Nyt meni jännäksi

  • Viestiketjun aloittaja Opiskelija täysin rahaton
  • Ensimmäinen viesti
Opiskelija täysin rahaton
Heippa! Olen pian valmistumassa yliopistosta. Opintotukea en enää saa. Nyt tililläni on komeat 0 euroa. En saa mistään tuloja. En ole saanut töitä vielä. Sossu ei auta, sillä miehelläni on riittävät tulot. Meillä on kuitenkin erilliset taloudet eikä hän anna minulle rahaa. Tässä on käsille se hetki, kun minulle tulee maksuhäiriömerkintä. Vielä olisi aikaa maksaa rästissä olevat maksut. Ei töitä, ei tuloja. Yhtälö on huimaava. Olen aina ollut ahkera, mutta valmistumisen vuoksi en ole tällä hetkellä töissä. Olen miettynyt nopeita keinoja saada rahaa. Minulla ei ole varsinaista tukiverkostoa. Mitä Suomen työttömien nuorten pitäisi tehdä? En todellakaan tiedä.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Opiskelija täysin rahaton;27306563:
Heippa! Olen pian valmistumassa yliopistosta. Opintotukea en enää saa. Nyt tililläni on komeat 0 euroa. En saa mistään tuloja. En ole saanut töitä vielä. Sossu ei auta, sillä miehelläni on riittävät tulot. Meillä on kuitenkin erilliset taloudet eikä hän anna minulle rahaa. Tässä on käsille se hetki, kun minulle tulee maksuhäiriömerkintä. Vielä olisi aikaa maksaa rästissä olevat maksut. Ei töitä, ei tuloja. Yhtälö on huimaava. Olen aina ollut ahkera, mutta valmistumisen vuoksi en ole tällä hetkellä töissä. Olen miettynyt nopeita keinoja saada rahaa. Minulla ei ole varsinaista tukiverkostoa. Mitä Suomen työttömien nuorten pitäisi tehdä? En todellakaan tiedä.
Eroa miehestäsi. Yhteiskunnan tehtävä ei ole elättää jos puolisolla on riittävät tulot.

jk. myös hieman epäilyttää, ettei mitään töitä ole tarjolla.
 
dsfsdf
tietenkin sossu auttaa, jos teillä on eri taloudet! :D entäs opintolaina? eläkä vastaa tähän ettet halua ottaa mitään lainoja. mieluummin varmaan otat lainaa ja maksat laskut, sekä pidät luottotietosi ja maksat lainan pois kun valmistut ja saat töitä, kuin elät ilman luottotietoja?
 
kbjbj
No hei, mä tein tuossa tilanteessa niin, että muutin kirjat kaverini luo ja silloin sossu antoi rahaa. Mutta tosiaan, silloinen mieheni oli sika, olisi pitänyt heti erota eikä myöhemmin. Yhdessä olevilla on elatusvelvollisuus toiseen.
 
opiskelija täysin rahaton
Asumme yhdessä, mutta maksamme omat kulut. Tämä on meidän yhteinen sääntö enkä oleta, että puolisoni tulisi tässäkään tilanteessa minua elättää. Ei siinä ole kyse rakkaudeata vaan arjen hallinnasta. Ei yksinkertaisesti ole yhteistaloutta. Sossun mukaan tietysti on yhteistalous. Opintolainaan en ole enää oikeutettu. Ehkäpä tuo kirkko sitten voisi auttaa. Kiitos vinkistä. Niin ja työnhaun olen aloittanut, minua ei edes kutsuta haastatteluun ns. hanttihommiin vanjan työkokemukseni vuoksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja opiskelija täysin rahaton;27306621:
Asumme yhdessä, mutta maksamme omat kulut. Tämä on meidän yhteinen sääntö enkä oleta, että puolisoni tulisi tässäkään tilanteessa minua elättää. Ei siinä ole kyse rakkaudeata vaan arjen hallinnasta. Ei yksinkertaisesti ole yhteistaloutta. Sossun mukaan tietysti on yhteistalous. Opintolainaan en ole enää oikeutettu. Ehkäpä tuo kirkko sitten voisi auttaa. Kiitos vinkistä. Niin ja työnhaun olen aloittanut, minua ei edes kutsuta haastatteluun ns. hanttihommiin vanjan työkokemukseni vuoksi.
Et oleta puolisosi elättävän mutta yhteiskunnan kyllä?
 
