Mamut ilmaiseksi Robinin konserttiin...ei ju**l****

• Viestiketjun aloittaja "eee"
  • Ensimmäinen viesti
??
Mun lasten koulussa ei vietetä joulujuhlaa. Sen sijaan ovat tutustuneet muslimien sekä maahanmuuttajien ja myös muidenkin uskontoryhmien juhliin. Sinänsä erittäin mielenkiintoista ja opettavaista tutustua eri kulttuureiden juhlaperinteisiin, mutta ei sen varjolla, että suomalainen juhlaperinne jätetään pois. Näin siis eräässä espoolaisessa koulussa.
Eikö heillä siis ole mitään juhlaa joululoman alkaessa? Eikä tuo joulujuhla ole ainoastaan suomalainen tapa. ;)

"vieras"
[QUOTE="huoh";27486862]HUOH, muuta Ruotsiin tai vaikka Afganistaniin niin saat sinäkin olla maahanmuuttaja.

Miettikää nyt hetki:

Elätte kaikessa rauhassa kotonanne, kunnes syttyy sota/ perhettänne aletaan vainota uskonnon, poliittisten mielipiteiden tms. takia. Ehkä joku perheenjäsenne surmataan/joutuun vankilaan kidutettavaksi. Lähdette pakomatkalle vain tärkeimmät tavaranne mukananne. Päädytte pakolaisleirille odottamaan määrittelemättömäksi ajaksi. Lopulta saatte pakolaisstatuksen maahan, jota ette tunne, ihmiset puhuvat vierasta kieltä ja kaikki on outoa. Olette jättäneet taaksenne, kodin, sukulaiset, ystävät, kotimaan. Ikävöitte kotiin, uusi kotimaa tuntuu ahdistavan oudolta. Toisaalta olette onnellisia, että olette turvassa mutta huoli kotimaahan jääneistä on kova.

Onko se nyt väärin, että lapsille joilla on tällainen tausta, annetaan jotain spesiaalia? Ja ennen kuin joku alkaa valittaa, niin kyllä, tiedän etteivät kaikki maahanmuuttajat ole pakolaisia. Mutta suurin osa perheellisistä Suomeen tulijoista tulevat turvapaikanhaun kautta eli ovat lähteneen pakolaisiksi omasta maastaan syystä tai toisesta ja on katsottu etteivät he voi sinne palata. Erikseen ovat tietenkin työn takia tänne muuttaneet, mutta sama vaikeus kotoutumiseen heilläkin voi olla.[/QUOTE]
Mikkeli ei jaa ilmaislippuja pakolaislapsille vaan maahanmuuttajataustaisille lapsille, eli yritä pysyä asiassa.

Ainahan joka asiassa vähättelijöitä riittää, kysehän on huonosta päätöksestä jota yritetään puolustella todella kehnoin perustein.

Ihan yhtä validia olisi puhua jostain muusta asiasta jossa haaskataan yhteiskunnan rahoja epäreilulla tavalla suosimalla jotain vähemmistöä tekosyiden perusteella.
Sen kun vaan sitten uhoamaan. Jos tämä on sulle noin tärkeätä. Voin sanoa, ettei se kansantaloudellisesti ole kuin yks vessapaperiarkki Itämeressä....
Voimia sulle ja sun perheelle tän epäoikeudenmukaisuuden läpikäymiseen.:hug:

(joo, tiedän, olen vittumainen, mutta pitäkää nyt aikuiset ihmiset pikkasen perspektiiviä tässä elämässä)

"huoh"
[QUOTE="vieras";27486916]Mikkeli ei jaa ilmaislippuja pakolaislapsille vaan maahanmuuttajataustaisille lapsille, eli yritä pysyä asiassa.[/QUOTE]

Toistan kun ei mene jakeluun, myös pakolaislapset ovat maahanmuuttajataustaisia lapsia.

"joo"
Johan olis kohu noussut jos Mikkeli olis ostanut liput vain tietylle ryhmälle KANTASUOMALAISIA koululaisia :D

Kaikille reilu tapa olis ollut jakaa lippuja x-määrä x-paikassa x-aikaan. Kaikilla olis ollut YHTÄLÄINEN mahdollisuus.

