Kakskymppiset yrittäjät 2012

Itse en ole ajatellut tai kokenut kenenkään kommenteista täällä että me vähemmän aikaa yrittäneet emme saisi tunteita täällä purkaa, täällä on mun oman tuntemuksen mukaan oltu todella empaattisia ja jaksettu tsempata. Itsellä nyt menossa yk7 ja ja nyt parit edeltäneet tätien kyläilyt on vasta oikeesti saanut mut itkemään, mut se tunne menee ohi aina viimeistään kun täti kurvaa pois ja sitten taas positiivisin mielin ootteleen ovista ja loppukiertoa, mut nääkin on tottakai vaan mun tuntemuksia :) kaikki kokee asiat omalla tavallaan
Näin se on minunkin mielestä mennyt! Ollaan toivotettu uudet lämpimästi tervetulleiksi ja toivottu, että heillä visiitti olisi lyhyt, että jokainen saisi piakkoin sen oman nyytin syliin!
Ja nämä pidempään yrittäneet jaksavat ihan tosissaan tsempata pitkän aikaa, mutta pitkä korviin särähtäminen alkaa vituttamaan ketä tahansa. :)


Hienoa, että saatiin keskustelua aikaiseksi! Palaute puolin kuin toisin puhdistaa ilmapiiriä. Ärsyttävistäkin asioista täytyy osata puhua, eikä loukkaantua heti, kun tulee palautetta. :)
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



TIISTAI 18.12.

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


maijac............kp50/33..................23v..........yk3...............1.lapsi
-90.................kp46/??.................22v..........yk1.................1.lapsi
Skeggo............kp45/39.................20v............yk4..............1.lapsi
Ole luonani aina..kp42/28.............24v............yk1................3.lapsi
Sunflower11....kp32/24-28.........24v..............yk25............3.lapsi
millinkäinen......kp32/25-40.............22v.............yk9.............1.lapsi

Kp 21-30


nnela.............kp28/29................22v............yk3...............1.lapsi
ralliruutu.........kp26/28................23v.........yk3.......... ..1.lapsi
Miwwi.............kp26/28-35............22v.........yk3(8)..............1.lapsi
memsie...........kp25/31-37..........22v.........yk9.................2.lapsi
Minnah88........kp23/?...............24v...........yk1...............1.lapsi

Kp 11->20


Nenni88..........kp20/28...............24v...........yk4................2.lapsi
Grill................kp19/25-32.............22v........yk15.................1.lapsi
Henksuliini93....kp18/30.................19v..........yk6..............1.lapsi
Anlii................kp17/27-30(54)..........23v.........yk15............1.lapsi
Taru_.............kp17/22-35..............22v.........yk8................1.lapsi
piupiuu...........kp16/29(38)..................22v.........yk4............1.lapsi
Hopeakissa.....kp15/28-38(107)............24v.........yk9...........1.lapsi
nnennis..........kp13/29...................20v..........yk2............1.lapsi
Caro...............kp12/31-41............20v..........yk7..................1.lapsi

Kp 1-10


Nuttis..............kp10/30..............20v............yk5................1.lapsi
Mona Lisa.........kp7/28-40............22v............yk2................2.lapsi
Miramei......... ..kp2/38-40(58)....24v.........yk5(11)............1.lapsi
Leva................kp2/33................23v..............yk6.............1.lapsi

Piinailijat:popcorn:

Nimimerkki.....dpo....jännäpäivä
Sunflower....dpo16.......21.12
Ralliruutu....dpo11........22.12
Miwwi.........dpo8.........24.12
Taru_..........dpo5........?
Grill............dpo4..........31.12

Mukana menossa
icy, -es-, Nemppis, Mojito, Helluunen, Ruska-, Lindu, thewholestory, nepulis, PisaraSadetta, minssu, miuku9, Agnes, Haidi89, Jonna_91, kurasaapas, Sachie, Dreamer2, Nelistin, Kyyneltenhymy, susupala, Minnah88, lumihiutale92, Amalia89



Plussanneet




2011
mimmiih, hensq, Ippe89, petrra, Laretzki, Nomppeli, Zenpu, Hömelö, Epa-88, Kekkuvekku, Icy, Bubble89, Bela88, Lintsa, Princessa, Sanyo, SeInka, Poikka, Emby^, funny87, Kaarnikka, pampulainen87, Jaanel, minea_, mamiia, Mesikämmen, Vanilja 87, äippä-88, Johanna88

TAMMIKUU
KaisaKaisanen
(Sachie)
nellinu
ttty


HELMIKUU
pikkumyy1
Annie24
neonroze
(Miramei)

MAALISKUU
Iippari
Jnni
(Mosmos)
(Miitt21)
ikuinenkuumeilija

HUHTIKUU
Maija-tyttö
Ain00
(Miwwi)
(Nemppis)

TOUKOKUU
Hukkapiru
Vilmaliini

KESÄKUU
(JeNski91)
Amore

HEINÄKUU

ELOKUU
(Marpa)
Naspula
AnnisK

SYYSKUU
(Miwwi)
Ruby 88

LOKAKUU
murkku
(susupala)
Henkari

MARRASKUU
(lumihiutale92)
nanna_
BDU
Mosmos
Pamsku
JeNski91
Niiu

JOULUKUU
AnnuLiisa
Punnabis


Plussanneiden oma ketju:
Kakskymppisistä yrittäjistä 2011 plussanneet - uusi pino


Yritys-/raskausblogeja:

odotan.
haaveissa oma pieni
Ellan Elämästä
Ei kenenkään äiti
Kukkerinmäeltä, päivää!
Pieni Suuri Ihme
Se haaveiden taivaan kirkkain tähti

Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.
Kun kiertopäiviä yli 60, eikä mitään kuulu, lisätään "mukana menossa" -listalle.

