Nyt meni jännäksi

  • Viestiketjun aloittaja Opiskelija täysin rahaton
  • Ensimmäinen viesti
opiskelija täysin rahaton
Alkuperäinen kirjoittaja tsäj;27306685:
Ei ole ollenkaan tarkoitus ilkeillä, ikävä kun käsitit väärin. Ihan vilpittömästi olen kiinnostunut, miten toimitte, koska teillä ei ole yhteistaloutta. Saatko esimerkiksi syödäksesi nyt, jos ei ole rahaa?
Ruokaa on kaapissa. Sitä ei sentään säilytetä lukkojen takana :D
 
"Take"
jos kuvittelet että sulla on joku oikeus periaatteen vuoksi maksattaa menosi meillä muilla, kun lain mukaan elatusvelvollinen on miehesi. Johan meidän talousjärjestelmämme romahtaisi, jos kaikki kotirouvat ilmoittaisivat, etteivät huoli miehensä apua ja siksi vaatisivat sossua eli muita veronmaksajia maksamaan heidän elämisensä.
 
älä ainakaan
Alkuperäinen kirjoittaja opiskelija täysin rahaton;27306716:
Hah, koitetaampa nyt päästä sen yli, että olemme yhdessä valinneet tämän elämäntyylin. Vaikka se montaa korpeaa, ei sillä nyt ole merkitystä. Tämä on meidän tapamme eikä se siitä mihinkään muutu. Tuo sosiaalinen luototus kuulostaa järkevältä vaihtoehdolta myös. Kiitos tästäkin oljenkorresta.
lapsia tee, varsinkaan jos oletat, että ne lapsetkin itsensä elättävät lapsilisällä..

Käsittämätön ajatusmaailma parisuhteessa elävillä. Tai minusta tuollaista ei voi parisuhteeksi sanoa, mitä lie panokavereita.
 
"Take"
Alkuperäinen kirjoittaja opiskelija täysin rahaton;27306716:
Hah, koitetaampa nyt päästä sen yli, että olemme yhdessä valinneet tämän elämäntyylin. Vaikka se montaa korpeaa, ei sillä nyt ole merkitystä. Tämä on meidän tapamme eikä se siitä mihinkään muutu. Tuo sosiaalinen luototus kuulostaa järkevältä vaihtoehdolta myös. Kiitos tästäkin oljenkorresta.
Sinulla toki on oikues valita millainen elämäntyyli haluat. Mutta et sitten voi olettaa meidän muiden maksavan sinun elatustakaan.
 
opiskelija täysin rahaton
Alkuperäinen kirjoittaja enpä ole moista kuullut;27306699:
Ihan oikeasti? Miehesi on niin helvetin pihi, että vaimo joutuu menemään sossun luukulle ja maksuhäiriömerkintä uhkaa? Miksi helvetissä olet tuollaisen miehen kanssa.

Eroa tai ala myymään itseäsi, siinäpä ne vaihtoehdot.
Ihan oikeasti. En ole miehen elätettävänä. Se on ihan hieno tunne. Miehellä on omat menonsa. Ompas kauheeta, kun miehen rahat menee omiin kuluihin. Sika!
 
"Vieras"
No toisaalta tähän on menty, kun yritetään olla niin tasa-arvoisia. No eihän tuohon ole vaihtoehtona kuin lainaaminen, ilmeisesti mies ei voi lainatakaan sinulle, koska sehän olisi yksinkertainen ratkaisu, eikä millään lailla vastaan tuota teidän elämäänne, että vaan omat maksetaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja opiskelija täysin rahaton;27306777:
Ihan oikeasti. En ole miehen elätettävänä. Se on ihan hieno tunne. Miehellä on omat menonsa. Ompas kauheeta, kun miehen rahat menee omiin kuluihin. Sika!
No sitten et ole yhteiskunnan elätettävänäkään. Helppoa kuin heinänteko.
 
opiskelija täysin rahaton
[QUOTE="Take";27306761]Sinulla toki on oikues valita millainen elämäntyyli haluat. Mutta et sitten voi olettaa meidän muiden maksavan sinun elatustakaan.[/QUOTE]

Oikaistaan nyt vielä se virheellinen käsitys, että mieheni uisi rahoissa. Tulorajat sossuun ovat hyvin pienet.
 