"puks"
Alkuperäinen kirjoittaja opiskelija täysin rahaton;27306621:
Asumme yhdessä, mutta maksamme omat kulut. Tämä on meidän yhteinen sääntö enkä oleta, että puolisoni tulisi tässäkään tilanteessa minua elättää.
Lain mukaan hänen on kuitenkin elätettävä. Ei homma niin mene, että mä ilmoitan sossuun, että multa on rahat loppu, mieheltä ei, antakaas mullekin vähän. Lainaat vaikka siltä ukoltasi ja maksat aikanaan takaisin.

Yhteiskunnan ei kuulu maksaa mitään tyypille, jolla on liian tiukat periaatteet tilanteeseen nähden.
 
  • Tykkää
Reactions: Myrna
opiskelija täysin rahaton
No minä en voi mennä tuomioistuimeen ja vaatia siellä, että
mieheni antaisi minulle rahaa. En ajatellut heittäytyä yhteiskunnan elätiksi. Minua kiinnostaa lähinnä tösyä kriisitilanteesta selviäminen. Tuo lainaaminen voisi olla hyvä vaihtoehto.
 
"..."
No kyllä miehesi on helevetin tyhmä, jos antaa vetää sinut luottotiedottomaksi, joka tarkoittaa mm. sitä, että ette saa jatkossa yhteistä lainaa vaikkapa asunnon ostoon. Vaikeuttaa aika paljon elämää jos toinen perheessä on luottotiedoton, jo alkaen asunnon vuokraamisesta..
 
  • Tykkää
Reactions: Vanna
tsäj
Alkuperäinen kirjoittaja opiskelija täysin rahaton;27306673:
Onko hauska vidduilla? Minulla kun on ihan oikea ongelma.
Ei ole ollenkaan tarkoitus ilkeillä, ikävä kun käsitit väärin. Ihan vilpittömästi olen kiinnostunut, miten toimitte, koska teillä ei ole yhteistaloutta. Saatko esimerkiksi syödäksesi nyt, jos ei ole rahaa?
 
.........
Sossusta saa myös lainaa, sen nimi on sosiaalinen luototus. Tuota saa esim. silloin kun opintotukikuukaudet on käytetty ja ei saa enää opintolainaa tai ei saa muuta lainaa. En tiedä vaikuttaako tuohon miehen tulot sitten
 
enpä ole moista kuullut
Ihan oikeasti? Miehesi on niin helvetin pihi, että vaimo joutuu menemään sossun luukulle ja maksuhäiriömerkintä uhkaa? Miksi helvetissä olet tuollaisen miehen kanssa.

Eroa tai ala myymään itseäsi, siinäpä ne vaihtoehdot.
 
opiskelija täysin rahaton
Kyllä, sulla on ongelma. Nimittäin idiootti puoliso.
Hah, koitetaampa nyt päästä sen yli, että olemme yhdessä valinneet tämän elämäntyylin. Vaikka se montaa korpeaa, ei sillä nyt ole merkitystä. Tämä on meidän tapamme eikä se siitä mihinkään muutu. Tuo sosiaalinen luototus kuulostaa järkevältä vaihtoehdolta myös. Kiitos tästäkin oljenkorresta.
 
opiskelija täysin rahaton
[QUOTE="...";27306679]No kyllä miehesi on helevetin tyhmä, jos antaa vetää sinut luottotiedottomaksi, joka tarkoittaa mm. sitä, että ette saa jatkossa yhteistä lainaa vaikkapa asunnon ostoon. Vaikeuttaa aika paljon elämää jos toinen perheessä on luottotiedoton, jo alkaen asunnon vuokraamisesta..[/QUOTE]

Jos joku tässä tilanteessa on tyhmä niin se olen minä. Oma moka, että olen hoitanut asiani huonosti. Olisin voinut valita paremmin. En vaan huomannut varautua tällaiseen tilanteeseen ajoissa.
 

Yhteistyössä