T
Tosirakkautta vailla
Vieras
Olen elänyt vaikeassa parisuhteessa tosi kauan, pari lastakin meillä on, asumuserossa oltiin vuoden verran pari vuotta sitten. Lähennyttiin uudelleen puolison vanhemman sairstumisen ja kuoleman myötä, asutaan taas yhdessä, mutta miä en onnistu enää rakastamaan kuten haluaisin eikä meillä edelleenkään ole sellaista läheisyyttä jota olen kaivannut vuosikausia. Puolisolleni tuntuu riittävän, että on yhteinen katto, että asutaan samassa asunnossa. Tunnen itseni täysin yksinäiseksi, lähinnä siedän puolisoani ja yritän tykätä. Hänelle tuntuu riittävän, että sanoo rakastavansa, mutta mitään muuta rakkauden osoitusta ei tule. Minulle se on tyhjää sanahelinää. Olen ihastunut toiseen, joka on lähinnä siitä imarreltu, ei ehkä muutenkaan halua kanssani enempää tai sitten sei siksi, koska tietää minun olevan naimisissa ja perheellinen. Olen vuosien aikana monet kerrat sanonut puolisolleni, että minulle ei riitä pelkästään sanat "rakastan sinua" vaan tarvitsisin, että se näkyisi ja tuntuisi jotenkin arjessa ja tekemissä. Olen jotenkin älyvapaa kun olen edelleen naimisissa, mutta kammoan eroa lapsista jos eroaisin ja siksi jatkan vaikka menetän mahdollisuuden omaan kunnon rakkauselämään. Onko maailmassa ketään muita joka toimisi näin, olen tyytymätön enkä kuitenkaan ero,mikä minua vaivaa?