Hätähousut himotestaajat ja haamuviivoja

Voi vitsit naapurin tyttö!! Todella harmi :( Kävisit nyt kuitenkin vielä varmuuden vuoksi ihan neuvolassa / terkkarissa testissä, JOS se vuoto nyt sattuukin olemaan harmitonta? Onhan niistäkin tapauksista kuultu, jotka vuotaa raskauden aikana ihan reilusti ja silti vauva pysyy kyydissä...
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Naapurintyttö: Minäkin kyllä olisin jo mennyt lääkäriin ajat sitten.
Itse henk. koht. menen vaikka yksityiselle heti positiivisen testin saatuani tarkistamaan onko kaikki ok, varsinkin jos tulee verenvuotoa ja testi silti positiivinen ja jo senkin takia kun yritystä on ollut jo vuosikausia, niinkuin Naapurin tytölläkin...
Kaiken lisäksi vielä herkemmin mitä täällä on kerrottu kohdun ulkopuolisista raskauksista ym.
Vakavia asioita, käsittääkseni jopa hengenvaarallisia!
Ei ne kotitestit anna asiaan mitään selvyyttä.
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
miss_piggy
Itsehän kommentoin jo eilen että varaisin kovaa kyytiä aikaa lääkäriin, neuvolaan tai verikokeeseen jos vuotaa.

Nuo testit ei sitä totuutta välttämättä kerro, ja jokatapauksessa hyvä olis tarkastuksessa käydä jos keskenmeno tuli.
 
  • Tykkää
Reactions: Fiinaliina
Heippa! Täällä pikkukakkosesta haaveileva himotestaaja on tosi hämillään...
Osaisittekohan auttaa tässä ihmettelyssäni?

Esikoisen syntymästä on pian 6kk, sen jälkeen oli yhdet menkat ja nyt kierrosta ei ole mitään tietoa. Sain ovistestiin haalean plussan 14. päivä illalla ja samana päivänä bongasin limat, 15. päivä oli selvä plussa ovistestissä ja 16. päivä taas haalistui. Oliskohan se ovis sitten ollut 15. päivä?

No, hätähousuna menin eilen testaamaan clearbluella (ei digi) kaksikin kertaa kun en oikein tajunnut ekaa. Molempiin testeihin ilmestyi heti selvä, tosin haalea plussa joka sitten haalistui ja jäi tosi ohueksi viivaksi kuivuttuaan. Tänään testasin parillakin Davidin testillä ja tyylipuhdasta negaa näytti. Nyt olisi siis noin dpo 10 menossa.

Esikoisesta tein ekan testin vasta rv 6+? joten olen aika ulapalla näissä jutuissa. Millä dpo:lla pitäisi plussan ruveta näkymään? Kierrosta ei tosiaan ole tietoa kun vasta yhdet kuukautiset olleet edellisen raskauden jälkeen. Ennen esikoista kierto oli 28 päivää, ja nyt meneillään 28. päivä.

Kiitos kovasti! Ja anteeksi jos vastaukset kysymyksiini olisivat löytyneet aiemmin täältä ketjusta - hätähousu kun olen, en jaksanut penkoa koko ketjua läpi... :)
 
Mulla 2 km:ssa oli vuotoja, toinen tuli itsestään pois eli vuoto koveni itsestään ja raskauden alku supisteli itsestään pois.
Toinen oli tuulimunaraskaus, vuoteli alusta saakka sellaista rusehtavaa niukkaa vuotoa, raskausoireita oli mutta ne oli tosi lieviä, kipua ei ollut. Vuotokin hiipui ja lakkasi kun menin joskus rv6-7 yksityiselle. Todennäköisesti olisi tullut itsestään pois mutta se olisi voinut viedä kuukauden-pari. Silloin sain lähetteen varmistukseen vielä sairaalaan ja sitten tyhjennyslääkkeet. itse en olisi kyennyt odottelemaan keskenmenon jatkumista,keskenmenot oli i han tarpeeksi surullista aikaa muutenkin :'(

