Peesi. Ei kiinnosta yhtään. Harmi, että töissä pitää joka vuosi vetää pakolliset joulukuviot läpi. Nyt oon koko aamun kiukutellu omille lapsille, kun ne ei tee yhtään mitään, huusholli on ihan sotkussa ja ne luulee, että joulu tulee mitään tekemättä. Katsotaan tuleeko, itse en jaksa tehdä kuin pakolliset arjen jutut.Mun mielestä vois skipata koko tyhmän joulun...
Eikö se lapsen ilo ja nauru tuo sulle lainkaan joulumieltä? Etkö saa itse mitään siitä, kun lapsesi silminnähden nauttii ripustellessaan itsetekemiään koristeita ja avatessaan lahjojaan? Onko nämä kaikki pelkkää "pakkoa"?Jos mulla ei olisi lasta, niin en varmaan tekis mitään joulun eteen. Mä en kertakaikkiaan ymmärrä miks joulusta hössötetään niin paljon. Mutta jotenkin tuntuu että lapsen vuoksi pitää vähän koristella ja ostaa pari lahjaa ja laittaa joulukuusi jne.
Mä oikein odotan, että viimeisetkin lapset muuttavat pois kotoa. Sit voi mummo lähteä vaikka Tallinnan laivalle rilluttelemaan ja jättää muut viettämään joulua keskenäänJos mulla ei olisi lasta, niin en varmaan tekis mitään joulun eteen. Mä en kertakaikkiaan ymmärrä miks joulusta hössötetään niin paljon. Mutta jotenkin tuntuu että lapsen vuoksi pitää vähän koristella ja ostaa pari lahjaa ja laittaa joulukuusi jne.
Noo lapsen ilo ja ihmetys on varmaan ainoita jotka joulussa nimenomaan ilahduttaa. Ja kaikki on lapselle silleen uutta, ikää on 1v 9kk ja viime jouluna oli vielä niin vauva ettei tajunnut silleen joulusta. Tosin mua ilahduttaa jokainen uusi asia jonka lapseni hoksaa ja huomaa.Alkuperäinen kirjoittaja mä...;27672433:Eikö se lapsen ilo ja nauru tuo sulle lainkaan joulumieltä? Etkö saa itse mitään siitä, kun lapsesi silminnähden nauttii ripustellessaan itsetekemiään koristeita ja avatessaan lahjojaan? Onko nämä kaikki pelkkää "pakkoa"?
Mä olen viettänyt joulun Krakovassa ja oli kyllä vaikeuksia löytää paikka josta sai ruokaa aattona. Mitään yökuhinoita ei todellakaan ollut, päivällä kyllä. Kadut oli tyhjiä eikä kahviloita ollut juurikaan pyhinä auki, mistään konserteista puhumattakaan. Että jotain rajaa nyt hehkutuksillekin kun joku on saattanut siellä myös käydäJoulumielet jäivät lapsuuteen. Siis kotimaisen -mielen.Olen jo vuosia viettänyt joulut jossain Euroopan vanhassa kaupungissa. Joka paikassa jossa olen ollut, niin hulinat on pois. Aattoillan ja joulupäivän tyhjyyttä ei ole. Ihmiset liikkuvat ulkona, istuvat ravintoloissa ja kahviloissa ja ovat iloisia. Kahvilat eivät ole mitään itsepalvelukuppiloita, vaan kauniita, oikeastaan taideteoksia. Vanhojen kaupunkien joulutoreilla on kuhinaa yölläkin. Siellä voi pysähtyä vaikka hotwine-lasilliselle. Voi mennä johonkin konserttiin myöhäänkin aattoiltana. Jossain kadunkulmassa joku laulaa kauniisti hoosiannaa.
Tämä joulu menee taas kerran Prahassa.
Budapest, Krakowa, Bratislava, jopa Madrid on kokemisen arvoinen jouluaikaan. Yleensä ne maat, joissa valtauskontona on muu kuin meidän luterilaisuus.
Jaa mikä ilo ja nauru?Alkuperäinen kirjoittaja mä...;27672433:Eikö se lapsen ilo ja nauru tuo sulle lainkaan joulumieltä? Etkö saa itse mitään siitä, kun lapsesi silminnähden nauttii ripustellessaan itsetekemiään koristeita ja avatessaan lahjojaan? Onko nämä kaikki pelkkää "pakkoa"?
Kyllä se joulumieli sieltä tulee. Viimeistään aattoiltana, kun pojat nukkuu?Jaa mikä ilo ja nauru?
Tuolla nuo tappelee ja kiukkuaa kun kokeita ensi viikko tulvillaan... Lukea pitäis, mut yks unohti kirjan kouluun, toinen on ihan evvk ja kolmas kerjää verta isommilta nenästään. Siivota pitäis, mutta sen mä haluan tehdä YKSIN ja rauhassa.
Niin että mikä joulumieli? Ilman lapsia en viettäis joulua ollenkaan.
jos lasten tulisi siivota koko huusholli, ja itse et tekis kuin pakolliset jutut?Peesi. Ei kiinnosta yhtään. Harmi, että töissä pitää joka vuosi vetää pakolliset joulukuviot läpi. Nyt oon koko aamun kiukutellu omille lapsille, kun ne ei tee yhtään mitään, huusholli on ihan sotkussa ja ne luulee, että joulu tulee mitään tekemättä. Katsotaan tuleeko, itse en jaksa tehdä kuin pakolliset arjen jutut.
Aika erikoista, että kumpikin tahoillaan vaikka kyseessä oman lapsen ensimmäinen joulu... Joo, eihän se siitä mitään muista, mutta kuitenkin.Ei ole joulumieltä ei. Tänä vuonna poika on niin pieni (5,5kk) että päätettiin viettää miehen kanssa joulu kumpikin omassa lapsuudenkodissamme, poika miehen kanssa siellä ja minä omassani. Tällä tavoin mies pääsee jouluruokailemaan ja viettämään perinteikästä joulua ja minä perheineni omalla tavallamme
Juu mä olen huomannut että ihmisillä on meidän joulusuunnitelmiemme kanssa joku ongelma itse olen kuitenkin sitä mieltä että näin on paras jokaiselle osapuolelle. Ensi vuonna sitten aiomme olla oman pikku perheemme kanssa.Aika erikoista, että kumpikin tahoillaan vaikka kyseessä oman lapsen ensimmäinen joulu... Joo, eihän se siitä mitään muista, mutta kuitenkin.
Rohkea veto