Sanottaisiinko jotain POSITIIVISTA Erilaisten Äitien Eteläniemien perheestä? :)

• Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti
mie vaan mietin
Sori, mutta en ole Johanna. Voin siitä pistää vaikka pääni pantiksi. Olen vain eräs, joka katsoi ohjelman, luki sen jälkeen Kaksplussaa ja totesi, että jotain positiivistakin kaivattaisiin. Johanna on kirjoitellut tänne ilmeisesti nimimerkillä "Johanna", ja minä taas en ole täällä muilla kuin nimellä "ap." esiintynyt. :)

Minulla ja Johannalla on se ero, että minulla on viiden (tai siis kuusihan hänellä niitä oli, kun esikoinen lasketaan mukaan) lapsen sijasta kaksi, ja olemme mieheni kanssa eronneet, joten hoidan heidät totaalisesti yksin. Tähän aikaan päivästä pienempi lapsista nukkuu ja toinen kokoaa palapeliä tuossa vieressä, joten minulla on aikaa tulla käymään tällä palstalla.
Johanna, sun kannattaisi nyt yrittää pikkaisen paremmin hillitä tunteita kun kirjottelet, varsinkin kun käytät monia eri nimiä. Sama kirjoitustyyli jokaisessa viestissä ja kaikki on harmaina kirjoitettu. Lähetysajat tyyliin 19:20, 19:21, 19:22, 19:24, 19:29. Lisäksi onko ihan tuntematon asia sinulle että muutkin tajuaa että harmaana saa valita minkä nimimerkin haluaa ja kirjoitella vaikka tuhannella eri "tarinalla". Minäkin voin olla ap. (viidentuhannen lapsen äiti) tai "vieras" tai "juu" tai "joo" tai "pööö". Ilmiselvää kuitenkin että sinähän se siellä kirjoittelet kannustavia viestejä itsellesi.. :D Kaikki negatiiviset kommentit mollataan (yllätysyllätys) HARMAANA ja ei montaa minuuttia vastausten välillä.

Vietä hetki vauvasi kanssa mieluummin.

"Johanna"
Johanna, sun kannattaisi nyt yrittää pikkaisen paremmin hillitä tunteita kun kirjottelet, varsinkin kun käytät monia eri nimiä. Sama kirjoitustyyli jokaisessa viestissä ja kaikki on harmaina kirjoitettu. Lähetysajat tyyliin 19:20, 19:21, 19:22, 19:24, 19:29. Lisäksi onko ihan tuntematon asia sinulle että muutkin tajuaa että harmaana saa valita minkä nimimerkin haluaa ja kirjoitella vaikka tuhannella eri "tarinalla". Minäkin voin olla ap. (viidentuhannen lapsen äiti) tai "vieras" tai "juu" tai "joo" tai "pööö". Ilmiselvää kuitenkin että sinähän se siellä kirjoittelet kannustavia viestejä itsellesi.. :D Kaikki negatiiviset kommentit mollataan (yllätysyllätys) HARMAANA ja ei montaa minuuttia vastausten välillä.

Vietä hetki vauvasi kanssa mieluummin.
Tai jos sä vaikka hankkisit elämän! Onko se sulle liian vaikee ymmärtää, että joku voi haluta antaa positiivistakin palautetta. Fb:ssä sitä ihmiset antaa omilla nimillään PALJON! Kaveripyyntöjäkin nyt sadellu lisää :D

Mut hei onneks mä tiedän itse etten ole tätä tehnyt ja tästä tulee hyvä mieli. Itse sensijaan olet tainnut laittaa kaikki nega kommentit :D kun selvästi on muina ihmisinä esiintymisestä selkee kuva ;)

"Johanna"
[QUOTE="mamma";27447663]Minun kävi kyllä sääliksi koko perhettä. Vanhemmilla oli selkeästi elämänhallinta aivan hukassa, sen näki ylipainostakin. Lapset olivat suttuisen näköiset, vaatteet olivat kuluneen/likaisen näköiset ja tukat takussa. Tuntui kovin flegmaattisilta vanhemmat, ei mitään tavoitteita tai pyrkimystä parempaan. Olivat sairastuneet siihen omaan kyvyttömyyteensä hoitaa raha-asiat kuntoon. Oli todella surullista katsottavaa. Kovasti pelottaa että lapset ottavat mallia näistä vanhemmista, niin kuin tietysti ottavat.
Minulle tuli tunne että siinä oli tällainen valkolaisperhe joka elää kuin romaanit. Suomalaisina vaan se ketrjäämistapa on vähän eri eli mennään sinne luukulle kerjäämään. Työnteko tai opiskelu ei tuntunut kiinnostavan vaan se että vauvasta tulee 200 lisää kassaan. Niin surullista ja säälittävää. Apuahan tämä perhe tarvii eikä niitä "ilmaisia" rahoja.
Eikä missään tapauksessa lisää lapsia tuohon perheeseen, ei myölskään sitä
huostaanotettua, ennenkuin taloudelliset asiat on saatu kuntoon.[/QUOTE]

