Paljonko teillä on hoitomaksut? Meillä ihan hirveät!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a.p"

Vieras
Millaisia hoitomaksuja muut maksavat täällä lasten kunnallisesta hoidosta?
Järkytyin, kun tuli lasku. Perheessä neljä lasta, joista kolme kokopäivä hoidossa. Tulot n. 3200€/kk ja hoitomaksut melkein 400€/kk.

Eihän tuo ole kallis, aika vähän jopa? Meillä tais olla 180-200e / yhdellä lapsella. Nykyään hän käy pari, kolme kertaa viikossa 7h päiviä kun mä olen kotona vauvan kanssa, hintaa tulee n. 40e kuukaudessa.

[QUOTE="a.p";27695422]on se paljon, kun laskurit antoivat meidän tuloilla yli puolet pienemmän summan hoitomaksuksi. Toi on puolet mun palkasta, joten jään takas kotihoidon tuelle :/[/QUOTE]

Oletko vakavasti harkinnut uutta työpaikkaa tai sen puutteessa kouluttautumista? Ei 800€ netto ole sellainen palkka, että sellaisessa olisi mitään järkeä kituuttaa. Koulunpenkille, sanon minä!!

Ihan mielenkiinnosta kysyn: millaisella summalla olisitte itse valmiita hoitamaan vieraita lapsia? Siten, että maksaisitte itse veronne, eläkemaksunne, vakuutukset ja lasten ruoat?

0€ kaksi lasta. Mies yrittäjä ja minä opiskelen. Kannattikin jo lähteä opiskelemaan, säästyy kun lapset syö tarhassa ja ennen maksettiin vanhemman kerhosta ja lasten tilapäishoidosta.

Jos alta satanen lapsen hoidosta noilla tuloilla on ap:n mielestä liikaa niin koitappa hommata itsellesi pikkasen parempi palkkainen työ SItten kyllä ne hoitomaksutkin nousee kyllä. Kuulostaa nyt vähän turhalta valitukselta.

Oletko vakavasti harkinnut uutta työpaikkaa tai sen puutteessa kouluttautumista? Ei 800€ netto ole sellainen palkka, että sellaisessa olisi mitään järkeä kituuttaa. Koulunpenkille, sanon minä!!

Toistaiseksi en, koska tässä työssä mulla on lapsia ajatellen sopivimmat työajat.

Typeränä luotin, etteivät laskurit voi noin paljon alakanttiin antaa arviota, ja tähän varauduin jopa laittamalla omat tulot siihen yläkanttiin.

Yksi lapsi ja 285 e maksoi täyspäivähoito. Nyt siirty osa-aikaiseksi kun olen äitiyslomalla ja hinta on 200 e/kk. Voikohan kunnilla olla näin paljon eroja päivähoitomaksuissa? 400 e kolmesta lapsesta on musta tosi vähän.

[QUOTE="a.p";27695387]Millaisia hoitomaksuja muut maksavat täällä lasten kunnallisesta hoidosta?
Järkytyin, kun tuli lasku. Perheessä neljä lasta, joista kolme kokopäivä hoidossa. Tulot n. 3200€/kk ja hoitomaksut melkein 400€/kk.[/QUOTE]

Toi 3200e/kk on varmaan netto?? Eli bruto n. 4500e..... Jos sen mukaan laskisi, niin itse sain äkkiseltä hoitomaksuiksi 385e

Alkuperäinen kirjoittaja väärin laskenut?;27695569:
Toi 3200e/kk on varmaan netto?? Eli bruto n. 4500e..... Jos sen mukaan laskisi, niin itse sain äkkiseltä hoitomaksuiksi 385e

3200e tuloilla laskuri antoi tuloksen:

105 EUROA ENSIMMÄISELTÄ LAPSELTA
105 EUROA TOISELTA LAPSELTA
SEURAAVILTA LAPSILTA EI MAKSUA PERITTÄISI, KOSKA SE JÄISI ALLE 23 EURON.

ja 4500e tuloilla:

208 EUROA ENSIMMÄISELTÄ LAPSELTA
208 EUROA TOISELTA LAPSELTA
42 EUROA SEURAAVILTA LAPSILTA.

Yhteistyössä