"vieras"
Sen kun vaan sitten uhoamaan. Jos tämä on sulle noin tärkeätä. Voin sanoa, ettei se kansantaloudellisesti ole kuin yks vessapaperiarkki Itämeressä....

(joo, tiedän, olen vittumainen, mutta pitäkää nyt aikuiset ihmiset pikkasen perspektiiviä tässä elämässä)
Et sä ole vittumainen vaan tyhmä.

Kepsis

Mikäs vittu sinä olet aukomaan turpaasi siitä jos ihmiset keskustelee heitä koskettavasta asiasta?

Samalla logiikalla ei kannattaisi mistään puhua koskaan kun aina löytyy joku inva joka ei jaksa kiinnostua asiasta.

Kannattaisi vissiin vaan pysyä ketjusta poissa jos ainoa anti sinne on vittuilu siitä että ihmisiä kiinnostaa aihe ja haluavat siitä puhua, tässä ei kumminkaan puhuta mistään BB:stä ja siitä kuinka se ja se nai nyt sen ja sen kanssa.

Mikäs vittu sinä olet aukomaan turpaasi siitä jos ihmiset keskustelee heitä koskettavasta asiasta?

Samalla logiikalla ei kannattaisi mistään puhua koskaan kun aina löytyy joku inva joka ei jaksa kiinnostua asiasta.

Kannattaisi vissiin vaan pysyä ketjusta poissa jos ainoa anti sinne on vittuilu siitä että ihmisiä kiinnostaa aihe ja haluavat siitä puhua, tässä ei kumminkaan puhuta mistään BB:stä ja siitä kuinka se ja se nai nyt sen ja sen kanssa.
Juu, selvä. Jatka vauhkoamistasi babe.

"Sanna"
[QUOTE="vieras";27483291]"Maahanmuuttajataustaisille lapsille tarkoitetut ilmaiset liput ovat haettavissa Stellan Pisteestä ajalla 15-16.11. klo 9.00 – 17.00."

Mitenköhän tuo "maahanmuuttajataustaisuus" oikein tarkistetaan, ettei vaan kukaan suomalainen pottunenä saa ilmaista lippua? Riittääkö oikea pigmentti, vai pitääkö olla oikein sukuselvitys?[/QUOTE]

Joo, tuli ensimmäisenä mieleen, että pitää laittaa lapselle blankkia naamaan ja lähettää sinne hakemaan ilmaiset liput.

Pistää vihaksi, kun tämä sama ilmiö on nähtävissä kaikkialla muuallakin Suomessa. Supisuomalainen työkaveri juuri kirosi, kun ei saanut hakemaansa kaupungin vuokra-asuntoa. Hän oli sanonut asuntotoimistossa, että tietää kyllä syyn tähän: hän on väärän värinen.

Aikoinaan samaa työkaveria oli kehotettu sossusta myymään vihkisormuksensa, kun tämä oli tarvinnut kipeästi rahaa lasten ruokkimiseen. Siinä vaiheessa häneltä oli palanyt käämit ja hän sanoi, että hän tekee sen heti sen jälkeen, kun ensin tuo taksilla sossuun tullut kultakoruilla kuorrutettu mustalaiseukko myy ensin omat korunsa. Siinä vaiheessa sossun täti oli mennyt hiljaiseksi.

"nimi"
[QUOTE="Sanna";27486989]Joo, tuli ensimmäisenä mieleen, että pitää laittaa lapselle blankkia naamaan ja lähettää sinne hakemaan ilmaiset liput.

Pistää vihaksi, kun tämä sama ilmiö on nähtävissä kaikkialla muuallakin Suomessa. Supisuomalainen työkaveri juuri kirosi, kun ei saanut hakemaansa kaupungin vuokra-asuntoa. Hän oli sanonut asuntotoimistossa, että tietää kyllä syyn tähän: hän on väärän värinen.