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Grill, en muuttanut mielestäni kantaani, mutta ehkä ilmaisin sen turhan kärkkäästi ensimmäisessä aihetta koskevassa viestissäni. Ja oikeasti pahoittelut, jos joku loukkasi mielensä siitä mitä sanoin.

En halua lukea rivien välistä, mutta kun joskus selasin esim. jotain kiinnittymisvuotoon liittyvää keskustelua, siellä oli joku pidempään raskautta yrittänyt kommentoinut asiasta innostuneen uteluihin jotain tyyliin "alussa sitä vaan toivoo innokkaasti että jokainen välituhru olisi merkki raskaudesta" ja muuta sellaista ikävänsävyisesti kirjoitettua, josta tuli juuri sellainen tunne, että yk 2:lla oleva ei tiedä mistään mitään (ikävä kyllä, nyt en äkkiseltään kyllä löytänyt sitä ketjua tähän hätään tuhannen kiinnittymisvuotokeskustelun joukosta :p ). Ja arvostelua nopeasti raskaiksi tulevista ihmisistä näkyy myös paljon. Lapsettomuusblogeista sitä arvostelua löytää kaikista eniten ja vaikka jotkut täällä(kin) ovat painottaneet toivovansa plussia kaikille, niin blogitekstejä lukiessa tulee kyllä sellainen tunne, että jotkut toivoisivat raskautumisen olevan kaikille yhtä vaikeaa kuin mitä se on itselle. Pelottavaa.

Itse en ehkä pelkää edes lapsettomuutta niin paljoa kuin sitä, mitä siitä mahdollisesti seuraa. Katkeruutta muita kohtaan, koska muilla on jotain mitä itsellä ei. Surua. Masennusta. Vaikutuksia parisuhteeseen ja seksuaalisuuteen. Vaikutuksia kaikkeen.

"Mutta yksi asia, mitä itse en haluaisi enää uuden kierron alettua lukea tai kuulla on "älä stressaa, se tulee kun sitä vähiten odotat". Ihan vain pienenä vinkkinä..."

Tällaiset ohjeet todella ärsyttävät, oli ne sitten kirjoitettu tai sanottu kelle tahansa missä tahansa :p "Älä stressaa", "lopettakaa yrittäminen niin johan onnistaa", "yritä olla ajattelematta asiaa", "kyllä se siitä". Argh.
Vaikka olen ollut täällä vaan vähän aikaa, olen varmaan sanonut jollekin noin "ei kannata stressata" tai muuta. Kunhan vaan olen kannustanut, en tarkoittanut millään pahalla :/.

Pakko silti sanoa, että kyllä tässä vähän itsensä tietysti ulkopuoliseksi tuntee ja miettii, että mitä voi kirjottaa, kun on yrittänyt vasta vähän aikaa, että loukkaako toista ja kuulostanko tyhmältä kun kuvittelen heti olevani raskaana. Ymmärrän kyllä, että jos on kauan yrittänyt, niin voi oikeasti ärsyttääkin, jos toinen olettaa automaattisesti olevansa raskaana pienen jutun takia. Musta on kiva kirjoittaa tänne, että voi jälkeenpäin sitten lukea ja katsoa vaikka miltä on viime kierrossa tuntunut, jos ei muista :). En odota siis mitään rakentavaa kommenttia sille, että "munasarjat vihloo kummasti, on sellainen tunne". On myös kiva lukea muiden kokemuksia ja tullut vähän yllätyksenä miten parikymppisenäkin voi olla vaikea saada lasta :(
 
Ihan kuin saisi turhautua vasta, kun on yrittänyt vuoden. Miksi?

Minä en ymmärrä sitä, kuka voi määritellä sen, miten kauan pitää yrittää, että saa alkaa turhautumaan yritykseen tai tuntea pettymystä? Miten kukaan voi sanoa, että "sä et ole oikeutettu pettymykseen, koska ette ole vielä yrittäneet yhtä pitkään kuin me"? Missä se raja kulkee, miksei tänne saisi tulla ilmaisemaan tunteensa ja turhautumisensa, vaikka menkat alkaisikin yk 2:n jälkeen? Kuka tietää, minkälainen tausta parilla on tai mitä toinen ihminen tuntee, kun ei heti tulekaan raskaaksi?

Kyllä minua ainakin välillä ottaa päähän se asenne, ettei täällä saa olla pettynyt menkkojen alkamisesta tai iloita raskaudesta ennen kuin on tuhrannut vähintään vuoden tai kahden ajan. Tai kun rivien välistä voi lukea, että sä et tiedä vielä mistään mitään, kun takana on vasta muutama kuukausi yrittämistä? Tai sanotaan, että odottakaa, eihän teillä ole mihinkään kiire - jokainen voi kuvitella, miltä se omalle kohdalle tuntuu, kun vauvakuume on kova ja sen oman nyytin haluaisi syliin heti!

Kyllä minusta täällä pitäisi sallia kaikkien keskustelijoiden tunteet laidasta laitaan riippumatta siitä, onko kuinka kauan yrittänyt. Kyllä itseäni ainakin jurppii, ettei ainakaan toistaiseksi ole vielä tärpännyt, vaikka me ollaan yritetty vasta muutama kierto. Kuka tietää, kuinka kauan olen halunnut äidiksi ja saada lapsia? Kuinka pitkään olen ollut turhautunut, kun siihen ei ole ollut mahdollisuutta? Kuinka pitkään pitää yrittää, että saa olla turhautunut? Kenellä on oikeus olla enemmän epätoivoinen ja kenellä vähemmän ja kuka sen päättää?

