L
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Tuon tapainen.
Tuollaiset asusteet ovat minulle miltei ylitsepääsemättömiä siksi, koska niitä on totuttu näkemään lähinnä juurikin näiden "maahanmuuttokriittisten" päällä. Ne vaan yleisesti edustavat tietynlaista yksioikoisuutta ja jopa rasismia. Suvaitsemattomuutta ja kuulumista tiettyyn kansanryhmään.
Vaikka kantaja ei itse näin ajattelisikaan, niin näin ne vaan usein mielletään, ja jos ei itse niin ajattele, niin ei myöskään kiitos-vaatteeseen pukeudu. Vieras ei voi tietää henkilön todellisia ajatuksia, hänelle se on vain stereotypia.
etsi sitten joku jolla lukee:"ehkä otin ehkä en" tai että"en ole gynekologi,mutta voin vilkaista".Mikään veteraanipaita ei todellakaan ole mikään turn off.Suoraselkäinen mies,ei ainakaan itsekäs.
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;27595335:en käytä kyseessäolevia koruja tai vaatteita, mutta en osaa nyt sanoa että kumpi on enemmän urpo. aapee vai tuo paidankäyttäjä.opcorn:
Tuon tapainen.
Tuollaiset asusteet ovat minulle miltei ylitsepääsemättömiä siksi, koska niitä on totuttu näkemään lähinnä juurikin näiden "maahanmuuttokriittisten" päällä. Ne vaan yleisesti edustavat tietynlaista yksioikoisuutta ja jopa rasismia. Suvaitsemattomuutta ja kuulumista tiettyyn kansanryhmään.
Vaikka kantaja ei itse näin ajattelisikaan, niin näin ne vaan usein mielletään, ja jos ei itse niin ajattele, niin ei myöskään kiitos-vaatteeseen pukeudu. Vieras ei voi tietää henkilön todellisia ajatuksia, hänelle se on vain stereotypia.
Toiseksi, vaikka kyse olisikin puhtaasti vain isänmaan arvostuksesta ja esim. veteraanien arvostamisesta, niin en näe tarpeelliseksi korostaa asiaa. Se on historiaa ja ansaitsee toki asemansa historian tapahtumana, mutta en näe oikein syytä, miksi pitäisi tuoda sitä esille normaalissa arjessa. Maailma muuttuu.
Nuo ajat ovat olleet ja menneet, samoin kuin mikä tahansa osa historiasta; ne on syytä muistaa ja tuntea, mutta ei niitä tarvitse kantaa jatkuvasti mukana. Eiväthän veteraanit itsekään tee niin! Ja miten se edes liitty heidän arvostamiseensa?
Eli jälleen kerran tulee vaikutelma tietynlaisesta perspektiivin puutteesta.
Ja ei kai kukaan voi ajatella tuollaista paitaa vain vaatteena? Tai jos voi, niin se kertoo tosiaan taas mulle tarpeeksi ihmisestä. Miten voisi olla tajuamatta vaatteensa antamaa mielikuvaa?
Ja joo, huumoripaidat ovat vastenmielisiä myös, mutta ne ovat sitten asia erikseen![]()
Ap on omien ennakkoluulojensa vanki.
No kerro mulle sitten, mikä voisi olla järkevä syy sille, että pukeutuu tuollaiseen paitaan?
Ymmärrän näkökantasi. Itse ehkä vastaavassa tilanteessa ottaisin asian puheeksi miehen kanssa ja kysyisin suoraan hänen aatteistaan, ja suhteestaan esim. tuon paidan aatteeseen, en siis tekisi vain omia oletuksiani. Voihan tuohon olla joku muukin selitys kuin rasismi, minusta olisi siis hyvä antaa miehelle mahdollisuus selittää ajatuksensa. Jospa esim. selitys olisikin vain, että esim. miehen isoisä olisi sotaveteraani, ja hän pitäisi paitaa kunnioituksesta tätä kohtaan tms. =)
Arvostaa sotiemme veteraaneja, naisia ja miehiä, jotka uhrasivat jopa kuusi vuotta elämästänsä meidän, syntymättömien sukupolvien puolesta. Käy sankarihautausmaalla katsomassa hiljaisten miesten riviä, miesten jotka kuolivat jopa alle kaksikymppisinä sinun puolesta: eikö siitä saa olla kiitollinen?
