vastenmielinen lesbo-look

  • Viestiketjun aloittaja mies vaan
  • Ensimmäinen viesti
"pippi"
[QUOTE="mies";27422419]Sinä voit viihtyäkin, mikäs siinä. Mutta etkö antaisi muiden naisten olla pitämättä ja pitää naisellisuutta tärkeänä? Eli eikö naisellisuus voisi olla muutakin kuin jonkin kaavan mukaista olemista kun nyt se nähdään melkein aina jonain kielteisenä asiana?

Minä toivoisin ainoastaan, että naisten keskinäinen erilaisuus kasvaisi eli alkaisi tulla lisää myös niitä naisellisia naisia Suomeen tyyliin Japani, Ranska tai Venäjä noin vaikkapa. Nyt melkein kaikki nettikeskustelijat toistelevat samoja "kaavoja", joka kertoo niiden vallasta, mutta samalla myös ummehtuneisuudesta.[/QUOTE]

No höpö höpö taas. Ihan älytön skenaario että naiset muka rajoittaisivat toistensa naisellisuutta. Ei muiden pukeutuminen ole mun asiani, kuten ei minunkaan pukeutumiseni ole kenenkään muun asia.
 
"mies"
Helppo kai vähätellä kun on sattunut syntymään valkoihoiseksi mieheksi hyvinvointivaltioon, eli about kaikkein ''tasa-arvoisimmalle'' pallille. Tasa-arvo on asia jonka soisiskin olevan pyhä. Ajatelkaapa jos kaikki maailman kirkot alkaisivatkin saarnata ihmisetn välisestä tasa-arvosta. Ei se yhtään huonolta kuulosta.
Toi ei ole fiksu tai kovin harkittu näkemys. Mikään käsite,tasa-arvokaan, ei saa olla pyhä (postpost)modernissa keskustelussa.
 
fgafs
[QUOTE="mies";27422442]Toi ei ole fiksu tai kovin harkittu näkemys. Mikään käsite,tasa-arvokaan, ei saa olla pyhä (postpost)modernissa keskustelussa.[/QUOTE]

Arvasin että heität sanan ''pyhä'' kehiin ympäripyöreää diibadaabaa varten.
 
"mies"
[QUOTE="pippi";27422441]No höpö höpö taas. Ihan älytön skenaario että naiset muka rajoittaisivat toistensa naisellisuutta. Ei muiden pukeutuminen ole mun asiani, kuten ei minunkaan pukeutumiseni ole kenenkään muun asia.[/QUOTE]

Olen eri mieltä. Naiset ovat paljon riippuvaisempia toisista naisista kuin miehet sosiodynaamisesti. Vain yksilönä astetta itsenäisempi nainen uskaltaa olla eri lailla nainen kuin muut. Minä siis haluaisin naisen olevan yhtä itsenäinen kuin mies ja siten rohkeammin erilainen muihin naisiin nähden.
 
[QUOTE="Heihei";27422439]C'mon, kyllä täällä on kuule koitettu ymmärtää yleisemminkin - ihan filosofiselta ja yhteiskunnalliseltakin tasolta. On pyydetty perusteluja ja käsitteenmäärittelyjä (joita "mies" ei vaivaudu kertomaan, sillä sellainen on aikaavievää emmekä kuitenkaan ymmärtäisi). Kyllä tuo "yleismaailmallisuus" on ongelma jollekin muullekin kuin osalle katjun naisia... (Tsekkaa muutama sivu taaksepäin.)

Minuahan ei yksilönä kiinnosta tuo ns. kritiikki p*skaakaan, mutta laajemmin ajatellen koen tuonkaltaisen eetoksen tasa-arvon kannalta vähintäänkin kyseenalaisena.

Kestän kyllä (henk.koht.) kritiikin kun sellaista kohtaan. :) Tuollaista ylimielistä polkemista ja luulottelevaa kukkoilua en siedä eikä tarvitsekaan. ("Mies" lienee niin trolli kuin olla voi.)[/QUOTE]

Mä vastasin vaan tuohon yhteen viestiin, en kaikkia jaksa lukea. Olen tapellut teidän kanssa aikanaan tarpeeksi, ja ihan sen perusteella olen huomannut, millaisia yleensä olette.
 
