Kuka teistä oli tänään miehensä kanssa ruokaostoksilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anatolia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27417590]No sun kirjoitus nyt on jo pelkästään ällöttävä.

Pitäisikö niiden eläkeläisten sitten käydä aina tiettyyn aikaan kaupassa, jotta ovat pois jaloista kun kunnon ihmiset tulee?
Onko se eläkeläisen vika jos kauppias on niin pihi ettei palkkaa tarpeeksi työntekijöitä? Pitäisiköhän sun ehkä haistatella sille kauppiaalle eikä kiukutella vanhuksille?

Sua pitää kyllä väistellä, ymmärtää lastesi kiljuntaa ja antaa tilaa kaupoissa jättivankkureille, mutta vanhuksethan ei saa hidastaa jonoa hiukan.

JoopaJoo.

Hitto miten ällöttää tämä vanhusten dissaaminen, hyi helvetti![/QUOTE]

Mun LAPSEN (yksikössä, kun niitä ei ole kuin yksi) kiljuntaa ei tarvitse kenenkään kestää kaupassa. Ei ole koskaan vielä kiljunut, eikä varmaan tule tekemäänkään niin, kun tietää miten kaupassa käyttäydytään. Eikä jättivankkureita ole, koska lapsi kävelee. (Jos minä sitä niissä jättivankkureissa vielä työntäisin, niin johan kaksplussan mammat kirjottelis, että minkälainen äiti työntää viisivuotiasta rattaissa.)

Niin, eikä nyt ollut kyse yhdestä yksittäisestä vanhuksesta, vaan niitä oli ihan oikeasti lauma.

Kenellekään ei muuten haistateltu, koska sellainen ei kuulu meidän tapoihin. Ärsytti vaan ihan älyttömästi puolen tunnin odottelun jälkeen, kun senttejä laskettiin yksitellen ja kassakuittia tarkastettiin siinä kassalla maksamisen jälkeen, että seuraava ei edes päässyt maksamaan.

Niin, ja yleisesti vanhusten vihaaja en ole. Joka minut IRL tuntee, tietää, että asia on päinvastoin.

Kyllä minua vituttaa myös silloin, jos seison kahvilan jonossa ja edessä oleva mies miettii ensin tovin ottaisiko sämpylänsä kinkku- vai juustotäyteellä. Vaiko sittenkin pasteijan, lihariisi- tai ehkä kumminkin munariisitäytteisen ? Vai sittenkin korvapuustin, jotka tosin näyttivät niin isoilta, ettei olisi varma söisikö sitä kokonaan. Vai ehkä kuitenkin mokkapalan, tai mustikkapiirasta. Niin vaiko vähän suolaista ja makeaa.Molempia.
Ja ehkä lasi vettä kahvin kanssa... ja ja...ja.

Ymmärrän toki, että kyse voi olla vaikka puhtaasti vaan haluta jutella jollekulle.
Mutta jos minulla on kiire, en toivo, että edellinen asiakas tekee sitä juuri sillähetkellä.

Etenkin kun sitten kuitenkin valitsi vaan sen kinkkusämpylän.

Kyllä minua vituttaa myös silloin, jos seison kahvilan jonossa ja edessä oleva mies miettii ensin tovin ottaisiko sämpylänsä kinkku- vai juustotäyteellä. Vaiko sittenkin pasteijan, lihariisi- tai ehkä kumminkin munariisitäytteisen ? Vai sittenkin korvapuustin, jotka tosin näyttivät niin isoilta, ettei olisi varma söisikö sitä kokonaan. Vai ehkä kuitenkin mokkapalan, tai mustikkapiirasta. Niin vaiko vähän suolaista ja makeaa.Molempia.
Ja ehkä lasi vettä kahvin kanssa... ja ja...ja.

Ymmärrän toki, että kyse voi olla vaikka puhtaasti vaan haluta jutella jollekulle.
Mutta jos minulla on kiire, en toivo, että edellinen asiakas tekee sitä juuri sillähetkellä.

Etenkin kun sitten kuitenkin valitsi vaan sen kinkkusämpylän.
Joo. Miksi ei voi miettiä ennen siihen tiskille menoa, että mitä kenties ottaa, tai ei ota, tai syö, tai on syömättä, vai syökö mitään, vai...

joskus käy todella hermoille myös pikaruokapaikoissa kun ihmiset menee tiskille ja kyselevät kaikki ateriavaihtoehdot, niiden sisällöt ja mitä niihin kuuluu ja sitten tilaavat jotain, mutta hetken mietittyään vaihtavat. Sitten vielä lapset alkaa valitsemeen omiaan ja jotain saakelin lelua mietitään 10min. otaaisinko tuon vai tuon. Otanko pillimehun vai maitoa. arrrgggg!!! Tekisi mieli huutaa, että ettekö ole koskaan käyneet ulkona syömässä tai ettekö voisi keskustella lasten kanssa jo etukäteen mitä sieltä otetaan?