Olen naimisissa rasistin kanssa ja voin tunnustaa olevani sellainen itsekkin. Itsellä ei ole Suomi kamaa, miehellä taitaa olla leijona huppari ainakin, mutta ei kummemmin muuta. Vaikka oma ennakko asenne ois mikä, osaamme käyttäytyä ulkomaalaisten/maahanmuuttajien seurassa normaalisti. Ei siis huudella perään, eikä mitään väkivaltaa tai rikollista tehdä. Jos tummaihoinen baarissa alkaa jututtaa tai hakee tanssimaan, voi sanoa ei kiitos ja vaihtaa paikkaa ihan kohteliaasti. Rasismi meidän perheessä ilmenee etten tutustu ulkomaalaisiin, syö heidän pitsojaan, en palkkaisi minulle töihin tai ostaisi asuntoa naapurista, enkä istu viereen bussiin ellei ole ihan pakko.. Mieheni on hyvä isä ja aviomies. Käy töissä, maksaa laskut, ei juo, ei polta ja viettää aikaa perheen kanssa ennemmin kuin kavereiden. En lemppaisi suoralta kädeltä miestä puseron takia. Kait sitä voi tutustua koko ihmiseen puseron alla ennenkuin tekee suurempia johtopäätöksiä aatteista ja luonnosta. Rasistinenkin ihminen osaa pitää ajatukset ominaan ja käyttäytyä hyvin maahanmuuttajien seurassa! Kyllä heitäkin työssäni tapaan, hoidan hyvin ja kunnioituksella heidän kulttuuriaan kohtaan, sen mitä mielessä mietin, pysyy mielessä.
Rasismi meidän perheessä ilmenee etten tutustu ulkomaalaisiin, syö heidän pitsojaan, en palkkaisi minulle töihin tai ostaisi asuntoa naapurista, enkä istu viereen bussiin ellei ole ihan pakko..
Olen naimisissa rasistin kanssa ja voin tunnustaa olevani sellainen itsekkin. Itsellä ei ole Suomi kamaa, miehellä taitaa olla leijona huppari ainakin, mutta ei kummemmin muuta. Vaikka oma ennakko asenne ois mikä, osaamme käyttäytyä ulkomaalaisten/maahanmuuttajien seurassa normaalisti. Ei siis huudella perään, eikä mitään väkivaltaa tai rikollista tehdä. Jos tummaihoinen baarissa alkaa jututtaa tai hakee tanssimaan, voi sanoa ei kiitos ja vaihtaa paikkaa ihan kohteliaasti. Rasismi meidän perheessä ilmenee etten tutustu ulkomaalaisiin, syö heidän pitsojaan, en palkkaisi minulle töihin tai ostaisi asuntoa naapurista, enkä istu viereen bussiin ellei ole ihan pakko.. Mieheni on hyvä isä ja aviomies. Käy töissä, maksaa laskut, ei juo, ei polta ja viettää aikaa perheen kanssa ennemmin kuin kavereiden. En lemppaisi suoralta kädeltä miestä puseron takia. Kait sitä voi tutustua koko ihmiseen puseron alla ennenkuin tekee suurempia johtopäätöksiä aatteista ja luonnosta. Rasistinenkin ihminen osaa pitää ajatukset ominaan ja käyttäytyä hyvin maahanmuuttajien seurassa! Kyllä heitäkin työssäni tapaan, hoidan hyvin ja kunnioituksella heidän kulttuuriaan kohtaan, sen mitä mielessä mietin, pysyy mielessä.