Miten se abortti muka jää kaduttamaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 3 aborttia tehnyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niinpä, ei minua ole päivääkään kaduttanut abortti jonka tein 17-vuotiaana.

Esikoinen syntyi kun olin 25v. (parin kuukaudn päästä 26v) naimisissa, työkokemusta ja ammattipaperit taskussa.

[QUOTE="mhm";27579189]Se ei todellakaan ole vielä mikään lapsi abortti-viikoilla. Ja kaukana surmaamisesta.[/QUOTE]

Itselleni tehtiin abortti kaavinnalla ollessani 17v joskus viikolla 9 ja nyt aikuisena kun olin raskaana noilla viikoilla ja kävin neuvolassa, kyllä se näky ultranäytöllä koski kovaa. Nimittäin asukas on silloin jo ihan vauvan näköinen.
Kadun tekoani, mutta en saa sitä tekemättömäksi vaikka kuinka haluaisin. Olin silloin tyhmä ja tietämätön, ihan liian nuori... se on mielipiteeni.

Onneksi nykyään kuitenkin abortteja tehdään silloin hyvin aikaisilla viikoilla... ja "onneksi" vain siksi, että alkio ei ole silloin vielä ehtinyt kehittyä noin pitkälle.

Katsoppas rakas provoilija,kun suomessa ei lain mukaan tehdä kolmea aborttia yhdelle ja samalle henkilölle,eräs ammatti-juristi ystäväni tiäs kertoo..

Ei pidä paikkansa. Mun kaverille on tehty 3 kertaa abortti ja kaiken lisäks olis odottanu kaksosia joka kerta. Lyhyistä seurustelusuhteista/panoista, joissa ei ole "isän ´" kanssa enää seurustellu ku on tienny olevan raskaana

No itse olen ainakin ollut samassa huoneessa naisen kanssa, jolle oli tehty 4 aborttia, ja jolla oli sitten vielä kaksi lastakin. Että rohkenen epäillä tämän palstalääkärin sanoja.

mulle on aikoinaan tehty yks abortti. ei se kaduta mutta kyllä usein tulee mieleen et millainen 12 vuotias mulla nyt olis kun katselen tuota kaks vuotiasta. silloin lapsen pitäminen ei ollut mahdollista. elämä oli liian suuressa solmussa. ja kammolla ajattelen sitä millaiseen ihmiseen olisin ikuisesti sidottu (lapsen isä) jossain määrin lapsen kautta. ja olisinko koskaan tavannut nykyistä miestäni, olisinko koskaan saanut tätä onnea mikä minulla nyt on. olisinko jaksanut opiskella. en olisi ollut hyvä äiti silloin. liian rikki, liian lapsi viel itsekin.

Niin, omaa kokemusta ei ole mutta ystävä teki hieman nuorempana abortin, jota ei ole katunut. Edelleen on tyytyväinen päätökseen eikä ole lapsia suunnitellut ainakaan toistaiseksi. hän on kyllä myöntänyt että aluksi tuntui pahalta, koska hänellä ei ollut ns. mitään syytä (ei taloudellista eikä sosiaalista). Ajattelen että se saattaakin olla syy katunattomuuteen, koska esim. taloudellinen tilanne olisi saattanut muuttua merkittävästi piankin.
Mielestäni ei ole niinkään väliä onko tehnyt yhden vai kolme, koska jokainen "lasketaan". Kuvittelisin että sen toisen tekeminen on jopa helpompaa koska sen on jo kerran kokenut ja asian läpikäynyt.

Ihmisiä on niin erilaisia. Ei varmasti kaikkia sellaisiakaan kaduta, jotka ensin synnyttää lapsen ja tappaa sen vasta sitten. Näitähän on ollut lehdissäkin pari tapausta. Aina niitä tapettuja vauvoja on puutarhan mullasta löytynyt enemmän kuin yksi. Että vähän tällänen fiilis nyt ap:stakin välittyy. Ei kaikki kadu tai tunne noin ylipäätään mitään terveitä tunteita ollenkaan.

Jos pitää ihan tulla kysymään, että miten sitä katumusta voi tuntea, niin siihen on turha vastata mitään. Terve ihminen kykenee tuntemaan katumusta.

en minäkään ymmärrä miten sitä voi katua....noin suuri ja vaikea päätös pitää olla niin hyvin mietitty joka kantilta, ettei katumisen varaa jää. Itse aikoinaan yhden kerran olen moiseen tilanteeseen joutunut, ja silloin, uskokaa tai älkää, lapsen pito ei olisi ollut millään muotoa mahdollista mulle, joten asiaa ihan joka kantilta harkittuani päädyin ko.ratkaisuun - helppo se ratkaisu ei ollut, mutta nyt lähes 20 vuoden jälkeenkään en asiaa ole katunut.tiesin silloin tehneeni oikean päätöksen, ja samaa mieltä olen edelleen. tänä päivänä lapsia on kaksi.

abortti,mut kaduttaa se kun en saanutkaan pitää miestäni kuka toivoi minun tekevän abortin. Kaipaan niin miestäni, avoerosta kohta 7 vuotta ja rakastan yhä häntä.

