vastenmielinen lesbo-look

  • Viestiketjun aloittaja mies vaan
  • Ensimmäinen viesti
"pippi"
[QUOTE="mies";27422241]Miksi sinä koet, ettet voi olla pätevä työntekijä naisellisena? Miten sitten ulkomaailmassa naiset eivät näe asiaa noin päätellen miesmäisyyden vähyydestä? Valinta tuntuu todella rankalta: joko kauneus tai uskottava työläinen. Olisiko tämä jyrkkyys sittenkin aivopesun tulosta? Onko työläisasema todella niin tärkeää, että pannaan päälle vaikka Star Trek -haalari ja ajetaan pää kaljuksi, jotta käy hyvästä työläisestä? Arvojärjestys on itselleni todella kyseenalainen.[/QUOTE]

Höpsis. en minä koe etten olisi pätevä työntekijä. Koen että aina ei huvita vastaan ottaa huomiota joka ei työhöni mitenkään liity.
 
"vieras"
Mä en yritä olla miesmäinen :) Olen itseasiassa erittäin naisellinen nainen. En vain tuo sitä esiin miehen vaatimalla tavalla eli pukeutumalla pitsiin ja nahkasaappaisiin. Mun tyyli on ruotsalaisista ketjuliikkeistä ja tukka on melkein aina ponnarilla,meikki on raikas ja kroppa kuosissa. Mutta kai mä sitten olen oikea miesten mies ja tuo mieheni varmaankin homo.
 
"vieras"
[QUOTE="mies";27422273]No mutta ne miehet...
[/QUOTE]

Tottakai naisilla on 2000-luvun Suomessa samanlainen sananvapaus kuin miehilläkin,herranjestas sentään :D Mikseivät naiset saisi tehdä samoja asioita kuin miehet,onko sulla siihen joku pätevä syy? :) Muu kuin se että naisista ei ole mihinkään muuhun kuin miesten miellyttämiseen ja vaatteilla kekkalointiin?
 
"mies"
[QUOTE="pippi";27422267]Höpsis. en minä koe etten olisi pätevä työntekijä. Koen että aina ei huvita vastaan ottaa huomiota joka ei työhöni mitenkään liity.[/QUOTE]

En minä voisi murehtia sitä, otetaanko minut työelämässä tosissaan, niin paljon, että yrittäisin olla naismainen sen takia. Eihän siinä vain ole järkeä. Ei työn pitäisi mitenkään määrätä sitä, mikä/miten ihminen on ja elää kokonaisena ihmisenä.
 
"vieras"
[QUOTE="mies";27421997]Aivan, teidät on vieroitettu siitä perinteestä, mutta tarkennuksena: ei minulla ole mitään yhtä oikeaa kaavaa vaan se naisellisuus on eräänlaista määrittelemätöntä luonnollista hehkua, jota ei voi "opiskella". Toisin on ulkomaailmassa. Outo koe-eläinpuisto tämä Suomi


Tehkääpä muuten google-kuvahakuja eri maiden naisista huvikseen. Suomessa on aika selvästi tuimimmat mimmit.[/QUOTE]

Mä olen asunut sen verran useassa maassa että en tarvi googlea tietääkseni että jokaisessa länsimaassa naiset ovat melko samannäköisiä. Kaikista maista löytyy naisellisia naisia, jätkämaisia naisia ja kaikkea siltä väliltä. Ainoa ero on ehkä mittasuhteissa, Suomessa jätkämaisia naisia on hieman enemmän kuin joissain muualla.
 
lkhbljf
[QUOTE="mies";27422273]No mutta ne miehet...
[/QUOTE]

Lapsellista. Ei naisista voi puhua puhumatta myös miehistä. Samat säännöt sitovat kaikkia ihmisiä, sukupuoleen katsomatta. ...Tai siihen pyritään.
 