Ainakaan täällä omassa kunnassa ei sairaalassa saamani hoito ole mistään kotoisin, jos vain rahkeet riittää niin suosittelen yksityiselle gynelle menoa. Esim km jälkitarkastuksia ei ole ollenkaan, mikä musta on tosi älytöntä! jälkitarkastukset olen hoitanut molemmilla kerroilla itse yksityisellä.
 
dpo10 tai 11 ja Pregcheckillä nega. Joko heitän kirveen kaivoon tämän kierron osalta vai testaanko vaan myöhemmin vielä?
Laala, mä taisin testailla kärsimättömyyksissäni joskus noilla hujakoilla, ja muistaakseni tuli ihan puhdas nega (tai joku niin olematon haamu, että olis yhtä hyvin voinut olla vaan joku viivanpaikan tapainen). Olin sitten muutaman päivän testaamatta, ja sitten tulikin jo ihan selvä plussa. Eli vaikka täältä netistä löytää ihan hirveästi niitä juttuja, joissa jo dpo 8 saadaan vahvaa plussaa, niin mä kyllä epäilen, että enemmistö alkaa saada plussansa näkyviin ehkä dpo 12 lähtien aikaisintaan....
 
+
Voikos tämän tulkita plussaksi? En oikein ymmärrä miten näin aikaisin sain plussaa kun mielestäni ovis oli vasta viikkoa sitten ...en tosin ole muilla testeillä saanut vielä plussaa, mutta kahtena päivänä kyllä ClearBluella. ClearBlue on kyllä näyttänyt minulla muita testejä aikaisemmin plussan ja vasta myöhemmin olen saanut plussaa muilla, joten en vielä hätäile. Mutta näettekö te saman kuin minä :)

[/URL][/IMG]
 
  • Tykkää
Reactions: Fiinaliina
Naapurin tytölle lämmin halaus :hug: Nyt olisi tuhannen taalan paikka olla yhteyksissä neuvolaan. Kertoa yrittämishistoria, ja käydä verikokeessa, jolloin sinne jäisi merkintä raskaudesta. Seuraavan raskautumisen myötä ottaisin heti yhteyttä, ja jos taas kävisi näin, sekin tieto jäisi sinne. Olisi mahkuja päästä tutkimuksiin suht nopsaankin, kun olisi heillä mustaa valkoisella. Kuten sanoin jo aiemmin, kukaan täällä ei enää nuorru, ja iän myötä tämä ei helpommaksi käy. Jaksamista!
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Voikos tämän tulkita plussaksi? En oikein ymmärrä miten näin aikaisin sain plussaa kun mielestäni ovis oli vasta viikkoa sitten ...en tosin ole muilla testeillä saanut vielä plussaa, mutta kahtena päivänä kyllä ClearBluella. ClearBlue on kyllä näyttänyt minulla muita testejä aikaisemmin plussan ja vasta myöhemmin olen saanut plussaa muilla, joten en vielä hätäile. Mutta näettekö te saman kuin minä :)

[/URL][/IMG]
Clearblueen en luottaisi kuin vasta sitten, kun menkat on myöhässä reilusti, ja pystyviiva vähintään testiviivan vahvuinen. Antaa täällä näemmä kaikille jotain viivaa, oli syytä tai ei. Toivotaan, että sinulla kuitenkin vahvistuu oikeaksi :)
 
Heippa! Täällä pikkukakkosesta haaveileva himotestaaja on tosi hämillään...
Osaisittekohan auttaa tässä ihmettelyssäni?

Esikoisen syntymästä on pian 6kk, sen jälkeen oli yhdet menkat ja nyt kierrosta ei ole mitään tietoa. Sain ovistestiin haalean plussan 14. päivä illalla ja samana päivänä bongasin limat, 15. päivä oli selvä plussa ovistestissä ja 16. päivä taas haalistui. Oliskohan se ovis sitten ollut 15. päivä?

No, hätähousuna menin eilen testaamaan clearbluella (ei digi) kaksikin kertaa kun en oikein tajunnut ekaa. Molempiin testeihin ilmestyi heti selvä, tosin haalea plussa joka sitten haalistui ja jäi tosi ohueksi viivaksi kuivuttuaan. Tänään testasin parillakin Davidin testillä ja tyylipuhdasta negaa näytti. Nyt olisi siis noin dpo 10 menossa.

Esikoisesta tein ekan testin vasta rv 6+? joten olen aika ulapalla näissä jutuissa. Millä dpo:lla pitäisi plussan ruveta näkymään? Kierrosta ei tosiaan ole tietoa kun vasta yhdet kuukautiset olleet edellisen raskauden jälkeen. Ennen esikoista kierto oli 28 päivää, ja nyt meneillään 28. päivä.

Kiitos kovasti! Ja anteeksi jos vastaukset kysymyksiini olisivat löytyneet aiemmin täältä ketjusta - hätähousu kun olen, en jaksanut penkoa koko ketjua läpi... :)
Kovin yksilöllistä on se plussan näkyminen. Itsellä näkyi jo selvästi pregcheckillä dpo 11-12, viikkoja sillon 3+2. Ja tosiaan oman mielenterveyden kannalta kannattaa jättää cb:n testit ostamatta. Digit on hyviä, nuo plussatestit ei.
 
Viimeksi muokattu:
+
mutta eikös ClearBlue annakin melkein aina ohuen pystyviivan, vaikka ei olisi raskaana. Testin ohjeissakin mainitaan, että haaleakin pystyviiva (plussa) merkitsee raskautta, jos pystyviivan paksuus on yhtä paksu kuin vaakaviiva kuten nyt olen saanut. Aina jos olen saanut "plussan", missä on ollut pystyviiva sellainen kapea kynällä vedetty viiva, niin se on tarkoittanut negatiivista. Luulen,että monesti kun sanotaan, että ClearBlue antaa väärää plussaa, niin itse asiassa kyse on siitä, että ei ole luettu ohjeita ja on tulkittu kapea pystyviiva plussaksi tai sitten tosiaan on näyttänyt alkavan raskauden, mikä on saattanut mennä kesken. Tämä on oma kokemukseni, sillä aina kun olen saanut tällä testillä plussaa, niin on se ajan kanssa myös näkynyt plussana muissakin testeissä. Samoin olen saanut negoja tai niitä kapeita pystyviivoja silloin kun en ole ollut raskaana.
 
  • Tykkää
Reactions: Hydrangea
+ tuo näyttää kyllä melko paksulta viivalta, mutta siltikin väri on vielä niin haalea, että odottelisin muutaman päivän. Mulla kun tuli sellainen väärä plussa niin aluksi se oli hyvinkin samanpaksuinen, mutta kuivuttuaan oli hieman haaleampi ja toinen reuna vähän tummempi. Muilla testeillä ei tullut mitään sitten. Joten annan saman neuvon kuin edellinen, hae joku muu testi... mutta älä osta myöskään rfsu:n testejä. niillä tulee aina kans joku viiva. Mut mun mielestä tuo on myös aika lupaava alku koska on selvästi aika leveä viiva. =)
 
Mulla oli kahdessa eilen tekemässäni cb:n testissä ihan samanlainen + kuin sulla, ja tänään David näyttää negaa. Eiliset haaleni kuivuessaan, mutta oli selvät, vaikka himmeät plussat heti testatessa. Testiajan puitteissa mulla viivat oli yhtä paksut, sittemmin kaventui.

Täällä myös jännätään mitä lähipäivät tuo tullessaan... :) Toivotaan +, että plussan sulle! :) Tulkitsisin ton himmeäksi plussaksi, mutta toisaalta mulla on oma lehmä ojassa kun haluun tulkita omani plussaksi myös ;)
 

Yhteistyössä