No mut on sekin väärin, että nainen joutuu käyttämään omia säästöjään voidakseen olla hoitovapaalla
Eikös se lapsi ole sen miehenkin?
Lapsi on silti miehenkin. Meillä mies maksoi kaikki lapsen kulut, kun olin hoitovapaalla.
Lapsen kulut ovat = ruoka, vaipat, asumiskulut, vaatteet, lääkärimaksut jne.
Minä maksoin itse oman elämäni. Olin etukäteen säästänyt, ettei tarvitse hoitovapaalla kituuttaa.
Eli ostin uudet vaatteeni hoitovapaalla omalla rahallani, kävin kampaajalla omalla rahallani ja ulkomailla käytiin pari kertaa hoitovapaan aikana ja toinen matka saatiin lahjana vanhemmiltani ja toinen maksettiin puoliksi. Minä maksoin meidän molempien puhelinlaskut, nettilaskun ja vesilaskun. Mies muut kulut.
Eli vaikka rahat oli omia, mies maksoi vähän enemmän mun hoitovapaan aikana, koska hoidin lastamme kotona.
Jos olisimme eronnut, niin ei mies mua olisi elättänyt. Lapsensa kylläkin. Erossa kaikki olisi ollut selvää, eikä olisi tarvinnut miettiä mikä on mun ja mikä sun.
Se että on omat rahat ja oma talous, ei tarkoita sitä, etteikö toinen voisi tarvittassa elättää toista.
Jos mieheni jäisi nyt työttömäksi, niin maksaisin tottakai meidän asumiskulut vaikka yksin.
Silti meillä on omat tilit ja omat omaisuutemme.