mulla on 2 koululaista, jotka on kärsineet enemmän ja vähemmän samasta ongelma kuin ap:n lapsi. JA suoranaista kiusaamistakin on ollut sekä syrjintää. Lapseni ovat ujohkoja,eivät ehkä osaa puolustaa tilanteissa tarpeeksi itseään joten vahvaluonteisemmille saattavat olla ns helppo kohde. onneksi ovat samassa koulussa niin on ainakin toistensa tuki ja tuva<3
muutama kaveri on silloin tällöin mutta on pviä että ovat aina ilman kaveria. en osaa sanoa mistä johtuu.. Itse oon puhunut asiasta paljon lasten kanssa, se on mun mielestä tosi tärkeetä että asiasta puhutaan avoimesta, ei niin että se olisi joku häpeän asia. Oon painottanut lapsille, että heissä ei ole mitään vikaa . etteivät vaan luule siitä johtuvan. kyllä se kurjalta tuntuu lasten puolesta, mutta yksikin hyvä ystävä voi korvata monta huonoa kaveria. esim 3.luokkalaiselle soittelee/tekstailee lähes päivittäin joka haukkuu meidän lapsen jos ei voi/halua olla hänen kanssaan. mutta syy on juuri tuo, kun puhuu tosi rumasti ja haukkuu, ja kiroilee jatkuvasti. ja tämä kyseinen lapsi ei sulata sitä jos meidän lapsemme on jonkun muun kanssa.
Mutta kyllä meistä jokainen tarvitsee kavereita/ystäviä, jokaisessa on tarve kuulua porukkaan. Tsemppiä ap:lle ja hänen lapselleen,toiv. kavereita pian löytyisi! <3