En ymmärrä miten ihmiset eivät osaa olla suvaitsevaisia, jos toisilla on erilainen elämätyyli kuin itsellä tai valtaväestöllä. Mitä pahaa siinä on, jos haluaa elää luonnonmukaisemmin? Kaikki tekevät valintansa itse ja omaan elämään sopivalla tavalla. Joku haluaa juoda lähdevettä ja hakea sen autolla ja joku toinen taas ei.
Suomessa on myös itsemääräämisoikeus ja tämä koskee myös synnyttämistä. On myös totta, että mitä vähemmän synnytykseen puututaan ilman syytä, yleensä se meneekin omalla painollaan. Sairaalassa riski synnytyksen puuttumiseen nousee, ja jos tätä haluaa välttää ymmärrän hyvin miksi haluaa synnyttää kotona. Ihailen Tean luottamusta omaan kehoon ja siihen että synnytys on luonnollinen asia ja se tulee menemään hyvin. Hän ei tuntunut pelkäävän kipua, vaan oli ottanut selvää kivunlievityksestä jota voi käyttää, joka sopii hänen ajatusmaailmaansa. Suomessa minun mielestäni ei valmenneta riittävästi synnytystä varten, etenkään henkistä valmistautumista siihen. Muutenkin valmennus on suppeaa, jos sitä edes on. Ihmisten tulisi tietää enemmän siitä millainen on fysiologinen synnytys, miten henkisesti voi siihen valmistautua ja miten lievittää kipua ei-lääkkeellisesti, kuten myös lääkkeellisistä kivunlievityksistä tulisi tietää. Nykyään painotetaan liikaa sitä mikä voi mennä pieleen, vaikka siitäkin on hyvä mainita. Toisille sopii synnyttää sairaalassa ja toisille kotona. Miksi pitää laittaa kaikki samaan muottiin ja ei voida hyväksyä erilaisia valintoja? Itse en lähtisi kotona synnyttämään ilman ammattiapua, mutta tietyllä tapaa ymmärrän pariskunnan valinnan. Vaikutti siltä, että ovat valmiita kantamaan vastuun siitä miten synnytys menee. Mielestäni tämä ohjelma on herättänyt keskustelua siitä millaisessa holhousyhteiskunnassa elämme ja miten suvaitsemattomia olemmekaan toisiamme kohtaan. Kaikkea ohjelmassa esille tullutta en hyväksy mutta silti minusta oli mielenkiintoista ja avartavaa nähdä tälläisiä valintoja elämässä.