Kyllä se abortti jokaista TUNTEVAA IHMISTÄ jää mietityttämään. Joissakin tilanteissa se voi olla huonoista vaihtoehdoista vähiten huono, mutta pääsääntö pitäisi olla, että jos lapsen saattaa alulle tulee hänestä myös vastuu kantaa. Aborttien määrä sosiaalisin perustein pitäisi rajoittaa yhteen kertaan. Siitä pitää aikuisen ihmisen oppia.

[QUOTE="Vieras";27580614]Kyllä se abortti jokaista TUNTEVAA IHMISTÄ jää mietityttämään. Joissakin tilanteissa se voi olla huonoista vaihtoehdoista vähiten huono, mutta pääsääntö pitäisi olla, että jos lapsen saattaa alulle tulee hänestä myös vastuu kantaa. Aborttien määrä sosiaalisin perustein pitäisi rajoittaa yhteen kertaan. Siitä pitää aikuisen ihmisen oppia.[/QUOTE]

mietityttäminen ja katuminen ovat kaksi eria asiaa.

Itse tänne aikoinani kirjoittelin abortistani ja monet olivat aivan vakuuttuneita, että tulen traumatisoitumaan. Ehkä ihmiset kuitenkin peilaavat omien tuntemuksiensa kautta, eli he, jotka eivät aborttia tekisi ikinä, eivät näe sellaista vaihtoehtoa, että abortin tekevä on tehnyt harkitun päätöksen ja ei sitä kadu.

Itse tunnen edelleenkin vain helpotusta, kun ajattelen asiaa.

What's the difference beewetn this kind of crap and Dylan's Hurricane?Except that Hurricane Carter murdered three people.The goal is to attain the desired political end by dramatization.

En ole tehnyt aborttia, mutta olen saanut muutaman keskenmenon. Voisko se olla myös abortintekijöillä niin, että sitten kun saa mukulan, niin rupeaa miettimään että minkälainen lapsukainen hän olis,i ja nyt olisi sen ja sen ikäinen sisarus... ja ja olis niin kiva kun olis se sisarus...ja ja kylllä mä olisin pärjännyt varmaan sen kanssa kuitenkin...

Siis joo. Ei mulle ne keskenmenot ollut vaikeita ollenkaan, mutta voisin olla kolmen lapsen äitee, ja välillä sitä miettii miten erilaista elämää se yhden lapsen sijaan olisi...hyvin ja huonoin puolin...

Yli 70 prosenttia raskaudenkeskeytyksen valinneista naisista ei kadu päätöstään eikä pode sen takia masennusta, kertoo Duodecim-lehti . Naisten itsetunto on myös parempi abortin jälkeen.
Tieto perustuu seurantatutkimukseen, johon valittiin yli 1 000 amerikkalaisnaista. Tuloksen julkaisi Archives of General Psychiatry -lehti.

Olen muuten myös tehnyt 3 aborttia kun nyt satun olemaan varsin fertiili tapaus... ja voin sanoa että kyllä lain mukaan saa 3 tai useamman abortin tehdä...

Niin ja monelle abortti ei myöskään ole ehkäisykeino, voihan olla niinkin että pillerit ei sovi, kierukkaa ei mielellään laiteta synnyttämättömälle, kortsut pettää, aina seksi ei edes ole valinta... ja sitten ollaan paksuna.

Ja miksi juuri abortti aiheuttaisi lapsettomuutta... Haloo... Puoskariabortti varmaankin aiheuttaa, tai jos ilmenee joku komplikaatio. Suomessa abortti tahdään kuitenkin tähystyksessä, ja nykyään myös lääkkeellisesti jolloin abortti on itseasiassa synnytys.

Miten synnytys, keisarinleikkaus tai vaikkapa kystien poisto tai kaavinta keskenmenon jälkeen olisi turvallisempaa? Viisaammat valiistakoon.

Tällä hetkellä muuten neljättä kertaa raskaana, ensimmäisen kerran suunnitellusti, ja olen pitämässä lapsen.

Alkuperäinen kirjoittaja Voi hyvä tavaton...;27626841:
Olen muuten myös tehnyt 3 aborttia kun nyt satun olemaan varsin fertiili tapaus... ja voin sanoa että kyllä lain mukaan saa 3 tai useamman abortin tehdä...

Niin ja monelle abortti ei myöskään ole ehkäisykeino, voihan olla niinkin että pillerit ei sovi, kierukkaa ei mielellään laiteta synnyttämättömälle, kortsut pettää, aina seksi ei edes ole valinta... ja sitten ollaan paksuna.

Ja miksi juuri abortti aiheuttaisi lapsettomuutta... Haloo... Puoskariabortti varmaankin aiheuttaa, tai jos ilmenee joku komplikaatio. Suomessa abortti tahdään kuitenkin tähystyksessä, ja nykyään myös lääkkeellisesti jolloin abortti on itseasiassa synnytys.

Miten synnytys, keisarinleikkaus tai vaikkapa kystien poisto tai kaavinta keskenmenon jälkeen olisi turvallisempaa? Viisaammat valiistakoon.

Tällä hetkellä muuten neljättä kertaa raskaana, ensimmäisen kerran suunnitellusti, ja olen pitämässä lapsen.

Enpä onnittele...

Yhteistyössä