Naapurin lapset juoksevat toisten pihoille

  • Viestiketjun aloittaja rivarissa asuva
  • Ensimmäinen viesti
"Ehkäpä"
samaa ongelmaa aloittajan kanssa. lupaa kysymällä saa kyl tulla leikkiin koiran kaa pihaan. jos ei lupaa kysytä niin saako usuttaa koiran päälle tai ampua.
Ei saa vaikka mieli tekiskin :)
Yhteys isännöitsijään ota sinäkin, lue aiempaa.

Ja tiedäthän, koiran voi opettaa paljon muuhunkin kuin tassua antamaan tai kimppuun käymään... Ne osaa opettamalla vaikka ens alkuun vain äristä ja näyttää hampaita jos niiden kimppuun tullaan omalla tontilla :) mullakin on koiria.
 
  • Tykkää
Reactions: poika
"Ehkäpä"
koira on liian kiltti äriseen ja murisseen muksuile. taidan siis alkaa itse muriseen. se on helpompaa.
Älä nyt sitä virhettä mene tekemään. Miespuolisena (jos sellainen olet) leimaudut samantien ties millaiseksi lastenvihaajaksi ja -hyväksikäyttäjäksi.

Jos taasen koirasi omalla pihallaan puolustautuu sinne tunkeutuneita lapsia vastaan, koirasi määritellään lähihiekkalaatikkosi parlamentissa luonnevikaiseksi lapsille vaaralliseksi. Todennäköisesti myös nylkyttäjäksikin. Pahimmassa tapauksessa yrittävät hankkia sille lopetuskiellon kun ei siedä viattomia hyvinkasvatettuja lapsia. Ja sä leimaudut taas lastenvihaajaksi ja todennäköisesti jonkinsortin hyväksikäyttäjäksi, vaikka halusit vain olla rauhassa omassa kotonasi.

Sulla se vasta muuten pulma onkin... ;) :D
 
Maailman kauhein asia on se kun lapset leikkii.

Pitävät siinä touhussa vielä ääntäkin.

Ei maar. Mä olen hirveen hyvä kestämään lasten ääniä, työn ääniä tai normaalin elämän ääniä. Junat kulkee, vauvat itkee ja koirat haukkuu. Poraamisestakin tulee ääntä, mut en tunne ketään joka huvikseen porais.

Mut jos ei osaa ryypätä hiljaa, hakata vaimoa hiljaa tai käyttää äänenvaimenninta ampuessaan anopin, niin sit mä suutun.

Kymppivanhana mun reviiri oli noin viis kilsaa kotiovesta ulos, jos olin jalkapatikassa. Naapurin tontilla kävin marja- ja omenavarkaissa ja koska naapurin tyttö oli ihana.

Jos lapset leikkis mun pihalla tuhoamatta suurinta osaa istutuksista, niin mä veisin tarjolle mehua ja keksejä.

Asia vaan on mun kohdallani myöhäistä, koska mä olen jo vittumainen vanha äijä, jota kaikki pelkää. Ja oikeesti toivoisin, et edes lapset mieltäis pihani turvalliseksi paikaksi jossa voi ja saa leikkiä.
 
minua ei niinkään lapsien leikkiminen haittaa, eikä sekään että leikkii minun koiran kanssa. mutta jos koira on kiinni pihalla ja tullaan tietämättäni sinne ja koira sattuukin sillä kertaa suojeleen tonttia ja puremaan. olen kyllä monta kertaa sanonut niin lapsille kun äidilekin että joskus voi vahinko tulla. ja sitteen kun se tulee niin veikkkaan että ainoa syyllinen on naapurin setä tappajakoiransa kanssa.
 
minua ei niinkään lapsien leikkiminen haittaa, eikä sekään että leikkii minun koiran kanssa. mutta jos koira on kiinni pihalla ja tullaan tietämättäni sinne ja koira sattuukin sillä kertaa suojeleen tonttia ja puremaan. olen kyllä monta kertaa sanonut niin lapsille kun äidilekin että joskus voi vahinko tulla. ja sitteen kun se tulee niin veikkkaan että ainoa syyllinen on naapurin setä tappajakoiransa kanssa.
Mä olen lopettanu syyllisten ettimisen aikapäiviä sitten. Jos vahinkoon löytyy syy, niin sen mä poistan.

