pakkasta -20 ja lukiolais ladyt napapaljaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lucifer
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vai että nykynuoriso... Ilmeisesti se sama nykynuoriso kauhistutti jo 70-luvulla, koska sieltä asti olen vanhojen eukkojen kuullut marisevan nykynuorison liian vähästä pukeutumisesta. Kauemmas minulla muisti ei riitä, mutta olisko sitten niin että 60-luvulla on viimeksi osattu pukeutua eukkoja tyydyttävästi. Sopii kyllä epäillä.

Juuri eilen kävin miehen kanssa kaupungilla, jossa jokatoinen vastaantuleva teinityttö oli ilman pipoa, ettei hiukset mene sekaisin... puhuttiin sitten siinä, että täysin idioottimaista hommaa, ja samaan lauseeseen, että meidänkin teinivuosina 90-luvun alussa kyllä itsekin ilman pipoa mentiin kouluun koko talvi, pakkas asteista riippumatta.. puhumattakaan siitä, että jotkut pitkät kalsarit olisi joku laittanut, samoilla farkuilla tarkeni koko talvikauden. Muistan, että aina kun jäi bussista kotipysäkillä, piti kiskoa huppua päähän, että tarkeni kävellä kotiin, mutta missään muualla ei kyllä kehdannut:) ..nykyään minulle kelpaa pipot ja myssyt heti ihan alkutalvesta asti:)

Ainahan ne on olleet tuollaisia. Minä sentään tuossa iässä kyllä suljin takkini jos pakkasta oli sen -20, mutta silloinen poikaystäväni kiskoi aina miehekkään urhoollisesti takki auki. Että kyllä ne pojatkin osaa.

Ainahan ne on olleet tuollaisia. Minä sentään tuossa iässä kyllä suljin takkini jos pakkasta oli sen -20, mutta silloinen poikaystäväni kiskoi aina miehekkään urhoollisesti takki auki. Että kyllä ne pojatkin osaa.

Joo, nuoret pojat (tai siis moni heistä, ainakin ne "coolit") kulkee takki auki, ohut korvat paljastava lippis vähän sinnepäin päähän sutaistuna, kaula paljaana ja tennarit jalassa.
Oikein kovalla pakkasella laittavat ehkä takin kiinni, hupun lippiksen päälle ja kädet taskuun. Ehkä. :D

[QUOTE="mies";27638334]Toi on eri asia. Tuo on skandinaavista modernin urbaania "virkanaistyyliä", johon kuuluu aikuismaisuus ja pelkistyneisyys. Itsekään en pidä siitä, koska se on niin kaukana tyttömäisyydestä ja raikkaudesta, joka lienee itselleni se kaikkein tärkein naisessa esteettisesti (ja uskon monen miehen olevan samoilla linjoilla).[/QUOTE]

Mä aion opettaa tytölleni että pukeutuu just oman makunsa mukaan eikä kenenkään muun silmää miellyttääkseen. Tommonen pukeutumisen varaan rakentuva naisellisuus on melkoisen esineellistävää.

• Tykkää
Reactions: fortunate
Muinoin mentiin ehkä ilman pipoa ja hanskoja (en oo varma käytetäänkö nyt enempää), mutta ei kellään 80-luvulla ollut pitää lipokastennareita nilkkasulkilla kun paineltiin lumassa ja sohjossa. Eikä takit ollut napamalleja kaulasta ja niskasta avoimia.

Nyt kai ne teinit pitää lörppäUGGit kesällä ja tennarit talvella.

Eli ihraa jos ei osaa pukeutua tarpeeksi lämpimästi. Noin niinkuin vitsillä ... Alkaisivatkohan pukeutua lämpimämmin. Onneksi niitä tennareita saa nykyään myös talvimallia, maksavat kyllä mutta on turkisvuorit.

[QUOTE="mies";27638418]Trendivaatteet ovat mauttomia esim. lukioikäisillä turhan usein, tämä lienee kiistatonta.

