Ystävä elää miesten huomiolla

• Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti
ärsyttää
Ystävälleni on aina ollut hyvin tärkeää miesten kiinnostus häntä kohtaan. Hän on kaunis ja tietää sen itsekin, ja vähän "kalastelee" miesten huomiota. Miehiä on tullut ja mennyt, ja hän puhuu niistä jatkuvasti. Esittää aina sellaista, ettei tiedä olevansa monen miehen makuun, mutta kertoo näitä "se antoi minulle käyntikortin" ja "se pyysi ulos syömään" juttuja jatkuvasti. Hänestä kiinnostuvat miehet on hyvännäköisiä ja aina jos hän on itse kiinnostunut jostain, niin mieskin tuntuu olevan hänestä. Hän ei silti taida olla niiden miesten mielestä ihan "vaimomateriaalia", vaan muuten kiinnostava. Yleensä nämä suhteet päättyy aika nopeasti. Ihan sama onko hän parisuhteessa vai ei, samat jutut jatkuu koko ajan. Ei petä ketään, mutta saattaa esim. Facebookissa ylläpitää jotain vispilänkauppaa eri miesten kanssa ja väittää kivenkovaan, että kaverimielessä me kaikki ollaan.

En vaan jaksa kuunnella enää niitä juttuja hetkeäkään! Olen niin uskomattoman kyllästynyt siihen, että hän leikkii olevansa "ymmällään" miesten kiinnostuksesta, kun tietää itsekin tasan tarkkaan mikä on homman nimi. Hän kertoo tämän kaltaisia juttuja todella paljon ja muistaa mainita kyllä aina, jos joku mies on häntä ulos pyytänyt tai kehunut. En ole itsekään mitenkään epäsuosittu miesten keskuudessa, joskaan en samanlainen kuitenkaan. Olen itse ollut jo tovin naimisissa ihanan miehen kanssa, eli kateudesta ei enää ole kyse. Aiemmin olin kyllä vähän kateellinenkin tästä valtavasta suosiosta, minkä hän sai miehiltä.

Miten te toimisitte vastaavassa tilanteessa? Sanoisitteko vaan suoraan asiasta?

Blue
[QUOTE="a p";27604836]Ystäväni on muuten tosi ihana ihminen, tämä yksi asia vaan häiritsee todella paljon. Voisin karskisti veikata, että kolmasosa ystäväni puheista liittyy miehiin ja heiltä tulleeseen huomioon.[/QUOTE]

No joo, täytyy myöntää että noin jatkuva puhe saattaisi käydä ärsyttämään.

---
Minä olin itse ihan samanlainen, tyttö jolle tapahtui. Joka paikassa oli "vain ystäviä", jotka sitten yllättäen tunnustivat rakkautensa. Sitten tapasin mieheni, ja minusta tuli maailman uskollisin avovaimo ja äiti. Nykyään olen ihan tavallinen nainen, jolle kukaan ei tule tekemään treffitarjouksia, vaikka ihan samalla tavalla laittaudun (tai siis en laittaudu) kuin silloinkin.

Joten sanoisin, että aika aikaa kutakin. Jos jaksat ystävääsi. pure hammasta ja kuuntele juttuja. Ne ovat juuri nyt hänelle tärkeitä asioita. Jos et jaksa, etsi uusia ystäviä.

"a p"
No jokainen nyt elää tavallaan. Ystäväsi käytös ei toki ole kauhean kypsää, mutta ei ole sinun asiasi siihen puuttua.
Olen samaa mieltä kanssasi tästä. Kyselin lähinnä nyt apua siihen, että mitä teen kun MINÄ en jaksa enää jutella ystäväni kanssa tästä aiheesta. Hän saa puhua tästä vaikka kaikille muille koko ajan, mutta itse en enää jaksa.

aargh!
No voi vittu, sano tai ole sanomatta. Vaihda puheenaihetta tai ole noteeraamatta, tai kuuntele ja kommentoi ja vaihda sitten puheenaihetta. Mitä näitä nyt on! Onhan noita, joita pitää vaan sietää tietyissä asioissa. Aika harmittomalta tuo kyllä kuulostaa.

Hanki elämä.

Ei ole muuten ainoa nainen joka käyttäytyy noin! Tiedän tuttavapiirissäni parikin tuollaista :) Ja sitten ne ihmettelee miksi kukaan ei jaksa niitä, paitsi tietysti miehet...kaikki naisethan on vaan kateellisia heille :D joo, kateellisuuttahan se on kun ei kerta kaikkiaan enää jaksa kuunnella yksinpuhelua mitä on tehnyt minäkin viikonloppuna kenenkin superseksyn äijän kanssa :D

"a p"
No voi vittu, sano tai ole sanomatta. Vaihda puheenaihetta tai ole noteeraamatta, tai kuuntele ja kommentoi ja vaihda sitten puheenaihetta. Mitä näitä nyt on! Onhan noita, joita pitää vaan sietää tietyissä asioissa. Aika harmittomalta tuo kyllä kuulostaa.

Hanki elämä.
Heh, en kai mie apua tähän kyselisi, jos en olisi koittanut vähän yhtä sun toista keinoa jo? Vaihdan puheenaihetta - hän puhuu päälle tai palaa asiaan hetken päästä, en noteeraa - ei mitään vaikutusta, kuuntele ja kommentoi - keskustelua jatketaan loppuilta. En mie oikeesti jaksa tästä samasta aiheesta jauhaa. Ainoat keinot tällä hetkellä tuntuu olevan ne, että joko en näe häntä ollenkaan tai koitan sanoa suoraan asiasta... Ellei joku keksi jotain loistavaa ehdotusta.

[QUOTE="a p";27604836]Ystäväni on muuten tosi ihana ihminen, tämä yksi asia vaan häiritsee todella paljon. Voisin karskisti veikata, että kolmasosa ystäväni puheista liittyy miehiin ja heiltä tulleeseen huomioon.[/QUOTE]

Jos se on luonteenpiirre niin tuskimpa sitä saat kitkettyä pois.
Elä sen kanssa tai ole elämättä.

Voithan sä puhua ystävällesi "järkeä", jos se vaikka tekis poikkeuksen
sun kohdalla, ja jättäisi osan jutuistaan kertomatta:D

---
[QUOTE="a p";27604908]Heh, en kai mie apua tähän kyselisi, jos en olisi koittanut vähän yhtä sun toista keinoa jo? Vaihdan puheenaihetta - hän puhuu päälle tai palaa asiaan hetken päästä, en noteeraa - ei mitään vaikutusta, kuuntele ja kommentoi - keskustelua jatketaan loppuilta. En mie oikeesti jaksa tästä samasta aiheesta jauhaa. Ainoat keinot tällä hetkellä tuntuu olevan ne, että joko en näe häntä ollenkaan tai koitan sanoa suoraan asiasta... Ellei joku keksi jotain loistavaa ehdotusta.[/QUOTE]

No jos tuolla asteella ollaan, niin ihan selkeästi hänellä on valtava tarve puhua ihastuksistaan.

Tämä voi olla vähän vaarallinenkin neuvo ystävyyden jatkumisen kannalta, mutta mitä jos kertoisit hänelle ihan rehellisesti ja ratkaisukeskeisesti mitä mieleesi tulee hänen jutuistaan. Tyyliin: "Selvä peli, sänkyyn se on vailla." Tai "Nyt soitat sille, niin ei enää tarvitse ihmetellä, onko se kiinnostunut". Tai "Kuukauden päästä sulla on joku ihan toinen kierrossa".

Yhteistyössä