Sori, huono päivä kaikin puolin. Ei tarvitse vetää hernettä nekkuun. Joskus vaan voitaisiin miettiä asioita puolin ja toisin.
Olen kyllä vähän samaa mieltä siinä, että kauankin yrittäneiden pitäisi muistella sitä aikaa ennen. Ei kukaan voi automaattisesti ymmärtää pitkään yrittäneiden tunteita :/. Tuntuu sen verran kaukaiselta ja oikeestaan pelottavaltakin miettiä, mitäs jos itelle käy niin.

Kyllä mäkin olen aidosti pettynyt menkoista ja olisin raskaudesta aidosti todella onnellinen :). En tietenkään pidä menkkoja maailmanloppuna, mutta kyllä sitä aina toivoo jos olisikin välivuotoa tai jotain muuta. Musta vähän surullista, jos täytyy omia tunteitaan miettiä, että mitä saa kertoa. Eri asia jos sanoo toiselle jotain, joka voi loukata, mutta en ole ainakaan huomannut että kukaan täällä niin tekisi...ainakaan tahallaan :/.

En ole kyllä kokenut, että joku olisi loukkaantunut siitä mitä olen tai joku muu olisi sanonut. Hyvin on ainakin otettu uudet aina vastaan ja toivotettu tervetulleeksi :)

Toivottavasti tämä ei nyt menen kauheaksi tappeluksi. Kuhan kommentoin :)
 
Tänään sattui hauska tapaus apteekissa, kun menin ostamaan monivitamiineja, kun entiset loppui. Minulla ollut käytössä multivita, ja nyt sitten siinä katselin että onko jotain samanlaista halvempaa. Myyjä tuli ja esitteli niitä, ja sitten sanoi, että "Niin, tässä valmisteessa on sitten A-vitamiinia, että tätä ei tule käyttää jos suunnittelee raskautta". Sanoin myyjälle, että mistä arvasit, niin kuulemma sellainen kutina oli :) Enkä edes käynyt testihyllyllä että siitä olisi voinut arvata =)

Nyt olis joululahjat ostettu ja pääsee piparien tekoon. Vielä olis jouluruokaostokset, ja sitten vois rauhoittua kunnolla, tosin maha ei oo rauhoittunut kun ihme poreilua pitää koko ajan.. :confused:


Mitäs piinailijoille kuuluu? Vaikkei mitään asiaa itsellä olisikaan, niin pitää aina käydä katsomassa onko uusia plussia tai edes haamuja kenelläkään :p
 
Heippa kaikille, itse oon ollut reissaamassa ja näin ollen palstatauolla... Menkat alkoi reissussa ja nyt on siis pitkä vuosi ilman ehkäisyä takana, myöskin ilman raskautumista :ashamed: ja tää kyllä täyttää koko pään tällä hetkellä.

Teillä on ollut täällä paljon keskustelua tästä yrittämisestä... En mä oikein osaa sanoa mitään, oon niin väsynytkin just nyt. Mutta ihmiset on vaan niin erilaisia ja tottakai kaikilla on oikeus tunteisiinsa, kunhan vaan muistaa ottaa myös toisten tunteet huomioon... Omasta kokemuksesta voin sanoa sen, että mulle eka puoli vuotta oli vielä melko stressaamatonta ja toiveikasta aikaa, tietenkin menkat oli aina kauhea pettymys, mutta nää parit viime kuukaudet on olleet jo ihan muuta ja tää vuoden raja on kyllä saanut pään ihan sekaisin. Yhtä tunteiden vuoristorataa. On ihan hyviä päiviä "kyllä tää tästä, nyt pitää tsempata" Ja sit on niitä päiviä kun tekisi vaan mieli itkeä ja huutaa... Ja vaikka kuinka oon yrittänyt Grillin mainitsemaa ihanaa "älä stressaa..." Lausetta toteuttaa, ei se vaan tunnu toimivan...

galluppiin voisin vastailla vielä, että me ollaan oltu yhdessä jo noin 9 vuotta ja siitä nelisen kihloissa :heart: Mä olin 17v. kun alettiin seurustelemaan ja heti oli selvää kuinka lapsirakkaita kumpikin ollaan ja lapsia ehdottomasti halutaan.

Oi miksi, oi miksi sitten odotimme näin kauan? Aina vaan ajatellut jollain järjellä ja lähinnä muiden ihmisten "ei kannata hankkia lapsia nuorena, eläkää, opiskelkaa jne. ensin..." jutuilla. Vit*tus. Mun suuri haave on kuitenkin aina ollut tulla äidiksi ja toivon että se toteutuu vielä. Ja samaa toivon teille kaikille muillekin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Punnabis
Niin, en minä voi yhtään kieltää etteikö tässä ketjussa oltaisi oltu ymmärtäväisiä, ystävällisiä ja lämpimiä. Päinvastoin, tässä ketjussa on ainakin ihan välittävän ja tsemppaavan oloista porukkaa! :) On iloittu toisten plussista, oviksista, oireista ja kaikesta ja jaksettu tsempata. Huippua.

