrä) alkumaljaksi, koska en absolutistikaan ole ja se on joskus ihan hyvää jos on makeaa. Ravintolassa juon aina vettä, kuplilla tai ilman. Maito on mielestäni pahaa enkä sen takia sitä juo. Mut niin kauan ku ravintoloissa maito on juomalistalla (ilmeisesti se on jos sitä kerran tilaillaan, en ikinä lue ite ees juomalistoja ku tilaan sitä vettä) niin sitä on mielestäni sopivaa tilata. Jos se ei listalla oo ja vänkätään väkisin maitoo pöytään ni se on noloa.

Mä en ymmärrä miks maito ei ole sopiva ihmisjuomaksi, mutta naudan lihaa kyllä voi syödä ja käytetään mielellään muita maitotuotteita. Vaikken itse maitoa juo, niin käytän kyllä juustoa, jogurtteja, rahkoja jne. vaikka niissä kaikissa on käytetty sitä vasikoiden maitoa...[/QUOTE]

maitoa ei taida listoilta kaikista paikoista löytyä, ei ainakaan niistä ole löytynyt joissa olen siis käynyt ja sitä hetkeä joutunut todistamaan kun pöytäseurueesta joku tilaa maitoa, ja se tarjoilijoiden hämmennys kun koittavat selitää ettei sitä ole ja lopulta sitä järjestetään pöytään (kahvin kanssa kun kuitenkin maitoa käytetään niin kyllähän sitä löytyy)

No hitsi, tuliko tosiaan yllätyksenä, että tasokkaassa ravintolassa ei todellakaan löydy maitoa juomalistalta, koska on olemassa monia huomattavasti parempiakin vaihtoehtoja ruoan kanssa:D Ja ravintolahan haluaa tarjota ne parhaat juoma- ja ruokayhdistelmät. Ymmärrettävästi maito ei silloin kuulu sinne listalle.

Lounaspaikat ja abc-ravintolat on tosiaan asia erikseen.

Aika noloa tämäkin, että minä oon käyny kyllä oikeesti hienoissaki ravintoloissa, ja silti en tienny ettei listoilla ole. Tai no, vähän niinku oletin et ap ja muut maidonjuojat harrastaa rossoa tai sen tyyppisiä paikkoja, niissä ajattelin et vois se maitoki listalla olla. Ja en todellakaan luule et mun työpaikka olis hieno ravintola :D olen siis töissä liikenneasemalla.

Siis kyllä muaki hävettäis jos joku kaveri alkais maitoo tilata ja joutuis vielä vänkään et sitä saa!

Yhteistyössä