Mä en voi käsittää, että kaupassa vanhemmat antavat syödä ties mitä..

  • Viestiketjun aloittaja "outoa"
  • Ensimmäinen viesti
llll
Alkuperäinen kirjoittaja Metsäpeikko;27306002:
Ööö.. mitäs pahaa tuossa on? Oletetaan siis että maksaa nämä syödyt ruoat kassalla.

Olen tuota itsekin joskus tehnyt enkä näe siinä mitään ongelmaa.

Jos ei maksa niin sittenhän se on näpistys tms. ja joutaa linnaan.[/Q]

Onhan se kertakaikkisen vaieka erottaa mikä ero on ravintolalla ja kaupalla. Kerrassaan vaikeaa.
 
"a p"
Lapsille on hyvä opettaa käytöstapoja mm. että kaupassa ei syödä. Meillä ainakin jaksetaan ihailla täyttä pillimehupurkkia kassalle asti ja ulos, kun tiedetään mitä tullaan saamaan...
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja eräss;27303672:
meillä on muistaakseni kerran tempastu kaupan hyllystä pillimehu suoraan tytön käsiin, kun verensokeri laski liian matalalle. Mehu toki maksettiin kassalle. Minusta parempi näin kuin odottaa maksua, jolloin tosin tyttö olis todennäkösesti jo ollut tajuton ja tarvinut ambulanssia.
Ymmärrän tuon, että lapsetkin haluavat välillä sen tietyn kivan pillimehun eikä aina niitä tylsiä siripiripastilleja. Silloin on kätevää kun kaupassa on niin kivasti erilaisia pillimehuja mistä valita :) Maksaa ehtii kyllä myöhemminkin.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Eipäs Juupas;27306049:
Mulla oli kerran raskaus aikana kaks vaihtoehtoa joko juoda se kärryissä oleva jaffa tai oksentaa hyllyjen väliin arvaa kumman valitsin?
Juu ja en hyväksy mitää mitään jatkuvaa banaanin mussututsta joka kauppareissulla.
Mulla on ollut sama juttu muutaman kerran krapulassa : /
 
Alkuperäinen kirjoittaja Metsäpeikko;27306080:
Lisätään ny vielä että mun tapauksessa joskus=yhden tai kaksi kertaa (20 vuoden aikana?) popsinut suklaapatukan pahimpaan näläntunteeseeni ennenkuin on päässyt kotia tekeen ruokaa.
eli olisit kuollut nälkään, ennen kuin ehdit kaupasta ulos ja siitä syystä oli pakko syödä suklaata ennen maksamista?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Metsäpeikko;27306002:
Ööö.. mitäs pahaa tuossa on? Oletetaan siis että maksaa nämä syödyt ruoat kassalla.

Olen tuota itsekin joskus tehnyt enkä näe siinä mitään ongelmaa.

Jos ei maksa niin sittenhän se on näpistys tms. ja joutaa linnaan.
Onhan se kertakaikkisen vaieka erottaa mikä ero on ravintolalla ja kaupalla. Kerrassaan vaikeaa.
Kaupassa maksetaan ostokset ennen kuin syödään ja ravintolassa sen jälkeen?

Miten selität hampurilaisravintolan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Metsäpeikko;27306104:
En olis. Lue aikaisemmat kommenttini.
Luinkin, jos on nälkä ennen kauppaan menoa, kannattaa syödä ensin ( ei tule niitä mielitekojakaan nälkäisenä ) ja kärsivällisyyttä opetetaan ainakin meillä jo ihan pienestä pitäen lapsille, sitäkin voisi kokeilla..
 
"vieras"
Meillä päin ainakin cittarissa ja Prismassa on siellä kaupan sisällä kahvila, josta voi ostaa syötävää jos nälkä ja jano yllättää. Sinne voi maksaa myös ne kaupan pillimehut ja karjalanpiirakat. Pienemmissä kaupoissa nyt harvoin menee niin kauan et nälkään ja janoon kuolee.
 
Luinkin, jos on nälkä ennen kauppaan menoa, kannattaa syödä ensin ( ei tule niitä mielitekojakaan nälkäisenä ) ja kärsivällisyyttä opetetaan ainakin meillä jo ihan pienestä pitäen lapsille, sitäkin voisi kokeilla..
Töistä tullessa jos käy kaupassa niin on jo sietämätön nälkä. Olen kuitenkin kestänyt sen kuin mies kaikki nämä vuodet (paitsi nuo pari repsahdusta :ashamed: )
 
HOHOHOHO
JUSTIIN eilen annoin 1-vuotiaalle kaupassa ompun, punnitsin ensin ja maksoin kassalla lapun mukaan. Ja sanoin vielä kaverille, että huomenna saa lukea Kaksplussan palstalla "kaupassa nähtyä"-osiossa tästä asiasta.