Muualla foorumilla olen vaan joitakin kertoja törmännyt tähän, että vähemmän aikaa yrittäneitä jotenkin vähätellään ja jopa yritetään latistaa. Mutta pahimmat sanat olen lukenut meistä vähemmän aikaa yrittäneistä juuri eri ihmisten lapsettomuutta käsittelevistä blogeista. Ei sitä vihaa, surua, pettymystä, epätoivoa, tuskaa ja turhautumista ja muiden tunteiden kirjoa tai läpikäytyjä asioita vaan pysty vielä ainakaan ymmärtämään, vaikka haluaisikin jotenkin yrittää ymmärtää ja olla tukena, jos tai kun tarvitaan :/

Mutta en ymmärrä sitäkään, miksi jokainen toisen ihmisen raskaus on niin karvas tappio (mistä sitä tietää kuitenkaan loppujen lopuksi, miten kauan joku pari on yrittänyt?) ja miltei jokaisessa lukemassani blogissa on ruodittu sitä, kuinka epäreilua muiden nopea raskautuminen on. Tai vertaillaan tyyliin "se ja se pariskunta on seurustellutkin lyhyemmän aikaa kuin mitä me on yritetty lasta ja nyt he saavat vauvan, miksi". Kyllä minulle tulee sellaisesta jotenkin alakuloinen mieli, vaikka en sitä henkilökohtaisesti otakaan. Ei kenenkään toisen onni pitäisi olla toiselta pois?

Mutta hienoa, että asiasta syntyy keskustelua :) Muutenkin tämä foorumi on avannut omaa käsitystäni yrittämisestä ja lapsen saamisesta todella paljon. Ei se tosiaan tapahdu sormia napsauttamalla, kuten aiemmin ehkä puolitosissaan lapsellisesti ajatteli. Siksi koen nämä keskustelut ja pinot ja tiedon, mitä täällä jaetaan, tärkeinä.
 
Levalle tsemppiä uuteen kiertoon!

Minä sanon vielä sen verran aiheeseen, että kiertojen määrät on musta tosi huono mittari, kun ei oikeestaan kerro yrityksen kestosta yhtään mitään. Esim mulla vaihdelleet 38-58 välillä ja yk 11 menossa. Jos mulla ois esim 26 mittanen kierto, yrityskierrot ois jo 22 luokkaa!! Ja eri kiertomäärät koettelee ihmisiä eri tavalla.
Ja kuten ralliruutu sanoi, toisten onni ei ole meiltä pois. Se, mitä mietin kavereiden helposti aikaansaaduista raskauksista on, että toivottavasti arvostavat ja olisimpa minäkin yhtä onnekas. Ja harvemmin sitä edes tietää parin yrityshistoriaa. Harva sitä julkisesti kuuluttaa, että kesti vuosia saada lapsi. Minulla kaksi lähisukulaista, joilla toisella kesti 10 vuotta ja toisella 19 vuotta saada lapsi alulle. Jos niin kauan menis niin olisin varmasti aivan rikki. Kuka tahansa olis. Onnekseen heidän liitot kesti ja lapsia lopulta tuli. Minun 1,5 vuotta ei ole siis vielä kuolemantuomio :)
 
On hienoa, että lopulta keskusteluun löytyi yhteinen sävel. Itse ainakin toivoin, etten onnistuisi heti, jottei pidempään yrittäneen loukkaantuisi tai olisi vihaisia. On kuitenkin hyvä, että keskustelusta nyt hukui myös ymmärrys ja toisen puolesta iloitseminen. Toivottavasti tästä saadaan listoille myöhemminkin tulleet enemmän mukaan keskusteluun :)

Miramei ja Leva tsempit uusiin kiertoihin!
 
Mutta en ymmärrä sitäkään, miksi jokainen toisen ihmisen raskaus on niin karvas tappio (mistä sitä tietää kuitenkaan loppujen lopuksi, miten kauan joku pari on yrittänyt?) ja miltei jokaisessa lukemassani blogissa on ruodittu sitä, kuinka epäreilua muiden nopea raskautuminen on. Tai vertaillaan tyyliin "se ja se pariskunta on seurustellutkin lyhyemmän aikaa kuin mitä me on yritetty lasta ja nyt he saavat vauvan, miksi". Kyllä minulle tulee sellaisesta jotenkin alakuloinen mieli, vaikka en sitä henkilökohtaisesti otakaan. Ei kenenkään toisen onni pitäisi olla toiselta pois?
Tunnistin itseni ja omat blogikirjoitukseni sen verran hyvin tästä, että pakko oli tulla kommentoimaan. Tässä juuri huomaa sen minkä itsekin sanoit tuossa samaisessa viestissä aiemmin; sinä ja varmasti monet muutkaan täällä eivät sitä vihaa ja tuskaa pysty vielä ymmärtämään. Ja miten pystyisikään kun ei ole asiasta kokemusta? En minäkään ensimmäisen muutaman kierron aikana pystynyt samaistumaan, jos kuulin/luin että toiset kärsivät lapsettomuudesta.

Sekin on totta, että koskaan ei voi tietää miten pitkään joku toinen pari on yrittänyt, MUTTA jos se pari on seurustellut huomattavasti lyhyemmän ajan kuin itse on tuloksetta yrittänyt, eivät he vaan OLE VOINEET joutua kokemaan tätä paskaa! Puhumattakaan näistä teiniäideistä jne..Ja kyllä muistan tältä palstalta Hukkapirun ja Naspulan tapaukset, mutta on ihmisiä joiden kohdalla olen varma, että siellä ei ole takana lapsettomuutta. Sen takia olen ainakin itse useampaankin otteeseen tästä aiheesta valittanut. Jokainen plussa on kipeä muistutus omasta epäonnistumisesta ja etenkin kun joku ilmoittaa lyhyen seurustelun jälkeen raskaudestaan, sattuu se todella paljon.

