Paljonko teillä on hoitomaksut? Meillä ihan hirveät!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä menee kolmeen lapseen n. 620e/kk. Kaksi on päiväkodissa ja ekaluokkalainen iltapäivähoidossa (120e/kk). Eskariaikoihin tuli halvemmaksi, kun meni vain puolipäivähinta vanhimmasta ja siitäkin sisarusale.

Kuule yksityisellä maksaa hoitopäivä 45 euroa. Eli aikalailla tuhat euroa tulee lasta kohti kuukaudessa. Että aika hyvin kunta/kela/valtio teitä tukee. Pakkoko oli tehdä niin monta lasta? Mun mielestä hoitomaksut on liian pienet suomessa.

217e yhdestä lapsesta, mies töissä ja minä opiskelen. Minusta tuo on paljon, kun kuitenkin opiskelijana maksan koko summan omasta pussista, koska lapsi ei ole miehen. Siihen on siis laskettu miehen 3000e palkka veroineen, minun 700e raha ja lapsen 150e elatustuki.

Hoitomaksu on nyt n. 420€, eskarilainen ja 4v päiväkodissa. Viime vuonna oli n. 500e kun molemmat kokopäivä hoidossa. Nyt tuosta eskarilaisesta menee vaan osittainen maksu, max. 5h eskarin lisäksi. Ja meidän tulot on n. 4500€/kk. Ja sen takia mä olin lasten kanssa 5v kotona, kunnes nuorin täytti 3v, ettei tarvinnut viedä kolmea lasta hoitoon ja maksaa isoja päivähoitomaksuja. Esikoinen meni kouluun kun lähdin töihin niin hoitomaksut vaan kahdesta.

Siis AP:n perhe on 6-henkinen, BRUTTOtulot 3200 euroa ja maksut on 400 euroa kuussa??? Kuulostaa paljolta. Itse olen yh, bruttotulot 2200 euroa kuussa ja maksan yhdestä lapsesta 70 euroa kuussa...

Vaikuttaako tuo yksinhuoltajuus sit noissa laskelmissa niin paljon? Mun mielestä todellakin on kova summa...

Siis AP:n perhe on 6-henkinen, BRUTTOtulot 3200 euroa ja maksut on 400 euroa kuussa??? Kuulostaa paljolta. Itse olen yh, bruttotulot 2200 euroa kuussa ja maksan yhdestä lapsesta 70 euroa kuussa...

Vaikuttaako tuo yksinhuoltajuus sit noissa laskelmissa niin paljon? Mun mielestä todellakin on kova summa...

Hups jäi tästä, että oma perhe on 3-henkinen. Päiväkoti-ikäisen lisäksi yksi koululainen perheessä.

Yhteistyössä