"vieras"
Lainaa sukulaisiltasi. Tai ehkä mies voisi lainata sinulle rahaa? Ja miten tuo nyt yllätyksenä tuli, että tilillä on tänään 0e?

Näitä yhdessä-mutta-erillinen-talous-ihmisiä ei kyllä yhteiskunnan kuulukaan elättää.
 
"Voi"
Voi vitsi.. Ota nyt järki käteen. Että vierailta ihmisiltä (yhteiskunta) voisit ottaa rahaa mutta periaatteen vuoksi et mieheltäsi. Voi hyvää päivää.. Minä luulin että ylpeyden aihetta olisi ennemminkin siinä että perheenjäsenten apuun ja tukeen voi aina luottaa, ettei tarvitsi mennä ruinaamaan sossusta. Käsittämätöntä.
 
xcv
Eli jos miehesi eläisi nollatuloilla, niin et antaisi hänelle senttiäkään ja antaisit hänen päätyä maksuhäiriöiseksi?

No sulla on periaatteita ja hyvä fiilis, ilmeisesti sulta sitten menee luottotiedot. :D Rahaa kun ei taivaasta sada Suomessakaan. Jotenkin pitäisi itse ne asiansa hoitaa.
 
opiskelija täysin rahaton
[QUOTE="hohhoh";27306905]Kiva suhde teillä. Ei huhhuh sentään... :D :D[/QUOTE]

No mitä tähän pitäisi sanoa. Semmonen on suhde kuin on sen osapuolet. Minä olen kuitenkin tästä tilanteesta vastuussa yksin, taloudellisesti. Mitään muutaan te ette suhteestani tiedä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja opiskelija täysin rahaton;27306938:
No mitä tähän pitäisi sanoa. Semmonen on suhde kuin on sen osapuolet. Minä olen kuitenkin tästä tilanteesta vastuussa yksin, taloudellisesti. Mitään muutaan te ette suhteestani tiedä.
No kertoo aika paljon suhteesta, jos annetaan toisen luottotietojen mennä tai ollaan valmis ne itse menettämään ylpeyden takia.
 
opiskelija täysin rahaton
Eli jos miehesi eläisi nollatuloilla, niin et antaisi hänelle senttiäkään ja antaisit hänen päätyä maksuhäiriöiseksi?

No sulla on periaatteita ja hyvä fiilis, ilmeisesti sulta sitten menee luottotiedot. :D Rahaa kun ei taivaasta sada Suomessakaan. Jotenkin pitäisi itse ne asiansa hoitaa.
Mieheni ei ole taloudellisesti riippuvainen minusta. Jos hänellä jostain syytä menisi taloudellisesti näin heikosti, olisi oletettavaa, että hän kuittaisi sen lainalla tms. Tosiasia on se, että minun tilanne johtuu siirtymävaiheesta. Pian olen töissä, toivottavasti.
 
"Voi"
Alkuperäinen kirjoittaja opiskelija täysin rahaton;27306959:
Mieheni ei ole taloudellisesti riippuvainen minusta. Jos hänellä jostain syytä menisi taloudellisesti näin heikosti, olisi oletettavaa, että hän kuittaisi sen lainalla tms. Tosiasia on se, että minun tilanne johtuu siirtymävaiheesta. Pian olen töissä, toivottavasti.
No, sun pitää sitten varmaan lainata mieheltäsi tai sukulaisilta/ystäviltä. Ei varmaan tuohon suhteeseen kannata suunnitella lapsia jos olette noin joustamattomia.
 

Yhteistyössä