Mainitsit koiran. Sen duuni on puolustaa itteään ja laumaansa, eikä koiraa voi siitä moittia. Mut jos koira puree lasta, niin mitä se puolustaa? Kuula kalloon ja äkkiä.

Aikanaan synttäreillä kävi niin, et viisvuotiaan käsi joutui kuuskytkiloisen koiran leukojen väliin. Lapsi itki. Mut kädessä ei ollut jälkeäkään. Se oli vaan koiran tapa ilmoittaa, et hännän päällä hyppiminen ei ole hänen mielestään hauska leikki.

Ton vuoksi en koiraa lopeta. Palkitsin.
 
Weiras
Niinpä.

Kukaan ei kuitenkaan osannut vastata kahteen esitettyyn kysymykseen.
"Minkä ikäisinä lapset oppivat ymmärtämään, että mikä on omaa aluetta?
Kauanko tuohon oppimiseen menee aikaa?"

Outoa.
Toi on tosiaan outoa, meidän kaikki neljä lasta ovat kyllä siinä vaiheessa kun ovat alkaneet ulkoilla ilman aikuista, tienneet, että omalla pihalla pysytään ja toisten pihoille ei mennä, jos siellä ei ole leikit sen talon kaverin kanssa (okt alueella siis asutaan). Naapuritalosta on muutamakin eri-ikäinen lapsi 5-8v, jotka kulkee ihmisten pihoilla miten sattuu, keräilee kukkia kukkapenkeistä, menee hiekkalaatikolla ja leikkimökkiin leikkimään, ottaa pihalta fillarin ja ajelee sillä, tms. silloinkin kun kyseisen talon perhe on vaikkapa lomamatkalla.
Käsittämätöntä ja erittäin ärsyttävää. Itse olen useamman kerran sanonut sekä lapsille itselleen, että vanhemmille. Hetken aikaa penskat pysyy poissa, sit kuljeskelu alkaa taas. Eli kaikki siis ei taida oppia...
 
"mom"
[QUOTE="anni";29727745]kyllä meidän 3-vee tajuaa jo täysin että minne ei voi mennä ja minne mennään kun rivarissa ulkoillaan, on tiennyt jo jonkin aikaa![/QUOTE]

Itse en missään tapauksessa päästäisi 3-vuotiasta ulos ilman valvontaa.
 
"moi"
Me asutaan neljän huoneiston yhtiössä ja meidän 1 v 8kk uskoo kieltoa hyvin. On vaan jämäkästi mutta kiltisti selostettu, että omalla pihalla ollaan, kuka asuu viereisen aidan takana ja että sinne ei mennä. Kiltisti kurkkii naapurin pihalle omalta pihalta.

En tiedä mitä sitten käy kun tulee uhmaikä...
 
:D just jonkun naapurin 5-7v likka juoksi meiän kukkapenkin ja pihan läpi kun ei ilmeisesti viitsinyt sitä 3-4m kiertää tuosta kulman ympäri.. Onneksi kukkapenkissä ei vielä ole mitään.. Katto vaan että näkyykö ketään ja juostuaan huomasi minut ikkunassa ja lähti ripeästi pois.. Toivottavasti jäi viimeiseksi kerraksi. Ei tosin ollut ensimmäinen. Talvella näkyi hyvin jäljet lumessa kun joku lapsi oli käväissyt meidän terassilla heittämässä aurauskepin tänne.. Niitäkin ne repii. -.-
 
"aloittaja"
Kiitos kaikille kommenteista. Onneksi on teitä, joiden mielipiteeseen on hyvä nojata.

Nyt virittelin pensaiden väliin narut ja joihin paikkoihin pajukepeistä aitaa muistuttavan riman.
Se on todellakin tepsinyt! Alle kouluikäiset lapset näyttävän tottelevan rakentamiani esteitä.

Heidän vanhemmat ovat lähinnä loukkaantuneita viritelmistäni. Se tässä kummastuttaa.

Yksi naapuri tuosta toiselta puolen on jo minua kiitellyt, kun ravaaminen on loppu. Ainakin toistaiseksi.
 
vierass
[QUOTE="aloittaja";29732458]Kiitos kaikille kommenteista. Onneksi on teitä, joiden mielipiteeseen on hyvä nojata.

