Onko muita joilla ei ole lainkaan joulumieltä

• Viestiketjun aloittaja "Tiiu"
  • Ensimmäinen viesti
Jos mulla ei olisi lasta, niin en varmaan tekis mitään joulun eteen. Mä en kertakaikkiaan ymmärrä miks joulusta hössötetään niin paljon. Mutta jotenkin tuntuu että lapsen vuoksi pitää vähän koristella ja ostaa pari lahjaa ja laittaa joulukuusi jne.
:D

Täällä vähän toisinpäin. Siis jos ei lapsia olisi voisi hyvillä mielin kehitellä jotain aikuisten joulua. Nyt olen tässä pari päivää psyykannut itseäni siihen että tänä vuonna oikeasti jätettäisiin ns lasten joulu kokonaan pois. Jotain jouluruokia voisin laittaa niin että aikuisten kesken niitä syötäisiin kun lapset nukkuvat mutta siis karsittaisiin muuten pois lahjat ja kaikki joulutraditiot tylsää vaan kun kaikki paikat on kiinni silloin.

Näitä ajatuksia on pyörinyt viime vuosina mielessä aina joulun alla ja joka vuosi olen viimehetkellä kuitenkin ryhtynyt jouluvalmisteluihin - ja jälkeenpäin sitä katunut. Meidän nyt 6v autisti ja joulu eivät vain sovi yhteen. 7v esikoinen ei myöskään joulusta mitään ymmärrä, sen enempää kuin 2v pikkusiskokaan (näitä kotihoidon positiivisia puolia :D), vauvasta nyt puhumattakaan.

Tietty olisi mahdollista viettää joulua vasta viikonloppuna kun 6v on viikonloppuhoitopaikassaan, mutta se tuntuu jo niin teennäiseltä ja koska kummallakaan vanhemmista ei ole erityistä innostusta asiasta niin annetaan olla.

"vieras"
Täällä yksi joka VIHAA joulua!

Saatanan rosollit, kinkut ja laatikot. Anoppi pesee seitsemättä kertaa ikkunoita tän kuun aikana ja muut ripustelee hulluna jouluvaloja ja haalii lajoja.

Itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa. Yksi joulu ollaan oltu aasiassa ja voi miten ihanaa se oli! Ei pakkasta, ei lunta, ei lahjan lahjaa eikä kuusenneulasia kantapäissä. Jouluaattona rannalla. plus 30 lämpöä.
IIIIIHHHHHAAAAAAAAAANNNNNNAAAAAAAA!!

Nyt ei ole ollut moneen vuoteen rahaa lähteä ulkomaille ja mies on sen verran jouluihminen ettei haluakaan enää lähteä pois kotoa jouluksi.

Jollei minulla olisi lapsia viettäisin joulun kotona peiton alla pimeässä dvdn ääressä yöpaita päällä ja söisin itseni siaksi.

Vituttaa kun ei ole rahaa ostaa kelleen edes joululahjoja :(.

[QUOTE="vieras";27673145]Täällä yksi joka VIHAA joulua!

Saatanan rosollit, kinkut ja laatikot. Anoppi pesee seitsemättä kertaa ikkunoita tän kuun aikana ja muut ripustelee hulluna jouluvaloja ja haalii lajoja.

Itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa. Yksi joulu ollaan oltu aasiassa ja voi miten ihanaa se oli! Ei pakkasta, ei lunta, ei lahjan lahjaa eikä kuusenneulasia kantapäissä. Jouluaattona rannalla. plus 30 lämpöä.
IIIIIHHHHHAAAAAAAAAANNNNNNAAAAAAAA!!

Nyt ei ole ollut moneen vuoteen rahaa lähteä ulkomaille ja mies on sen verran jouluihminen ettei haluakaan enää lähteä pois kotoa jouluksi.

Jollei minulla olisi lapsia viettäisin joulun kotona peiton alla pimeässä dvdn ääressä yöpaita päällä ja söisin itseni siaksi.

Vituttaa kun ei ole rahaa ostaa kelleen edes joululahjoja :(.[/QUOTE]

:D

Lapsuuden joulut oli ihania mutta sittemmin on oltu vähän hakoteillä. Yksi parhaista aikuisajan jouluista oli opiskeluaikana. Olin kokoajan töissä jouluaaton aamuvuoroon asti. Sitten menin ilman mitään valmisteluja, ainoastaan kummilapsille lahjat hankkineena, isäni luo illaksi viettämään perhejoulua. Nuorimmat sisaruksetkin olivat jo teini-iässä eli ei mitään varsinaisia joululeikkejä vaan ainoastaan saunomista ja hyvää syömistä. Heti joulupäivän aamuna suunnattiin ystävän kanssa äkkilähdöllä viikoksi lämpimään. :)

Yhteistyössä