"vieras"
[QUOTE="pippi";27422206]Mä oon melko varma että ''mies'' on Henry Laasanen. Ei ton tason neroja voi montaa tässä maassa olla, ja toi pseudointellektuelli löpinä on jotenkin samaa kamaa.[/QUOTE]

Annetaan nyt Henrylle sen verran pointseja, että ei sen jutut ole ihan yhtä typeriä kuin tän medinä miehen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja älkjf;27422171:
Mä en nyt tajua tätä pointtia tässä KÄYTÄNNÖSSÄ ollenkaan. Eli vaikka ihan mun arjessa. Meenkö nyt siis ostamaan korkonilkkurit ja turkiskauluksen, että satunnaiset vastaantulijat saisivat jotain silmänruokaa? Tiedätkö, kun mä pukeudun aamuisin, siinä ei käydä mitään suurta poliittista debattia, vaan päälle tulee ne vaatteet jotka sopivat tilanteeseen ja kuvaavat fiilistä. MIKSI mun pitäisi pukeutua tavalla jolla EN HALUA pukeutua? ''mies''hän hokee myös just sitä, että kun tää naisten ''jätkämäinen'' tyyli on vaan jotain hemmetin kapinaa, ja kapina on ihan tyhmää, niin mitä ihmettä se olis että vetäisin päälleni ''naisellisemman'' lookin yhteiskunnallisista syistä? Vai luuletko todella että oikeasti kaikki naiset haluaa näyttää sellaisilta kuin millaisina sinä he näkisit, ja nyt vaan ihan sun kiusaksi kulkevat lenkkareissa?

Sellainenkin juttu kuule, että mä pukeudun useinkin niin että EN saisi katseita. Ei se ole aina mukavaa. (tiedän että tätä miesten on vaikea uskoa, mutta ei se tee siitä vähemmän todelllista) Satunnaisesti ehkä olisi mutta en mä jaksa joka päivä olla joku mannekiini. Tuijotuksen kohteesta tulee objekti, ja se on tylsistyttävää ja ällöttävää pidemmän päälle. Mielummin vedän työpäivät toisinaan vanhassa miesten paidassa ja ilman meikkiä. Fokus pysyy siinä miten teen työni, ei siinä että ''ompa kuuma kissa''.
Ei voikaan tajuta pointtia, jos sen ehdoin tahdoin yrittää aina ymmärtää väärin. Miksi niin? Naisille on tyypillistä ottaa kaikki aina niin henkilökohtaisesti. Tämä mieshän puhuu asiasta yleisellä tasolla. Ja te alatte ruikuttamaan, että "nytkö mun pitäisi pukea sitä ja tätä ja tota, että sä voisit olla tyytyväinen kun näet". Hassua. Tuskin hän nyt juuri teitä haluaa nähdä kadulla hienoissa hepenissänne. Onko vaikea käsitellä asiaa yleismaallisesti? Tuskin hän myöskään "käskee" teitä pukeutumaan tietyllä tavalla, joten miksi haluatte ymmärtää asian niin? Olkaa sellaisia, kuin haluatte, mutta koettakaa kestää kritiikki!
 
Ei se peffakaan ollut sana ennen, kuin siitä sellainen tehtiin ;)

Sitä paitsi "f" on suomalaisille liian vaikea kirjain lausua, aina vaan. Koskaan ette ole tyytyväisiä. Milloin valitatte liian vaikeista sivistys- ja lainasanoista, ja sitten kun yritetään jauhaa vähän kansanomaisemmin, niin sitten räksytetään ettei "pehva" ole sana. Muistathan ilmoittaa Timo Soinillekin, ettei "ploki" ole sana. Mikä lie mamu sekin on kun ei suomea osaa :rolleyes:

Olen epasuomalaista sukujuurta... aitini puhuu aidinkielenaan ruotsia ja mita lie mutantteja muukin suku. Tama on SUURIsalaisuus...
 
