Loppuisi jo tämä talvi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Onja

Tunnettu jäsen
12.04.2012
2 785
596
113
Länsi-Sipoo
Minulle riittää. Täällä ihan etelässäkin aamulla -9. Aivan liikaa. Onneksi paistaa kuitenkin aurinko. Kamalaa jos tulee semmoista kuin parina edellsenä talvena. Masentaa jo ennakkoon. Ja kaduilla tuulee. Voi ei!

Niin sais! Ainakaan tämän kylmemmäksi ei tarvitsisi muuttua. Mun oli eilen laitettava toppahousut jalkaan kun kävin kissan kanssa pihalla. Eikä se kissa sitten viihtynyt siellä kun minuutin kun tassut paleltui.

Ensi viikolla lauhtuu. Ainakin Etelä- ja Keski- Suomessa.

Viiden vuorokauden ennuste ajalle 27.10. - 31.10.2012

Viikonlopun yli sää on verraten kylmää koko maassa ja lähinnä rannikoilla ja vesistöjen äärellä tulee lumi- ja räntäkuuroja. Myös aurinko pääsee lähipäivinä monin paikoin paistamaan. Alkuviikolla etelään virtaa lauhempaa ilmaa ja lounaasta saapuu matalapaine lumi- ja vesisateineen.

Päivälämpötila on etelässä -1 ja +3, pohjoisessa enimmäkseen -1 ja -12 asteen välillä. Öisin pakkasta on koko maassa 1...10 astetta, Lapissa enimmillään 15-20 astetta.

Ennustettu sademäärä on vedeksi muutettuna 1-5 mm, maan keskiosassa ja länsirannikolla 5-15 mm.'

Ennuste ajalle 1.11. - 5.11.2012

Sää on epävakaista ja etelässä melko lauhaa.

Ihanaa kun talvi tulee! Ja kun sen tulolle ei voi mitään, niin kannattaako käyttää energiaa sen vihaamiseen.
Keksi itselle mukavia talveen liittyviä mielikuvia!

Mun talven mielikuvat on semmoisia, että kadut vilisee palleron näköisiä vaattein päällystettyjä möykkyjä. Autot katkuaa ja ratikan ikkunat huurussa eikä näe ulos. Rappukäytävät märkänä ja ihan kohta pirullinen joulumusiikki häiritsee joka puolella. Hypätään yli koko talvi. Mutta mihinkään Lappiin tai muuhun " rauhaan" en muuttaisi.

Ei talvessa mitään vikaa ole, mutta voisi olla semmoinen Espanjan talvi, tai parempi jos Kyproksen. Ei tarvisisi kuin fleesen jos sattuisi viluttamaan.

Telkkarista tulee hiihtoskabaa Vuokatista, eikä siellä ole lunta kuin ladulla. Meillä täällä Sipoossa 2 senttiä lunta ja -10 aamulla. On se niin väärin. Loppuisi nyt jo.

Yhteistyössä