Aikoinaan samaa työkaveria oli kehotettu sossusta myymään vihkisormuksensa, kun tämä oli tarvinnut kipeästi rahaa lasten ruokkimiseen. Siinä vaiheessa häneltä oli palanyt käämit ja hän sanoi, että hän tekee sen heti sen jälkeen, kun ensin tuo taksilla sossuun tullut kultakoruilla kuorrutettu mustalaiseukko myy ensin omat korunsa. Siinä vaiheessa sossun täti oli mennyt hiljaiseksi.[/QUOTE]

Joo mut kato täähän ei ole rasismia vaan positiivista syrjintää ;)

Kepsis
Juu, selvä. Jatka vauhkoamistasi babe.
Missäs kohti minä olen sinulta tarvinnut lupaa a) yhtään b) mihinkään?

Ja ihan tiedoksi, jottei lipsuisi sinun teräksen lujan katseen ohi, minun "vauhkoamiseni" ei tässä kyllä nyt liittynyt itse ketjun aiheeseen vaan sinun idioottimaiseen asenteeseen. Ikäänkuin tämä olisi jotenkin paska aihe, verrattuna kaikkeen jumalattomaan aivokääpä materiaaliin mitä tämäkin palsta pitää sisällään.

Toivotaan, että heidänkin vuoronsa vielä tulee. Joskus joku saa jotakin, joskus ei. Juu, en mä ala itkemään jos joku saa jotain mitä mä tai mun lapset eivät saa...etenkin jos kyse on Robinin keikasta...:LOL:

Jos kyse olis vaikkapa Tom Waitsin keikasta vois pikkasen harmittaa...:saint: Mutta siltikin, elämä jatkuu.
Helppo meidän on tietenkin naureskella, tuskin kukaan on niin vähävarainen palstalla ettei lippuja saa omakustannuksella.

Mietippä aidosti vähävaraisen perheen lapsia jotka kovasti haluaisivat mennä konserttiin, ja kuulevat naapurin mamupojalta että heidän perhe sai liput veloituksetta.

Hypoteettinen:

Mitä äiti selittää lapselleen, kun lapsi rientää kysymään äidiltään onko kuullut jo ilmaisista lipuista? (itsekin siis kuvittelee pääsevänsä keikalle)

Jos olisin se vähävaraisen perheen äiti niin minulle tulisi todella paha mieli, että tuollaista suosimista tapahtuu. Mitä selittäisin lapsilleni? -"Noh elämä nyt ei aina ole niin oikeudenmukaista -KÖ?"
Tässä tapauksessa päättäjien perimmäinen ajatus oli sittenkin opettaa lapset ja aikuiset hyväksymään epäoikeudenmukaisuutta?

On selvää kuin vesi että epäoikeudenmukaisuus tuollaiseltaKIN taholta lisää kitkaa, sen sijaan että parantaisi yhteenkuuluvuuden tunnetta.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Missäs kohti minä olen sinulta tarvinnut lupaa a) yhtään b) mihinkään?

Ja ihan tiedoksi, jottei lipsuisi sinun teräksen lujan katseen ohi, minun "vauhkoamiseni" ei tässä kyllä nyt liittynyt itse ketjun aiheeseen vaan sinun idioottimaiseen asenteeseen. Ikäänkuin tämä olisi jotenkin paska aihe, verrattuna kaikkeen jumalattomaan aivokääpä materiaaliin mitä tämäkin palsta pitää sisällään.
No, mitä sä muhun sun paukkojas tuhlaat? Outoa raivoamista todellakin. Teillä on täällä hieno aihe johon et halua mun osallistuvan koska olen inva ja mulla on vääränlainen asenne. En se minä ole joka täällä lupia jakelee.
Kyllä sä voit ihan katsoa itseäsi peiliin jamiettiä miksi helvetissä sun verenpaine noin kovasti nousee, että pitää alkaa toisia nimittelemään.

Kepsis
Helppo meidän on tietenkin naureskella, tuskin kukaan on niin vähävarainen palstalla ettei lippuja saa omakustannuksella.

Mietippä aidosti vähävaraisen perheen lapsia jotka kovasti haluaisivat mennä konserttiin, ja kuulevat naapurin mamupojalta että heidän perhe sai liput veloituksetta.

Hypoteettinen:

Mitä äiti selittää lapselleen, kun lapsi rientää kysymään äidiltään onko kuullut jo ilmaisista lipuista? (itsekin siis kuvittelee pääsevänsä keikalle)

Jos olisin se vähävaraisen perheen äiti niin minulle tulisi todella paha mieli, että tuollaista suosimista tapahtuu. Mitä selittäisin lapsilleni? -"Noh elämä nyt ei aina ole niin oikeudenmukaista -KÖ?"
Tässä tapauksessa päättäjien perimmäinen ajatus oli sittenkin opettaa lapset ja aikuiset hyväksymään epäoikeudenmukaisuutta?