"pippi"
[QUOTE="mies";27422295]En minä voisi murehtia sitä, otetaanko minut työelämässä tosissaan, niin paljon, että yrittäisin olla naismainen sen takia. Eihän siinä vain ole järkeä. Ei työn pitäisi mitenkään määrätä sitä, mikä/miten ihminen on ja elää kokonaisena ihmisenä.[/QUOTE]


En murehdi ollenkaan. Olen hyvä työssäni. Olen myös hyvännäköinen. Tissientuijottelu vituttaa. Lisäksi VIIHDYN niissä miestenpaidoissanikin. PIDÄN niistä. EN JAKSA olla ''naisellinen'' koko ajan, se on aikaa vievää ja erittäin toisarvoista arjessani. Ei tämä ole mitään kapinaa, pukeudun samoin periaattein kuin muutkin ihmiset. Kapina näyttää ihan joltain muulta.
 
"mies"
[QUOTE="vieras";27422300]Mä olen asunut sen verran useassa maassa että en tarvi googlea tietääkseni että jokaisessa länsimaassa naiset ovat melko samannäköisiä. Kaikista maista löytyy naisellisia naisia, jätkämaisia naisia ja kaikkea siltä väliltä.[/QUOTE]

Kyllä väittäisin, että mies pystyy näkemään jonkinasteisia eroja eri länsimaisten naisten kesken.
 
"vieras"
[QUOTE="mies";27422330]Halonen ehkä pyrki. Mutta ei yleismaailmallisesti tasa-arvoa viedä näin kauas kuin meillä.[/QUOTE]

Nyt päästäänkin jo lähemmäs sitä mitä sä oikeasti taidat haluta. Ei tasa-arvoa. Ei naisille samoja oikeuksia kuin miehille. Naiset palvelemaan miehiä, myös pukeutumisellaan.
 
"vieras"
[QUOTE="mies";27422345]Kyllä väittäisin, että mies pystyy näkemään jonkinasteisia eroja eri länsimaisten naisten kesken.[/QUOTE]

Jaa no eipä pysty yksikään niistä miehistä, jotka tunnen ja jotka ovat myös asuneet useassa maassa. Joka maassa ihmiset ovat yksilöitä, osa pukeutuu näin ja osa noin. Sellaista maata et löydä jossa kaikki pukeutuisivat samalla lailla tai olisivat yhtä naisellisia. Jopa se ihailemasi Venäjä on täynnä myös niitä tanttoja.
 
"mies"
[QUOTE="vieras";27422341]Tämähän se ongelman ydin on. Kun sinä pidät omaa arvojärjestystäsi ainoana oikeana ja ihmettelet kun muut ovat kanssasi eri mieltä.[/QUOTE]

En minä ole yksin. Oikeasti voidaan hyvin väittää, että työelämä on paljon epäihmismäisempi elämänalue kuin esimerkiksi kauneus tai esteettisyys. Perusteluun en ala, koska yleisö on tällaista.
 
jfd
[QUOTE="mies";27422330]Halonen ehkä pyrki. Mutta ei yleismaailmallisesti tasa-arvoa viedä näin kauas kuin meillä.[/QUOTE]

Sanot ''tasa-arvo'' kuin se olisi paha asia. Hassu pieni mies.
 
"mies"
[QUOTE="vieras";27422360]Jaa no eipä pysty yksikään niistä miehistä, jotka tunnen ja jotka ovat myös asuneet useassa maassa. Joka maassa ihmiset ovat yksilöitä, osa pukeutuu näin ja osa noin. Sellaista maata et löydä jossa kaikki pukeutuisivat samalla lailla tai olisivat yhtä naisellisia. Jopa se ihailemasi Venäjä on täynnä myös niitä tanttoja.[/QUOTE]

En usko, että olet kysynyt heiltä :) Joka maassa on myös hermafrodiitteja, se ei ole kovin olennaista.
 