Ylipainoko kertoo elämänhallinnasta :D jos vaan tykkää hyvästä ruuasta eikä jatkuvasti juokse 10kilometrin lenkkejä. Sekä rahaa tarvitaan siihen ruokaankin, kun sitä ei oo ja syö harvemmin niin elimistö käy säästöliekillä jolloin ei kuluta senkään vertaa, kun vois.

Kiharat hiukset menee takkuin helposti ja näyttää sekasilta harjattuinakin. Toki vaatteet oli jo käytettyjä kun oli kiertänyt lapselta toiselle. Jos olis ollu täysin uusia niin täällä ois napistu kuinka sossupummeilla on varaa hienoihin lastenvaatteisiin.

Opiskelu ja työnteko kiinnostaa se vaan jätettiin jaksossa kertomatta.

Napinapinapi eikö tän pitäny olla se positiivinen ketju?

Professional Griefer
En ota muuhun kantaa, paitsi 'hyvä ruoka' EI näy ylipainona...

/Edit. Mun mielestä perheen lapset näyttivät hyvinhoidetuilta ja elämäniloisilta.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mun on pakko myöntää, että odotin paljon "parempaa". Siis kaiken nettikeskustelun perusteella odotin jotain ihan muuta kuin mitä sitten näin kun ohjelman katsoin. Olisin halunnut kauhistella ja paheksua enemmän, petyin! :D

No juu, isä sanoi että ei kaipaa työelämään tällä hetkellä. Juu, molemmat vanhemmat ovat kotona ja sossussa käyvät. Johannalla ei ole koulutusta. Olihan siinä tuollaisia paheksuttavia juttuja, mutta toisaalta taas Johanna on vielä nuori ja ehtii opiskella & tehdä töitä, eikä mieskään varmaan ikuisiksi ajoiksi kotiin jää?

Lapset oli suloisia. Erityisen ihana oli se isoin (?) poika, jolla oli hieman muita poikia tummemmat hiukset. Ja vauva, iiiihana :heart:. Mä paruin katsellessani sitä, kun pikkuinen syntyi. Tykkäsin siitä, että synnytys ei tapahtunut kynttilänvalossa voimaeläinfiguurien ympäröimänä ja panhuilumusiikin säestyksellä kuten tv-ohjelmissa aika usein tuntuu olevan :D, vaan pariskunta jutteli ihan normaalisti yms.

Mukavan tuntuinen pariskunta olivat - vaikka etukäteen halusin olla pitämättä heistä, niin huomasin pitäväni heistä. Lapset oli selvästi heille tärkeitä, koti oli siisti, jne.

Ja se pesukone :D. Se oli upee. Haluan samanlaisen!

Kauppareissu mua ärsytti. Pakkoko sinne on koko poppoolla mennä, jos siitä ei mitään tule?

Mun on pakko myöntää, että odotin paljon "parempaa". Siis kaiken nettikeskustelun perusteella odotin jotain ihan muuta kuin mitä sitten näin kun ohjelman katsoin. Olisin halunnut kauhistella ja paheksua enemmän, petyin! :D

No juu, isä sanoi että ei kaipaa työelämään tällä hetkellä. Juu, molemmat vanhemmat ovat kotona ja sossussa käyvät. Johannalla ei ole koulutusta. Olihan siinä tuollaisia paheksuttavia juttuja, mutta toisaalta taas Johanna on vielä nuori ja ehtii opiskella & tehdä töitä, eikä mieskään varmaan ikuisiksi ajoiksi kotiin jää?

Lapset oli suloisia. Erityisen ihana oli se isoin (?) poika, jolla oli hieman muita poikia tummemmat hiukset. Ja vauva, iiiihana :heart:. Mä paruin katsellessani sitä, kun pikkuinen syntyi. Tykkäsin siitä, että synnytys ei tapahtunut kynttilänvalossa voimaeläinfiguurien ympäröimänä ja panhuilumusiikin säestyksellä kuten tv-ohjelmissa aika usein tuntuu olevan :D, vaan pariskunta jutteli ihan normaalisti yms.