En tiedä, ehkä mun katkeruuteeni vaikuttaa myös se ettei itselläni ole ollut juurikaan edes mahdollisuuksia (tai no, onhan kaksi ovulaatiota 25kk aikana jo jotain..), mutta se mulle tuli sun kommentista mieleen, että tule kahden vuoden päästä sanomaan nämä sanat uudestaan. Että toisen plussa ei ole itseltä pois, ja miten ihminen voikin tuntea noin paljon surua, katkeruutta ja epätoivoa. Ja että ei se haittaa että kaikki muut ympärillä saavat lapsia, mutta itse saattaa ikuisesti jäädä lapsettomaksi. Hatunnosto jos siihen pystyt, siinä tapauksessa olet todella paljon vahvempi ja parempi ihminen kuin esimerkiksi minä.

Ja siis sanottakoon, että en missään nimessä toivo että sinä (tai kukaan muukaan) joudut siihen tilanteeseen, että vuodet vain vierii, mutta plussaa ei näy eikä kuulu. Sitä en toivo kenellekään. Pahoittelut jos tämä vaikutti hyökkäävältä, mutta kuten sanottu niin tunnistin tuosta itseni ja halusin edes yrittää selittää että miksi lapsettomuusblogeissa törmää noihin mainitsemiisi asioihin.
 
Itse ainakin toivoin, etten onnistuisi heti, jottei pidempään yrittäneen loukkaantuisi tai olisi vihaisia.
Voi eieieiei... :( Toivottavasti kukaan ei nyt oikeasti näin ajattele! Jokainen toivottu raskaus on aina hieno, mahtava asia! Ei siitä voi kukaan pidempään yrittänyt loukkaantua tai olla vihainen. Kateellisuutta löytyy varmasti, sitä nyt löytyy aina ja myös tämän "yritys-maailman" ulkopuoleltakin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ralliruutu:
Mutta en ymmärrä sitäkään, miksi jokainen toisen ihmisen raskaus on niin karvas tappio (mistä sitä tietää kuitenkaan loppujen lopuksi, miten kauan joku pari on yrittänyt?) ja miltei jokaisessa lukemassani blogissa on ruodittu sitä, kuinka epäreilua muiden nopea raskautuminen on. Tai vertaillaan tyyliin "se ja se pariskunta on seurustellutkin lyhyemmän aikaa kuin mitä me on yritetty lasta ja nyt he saavat vauvan, miksi".
Niin kuten jo tuossa ylempänä kirjoitin, jokainen toivottu raskaus on hieno asia ja kaikki varmasti myöntävät, että toisen raskaus ei ole itseltä pois. Minulla on kuitenkin lähipiiriin tullut tämän oman yrityksen aikana oikeasti useampi vahinkolapsi ja osa vielä ihan "kertalaukauksesta", joten väkisinkin siinä tulee ajatelleeksi MIKSI? Yksi pari jopa oli jo tekemässä aborttia (ja mielestäni todella naurettavista syistä), mutta kuitenkin viime hetkellä perääntyivät ja päättivät pitää lapsen.

Tälläisissä tilanteissa mietin miksi he saavat lapsen, vaikka eivät sitä oikeasti ole halunneet ja me emme?

Jos se tekee minusta kamalan ihmisen, niin sitten ehkä olen kamala ihminen.
 
Viimeksi muokattu:
Oh ja kaiken tämän keskellä unohdin... Pahoittelut Leva! :hug: Tsempit tähän kiertoon! :)

Ja lisäänpä vielä, kun mainitsin aikaisemmin tuon: "Mutta yksi asia, mitä itse en haluaisi enää uuden kierron alettua lukea tai kuulla on "älä stressaa, se tulee kun sitä vähiten odotat". Ihan vain pienenä vinkkinä..." Niin tämähän ei ollut tarkoitettu ajatellen vain pidempään yrittäneitä, vaan tuo kommenti ei tunnu missään vaiheessa yritystä kovin kivalta. Jos sitä lasta kovasti haluaa ja vaikka kuinka yrittäisi, ei sitä siltikään pysty unohtamaan. Kyllä se jossain takaraivossa koko ajan raksuttaa.
 
Niin kuten jo tuossa ylempänä kirjoitin, jokainen toivottu raskaus on hieno asia ja kaikki varmasti myöntävät, että toisen raskaus ei ole itseltä pois. Minulla on kuitenkin lähipiiriin tullut tämän oman yrityksen aikana oikeasti useampi vahinkolapsi ja osa vielä ihan "kertalaukauksesta", joten väkisinkin siinä tulee ajatelleeksi MIKSI? Yksi pari jopa oli jo tekemässä aborttia (ja mielestäni todella naurettavista syistä), mutta kuitenkin viime hetkellä perääntyivät ja päättivät pitää lapsen.

Tälläisissä tilanteissa mietin miksi he saavat lapsen, vaikka eivät sitä oikeasti ole halunneet ja me emme?

Jos se tekee minusta kamalan ihmisen, niin sitten ehkä olen kamala ihminen.
Jos asia on näin, niin sitten sitä ei noilla sanoilla ole koskaan blogeihin kirjoitettu tai en ole vaan osannut lukea rivien välistä. Minulle on jäänyt juuri se kuva, että raskaus kuin raskaus, toivottu tai ei. Ja se on minusta aika hurjaa, vaikka ymmärtäähän sitä tietysti, että jossain vaiheessa varmaan kaikki maailman lapset voi alkaa ärsyttämään, kun yritys jatkuu ja jatkuu vaan...

Nuttista komppaillen, kyllä sitä jotenkin toivoo välillä ettei raskautuisi liian helposti, ettei tulisi loukanneeksi "liialla helppoudella" ketään. Mutta toisaalta sitä tietää, että on varmasti yli oman osansa kärsinyt tässä elämässä ja lisää huonoa tuuria ei kyllä enää tänne tarvittaisi...
 
