En osaa sitoutua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tuntuu, että minulle ei riitä mikään. Ihastun usein, haaveilen sinkkuudesta ja seikkailuista. Olen siis kolmatta vuotta naimisissa, mutta olen jo kauan pohtinut eroa. Mieheni on ihana: mm. huolehtivainen, uskollinen ja luotettava, mutta se ei riitä minulle. Löydän hänestä jatkuvasti puutteita ja vikoja, ja haaveilen "siitä oikeasta" - ihannemiehestäni.

Tiedän, että sellaista miestä ei ole olemassakaan, joka täyttäisi kaikki odotukseni ja toiveeni. En siis usko löytäväni sellaista miestä, jossa on kaikki haluamani ominaisuudet samassa paketissa, mutta tavallaan etsin sellaista koko ajan. Ja elän siis avioliitossa.

Välillä on parempia kausia, jolloin keskityn mieheeni ja elämäämme yhdessä. SIlloin viihdyn kotona ja haaveilen lapsista. Järki kuitenkin sanoo (onneksi) koko ajan, että emme voi jättää ehkäisyä pois, sillä ajatukseni ailahtelevat niin kovin. Lapsia en halua tähän sotkea. Tällainen parempi kausi saattaa päättyä siihen, että kuulen sattumalta radiosta jonkin biisin, joka muistuttaa minua jostain baarireissusta, miehestä, toteutumattomista tai toteutuneista unelmistani... Ja taas mennään: muutun poissaolevaksi, alan miettiä eroa, haaveilen muista miehistä, ärsyynnyn omasta miehestäni, en jaksa olla kotona jne.

Kun elin sinkkuna, etsin vaan kiivaasti parisuhdetta. Mikään ei tunnu sopivan minulle. :( Tämä on oikeasti raskasta, niin minulle kuin miehellenikin. Olisiko oikea osoite terapia vai mikä?

Kyllä kannattaisi hakea ammattiapua. Tuo on raskasta sinulle, puhumattakaan kuinka raskasta miehellesi.

Mietin vaan, että pystyykö terapia/keskusteluapu poistamaan minusta tuon vapaudenkaipuun? Tai saamaan minut tyytymään mieheeni?

Kakkua kun ei voi sekä syödä että säästää, ja se on minun ongelmani.
Tai ehkä en sitten rakastakaan OIKEASTI miestäni, minkä vuoksi en kykene olemaan tyytyväinen näin. Pitäisikö sitten vain erota ja kärvistellä vaikka yksin, ja toivoa, että jostain tulee se sielunkumppanini joka kelpaa minulle... Sehän siinä onkin, kun en tiedä, että onko sellaista. :(

Minä erosin todella pitkästä suhteesta saman ongelman takia - noloa miten pitkään sitä kestikään. Ja nyt olen löytänyt ihmisen jonka kanssa samaa ongelmaa ei ole. En voisi kuvitellakaan olevani kenenkään muun kanssa:) Varmaankin ensimmäistä kertaa näin 30v elämän aikana.

[QUOTE="omenapuu";27729098]Minä erosin todella pitkästä suhteesta saman ongelman takia - noloa miten pitkään sitä kestikään. Ja nyt olen löytänyt ihmisen jonka kanssa samaa ongelmaa ei ole. En voisi kuvitellakaan olevani kenenkään muun kanssa:) Varmaankin ensimmäistä kertaa näin 30v elämän aikana.[/QUOTE]

Kiva kuulla kuitenkin, että tällaisesta voi "parantua". Oliko sinulla suuret vaatimukset miehelle, ja oliko tämä nykyisesi lopulta "ihan tavallinen" vai täyttikö kaikki odotuksesi, toiveesi jne. mitä miehen suhteen ehkä asetit?

[QUOTE="vieras";27729110]Mulla tästä noloa tekee se, että naimisiin piti päästä. :([/QUOTE]

Hei cheer up! itse sentään rumasti sanottuna tuhlasin elämästäni 10 vuotta ihmiseen joka oli väärä. Soutamista, huopaamista, ailahtelua ja lapsellista käytöstä. Nyt vasta tiedän miltä tuntuu kun on täysin rakastunut:)

[QUOTE="vieras";27729119]Kiva kuulla kuitenkin, että tällaisesta voi "parantua". Oliko sinulla suuret vaatimukset miehelle, ja oliko tämä nykyisesi lopulta "ihan tavallinen" vai täyttikö kaikki odotuksesi, toiveesi jne. mitä miehen suhteen ehkä asetit?[/QUOTE]
En ole ikinä asettanut mitään kriteereitä, kuten en nytkään. Sen vaan tiesi kun silmiin katsoi:)

Yhteistyössä