Joo. Miksi ei voi miettiä ennen siihen tiskille menoa, että mitä kenties ottaa, tai ei ota, tai syö, tai on syömättä, vai syökö mitään, vai...

Olin joskus hesellä joka oli todella kiireinen paikka. Jonoa oli vähintään se 15metriä metriä jokaisella kymmenellä kassalla ja työntekijät tekivät niin nopeasti kun kykenivät ja voimat riittivät. Okei ei se mitään jos joskus epähuomiossaan muistaa alkaa miettimään vasta kun kassalle pääsee (ensin jonotettuaan 20-30min) mitä syö, mitä lapset syövät, mitä kukakin juo jne, mutta sitten jos perään valitetaan, että kestää ja jonot ei liiku...No hmmm.. :D

Vissiin on liian hyvin asiat kun jonottaminen ottaa jo hermoille. Ja kun kaikki ei tee niinkuin pitäisi. Kuka senkin määrittelee miten täällä tarvisi kaikki tehdä niin ettei varmasti ärsyttäisi ketään. Ihania ihmisiä ja valittajia, oikein hyvä mieli tulee tälläisestä ketjusta.

Tää on just tätä nykymenoa,saatana mistää ei saisi sanoa kun joku aina pahastuu.ei saa kertoa vitsejä kun siitäkin aina joku kertoo ja valistaa mits' aiheista ei saa vitsailla jne.ja sitten näistä vanhuksista kusipää voi olla vanhuskin ja ei se vitun yksinääisyys ole syy jaaritella kaikki asiat siinä kassalla se on kauppa ei jutttukerho! järkeviäkin vanhuksi onneksi on.ei se ikä tee tyhmyydestä mitenkää kunnioitetttavaa tai söpöä.

• Tykkää
Reactions: chrissy
Olin joskus hesellä joka oli todella kiireinen paikka. Jonoa oli vähintään se 15metriä metriä jokaisella kymmenellä kassalla ja työntekijät tekivät niin nopeasti kun kykenivät ja voimat riittivät. Okei ei se mitään jos joskus epähuomiossaan muistaa alkaa miettimään vasta kun kassalle pääsee (ensin jonotettuaan 20-30min) mitä syö, mitä lapset syövät, mitä kukakin juo jne, mutta sitten jos perään valitetaan, että kestää ja jonot ei liiku...No hmmm.. :D

Eivät kaikki aina muista väsyneenä miettiä kaikkea niin että maailma toimisi täydellisesti. Inhimillistä.

huligaanilapsilla on pakko olla aina joku "erityisyys" eli jonkun sortin lyhenne..

Aikuisellakin voi ja pitää aina olla jotain häikkää et pitää ymmärtää...

EI TARTTE! On oikeesti olemassa huligaanilapsia joilla ei ole minkään sortin tajua mistään ilman et niillä on mitää diagnoosia, samoten aikuiset. Jotkut on vaan niin pirun yksinkertaisia tai niin hienohelmoja, hermoheikkoja tai muuten vaan tyhmiä:D

Tiedan tarkkaan Anatolia mita sanot.
Se on AINA toisten ihmisten hitaus, nolous tyhmyys, ja mita kaikkea se nyt voikaan olla, joka kiusaa mua.
Ei mussa itsessa mitaan vikaa ole.Koskaan!

Mua naurattaa aina kun ihmiset tiedostamattaan kiirehtivät jonoon.
Mikä pointti?
Kiihdytetään niiden kärryjen kanssa viime metreillä, jotta päästään jonon viimeiseksi jonottamaan. Mitä hittoa? :D

Kassalla istuessa katsoo kaupassakäyntiä eri näkökulmasta ja tajuaa miten hölmösti suuri osa ihmisistä käyttäytyy, eivätkä edes tajua sitä.

Mutta siis edelleen peräänkuulutan sitä ymmärrystä kanssaihmistä kohtaan.
Ja älkää stressatko turhasta.
Ne pienet asiat, kuten pieni viivästys kauppajonossa, niillä ei oikeasti ole mitään merkitystä.