Mukavan tuntuinen pariskunta olivat - vaikka etukäteen halusin olla pitämättä heistä, niin huomasin pitäväni heistä. Lapset oli selvästi heille tärkeitä, koti oli siisti, jne.

Ja se pesukone :D. Se oli upee. Haluan samanlaisen!

Kauppareissu mua ärsytti. Pakkoko sinne on koko poppoolla mennä, jos siitä ei mitään tule?
Itse kertoi jossain että käyvät tollein kaupassa n.2 kertaa vuodessa, että olisivatko sitten ohjelmaa varten käyneet? Tässä vielä linkki pesukoneeseen jos rupee enemmänkin himottaan Sanyo Air Wash XQG80 Direct Drive, 8 kg kuivaavapesukone suoravetomoottorilla ja ilmapesulla | Tuotekuvasto | Verkkokauppa.com ;D

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Itse kertoi jossain että käyvät tollein kaupassa n.2 kertaa vuodessa, että olisivatko sitten ohjelmaa varten käyneet? Tässä vielä linkki pesukoneeseen jos rupee enemmänkin himottaan Sanyo Air Wash XQG80 Direct Drive, 8 kg kuivaavapesukone suoravetomoottorilla ja ilmapesulla | Tuotekuvasto | Verkkokauppa.com ;D
Kiitos :D

Meidän kone teki tenän viikonloppuna. Katselin jo kaikenlaisia hienoja masiinoja, ja mitä elämäni miehet (isäni & aviomieheni) tekivätkään?! Korjasivat meidän vanhan koneen |O

luuruu
Tsemppiä Johanna ja perhe tän julkisen teilauksen keskellä. Ihan pahaa tekee. Teillä suloiset lapset ja kauniit nimet heillä. Isä mukana lasten hoidossa ja hienoa, että teette itse ruuan ettekä osta eineksiä.
Hyvin lapset tuntui tottelevan teitä esim. se tikkarijuttu kaupassa :) Aurinkoisia päiviä harmaaseen syksyyn!

kfkfkf
Johanna, onko sulla ajokorttia?
Itse olen myös teiniäiti ja sain ajettua ajokortin vasta 25 vuotiaana. huhhuh

SUOSITTELEN, ellei sulla jo ole :)
Helpottaa huomattavasti jos molemmat vanhemmat voi ajaa autoa

kfkfkfkf
[QUOTE="Johanna";27454645]Tuliko tänään katsottua ekaa kertaa peiliin xDD

Mä todella toivon, että tulet ihan sillä OMALLA PÄRSTÄKERTOIMELLASI MUN ETEEN SANOMAAN TON![/QUOTE]

Pöh, ihan normaalin näköinen suomalainen sun miehes on Johanna. Vähän hänelläkin ylipainoa, mutta niin on munkin miehelläni. Rakastan häntä just sellaisenaan.

kfkfkfkf
Sanompa vielä yhden :)
Toisessa ketjussa haukuttiin Johannan ulkonäköä. Laskekaapa kuinka kauan on ollut raskaana sen jälkeen kun täytti 15v?? Missä välissä hän olisi kerinnyt esim laihduttamaan? Monet lihoavat jo yhdessä raskaudessa. Johanna on synnyttänyt kuusi lasta, siis KUUSI lasta.
Montako 26 vuotiasta tällä palstalla on, joilla on edes 3-4 lasta??
Haukutaan vaan eikä yhtään mietitä syitä, että miksi toinen ehkä on ylipainoinen.
Kaunis kasvoiltaan Johanna on nytkin (nuoruuden kuvista näkee hyvin miltä näytti hoikempana)

Itse painoin KAHDEN lapsen jälkeen liki 90 kiloa. NYT kun nuorinkin on jo 9v olen saanut laihdutettua 65 kiloon. Ei se ulkonäöstä huolehtiminen oo kaikille se tärkein juttu.

ok
Mustakin oli kiva, että annettiin lasten maalata.

Ja hei, en mäkään kaipaa töihin yhtään - tosin olen hoitovapaalla 1-vuotiaan kanssa, ja töihin kyllä menen viimeistään kun lapsi on kaksi. Ihan tavan vuoksi en alkaisi kotona lojua, joku roti.

Yhteistyössä