:P
[QUOTE="mies";27422202]Ihmettelen miten tämä aihepiiri saa aikaan tekstejä, jotka täyttävät kevyesti kunnianloukkauksen kriteerit. Aiheen täytyy olla todella arka, kivuliaskin. Sumentavatko hormonit teitä noin pahasti vaikka yritätte kyllä olla miesmäisiä parhaanne mukaan? Jo antiikissa viisas mies sanoi: Naturam expellas furca, tamen usque recurret.[/QUOTE]

No luepa otsikko ja aloitus kunnolla. Haukkumistarkoituksessahan se on jo kirjoitettu. Sinäkin vielä tulet siihen pörräämään, että hormonitko ne vaivaa. Sitten pitäisi uskoa, että olet joku suuri älykkö. Ja toinen moukkamainen argumentti: "muissa maissa" sitä ja tätä.

Mutta enpä itse täällä kovinkaan kärsi näitä juttuja lukiessa, huvittunut kuvaa parhaiten.
 
"pippi"
[QUOTE="mies";27422461]Olen eri mieltä. Naiset ovat paljon riippuvaisempia toisista naisista kuin miehet sosiodynaamisesti. Vain yksilönä astetta itsenäisempi nainen uskaltaa olla eri lailla nainen kuin muut. Minä siis haluaisin naisen olevan yhtä itsenäinen kuin mies ja siten rohkeammin erilainen muihin naisiin nähden.[/QUOTE]

Hahhah! Kuule, oma lähipiirini on täynnä näitä rohkeita, itsenäisiä, omaa tietänsä kulkevia naisia, jotka inspiroivat esimerkillään muita naisia esimerkiksi bisnesmaailmassa. Valitettavasti se erilaisuuskin voi ilmetä tuhansin eri tavoin, eikä monikaan näistä lipunkantajista varmaan miellyttäisi sun silmääsi. Se ei kuitenkaan tarkoita etteikö heitä olisi.
 
"mies"
Haukkumistarkoituksessahan se on jo kirjoitettu.
Minusta epäkohtia on aivan hyvä nostaa esiin. Tietenkin tapa on aika suora, mutta maskulinismin ongelma ei ole mitään huuhaata. On paljon miehiä, jotka arvostelevat suomalaisnaisten miesmäisyyttä eri foorumeilla. Minä olen vain yksi heistä. En näet itse halua miesmäistä kumppania ja siksi on hyvin kiinnostavaa, miksi tällaisia naisia on aika paljon.
 
"vieras"
[QUOTE="mies";27422361]En minä ole yksin. Oikeasti voidaan hyvin väittää, että työelämä on paljon epäihmismäisempi elämänalue kuin esimerkiksi kauneus tai esteettisyys. Perusteluun en ala, koska yleisö on tällaista.[/QUOTE]

Et varmasti olekaan yksin. Mutta ei se silti tee sinun mielipiteestäsi oikeaa. En minäkään ole yksin minun arvomaailmani kanssa, mutta ei se silti tarkoita sitä, että minä olisin oikeassa.
 
"Heihei"
[QUOTE="mies";27422467]Näköjään akateeminen keskustelu kannattaa pitää aivan minimissä täällä :) En ole yllättynyt.[/QUOTE]

Jos sulla olis minkään valtakunnan aavistus akateemisesta keskustelusta, ymmärtäisit, että juuri sellaisia termejä kuin 'pyhä' (tai muutama muu suosimasi) ei todellakaan heitetä keskusteluun taustoittamatta ja määrittelemättä.
 
klhgkuf
[QUOTE="mies";27422467]Näköjään akateeminen keskustelu kannattaa pitää aivan minimissä täällä :) En ole yllättynyt.[/QUOTE]

Olet kyllä erittäin huono esimerkki (turhankin innokkaasti mainostamastasi) akateemisesta keskustelusta.