Elämä on, toisille enemmän vaikeeta ja toisille vähemmän.
 
suosittelen pesua
JUSTIIN eilen annoin 1-vuotiaalle kaupassa ompun, punnitsin ensin ja maksoin kassalla lapun mukaan. Ja sanoin vielä kaverille, että huomenna saa lukea Kaksplussan palstalla "kaupassa nähtyä"-osiossa tästä asiasta.

Elämä on, toisille enemmän vaikeeta ja toisille vähemmän.
hyi olkoon...tiedätkö kuka sitäkin on pidellyt ja montako ennen teitä...
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
"vieras"
JUSTIIN eilen annoin 1-vuotiaalle kaupassa ompun, punnitsin ensin ja maksoin kassalla lapun mukaan. Ja sanoin vielä kaverille, että huomenna saa lukea Kaksplussan palstalla "kaupassa nähtyä"-osiossa tästä asiasta.

Elämä on, toisille enemmän vaikeeta ja toisille vähemmän.
Et voi olla tosissas. Et kai noin nuorelle anna pesemätöntä omenaa. Tosin en itse ikinä söis omppua ilman pesua.
 
Rollolainen
mä on jokaus tehnyt nin kun lapsilla on ollut hirvreä jano. olen ostantu ENSN pillimehut ja makasanut ne siten vasta tehnyt muut ostokset. Ja pilimehut on juotava ulkona tai kaupan eeteisesä. Sit saa tulla ostoksille.
JA jätskiäki olen joskus keällä näi ostanut,sai rauhasa tehdä ostokset. ihan pienetkään eivtät ole saneet ruokaa mutustaa. ei edes tuo meidn nyt 12v. sillä oli pikkuisena noin 2 vuotiaana tapana ottaa tomaati, tai hedelmä ja haukata sitä pala. ME punnittin se ja käytiin heti maksamassa ( jätettiin muut ostokset siksi aikaa) ja heitettiin se roskin. Nälkäänsä ei tätä tehnyt. ainakin oppi että kaupassa ei syödä =)
 
Rollolainen
[QUOTE="vieras";27306434]Et voi olla tosissas. Et kai noin nuorelle anna pesemätöntä omenaa. Tosin en itse ikinä söis omppua ilman pesua.[/QUOTE]

hyi vaan, eipähän ainakaan taudit leviä . OOtko aatelut kuinka likaiset esim kärryt ovat, kyllä van niitäkipitelet, ajatele kuka nitäki on hipelöinyt yök =)
 
Blue
hyi vaan, eipähän ainakaan taudit leviä . OOtko aatelut kuinka likaiset esim kärryt ovat, kyllä van niitäkipitelet, ajatele kuka nitäki on hipelöinyt yök =)
Ei ainoastaan ne pöpot vaan myös ne torjunta- ja säilöntäaineet joita ulkomaiset omenat ovat täynnä. Ainakin kunnon pesua suositellaan ellei jopa ihan kuorimista (jonka minä teen aina).
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Blue
Alkuperäinen kirjoittaja Eipäs Juupas;27305805:
Älä viitti saivarella, parempi juoda se mehu kuin et lapsi ois hengetön!
Okei, eli on oikein saivarrella että jos ei lapsi olisi saanut juoda sitä juomaa niin olisi hengetön, mutta ei sanoa että onneksi se kauppa siinä oli...?
 
Blue
Lakihan on aina tulkinnanvarainen, sillä jokaikiselle tilanteelle ei voida kirjoittaa lakia erikseen. Minä lukisin tässä tilanteessa lakia näin:

1. Kalle Kauppias ostaa omilla rahoillaan/omistamansa yrityksen rahoilla keskusvarastolta/tukusta tuotteita.
-> tavarat eli pillimehut ja karjalanpiirakat ovat Kalle Kauppiaan omaisuutta
2. Mikä laki oikeuttaa ihmisen syömään toisen omistamia karjalanpiirakoita ilman lupaa/vastikkeetta (rahaa)?
-> ei mikään, kyseessä on näpistys

Se, että tavarat ovat kaupassa myytävinä ei tee niistä vapaata riistaa jota saa käyttää ja kohdella miten mielii. Omistussuhde muuttuu vasta maksun jälkeen, siihen asti niitä kohdellaan toisen ihmisen omaisuutena.
Niin eli ei ole olemassa lakia joka sallii kaupassa syönnin.. Ehkä vähän vaikeasti sanottu mutta sitä tarkoitin.
 