Sunflower11
Kyse omalla kohdallani ei ole siitä etteikö muut saisi raskautua, tai että loukkaantuisin muiden raskausuutisista tai muutenkaan henkilökohtaisesti mitään.
Tulee vaan semmoinen olo aina kun lukee plussista että kunpa minäkin.
Oli se sitten yk 1 tai yk 11 tapahtunut plussa.
Sama kun näkee raskaana olevia, voi tulla kyynel silmäänkin että kumpa miekin oisin raskaana, tai jos näkee pieniä vauvoja.

Semmosta se on. Ei kukaan varmastikaan HALUA olla kateellinen muiden raskauksista. Kukapa haluaisi tuntea ylipäänsä mitään negatiivista.
Mie en ainakaan, mutta kun ihminen olen ja miulla on tunteet niin tunnen.

Omaa: täällä dpo 17 ja ihmettelen kun aina näissä lääkkeellisissä kierroissa viim. dpo 14 alkanut tiputteluvuoto. Ei näy mitään vuotoja.
 
Sunflower11
Silti mulla särähtää korvaan jos yk 5(näin esimerkiksi) ollaan jo menossa tyyliin yksityiselle tutkimuksiin ja hoitoihin kun ollaan lapsettomia.
Jos on selvä syy, pco, ovuloimattomuus tms. niin se on toki ymmärrettävää. Mutta muutoin kannattanee odotella sinne vuoden rajaan asti. Kuitenkin aika hyvät prosentit on että raskautuu vuoden sisällä.
Ja toivon kyllä että kaikki lasta toivovat raskautuvatkin. Enkä tätä pitkää yritystä toivo yhtään kenellekään.

Lisätäkseni vielä tuohon, itse olen raskautunut kahdesti helposti. Ja silloin ihmettelin että miksi pitkään yrittäneet on "katkeria" siitä että toiset raskautuu tuosta vaan tai ehkäisyn läpi. Nyt tiedän paremmin..
 
  • Tykkää
Reactions: Grill
Jos asia on näin, niin sitten sitä ei noilla sanoilla ole koskaan blogeihin kirjoitettu tai en ole vaan osannut lukea rivien välistä. Minulle on jäänyt juuri se kuva, että raskaus kuin raskaus, toivottu tai ei.
Ralliruutu kehottaisin sinua joskus sitten lukemaan ihan kunnolla muiden tekstit, jaksat jankuttaa tosta rivien välistä lukemisesta. Saisi paljon paremman kuvan ihmisten kirjoituksista, jos jaksaisi lukea koko tekstin. Väärinymmärryksiä sattuu, jos ei tajua itse lukea kunnolla..


Kyllä se katkeruus on se paha tässä yrityksessä. Mulla pahin vauvauutinen tuli anopilta, joka ei ensin edes ollut asiasta yhtään innoissaan/onnellinen. Ja jokaisen ihmisen luontoon kuuluu, että ollaan kateellisia ja katkeria monistakin asioista - niin se vaan menee.
Ja yritys itsessään on niin henkilökohtainen juttu, että se kuumentaa helposti tunteita, oli yritys vasta aluillaan tai ei. Suurempaa se häpeä omasta kyvyttömyydestään saada lapsia on silloin, kun yritys on kestänyt kauempaa kuin tilastoissa lukee.
 
Viimeksi muokattu:
Mä haluaisin sitten tietää että mitä blogeja sinä ralliruutu luet? Tai siis itse en ole tuollaisiin törmännyt tai jos olen (mitä en kyllä äkkiseltään muista... :confused:), niin se on lukukerta on kyllä jäänyt ainokaiseksi.
 
Nuttista komppaillen, kyllä sitä jotenkin toivoo välillä ettei raskautuisi liian helposti, ettei tulisi loukanneeksi "liialla helppoudella" ketään. Mutta toisaalta sitä tietää, että on varmasti yli oman osansa kärsinyt tässä elämässä ja lisää huonoa tuuria ei kyllä enää tänne tarvittaisi...
Hieman "rivien välistä" paistaa jo marttyyrisyys.

Kyllä mullaki ärsyttää ne toivomatta tulleet vauvat tai se, ettei sitä lapsen saamista arvosta tosissaan. Toivotut vauvat on aina ihana uutinen. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että jos nyt tulisin raskaaksi niin taatusti arvostaisin sitä sata kertaa enemmän kuin viime helmikuussa jolloin tulin raskaaksi yk7. Toki siitä menetyksestäkin johtuen, en pelkästään yrittämisestä. Siitä keskenmenosta myös varmaanki johtuu etten toisaalta ole niin masentunut kuin muut pitkään yrittäneet, sillä vaikka menikin kesken ja se oli maailmanloppu monta kuukautta, ainakin tiedän, että voin raskaaksi tulla. Raskaaksi tultua varmaan kyllä pelkään menetystä kunnes vauva syntyy. Olipa vaikeesti sanottu..
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



KESKIVIIKKO 19.12.

