Lomalle ilman lapsia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Annni78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuulostaa paskalta provolta, ei kukaan vanhempi olisi niin itsekäs että lykkäisivät lapset hoitoon jouluna ja itse lähtisivät Thaimaaseen.

Oli provo tai ei, sitähän ei nyt aina voi tietää suoriltaan näistä aloituksista oli ne mitä tahansa.

Jokatapauksessa, miksi ei voisi? Eikös joulu mummin ja papan kanssa voi olla hieno kokemus? Jouluja on aika monta ihmisen elämässä, onko tuo kauheaa jos yhden niistä viettää ilman vanhempien läsnäoloa?

Ei niitä vaihtoehtoja ole välttämättä työtä tekevällä pariskunnalla liikaa milloin pääsee viikoksi pariksi vuoden aikana oikeasti yhtäaikaa lomille pitemmäksi aikaa.

Tästä huomaa taas ne äidit jotka on palstan mätämunia ja kilvan nuoleskelemassa toisiaan. Sitten on näitä fiksuja ja empaattisia äitejä, jotka todella rakastavat lapsiaan NIIN paljon että haluavat jakaa matkakokemuksetkin heidän kanssaan eikä sysätä itsekkäästi matkoilta pois. Ja sitten pikkulikat räksyttää että kateellisia vaan ovat, huoh. Mä en tajua miten joillekin suodaan edes lapsia, kun on jo asenne tuollainen! Oma napa oma napa. Kannattaako niitä lapsia hommata kun niistä pitää vähän väliä päästä eroon, ne on rasitteita?????

Alkuperäinen kirjoittaja Kvart över;27491276:
Kyllä pari viikkoa on aika pitkä aika kuusivuotiaalle. Mummosta puhumattakaan, aika hyväkuntoiset isovanhemmat saa olla että jaksaa kaksi viikkoa järjestää puuhaa alakouluikäisille...

Toivon edelleen että tuo on provo, enkä mä silti ole yhtään katkera. Saan kyllä mennä mieheni kanssa kaksin reissuun, mutta en mitenkään haluaisi olla paria viikkoa ilman lapsia.

Ite ollaan lähdössä tammikuussa Thaimaahan ja tietenkin 2- ja 3-vuotiaat tulee mukaan. Enkä koe että uhraudun.

No tarviiko nyt normaalia parempikuntoiset isovanhemmat olla. Mun vanhemmat on alle 60vee ja aivan hyvin jaksavat viihdyttää sekä mun että mun siskon lasta pari viikkoa. Lähinnä tätä palvelua käytetään kesälomilla kun ei omat lomat riitä koulun lomiin, mutta oma lapseni on siellä joulun jälkeen vielä viikon talvilomalla.

Mä en haluaisi olla jouluna erossa lapsistani,heidän jouluiloa on niin kiva katsella! Provo tai ei,eiköhän ap voimakkaita reaktioita hakenutkin kun täällä halusi lomastaan kuulluttaa. :D

Jos kerran ei ole rahasta kiinni, niin miksette lähtisi Thaimaahan koko remmi? Te, lapset ja isovanhemmat? Siinä pääsis myös lapset lomalle, mutta te saisitte kahdenkeskistä aikaa kun isovanhemmat olis mukana lapsenvahtina.

Sinänsä tuon ikäiset lapset pärjää musta ihan hyvin kaksi viikkoa ilman äitiä ja isää. Mutta mä itse pidän joulua niin perhekeskeisenä juhlana, etten voisi edes ajatella lähteväni pois lapsen luota juuri jouluna. Meille riitti se, että yhtenä jouluna mies makasi sairaalassa, joulu ei tuntunut samalta kun yksi oli joukosta poissa :(.

Alkuperäinen kirjoittaja palstan mätämunat;27491959:
Tästä huomaa taas ne äidit jotka on palstan mätämunia ja kilvan nuoleskelemassa toisiaan. Sitten on näitä fiksuja ja empaattisia äitejä, jotka todella rakastavat lapsiaan NIIN paljon että haluavat jakaa matkakokemuksetkin heidän kanssaan eikä sysätä itsekkäästi matkoilta pois. Ja sitten pikkulikat räksyttää että kateellisia vaan ovat, huoh. Mä en tajua miten joillekin suodaan edes lapsia, kun on jo asenne tuollainen! Oma napa oma napa. Kannattaako niitä lapsia hommata kun niistä pitää vähän väliä päästä eroon, ne on rasitteita?????
:laugh:

Perhejoulu, no juu. Meillä varmaan 6v lapsen vuoksi jätetään joulu väliin tai ainakin karsitaan minimiin. Lähinnä siis sellaiseksi että lapsen nukahdettua voidaan sitten aikuiset herkutella joulun kunniaksi, poltella kynttilöitä jne. 2v on tervetullut bileisiin jos jaksaa valvoa, samoin vauva. Itseasiassa vähän harmiteltiinkin ettei joulu voinut osua tytön laitosviikonlopun kohdalle...:xmas:

Mutta näin ollen ei olisi vaikea paikka lähteä pienempien kanssa jouluna jonnekin lomailemaan ja jättää 6v ja 7v lapsia mummolaan. Jos olisi se mummola joka heistä pystyisi huolehtimaan.

Yhteistyössä