Mitä noiden naapurin lasten kanssa pitäisi oikein tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me olimme sitten poikkeuksellinen lestadiolaisperhe. Meillä vanhemmat valvoivat ja komensivat.

Luulen että ennen vanhaan oli kuria enemmän kuin nykyään, niin lestadiolaisilla kuin muillakin. Olen oikeasti kuullut useammasta nuoresta/nuorehkosta lestadiolaisperheestä joissa on ap:n kuvaaman kaltaisia ongelmia.

Toisaaltahan tuo on siinä (mielestäni vinoutuneessa) ajatusketjussa ihan looginen ajatus, että jos kerran Jumala vaatii että niitä lapsia on pykättävä ilman ehkäisyä, niin hän sitten myös huolehtii ja valvoo lapsia vanhempien apuna. Ihan yhtä pöljiä ajatuksia molemmat. En haluaisi loukata ketään, mutta suututtaa vain tuollainen ajattelu (tai uskonto).

[QUOTE="juu";27398483]Luulen että ennen vanhaan oli kuria enemmän kuin nykyään, niin lestadiolaisilla kuin muillakin. Olen oikeasti kuullut useammasta nuoresta/nuorehkosta lestadiolaisperheestä joissa on ap:n kuvaaman kaltaisia ongelmia.

Toisaaltahan tuo on siinä (mielestäni vinoutuneessa) ajatusketjussa ihan looginen ajatus, että jos kerran Jumala vaatii että niitä lapsia on pykättävä ilman ehkäisyä, niin hän sitten myös huolehtii ja valvoo lapsia vanhempien apuna. Ihan yhtä pöljiä ajatuksia molemmat. En haluaisi loukata ketään, mutta suututtaa vain tuollainen ajattelu (tai uskonto).[/QUOTE]

Luulen myös, että ennen oli kuria enemmän ja näitä palstoja lukiessa huomaa, että kurinpito-ongelmia on oli lapsia yksi tai kymmenen. Joten uskosta tässä ei ole kysymys.

Tuommoista "Jumala valvoo lapsia vanhempien apuna"-ajatusta en ole tuntemissa ni lestadiolaisvanhemmissa tavannut (aika paljon tunnen ;)), vaikka joku on tämän palstan mukaan niin sanonutkin. En kyllä väitä, etteikö sitä sitten ole, kun kerran joku niin kertoo. Jos lapset varastelevat ja häiriköivät, on tosiaan jo vikaa vanhempien asenteessa, jos varasteluun ja häiriköintiin ei puututa.

No jos meidän oven taakse ilmestyisi jotain polkupyöriä ja olisivat haitaksi, pistäisin kylmästi omaan varastooni. Sitten kun lapset tulevat hakemaan, istuttaisin muksun hetkeksi jututtettavaksi, ja selittäisin pelisäännöt. Seuraavasta pyörän unohduksesta veisin pyörän roskiin.

Myös ne kadonneet tavarat...Jos huomaisin pihakalusteitani naapurin puolella, kävisin pyytämässä että oitis raahaavat ne meidän puolellemme. Jos ei muksut suostu, vanhempansa varmaan lähtevät niitä puolestansa roudaamaan.

yksi vaihtoehto on ottaa kaverilta/tutulta hoitoon mahdollisimman iso koira ja sanoa lapsille että se on kiukkuinen ja puree jos meette pihaan...Tietenkään millään villakoiralla ei toimi kovin hyvin.

Puutarhatuolit ja pyörien unohdukset aika pieniä asioita ja halpoja, verrattuna, että joidenkin maailman napa -vanhemmat antavat maailman napa-kakaroidensa pelata pallopelejä toisten autojen ja istutuksen lähettyvillä.

Joillakin oma kakara on maailman napa ja muilla ihmisillä ei ole mitään arvoa, kun heidän kakaralla on oikeuksia harjoittaa liikuntaa missä vain, milloin vain. Ainoa rajoite on kunhan pysyvät pois oman omaisuuden lähettyviltä.

Minun kakara, minä=koko maailma!!!! Minä minä minä minä minä minulle minulle minulle minulle minulle! Minun kakara!!!!

Yhteistyössä