Palkkauskin on niin yksikkökohtaista, jos vertaa itseäni lähärinä leikkurissa ja kaveria joka on sh veripalvelussa on ero vaan 80e peruspalkassa. Toisaalta ukkoni on kanssa sh ja kuluvan vuoden tulot taitaa olla 60t euron paremmalla puolella.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Olen seurannut kaverin lh-opintoja, apinakin pärjäisi. Moni menee just sen takia, ettei ole hirveästi pääsyvaatimuksii (kuten tämä mun kaveri) tai ei ole töitä omalla alalla (esim. kaikkeen pätevä tradenomi, huoh).
Olen myös opettanut amk:ssa sh, koulutuksen vaativuus on ihan eri tasoa ja kuka vaan perusfiksu ei pääse sisään, aivojen pitää raksuttaa ihan eri tavalla.
Kyllähän se tietysti varmaan sattuu se totuus varsinkin jos on kaksi vuotta elämästään hukannut opiskelemalla töihin joita osaa kehitysvammainenkin tehdä muutaman päivän opastuksella.Alkuperäinen kirjoittaja se terävä lh;27769739:älkäät nyt näin huonoon provoon vastatkoeniten ärsytätte tätä jättämällä pikkutyypin kokonaa
ilman huomiotatuitui
Varmaan heitän nyt bensaa liekkeihin mutta kun näistä ammattien eroista puhutaan olen aika usein joutunut toppuuttelemaan lähihoitajia jotka meinaavat tehdä sairaanhoitajien vastuualueille kuuluvia töitä. Vaikka sairaalamaailmassa työtehtävät ovat aika pitkälle samanlaiset, erot vastuissa ovat huimat. Joidenkin lähihoitajien on ollut välillä vähän vaikea ymmärtää sitä.
Tervetuloa avupuolelle katsomaan minkälainen vastuu ja työnkuva on lähihoitajilla, hyvin pitkälti SAMA KUIN SAIRAANHOITAJILLA, erona ainoastaan tietyt i.m-injektiot, kaikkia lääkeaineita kun ei lh saa pistää. E-reseptit hoitaa myös vain sh. Päivittäinen työnkuva on muuten sama, samat haavat, avanteet, katetroinnit, lääkejaot, s.c-pistot, hoito- ja palvelusuunnitelmat, kartoituskäynnit, pesut, muistitestit, pienet kodin askareet ym.. I.v-hommia ei avohuollossa meillä olekaan. Työ tehdään yksin, se tietotaito ja vastuu on hemmetinmoinen palkkaan nähden. Mutta tokihan sä voit jatkossakin kutsua mua sisäköksi, jos se sulle tekee paremman mielen... Täällä reaalimaailmassa kun totuus on vähän toinen.