Tapaasi keskustella kuvaa enemmän päteminen ja pseudointellektius, jolla yritetään peitellä sovinismia.
 
"vieras"
[QUOTE="mies";27422523]Minusta epäkohtia on aivan hyvä nostaa esiin. Tietenkin tapa on aika suora, mutta maskulinismin ongelma ei ole mitään huuhaata. On paljon miehiä, jotka arvostelevat suomalaisnaisten miesmäisyyttä eri foorumeilla. Minä olen vain yksi heistä. En näet itse halua miesmäistä kumppania ja siksi on hyvin kiinnostavaa, miksi tällaisia naisia on aika paljon.[/QUOTE]

Mutta sullahan on jo kumppani. Eli sinullehan se on se ja sama kuinka naisellisia loput naisista on. Ja vaikka sinä et sitä usko, osa miehistä haluaa jätkämaisen naisen. Aivan kuten naistenkaan miesmaku ei ole kaikilla samanlainen, ei ole miestenkään naismaku. Minä esimerkisi pidän miehistä, joilla on pitkät hiukset. Pitkät hiukest perinteisesti ovat aika naiselliset, eivät todellakaan miehekkäät. Silti minä haluan miehen kenellä on pitkät hiukset.
 
"mies"
[QUOTE="pippi";27422517]Hahhah! Kuule, oma lähipiirini on täynnä näitä rohkeita, itsenäisiä, omaa tietänsä kulkevia naisia, jotka inspiroivat esimerkillään muita naisia esimerkiksi bisnesmaailmassa. Valitettavasti se erilaisuuskin voi ilmetä tuhansin eri tavoin, eikä monikaan näistä lipunkantajista varmaan miellyttäisi sun silmääsi. Se ei kuitenkaan tarkoita etteikö heitä olisi.[/QUOTE]

Minusta bisnesmaailma on jo lähtökohdiltaan epäitsenäinen ja kahlitseva. Tämä ei siis ole itselleni sellaista erottavuutta, joka olisi silmiinpistävää Suomen kontekstissa. Päinvastoin pitäisin liikenaista aika sovinnaisena tapana olla nainen Suomessa.
 
"vieras"
[QUOTE="Heihei";27422542]Jos sulla olis minkään valtakunnan aavistus akateemisesta keskustelusta, ymmärtäisit, että juuri sellaisia termejä kuin 'pyhä' (tai muutama muu suosimasi) ei todellakaan heitetä keskusteluun taustoittamatta ja määrittelemättä.[/QUOTE]

No mutta osaahan "mies" täydellisesti akateemisen keskustelun. Taustoittaminen ja määritteleminen nyt vain on turhaa, koska ei me tyhmät ymmärrettäis kuitenkaan.
 
"vieras"
[QUOTE="mies";27422523]Minusta epäkohtia on aivan hyvä nostaa esiin. Tietenkin tapa on aika suora, mutta maskulinismin ongelma ei ole mitään huuhaata. On paljon miehiä, jotka arvostelevat suomalaisnaisten miesmäisyyttä eri foorumeilla. Minä olen vain yksi heistä. En näet itse halua miesmäistä kumppania ja siksi on hyvin kiinnostavaa, miksi tällaisia naisia on aika paljon.[/QUOTE]

Varmaan siksi että se on yksi tapa suojautua sun kaltaisilta urpoilta.
 
  • Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
"vieras"
Mielestäni sosiaalinen status kertoo naisten olevan dynaamisen yllättäviä tässä globaalissa uusiomodernissa ympäristössä. Hiusten pituus ei korreloi rohkeuden ja visiointkyvyn kanssa, vaan kertoo vain siitä, ettei estetiikka ole ydintoimintoja uranaisten intellektuellissa ajattelutavassa.
 