On selvää kuin vesi että epäoikeudenmukaisuus tuollaiseltaKIN taholta lisää kitkaa, sen sijaan että parantaisi yhteenkuuluvuuden tunnetta.

Kiitos kun jaksoit rautalangan kaivaa esiin :)

Kepsis
No, mitä sä muhun sun paukkojas tuhlaat? Outoa raivoamista todellakin. Teillä on täällä hieno aihe johon et halua mun osallistuvan koska olen inva ja mulla on vääränlainen asenne. En se minä ole joka täällä lupia jakelee.
Kyllä sä voit ihan katsoa itseäsi peiliin jamiettiä miksi helvetissä sun verenpaine noin kovasti nousee, että pitää alkaa toisia nimittelemään.
:LOL: Ai että... onnea sun miehellesi... Mahtavaa itsestään uhrin tekemistä.

Niin ja anteeksi, tyhmyys tuppaa vähän saamaan sanaisia arkkuja auki :) Mutta eiköhän vittumainen ihminen sen varmaan ole huomannut ennenkin?

"Sanna"
[QUOTE="huoh";27486719]Kotoutuminen on se maaginen sana tässä. Ja mun mielestä on perusteltua. Mitä paremmin saamme uussuomalaiset kotoutettua tänne, sitä paremmin he tulevaisuudessa toimivat tässä yhteiskunnassa meidän kaikkien hyväksi.

Työttömät saa etuja, erityislapsilla on omia ilmaisia juttujaan, pitääkö aina olla niin helvetin kateellinen kaikesta.[/QUOTE]

Homma on nyt kyllä mennyt niin pitkälle, että alkaa olla aika kotouttaa kantasuomalaisia tähän uuteen hyysäyskulttuuriin, joska viherpunikit ovat tänne onnistuneet luomaan.

Tämän samaisen periaatteen mukaisesti siis kantasuomalaisille pitäisi antaa ilmaisia bussi- ja taksimatkoja, jotta he sopeutuisivat eri kulttuuritaustaisiin ja huonosti suomea puhuviin kuljettajiin. Suomalaisille pitäisi antaa myös tulkit lääkärikäynneille, jotta he mamu-lääkärit ymmärtäisivät heidän vaivansa ja potilas ymmärtäisi, miten sitä pitää lääkitä. EIKÖ?

Hypoteettinen:

Kuka on koskaan sanonut, että elämä on oikeudenmukaista aina ja kaikille? Kyllä mä tottakai ymmärrän LAPSEN pettymyksen, mutta en aikuisen riidanhaastamista palstalla.
Voi olla, että olen kevytkenkäinen asian suhteen siksi,ettei se minua itseäni kosketa millään tavalla..ja voisin olla naureskelemattakin, mutta hei, pientä rajaa. Nyt ei ole kysymys ihan järin vakavasta asiasta.

"huoh"

Hypoteettinen:

Ihan hyvä on tulla pettymyksiä välillä. Itsekin vähävaraisen perheen äitinä olen joutunut joskus sanomaan lapsille, että ei ole varaa. Elämä on. Ei se ole epäoikeudenmukaisuutta, tuo konsertti on maahanmuuttajataustaisille. Piste. Joskus voi olla jotain vähävaraisille lapsille. Joskus vammaisille, erityistarpeisille lapsille. Elämä on.

:LOL: Ai että... onnea sun miehellesi... Mahtavaa itsestään uhrin tekemistä.

Niin ja anteeksi, tyhmyys tuppaa vähän saamaan sanaisia arkkuja auki :) Mutta eiköhän vittumainen ihminen sen varmaan ole huomannut ennenkin?
Joo, kiitos, isänpäivä on tosin vasta sunnuntaina, mutta onnitteluja otetaan vastaan etukäteen.:hug:

Noh, mulla nyt kulkee joku raja tossa vittuilussa enkä yleensä täällä toisia tuppaa nimittelemään.

Yhteistyössä