"mies"
[QUOTE="pippi";27422344]En murehdi ollenkaan. Olen hyvä työssäni. Olen myös hyvännäköinen. Tissientuijottelu vituttaa. Lisäksi VIIHDYN niissä miestenpaidoissanikin. PIDÄN niistä. EN JAKSA olla ''naisellinen'' koko ajan, se on aikaa vievää ja erittäin toisarvoista arjessani. Ei tämä ole mitään kapinaa, pukeudun samoin periaattein kuin muutkin ihmiset. Kapina näyttää ihan joltain muulta.[/QUOTE]

Sinä voit viihtyäkin, mikäs siinä. Mutta etkö antaisi muiden naisten olla pitämättä ja pitää naisellisuutta tärkeänä? Eli eikö naisellisuus voisi olla muutakin kuin jonkin kaavan mukaista olemista kun nyt se nähdään melkein aina jonain kielteisenä asiana?

Minä toivoisin ainoastaan, että naisten keskinäinen erilaisuus kasvaisi eli alkaisi tulla lisää myös niitä naisellisia naisia Suomeen tyyliin Japani, Ranska tai Venäjä noin vaikkapa. Nyt melkein kaikki nettikeskustelijat toistelevat samoja "kaavoja", joka kertoo niiden vallasta, mutta samalla myös ummehtuneisuudesta.
 
khgkjf
[QUOTE="mies";27422367]Sanon "tasa-arvo" kuin se ei ole pyhä asia.[/QUOTE]

Helppo kai vähätellä kun on sattunut syntymään valkoihoiseksi mieheksi hyvinvointivaltioon, eli about kaikkein ''tasa-arvoisimmalle'' pallille. Tasa-arvo on asia jonka soisiskin olevan pyhä. Ajatelkaapa jos kaikki maailman kirkot alkaisivatkin saarnata ihmisetn välisestä tasa-arvosta. Ei se yhtään huonolta kuulosta.
 
"Heihei"
Ei voikaan tajuta pointtia, jos sen ehdoin tahdoin yrittää aina ymmärtää väärin. Miksi niin? Naisille on tyypillistä ottaa kaikki aina niin henkilökohtaisesti. Tämä mieshän puhuu asiasta yleisellä tasolla. Ja te alatte ruikuttamaan, että "nytkö mun pitäisi pukea sitä ja tätä ja tota, että sä voisit olla tyytyväinen kun näet". Hassua. Tuskin hän nyt juuri teitä haluaa nähdä kadulla hienoissa hepenissänne. Onko vaikea käsitellä asiaa yleismaallisesti? Tuskin hän myöskään "käskee" teitä pukeutumaan tietyllä tavalla, joten miksi haluatte ymmärtää asian niin? Olkaa sellaisia, kuin haluatte, mutta koettakaa kestää kritiikki!
C'mon, kyllä täällä on kuule koitettu ymmärtää yleisemminkin - ihan filosofiselta ja yhteiskunnalliseltakin tasolta. On pyydetty perusteluja ja käsitteenmäärittelyjä (joita "mies" ei vaivaudu kertomaan, sillä sellainen on aikaavievää emmekä kuitenkaan ymmärtäisi). Kyllä tuo "yleismaailmallisuus" on ongelma jollekin muullekin kuin osalle katjun naisia... (Tsekkaa muutama sivu taaksepäin.)

Minuahan ei yksilönä kiinnosta tuo ns. kritiikki p*skaakaan, mutta laajemmin ajatellen koen tuonkaltaisen eetoksen tasa-arvon kannalta vähintäänkin kyseenalaisena.

Kestän kyllä (henk.koht.) kritiikin kun sellaista kohtaan. :) Tuollaista ylimielistä polkemista ja luulottelevaa kukkoilua en siedä eikä tarvitsekaan. ("Mies" lienee niin trolli kuin olla voi.)
 

Yhteistyössä