"mies"
[QUOTE="vieras";27422526]Et varmasti olekaan yksin. Mutta ei se silti tee sinun mielipiteestäsi oikeaa. En minäkään ole yksin minun arvomaailmani kanssa, mutta ei se silti tarkoita sitä, että minä olisin oikeassa.[/QUOTE]

En minä olekaan sanonut olevani oikeassa. Olen vain käynyt keskustelua aiheesta.
 
"vieras"
Laitatko mies linkkejä joihinkin näistä keskusteluista, joita miehet käyvät netissä naisten miesmäisestä ulkonäöstä. Olisi mielenkiintoista saada muidenkin miesten kuin sinun näkökulmia. Ehkä he jopa jaksavat perustella asioita meille yksinkertaisille.
 
[QUOTE="mies";27422523]Minusta epäkohtia on aivan hyvä nostaa esiin. Tietenkin tapa on aika suora, mutta maskulinismin ongelma ei ole mitään huuhaata. On paljon miehiä, jotka arvostelevat suomalaisnaisten miesmäisyyttä eri foorumeilla. Minä olen vain yksi heistä. En näet itse halua miesmäistä kumppania ja siksi on hyvin kiinnostavaa, miksi tällaisia naisia on aika paljon.[/QUOTE]

Miksi kenenkään muun naisen pitääs sua miellyttää? Eikö riitä, että se oma kumppani miellyttää sun silmää?

On olemas muutaki ku mekot, kirkkaat huulipunat jne tai miesmäisyys. Sun mieltymykset ei riitä määrittämään kaikkien puolesta mikä on naisellista ja mistä kaikki pitää.
 
"mies"
[QUOTE="vieras";27422561]No mutta osaahan "mies" täydellisesti akateemisen keskustelun. Taustoittaminen ja määritteleminen nyt vain on turhaa, koska ei me tyhmät ymmärrettäis kuitenkaan.[/QUOTE]

Pyhyydestä puhuminen mitä tulee käsitteisiin on akateeminen ja modernisaatioon liittyvä ongelma.
 
"vieras"
[QUOTE="mies";27422523]Minusta epäkohtia on aivan hyvä nostaa esiin. Tietenkin tapa on aika suora, mutta maskulinismin ongelma ei ole mitään huuhaata. On paljon miehiä, jotka arvostelevat suomalaisnaisten miesmäisyyttä eri foorumeilla. Minä olen vain yksi heistä. En näet itse halua miesmäistä kumppania ja siksi on hyvin kiinnostavaa, miksi tällaisia naisia on aika paljon.[/QUOTE]

No miksi ihmeessä sä olet olemassa kun en mä halua sun kaltaistasi kumppania? Koska eihän kenelläkään muulla ihmisellä ole mitään muuta arvoa tässä maailmassa kuin olla olemassa sinua varten,huhheijaa.

Voisko niissä naisissa olla kuitenkin joku muu piirre mikä heissä viehättää? Rakkaus on kokonaisuus,ei pelkkää kuolaamista ulkonäön perään. Ja vain koska sinä et ymmärrä miksi joku ihminen näyttää siltä kuin näyttää ei tarkoita sitä että se olisi väärin.
 
[QUOTE="mies";27422467]Näköjään akateeminen keskustelu kannattaa pitää aivan minimissä täällä :) En ole yllättynyt.[/QUOTE]

Aivan. Jos sen verran kuitenkin käytäisiin siellä akateemisellakin puolella, että kun sinä muistaakseni edellisessä keskustelussamme "tiesit" väitöskirjasi olevan valmistumassa ensi vuonna (todellisuudessahan sinä et sen valmistumisesta tietenkään itse päättäisi), niin sallinet pari kysymystä?

Sehän oli nippuväikkäri, eikö? Montako artsua sinulla on siihen tulossa ja missä vaiheessa prosessia ne ovat? Mihin olet submitannut ja millaista on palaute ollut?

EDIT: Lähden nyt jatkamaan vaalituloslähetyksen seuraamista, mutta tulen jossain vaiheessa pistäytymään uudelleen. Koko ketjua en jaksa lukea.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä