Ketju uskossa oleville ja uskonasioita pohdiskeleville! :)

Aika unholassa tämä on kyllä ollut. :D Itsellä on muutama päivä mennyt sairastelun ja kiireen keskellä.

Aineellista siunausta on ollut viime päivinä. Eräs tuttu toi laatikollisen suppilovahveroita, kiitoksena mun miehen jelppailuista niiden tontilla. Mitähän noista tekisi, olen vielä ainut joka meidän perheessä syö sieniruokia...

Sitten kirjoitin jossain vaiheessa tätä ketjua, että meidän vanha kuvaputki-telkkarinrohjo ei näytä ohjelmia kuin silloin tällöin. No, veli kävi viikonloppuna ja toi niiden vanhan 37-tuumaisen taulu-tv:n, ja mitään korvausta ei suostunut ottamaan vastaan. Halusivat kuulemma isomman tv:n, vaikka katseluetäisyyttä ei heillä ole kuin n.2-3 metriä...:O
Mutta, onhan tuo nyt kivemman näköinen katsella kuin entinen laatikko, ja kaikki kanavat näkyy. Ihanaa kun ei tarvinnut tuosta huolehtia, tuo on ihan Jumalan lahja - pitää vaan pitää huoli ettei liimaudu tuon töllöttimen ääreen kaikiksi illoiksi. :D

Jumala on tehnyt meistä erilaisia, ja tehnyt meille jokaiselle oman maun ja tyylin. Materiaan ja tavaraan ei saa liikaa mieltään kiinnittää, mutta Jumala tuntuu ainakin omalla kohdalla lahjoittaneen juuri oman makuni mukaisia sisustusjuttuja ja vaatteita. Joskus tuntuu että mitä vähemmän jotain tavaraa hakee, niin sen varmemmin sen saa jotakin kautta, ja oikeaan aikaan. Heräteostokset on ainakin mulla niitä parhaimpia ostoksia, tuntuu että jokin tavara tai vaate oikein tyrkätään siihen silmien eteen. Kun taas sitten kun jotain tavaraa etsii itse väen vängällä, niin ei meinaa millään löytää sopivaa.
tee suppareista sosekeittoa? se on kuulemma hyvää... mun kielen vei mennessään, kun kylässä sain syödä suppilovahverokastiketta ja grillattuja jauhelihapihvejä, joihin oli taikinavaiheessa sekotettu cremebonjourin pippurituorejuustoa :p kävi kyllä yhteen mainiosti ne pihvit ja kastike + perunat. tuleekohan niistä millasta sienisalaattia?

minä olen kans kokenut jonkinlaista siunausta nyt lähipäivissä :) ykskin päivä oli aika ihmettelemisen arvonen, kun löytyi kauan aikaa hukassa olleita tavaroita ihan silmien edestä :O löysin puolivuotta kateissa olleen pienen ristinikin joka on roikkunut kaulaketjussa. ensin meinasin laittaa mun miehen ristin kaulaan ja mielessäni huokailin, etten enää ikinä tule löytämään omaa ristiäni... aloin etsimään miehen ristiin sirompaa ketjua, kävelin suoraan meidän keittiön hyllykön luokse, jossa on koristeena yksi muumimuki. Ajattelin, että oonpas ovela ja katson tuonne mukiin, jos sinne on joskus tyrkätty jotain... Kappas, siellä se minun pieni risti oli ja ainoastaan se oli koko mukissa :O kyllä äimistelin kauan aikaa, että voiko olla mahdollista että löydän sen ilman etsimistä ja ihan ensimmäisestä paikasta, mistä aloin etsiä jotakin muuta :D selkeääkin selkeämpää johdatusta! :)
samoin mun sellanen tötterö katosi missä olen säilyttänyt hiuspompuloita, tuona ristin löytymisen aamuna mies huusi vessasta " ootko sä muka etsiny tätä hiuspompula juttuas kauankin aikaa, kun sehän on ihan silmin nähtävästi tässä vessan hyllyssä!?" sanoin että olin katsonut todellakin monta kertaa paikat läpi, mutta siellä se nyt omalla paikallaan nökötti ihan kuin ei olisi edes ollut hukassa :O

pieniä juttuja, mutta tuo päivä oli kyllä tosi ihmeellinen muutenkin, tunsin olevani siunauksessa koko päivän ja sen päivän seurakunnan kokouskin oli aivan mahtava :)
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
tee suppareista sosekeittoa? se on kuulemma hyvää... mun kielen vei mennessään, kun kylässä sain syödä suppilovahverokastiketta ja grillattuja jauhelihapihvejä, joihin oli taikinavaiheessa sekotettu cremebonjourin pippurituorejuustoa :p
Suppilovahverokastike ois varmasti just hyvä...mutta nyt aloin kiinnostua noista pippuricremebonjour-jauhelihapihveistä...:p Osaisikohan väsätä itse semmoisia?
 
minä,
ai oliko?? minä en ole varma... :ashamed:
Koomassa käynyt neurokirurgi Newsweek-lehdessä: Sain todisteita kuolemanjälkeisestä elämästä! | Ulkomaan uutiset | Iltalehti.fi
Koomassa käynyt neurokirurgi Newsweek-lehdessä:
Sain todisteita tuonpuoleisesta

Harwardin yliopistossakin opettanut neurokirurgi Eben Alexander kertoo yhdysvaltalaisen Newsweek-viikkolehden tuoreessa numerossa tapahtumista, jotka saivat hänet uskomaan tuonpuoleiseen elämään.

- Matkani alussa olin paikassa, joka oli täynnä pilviä. Suuria, pulleita pilviä, jotka piirtyivät terävästi vasten syvän sinimustaa taivasta. Jossain korkealla pilvien yläpuolella läpikuultavien, hohtavien olentojen parvet kaartelivat taivaalla jättäen jälkeensä pitkiä vanoja. Kyse oli korkeammista olennoista.

Kirurgin mukaan hän oli paikassa, jossa aistit toimivat eri tavalla kuin olemme tottuneet. Hän saattoi kuulla hahmojen kauneuden ja nähdä heidän laulunsa.

Tässä vaiheessa lääkäri kertoo tarinansa muuttuvan vieläkin oudommaksi. Suurimman osan matkasta hänellä oli nimittäin mukanaan seuralainen, nuori nainen.

- Muistan hänestä jokaisen yksityiskohdan. Hän puhui minulle käyttämättä sanoja. Hänen viestissään oli kolme osaa, ja ne kuuluivat jotenkin näin: "Olet rakastettu ja kunnioitettu, rakkaudella, iänkaikkisesti", "Sinulla ei ole mitään pelättävää" ja "Et voi tehdä mitään väärin".
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
[QUOTE="hmm";27311183]Kun neuvotaan Jumalalta pyytämään puolisoa, niin mistä sen tietää että joku on Jumalan jodattama, jos vaikka useampia kiikarissa?[/QUOTE]

luulen että jos Jumala antaa sinulle puolison ja rukoilet sitä, uskon että kun se tulee eteen niin sen kyllä tietää luissa ja ytimissä asti :) mutta ei se vastaus tule aina heti, tiedän tapauksenkin, jossa joku oli alkanut rukoilla 3kymppisenä puolisoa ja oli sen elämänsä rakkauden sitten kohdannut 6kymppisenä ;)
tämä nyt vaan yksi esimerkki, mutta ei se oikea välttämättä heti ole "näköpiirissä".
 
Jauhelihapihvit isolle joukolle | Jauheliharuoat | Pirkka

tällä ohjeella tulee varmaan samanmakusia :) paitsi noita päälisiä ei ollut. ja se olikin muuten tuo bonjourin Cuisinea mitä sekaan laitettiin :)
Vaikutti hyvältä tuo ohje. Just ajattelin viikolla kaupassa, että kai sitä pitäisi jauhelihasta jotain pihvejä tai lihapullia tehdä taas itse pitkästä aikaa (ostin eineslihapullia), mutta en millään jaksanut. Tuo ohje innostaa väsäämään taas pihvejä tai pullia itsekin.
 
luulen että jos Jumala antaa sinulle puolison ja rukoilet sitä, uskon että kun se tulee eteen niin sen kyllä tietää luissa ja ytimissä asti :) mutta ei se vastaus tule aina heti, tiedän tapauksenkin, jossa joku oli alkanut rukoilla 3kymppisenä puolisoa ja oli sen elämänsä rakkauden sitten kohdannut 6kymppisenä ;)
tämä nyt vaan yksi esimerkki, mutta ei se oikea välttämättä heti ole "näköpiirissä".
Peesi. Ja kannattaa antaa Jumalan valita itse, voi nimittäin tulla yllätyksiä.
Liikaa ei kannata itse pitää omia listoja siitä, millainen puolison tulisi olla: Jumala kyllä kuulee ne kriteerit ja toteuttaa niistä monia, mutta saattaa tiputtaa joitain epäolennaisia pois. Tärkeintä on rukoilla sitä että Jumala antaisi juuri sun _oman_ puolison sulle. Joka ei ole varattu kellekään muulle. Ennen puolisoni tapaamista mulla oli säätöä joidenkin äijien kanssa, mutta vaikka he olivat mukavia tyyppejä ja meillä synkkasi, niin Jumala jollain lailla puhui mulle, että ne äijät oli tarkoitettuja joillekin toisille.
 
Rukoilisitkos Unique Poppy puolestani. Olen entinen aktiivi seurakuntalainen, nykyään tahtoo vain alkoholi viedä mukanaan.
Ap ei taida olla linjoilla, mutta me rukoillaan puolestasi; kuitenkin sanon samaa kuin Eedla, eli sun on tehtävä nopeasti se katkaisu. Eli jos sulla on selkeää riippuvuutta, niin sitten sun on "repäistävä silmä tai käsi ja heitettävä se luotasi", eli poistettava kertaheitolla kaikki viinakset kotoasi. Ja kauppareissut on se tärkein kohta:tärkeintä on, ettet osta ja kykene ostamaan niitä, koska sitten kun se pullo on hommattu kotiin niin se vastustaminen on vaikeampaa.

Jos Jumala haluaa sulle joskus tulevaisuudessa viinipullon tai lasillisen järjestää, niin sitten järjestää, mutta älä hakeudu itse alkoholin ääreen, älä käytä siihen ajatustakaan. Viini on Jumalan keksintö, mutta se on ylimääräinen nautintoaine, uskova ei sitä koskaan varsinaisesti tarvitse. En tarkoita ettetkö olisi viisas, mutta viina on todellakin viisasten juoma, se koukuttaa äkkiä. :) Siunausta sinulle, toivottavasti saat voimaa katkaisuun!
 
Ap ei taida olla linjoilla, mutta me rukoillaan puolestasi; kuitenkin sanon samaa kuin Eedla, eli sun on tehtävä nopeasti se katkaisu. Eli jos sulla on selkeää riippuvuutta, niin sitten sun on "repäistävä silmä tai käsi ja heitettävä se luotasi", eli poistettava kertaheitolla kaikki viinakset kotoasi. Ja kauppareissut on se tärkein kohta:tärkeintä on, ettet osta ja kykene ostamaan niitä, koska sitten kun se pullo on hommattu kotiin niin se vastustaminen on vaikeampaa.

Jos Jumala haluaa sulle joskus tulevaisuudessa viinipullon tai lasillisen järjestää, niin sitten järjestää, mutta älä hakeudu itse alkoholin ääreen, älä käytä siihen ajatustakaan. Viini on Jumalan keksintö, mutta se on ylimääräinen nautintoaine, uskova ei sitä koskaan varsinaisesti tarvitse. En tarkoita ettetkö olisi viisas, mutta viina on todellakin viisasten juoma, se koukuttaa äkkiä. :) Siunausta sinulle, toivottavasti saat voimaa katkaisuun!
juu, rukoillaan kaikki :) ja asiasta kukkaruukkuun, näihin keskusteluihin olisi kiva saada muitakin uskovia :D ja mä tiedän että ei me ainoat täällä olla :D
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
juu, rukoillaan kaikki :) ja asiasta kukkaruukkuun, näihin keskusteluihin olisi kiva saada muitakin uskovia :D ja mä tiedän että ei me ainoat täällä olla :D
Ollaankohan me jotenkin kaikista uskovista ne addiktoituneimmat netin käyttäjät kun me ollaan jatkuvasti tässä ketjussa. :D Muut uskovat älyää olla enemmän ulkomaailmassa. :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
Pitäisi joskus käydä pitkästä aikaa ihan sunnuntai-aamupäivänä kirkossa tai vapaitten suuntien kokouksessa, mutta en meinaa saada semmoista aikaiseksi, olen aamuntorkku. No, luterilaisten jumalanpalvelusaika klo 10 maissa taitaa olla perua joltain ajalta jolloin ihmiset heräsivät sunnuntaisinkin 5-6 aikaan navettaan ja 9 aikaan oli navettatyöt jo tehty...vapaissa suunnissa se klo 11 aika on inhimillisempi.

Itse olen iltaihminen, tykkään seurakunnan kokouksista jotka alkavat vaikka 16 tai 18 maissa. Tänä aamuna oli ihana köllötellä pitkään tuon ukkelin kainalossa, ja myöhemmin väliin kipusi juuri herännyt kuopus. Ihana aamu. :)
 

Yhteistyössä