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


maijac............kp51/33..................23v..........yk3...............1.lapsi
-90.................kp47/??.................22v..........yk1.................1.lapsi
Skeggo............kp46/39.................20v............yk4..............1.lapsi
Ole luonani aina..kp43/28.............24v............yk1................3.lapsi
Sunflower11....kp33/24-28.........24v..............yk25............3.lapsi
millinkäinen......kp33/25-40.............22v.............yk9.............1.lapsi

Kp 21-30


nnela.............kp29/29................22v............yk3...............1.lapsi
ralliruutu.........kp27/28................23v.........yk3.......... ..1.lapsi
Miwwi.............kp27/28-35............22v.........yk3(8)..............1.lapsi
memsie...........kp26/31-37..........22v.........yk9.................2.lapsi
Minnah88........kp24/?...............24v...........yk1...............1.lapsi
Nenni88..........kp21/28...............24v...........yk4................2.lapsi

Kp 11->20


Grill................kp20/25-32.............22v........yk15.................1.lapsi
Henksuliini93....kp19/30.................19v..........yk6..............1.lapsi
Anlii................kp18/27-30(54)..........23v.........yk15............1.lapsi
Taru_.............kp18/22-35..............22v.........yk8................1.lapsi
piupiuu...........kp17/29(38)..................22v.........yk4............1.lapsi
Hopeakissa.....kp16/28-38(107)............24v.........yk9...........1.lapsi
nnennis..........kp14/29...................20v..........yk2............1.lapsi
Caro...............kp13/31-41............20v..........yk7..................1.lapsi
Nuttis..............kp11/30..............20v............yk5................1.lapsi

Kp 1-10


Mona Lisa.........kp8/28-40............22v............yk2................2.lapsi
Miramei......... ..kp3/38-40(58)....24v.........yk5(11)............1.lapsi
Leva................kp3/33................23v..............yk6.............1.lapsi

Piinailijat:popcorn:

Nimimerkki.....dpo....jännäpäivä
Sunflower....dpo17.......21.12
Ralliruutu....dpo12........22.12
Miwwi.........dpo9.........24.12
Taru_..........dpo6........?
Grill............dpo5..........31.12

Mukana menossa
icy, -es-, Nemppis, Mojito, Helluunen, Ruska-, Lindu, thewholestory, nepulis, PisaraSadetta, minssu, miuku9, Agnes, Haidi89, Jonna_91, kurasaapas, Sachie, Dreamer2, Nelistin, Kyyneltenhymy, susupala, Minnah88, lumihiutale92, Amalia89



Plussanneet




2011
mimmiih, hensq, Ippe89, petrra, Laretzki, Nomppeli, Zenpu, Hömelö, Epa-88, Kekkuvekku, Icy, Bubble89, Bela88, Lintsa, Princessa, Sanyo, SeInka, Poikka, Emby^, funny87, Kaarnikka, pampulainen87, Jaanel, minea_, mamiia, Mesikämmen, Vanilja 87, äippä-88, Johanna88

TAMMIKUU
KaisaKaisanen
(Sachie)
nellinu
ttty


HELMIKUU
pikkumyy1
Annie24
neonroze
(Miramei)

MAALISKUU
Iippari
Jnni
(Mosmos)
(Miitt21)
ikuinenkuumeilija

HUHTIKUU
Maija-tyttö
Ain00
(Miwwi)
(Nemppis)

TOUKOKUU
Hukkapiru
Vilmaliini

KESÄKUU
(JeNski91)
Amore

HEINÄKUU

ELOKUU
(Marpa)
Naspula
AnnisK

SYYSKUU
(Miwwi)
Ruby 88

LOKAKUU
murkku
(susupala)
Henkari

MARRASKUU
(lumihiutale92)
nanna_
BDU
Mosmos
Pamsku
JeNski91
Niiu

JOULUKUU
AnnuLiisa
Punnabis


Plussanneiden oma ketju:
Kakskymppisistä yrittäjistä 2011 plussanneet - uusi pino


Yritys-/raskausblogeja:

odotan.
haaveissa oma pieni
Ellan Elämästä
Ei kenenkään äiti
Kukkerinmäeltä, päivää!
Pieni Suuri Ihme
Se haaveiden taivaan kirkkain tähti

Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.
Kun kiertopäiviä yli 60, eikä mitään kuulu, lisätään "mukana menossa" -listalle.

Kiitos! :flower:
 
Onhan se niin, että blogi on nettipäiväkirja, ja mielestäni ihmiset saa sinne kirjottaa ihan mitä haluaa (siis näin lapsettomuusasioissa ja mielenpurussa, lakien sisällä). Täällä palstalla mielestäni on purkanut jokainen, jos siltä on tuntunut, ja jokanen on siihen oikeutettu. Eikä mielestäni ketään olla sen mielensä avaamisen jälkeen alettu syrjiä tai kommentoitu ikävästi. Muista palstoista en tiedä, mutta silloin palaute siitä pitäisi osoittaa sinne.

Ja grill, jos olisin raskautunut, olisin tullut kertomaan ja ollut iloinen. Sitä lähinnä vieläkin mietin, että kaikkein onnellisin olisin, jos listalta häviäisivät isoimmat yk:t järjestyksessä :) Toki jokaisen raskaus on tervetullut!
 
Viimeksi muokattu:
Jahas, tääl on taas hieman keskusteltu :D Empä vihti sen enempää kantaa ottaa.. Mutta.. No ei vaites :)

Koskas porukka aikoo testailla? :)

Mul on joku juttu pääs nyt.. Mä oon tämmönen :) :rolleyes: :cool: =).. Ihmeen tyyni olo! Tein negan eilen parin tunnin pissistä, perjantai aamulla teen uuden jos ei oo vuoto alkanu mutta nega ei alkanu vitsittään vaikka yleensä rupee. Aina raskauksissa oon ollu "mitä, tapahtuko jotain" "joo, aivan ihana juttu".. Normaalisti oon "just joo" "helvettiin sieltä" :D Mieskin ilmotti et jää lomautetuks, 1min ajan olin "piip piip piip" ja sit sanoin "no, ei hätää mä meen töihin".. Ei ihan meikäläiselle kuuluvaa.. Liekkö oire ;)

Mutta mitäs teille muuta kuuluu? Siis nyt on tuutin täydeltä tullu tuot kiertojen pituudesta vänkkäystä, olen siis hyppinyt yli tekstejä..
 
Huoh. Kyllä munki on sitten pakko tämä sanallinen arkkuni avata.