Nyt virittelin pensaiden väliin narut ja joihin paikkoihin pajukepeistä aitaa muistuttavan riman.
Se on todellakin tepsinyt! Alle kouluikäiset lapset näyttävän tottelevan rakentamiani esteitä.

Heidän vanhemmat ovat lähinnä loukkaantuneita viritelmistäni. Se tässä kummastuttaa.

Yksi naapuri tuosta toiselta puolen on jo minua kiitellyt, kun ravaaminen on loppu. Ainakin toistaiseksi.[/QUOTE]

Vanhempien loukkaantuminen on sivuseikka. He voivat tehdä aloitteen, jos häiritsee, mutta muussa tapauksessa älä välitä. Rajansa kaikille; niin lapsille kuin aikuisille.
 
[QUOTE="emmm";29734270]En jaksa kommentoida aihetta, mutta ketjun luettuani taisin vähän rakastua tuohon Asiankannattajaan :heart:[/QUOTE]

Taidat olla ainoa.

Eipä siin mitn, tunnen rohkeampiakin naisia.

Mut tuo kohteliaisuus on suukon arvoinen, ole hyvä. :kiss:
 
[QUOTE="hmh";29728009]Jos ottaa molo pystyssä takapihallaan aurinkoa ja huudattaa Metallicaa ämyreistä niin eiköhän ne lapset pysy poissa...[/QUOTE]

Metallikan kuunteleminen on muistaakseni perustuslaissa kielletty? Tai jossain?

Mut koitas keksiä jotain joka pysäyttäis kymppivanhan neropatin. Semmoista ei ole.

Mä olin täystuho jo kauan ennen kuin edes hoksasin, että mulla on molo. Kun hoksasin, niin sit mä vasta täystuho olinkin. Vähempikin riittää.
 
peesi
Maailman kauhein asia on se kun lapset leikkii.

Pitävät siinä touhussa vielä ääntäkin.

Ei maar. Mä olen hirveen hyvä kestämään lasten ääniä, työn ääniä tai normaalin elämän ääniä. Junat kulkee, vauvat itkee ja koirat haukkuu. Poraamisestakin tulee ääntä, mut en tunne ketään joka huvikseen porais.

Mut jos ei osaa ryypätä hiljaa, hakata vaimoa hiljaa tai käyttää äänenvaimenninta ampuessaan anopin, niin sit mä suutun.

Kymppivanhana mun reviiri oli noin viis kilsaa kotiovesta ulos, jos olin jalkapatikassa. Naapurin tontilla kävin marja- ja omenavarkaissa ja koska naapurin tyttö oli ihana.

Jos lapset leikkis mun pihalla tuhoamatta suurinta osaa istutuksista, niin mä veisin tarjolle mehua ja keksejä.

Asia vaan on mun kohdallani myöhäistä, koska mä olen jo vittumainen vanha äijä, jota kaikki pelkää. Ja oikeesti toivoisin, et edes lapset mieltäis pihani turvalliseksi paikaksi jossa voi ja saa leikkiä.
Jep. Minäkin antaisin kaikki rahani kehitysmaihin, mutta kun en tiedä miten.

Minäkin rakentaisin kaikille maailman lapsille leikkipaikan, mutta kun en osaa.

Koirakin mulla sattuu olemaan pihan pelotteena, ihan sattumalta, mutta muuten kaikki maailman lapset voisivat tulla leikkimään.

Kaikki maailman lapset voisivat tulla meille, mutta kun olen mies, niin eivät voi.

Lähtisin jalkapatikassa hätyyttelemään kärpäsiä nälkäänäkevien lasten silmistä, mutta koiralle tulisi kuuma, ja se voisi murista nälkäänäkeville.

Menisin leikkipuistoihin leikittämään kaikkia maailman lapsia, mutta koira jäisi yksin.

Olen niin upea, että tekisin kaikkea, jos vain pystyisin.
 
  • Tykkää
Reactions: LaMamanMorbid
Vastaisku
Näille joiden pihalle tullaan ilman lupaa sekoilemaan:

Potut pottuina. Menkää sinne naapurin pihaan vastavierailulle. Aurinkotuoli, hieman huurteista olutta ja kovaääninen radio mukaan. Pinkeät speedot jalkaan ja kovaäänisiä kännykkäkeskusteluja arvelluttavista aiheista.
 
  • Tykkää
Reactions: LaMamanMorbid

Yhteistyössä