Eivät kaikki aina muista väsyneenä miettiä kaikkea niin että maailma toimisi täydellisesti. Inhimillistä.
Näinpä. Ja mä huomaan nyt, kun ikää on tullut lisää, etten enää mielelläni asioikaan paikoissa, missä omien kersojeni ikäiset ihmiset puhisten puskevat niskaani omien kiireidensä takia. Eikös Espoossa ollut joku marketti, jossa oli yksi kassa ihan vaan hitaasti liikkuville ihmisille?

tai tulee siihen kassalle " otanks mä nyt tän paidan? nii ku mä jäin nyt tätä miettiin et otanko? onks tää sun mielestä kiva ja pitäskö mun tää ottaa? no mut hei mitä tää maksaa? ai noin paljon? no en mä tiiä otanko mä tätä ku tää on niin kallis.. Mitä materiaalia tää on? ai puuvillasekotetta.. No en mä tiiä.."

Ostopäätökset on hyvä tehdä ennen kun tulee siihen kassalle. Jos tarttee myyjän apua niin pyytää sitä apuun osastolle eikä jumita kassajonoo.

huligaanilapsilla on pakko olla aina joku "erityisyys" eli jonkun sortin lyhenne..

Aikuisellakin voi ja pitää aina olla jotain häikkää et pitää ymmärtää...

EI TARTTE! On oikeesti olemassa huligaanilapsia joilla ei ole minkään sortin tajua mistään ilman et niillä on mitää diagnoosia, samoten aikuiset. Jotkut on vaan niin pirun yksinkertaisia tai niin hienohelmoja, hermoheikkoja tai muuten vaan tyhmiä:D
Ja mitä ne ihmiset on jotka jaksaa nähdä vaivaa tyhmien ihmisten tai huligaanilasten tekemisistä tai tekemättä jättämisistä? Jotenkin hyviä ihmisiä vai mitä?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27417706:
Näinpä. Ja mä huomaan nyt, kun ikää on tullut lisää, etten enää mielelläni asioikaan paikoissa, missä omien kersojeni ikäiset ihmiset puhisten puskevat niskaani omien kiireidensä takia. Eikös Espoossa ollut joku marketti, jossa oli yksi kassa ihan vaan hitaasti liikkuville ihmisille?

On joo, ja toivottavasti yleistyy juuri tuollaisia "Joukoja" varten, esimerkiksi.

Joku kokeilu siis tuo Espoon hidastelukassa. Olikohan siinä vieläpä pakkauspalvelu?
En muista.

Vissiin on liian hyvin asiat kun jonottaminen ottaa jo hermoille. Ja kun kaikki ei tee niinkuin pitäisi. Kuka senkin määrittelee miten täällä tarvisi kaikki tehdä niin ettei varmasti ärsyttäisi ketään. Ihania ihmisiä ja valittajia, oikein hyvä mieli tulee tälläisestä ketjusta.

Aivan.
Muuttakaa mammat saharaan jos muut ihmiset häiritsee teitä.
Hyi helvetti millasta vinkumista jonnin joutavasta.
Huomaa taas että Suomessa asiat on ihmisillä ihan liian hyvin.

Aika surullinen aloitus. :( Varmistit sen, että Joukon rouva on jatkossa kaupassa käydessään vieläkin epävarmempi kuin tänään. Pahimmassa tapauksessa Jouko käy jatkossa kaupassa yksin.

Erikoista, että miellät itsesi pitkäpinnaiseksi ihmiseksi. Julkisella paikalla reuhaajia yleensä pidetään pikemminkin sen vastakohtana. Ja kyllä, reuhaamistahan se "tönäisin ne kärryt vittuun jne." oli.

Tässä on nyt ihan katsojan näkökulmasta kiinni, oliko toimintasi coolia, fiksua ja näppärää näpäytystä vai julmaa, kylmää ja ilkeää. Molemmat näkökulmat ovat täysin perusteltavissa ja selitettävissä. :)

mun mielestä kassalle niin ruokakaupassa kuin missä muuallakin isketään tavarat tiskiin ja esim. jos on enemmän tavaraa niin voi mennä pakkaamaan samalla kun kassa piippaa tavaraa läpi. kassan sanoessa hinnan se maksetaan ja kiitetään ja poistutaan pakkaamaan loput tavarat. Pussit mukaan ja menoks. Kuitin voi mennä tarkistamaan sinne sivulle.

Ei jäädä säätämään mitään omia mut jos on pakko niin menee sivummalle säätämään.

Itse pyrin mahdollisimman sukkelaan suoriutumaan kassalla enkä ole tien tukkeena, ja jos olen huomaamatta niin kyllä mulle kerrasta menee perille.:D

Yhteistyössä