Minusta "kypsä" tyyli on paljon enemmän persoonallinen kuin trendikäs tyyli siksi, että edellisellä on paljon pidemmät perinteet, sillä on sukulaisuutta klassismille, ja siinä esillepano on hienostuneempi ja enemmän tekstuuria sisältävä vihjailevuudessaan. Trendityyli on pohjimmiltaan pelkkä massatuotettu protesti ja sellaisenaan epäkypsä ja näköalaton, ajattelun tasolla lähinnä umpikuja. Harva trendivaatteisiin pukeutuva sitä paitsi edes miettii tällaisia asioita tai tekee sen tietoisesti, väitän.

Työt kutsuvat, joten jätän keskustelun toistaiseksi tähän :)[/QUOTE]

Eli sinusta on persoonallisempaa kulkea vaatteissa, joissa on kuljettu jo vuosikymmeniä, kuin ottaa sieltä trendeistä ne itselle mukavimmat jutut?

Kyllä se mukavuudenhalu jossain vaiheessa voittaa napapaidankin. On tainnut näin tapahtumien kulku mennä valtaosalla entisistä teineistä ja nykyisistä aikuisista. Kyllä minä omalleni huomautan jatkossakin puketumisesta, mutta ei minulla palavaa halua ole mennä vieraille teineille avautumaan. Senkun kulkevat miten kulkevat. Viimeistään siinä vaiheessa siperiakin opettaa kun paleltumisvammoja tulee.

Viimeksi muokattu:
Mun puolesta mun yli 15-vuotiaat saa kulkea ulkona miten itse parhaaksi näkevät. Jos mielummin palelevat kuin menettävät tyyliään, niin omapa on asiansa. Ei ne tuolla kaupungin keskustassa hipsiessään kuitenkaan hengenvaarallisesti itseään palelluta. Itsekin ajattelin tänään pikkujouluihin lähtiessä verhota kinttuni ohuisiin sukkahousuihin ja lähteä taksijonoon värjöttelemään. :D

Mistä nykyään saa napapaitoja??? Teineillä on jo vuosia ollut muotia topit jotka peittävät takapuolenkin... Meidän ikkunasta näkyy helsinkiläisen lukion ulko-ovi ja tupakkapaikka, tällä hetkellä tupakalla näyttäisi olevan viisi tyttöä ja kolme tyttöä heidän seuranaan ja neljä tyttö kävelee ovelle. 9 on takki päällä, 8 on takamuksen peittäviä takkeja. Jokaisella joka kävelee kouluun takki on kiinni, kolmella tytöllä on sisävaatteet, mutta napa ei näy kellään. Kolmella on hame, näistä kahdella paksut sukkikset. Nyt on stalkattu oikein kunnolla ja lopputulos: ei napapaitoja (tissivako saattaa vilkkua jollain, sitä en täältä asti nää). Pakkasta on 13 astetta, ja pipo on muutamalla, hanskat suurimmalla osalla.

[QUOTE="mie vaan";27642196]Mistä nykyään saa napapaitoja??? Teineillä on jo vuosia ollut muotia topit jotka peittävät takapuolenkin... Meidän ikkunasta näkyy helsinkiläisen lukion ulko-ovi ja tupakkapaikka, tällä hetkellä tupakalla näyttäisi olevan viisi tyttöä ja kolme tyttöä heidän seuranaan ja neljä tyttö kävelee ovelle. 9 on takki päällä, 8 on takamuksen peittäviä takkeja. Jokaisella joka kävelee kouluun takki on kiinni, kolmella tytöllä on sisävaatteet, mutta napa ei näy kellään. Kolmella on hame, näistä kahdella paksut sukkikset. Nyt on stalkattu oikein kunnolla ja lopputulos: ei napapaitoja (tissivako saattaa vilkkua jollain, sitä en täältä asti nää). Pakkasta on 13 astetta, ja pipo on muutamalla, hanskat suurimmalla osalla.[/QUOTE]täällä pakkasta-27 ja pipoja ei näy yhdelläkään lukiolaisella joka tuossa ohi on aamun aikana tallustanu. kolmella ollut sentään lapaset ja takki kiinni. mut me ollaankin niin maalta ettei nämä landepaukut tiedä oikeasta muodista mitään:xmas:

Yhteistyössä