"vieras"
mä on jokaus tehnyt nin kun lapsilla on ollut hirvreä jano. olen ostantu ENSN pillimehut ja makasanut ne siten vasta tehnyt muut ostokset. Ja pilimehut on juotava ulkona tai kaupan eeteisesä. Sit saa tulla ostoksille.
JA jätskiäki olen joskus keällä näi ostanut,sai rauhasa tehdä ostokset. ihan pienetkään eivtät ole saneet ruokaa mutustaa. ei edes tuo meidn nyt 12v. sillä oli pikkuisena noin 2 vuotiaana tapana ottaa tomaati, tai hedelmä ja haukata sitä pala. ME punnittin se ja käytiin heti maksamassa ( jätettiin muut ostokset siksi aikaa) ja heitettiin se roskin. Nälkäänsä ei tätä tehnyt. ainakin oppi että kaupassa ei syödä =)
Hyi helvetti, ja lapsille vielä. Ja yleisellä paikalla :headwall:
 
  • Tykkää
Reactions: Saksamamma
jepuli
Ite vetäsin raskausaikanani ihan ilman lupaa pillimehun naamaani kaupassa! Oltii jouluostoksilla ja arvot sit heitti häränpyllyy,meinas taju lähtee ja kun vesi ei noita arvoja nostele(oli oma laukussa) ni joko pyörryn sinne ruuhkan keskelle tai vetäsen mehun naamaani, ni päätin vetästä sen mehun. Maksoin sen kyllä kassalla ja pahottelin et jouduin sen juomaan ja kerroin pikasesti tilanteen siinä myyjälle, sanoi ettei haittaa ja parempihan se on kuin se että pyörryn ja jopa telon itseni. :) Ja olin syönyt ennen kaupoille menoa! Aina ei voi kaikkea ennustaa, sori vaan teille jotka pitää sitä rikollisena asiana, mut hätätapaus on hätätapaus.
 
Olikohan ap eilen Koikkarin Prismassa.... =)

Meillä alle 2v poimii Reissumiespussin ihan itse hyllystä ja halailee sitä ensin aikansa, sitten alkaa pureskella pussin lävitse leipää. (Sama homma kaiken leivän kanssa.) Opin ensimmäisten kahden riekaleisen ja limaisen leipäpussin maksettuani, että helpoimmalla pääsevät niin kassa, kanssaihmiset kuin minä itsekin jos annan pojalle pussista sen siivun. Leipäpaketista näkee, että se on vajaa, pussi on siisti ja ehjä ja kolikoita on aina sen vajaan euron verran, että saa sen leivän maksettua mikäli ei kortti toimi.

Ja ei, ei auta vaikka leipäpussin laittaa kärryyn ihan itse, taapero onkii sen kärrystä melkoisen hurjan näköisin akrobaatintaidoin heti kun selän kääntää...

Ja kyllä, minun on pakko ottaa lapsi kauppaan, ellen sitten jätä autoon lukkojen taakse yksin huutamaan 30-45minuutiksi, kun kaupassa käydään kerran viikkoon tai kahteen isommin, muuten riittää pikapyörähdys lähikaupan maitotiskillä...
 
Kauppiaan vaimo
Lakihan on aina tulkinnanvarainen, sillä jokaikiselle tilanteelle ei voida kirjoittaa lakia erikseen. Minä lukisin tässä tilanteessa lakia näin:

1. Kalle Kauppias ostaa omilla rahoillaan/omistamansa yrityksen rahoilla keskusvarastolta/tukusta tuotteita.
-> tavarat eli pillimehut ja karjalanpiirakat ovat Kalle Kauppiaan omaisuutta
2. Mikä laki oikeuttaa ihmisen syömään toisen omistamia karjalanpiirakoita ilman lupaa/vastikkeetta (rahaa)?
-> ei mikään, kyseessä on näpistys

Se, että tavarat ovat kaupassa myytävinä ei tee niistä vapaata riistaa jota saa käyttää ja kohdella miten mielii. Omistussuhde muuttuu vasta maksun jälkeen, siihen asti niitä kohdellaan toisen ihmisen omaisuutena.
No olihan täällä joku oikeallakin asialla!!!
Tavarat ovat niin kauan kauppiaan, kun joku ne omikseen lunastaa. = kauppias ihan oikeasti ne omilla rahoillaan ostaa kauppaan myytäviksi. Kaikki selittely nälästä yms. on saivartelua ja huonoa käytöstä.
 
  • Tykkää
Reactions: 2good2be4gotten

Yhteistyössä