Minun mielestäni muiden raskausuutiset on oikeen mukavia ja piristäviä tiettyyn pisteeseen asti. Lähipiirin raskauksista tavallisesti iloitsen, tottakai vahingot siitä pois laskettuna. Pahimpia ovat nämä "Oho, oon raskaana. No teen abortin ens viikolla ja nyt baariin." Sitte kuitenkin kyseinen ihminen viime tipassa päättää pitää lapsen ja ollakkin valmis äidiksi, niin ei tarvi opiskella pariin vuoteen.

Kun taas puhutaan nettimaailmasta ja kaikista heistä, jotka lasta oikeasti haluavat, sen he myös ansaitsevat toki. Pitkää yritystä ja pahimmassa tapauksessa lapsettomuutta en toivo kenellekkään vauvakuumeen kourissa olevalle. Toisten lapset ei oo multa pois. Mutta, se kateus, mikä sisältä kumpuaa, johtuu minulla selkeästi vain yhdestä asiasta. Koska minä vertaan itseäni aina muihin. Aina. Kun miettii niitä onnistumisprosentteja esim puolessa vuodessa, saati sitten vuodessa, niin aina törmää siihen samaan asiaan. Olemme mieheni kanssa osa sitä pienintä vähemmistöä, joilla ei tärppää. Jokainen nopea raskautuminen vahvistaa sitä tunnetta, että minä olen enemmän tai vähemmän viallinen. Kuin rikki koko nainen. Tuuripeliähän tämä lisäksi osittain on, mutta jokaisen kuukaudeen jälkeen sen ymmärtää paremmin ja paremmin, että vikaa tässä olla täytyy. Ja sekös sitten sattuu. Miksi sitä pitääkin verrata aina? Väkisinkin sitä ajattelee niin, että niin monet muut, muttei me.

Ihmisellä on oikeus olla kateellinen, katkera, surullinen tai pettynyt. Ja minkäs sille voi, jos on. Tunteet on välillä vaikea peittää, mutta onneksi on tukijoukkoja ympärillään.

Täällä saa mun puolesta ilmaista ajatuksiaan haluamallaan tavalla. Me ollaan joukko naisia eri ympäristöistä, erilaisine taustoineen kaikkineen. Tunteet ja luonteet poikkeavat suuresti toisistaan, mutta ehkä se on tämän pienen porukan rikkaus.

Plussatuulia ja rentouttavaa joulun aikaa!
 
Se, että minä raskauduin niin miten raskauduin, ei tietääkseni ole ketään teitä kohtaan osoitettu henkilökohtainen loukkaus. Se, että tästä asiasta mulle ollaan katkeria, ja annetaan ymmärtää että kyseessä ei missään tapauksessa ole toivottu lapsi, on loukkaus henkilökohtaisesti mua kohtaan.

Te ette valitettavasti tiedä mun omista tunteista tätä lasta kohtaan, ettekä tule ikinä tietämäänkään. Ettekä sitä onnea, jota koen sen vuoksi, että olen raskaana (huolimatta siitä, että pienellä kikkailulla raskaus sai alkunsa). Anteeksi nyt vaan, mutta lapsi on ihan toivottu. Halusitte sitä tai ette.

Tämän ketjun negatiivisuudesta on ollut puhetta paljon toisessa ryhmässä, ja siellä jaksetaan aina ihmetellä miten ihmisistä voi oikeasti tulla näin katkeria nettipersoonia kohtaan, vaikka kuinka yritetään olla "välittäviä ja lämpimiä vertaistukijoita". Jostain kumman syystä se teidän lämmin vertaistuki vaikuttaa ulkopuolisen silmin lähinnä jäätävältä, ja pakotetulta. Mä en yhtään ihmettele minkä takia porukkaa tiputtelee itteänsä pois listoilta, enkä sitäkään ettei monikaan uskalla tulla tänne enään takaisin tämän asenteen vuoksi, varsinkaan he, joilla on jo ennestään yksi tai useampi lapsi. Kun annetaan ymmärtää, että pitäisi olla kiitollinen siitä mistä on, eikä valittaa turhasta kun oikeasti lapsettomiakin on. Muistaakseni lueskelin jostain aikoinaan, että vuosikin on vielä ihan normaali aika siihen, mikä voi mennä raskautumisessa. Toki näitä juttuja lukiessani olen tajunnut, että sillä ei ole mitään väliä mitä lääkärit sanovat, vaan palstalla on kehitetty ihan omat rajapyykkinsä siihen mikä on pitkään yrittämistä, lapsettomuutta tai aiheetonta kitinää ennen sitä. Sen lisäksi, että ilmeisesti lapsen yrittämiseenkin on nykyään joku tuloraja.

En sano etteikö kenelläkään olis oikeutta olla katkera, surullinen, vihainen tai mitä nyt ikinä haluaakaan. Saa tottakai olla, tunteet ne on jokaisella, ja niitä on lupa ilmaista miten haluaa. Netissäkin. Se, että aletaan dissaamaan muita ihmisiä avoimesti, on typerää.

Olen ihan vilpittömästi pahoillani siitä että erehdyin tulemaan raskaaksi, ja siitä vielä ilmoitin tänne. Jos teitä yhtään lohduttaa, niin se kohtalaisen jäätävä (tai lämmin ja välitön, kuten te niin sanotte) vastaanotto kyllä piristi mielialaa silloin ihan valtavasti.

Mutta mikäpä minä olen mitään enää sanomaan. "Eihän mulla ole aihetta valittaa, mähän olen jo raskaana", vai mites se vakiosanonta meni?
 
  • Tykkää
Reactions: nnennis

Yhteistyössä