Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

Täältä varovainen kuiskaus ilmoille.. kaksi viivaa tuli testiin :heart: taisivat oireet sittenkin pitää paikkansa :heart: päivällä täytyy käydä vielä pari testiä ostamassa varastoon, et voi huomenna ja ylihuomenna vielä testata., viiva on kuitenkin suht vahva :D

Nyt kasaan kuulkaas kaikki tarrasukat mitä löytyy!!
 
Sunflower11
Maanantai 8.10. 2012





Yritys/TJOTtailu alkanut:

kultsipallo...............kp 59/26-29..........yk1.......ya 8/12............1.
*minmaria...............kp 59/ 36..............yk1.......ya 8/12......... 1.
*SuAnn........................kp 59/?..................yk1....... ya 6/12......... 1.
*wilma79...............kp 51/27-29............... yk 1 ......ya 9/12....... 2.

jenni_noora(28).....kp 49/28-? (TT).........yk 8.......... ?................ 2.
HopeAgain(36) ........kp 48/32............ yk 2 ........... ya 7/12 ......... 1.
kärpässieni85.........kp 44/29........... yk2................................. 3.
Fiinaliina................kp 44/32...........yk2 ..............ya 7/12........... 1.
eternal-live(23).........kp 40/?....................yk1........... ya 9/12........ 3.

miltsu76......................kp 39/28-32..........yk1.............8/12............ 2.
Nompparelli(28) ......kp 38/26-42 .........yk8....... ya 11/2011......... 1.
Emppuli83(29)........kp 36/28............yk3........ya 5/12(km8/12)....... 1.
-PikkuMyy- ...............kp 35/36............... yk 8 ......ya 1/12....... 1.
Lumihippu.............kp 32/28...................yk1.......ya 9/12............. ?.
Neiti Näpsän Äiti..... kp kp 31/28-32............ yk 21....................... 2.
Minix..................... kp 31/ ??.............., yk1 .......... ya9/12.........2.

Amiraali..................kp 28/28-32..........yk 1............................?.
miss_piggy (31v).... kp 26/27 .........yk 5 ......ya 03/12........ 1.
ViiruP....................kp22/28-30......... yk 1........ya 09/12......... 2.
Bambini................kp 21/30..........yk 2....... ya 7-8/12........ 2.
Sunflower11....... kp 21/24-28.........yk23.........ya 12/2010.........3.
riksuuuh ..................kp 20/? .........yk 1 ......ya 09/12............ 1.
Nepparin nappi........ kp 20/30-35........... yk 14 ...................... 2.

papunen84 ............kp 18/27-30............ yk2............. ya9/12 ....... 2.
AnnuLiisa..............kp 18/28-30........yk 3 ............. ya 8/12......... 1.
Pintsu..................... kp 17/29 ...............yk 3 ........ya 8/12...........
mavli....................kp 14/28 ..........yk 18 ...........ya 3/11 ............ 1 .
jeennaa.................. kp 11/30................ yk 2 ............ ya 8/12.......... ?
Viljonkka (26).........kp 11/30-35.......yk 8............. ya 3/12............1.

Markke................. kp 9/30............yk4...........ya 6/12..........2.
Slartibart(25).............kp 9/30 (C+T)........... yk2..........ya3/12....... 1.
Lemontree-86...........kp 6/25-33...............yk4 ........ya 7/12......... 1.
Mylvinen(24)............kp 2/28..............yk 3.............................1.
Luna85(27).................kp 2/29-38..........yk 8............ 2/12 ........... 1.
Ambrosia85(27)...... kp 1/28-31(CT) ........yk22 .....ya 10/10.......... 1
BDU(25)..................kp1(?)/28-35...........yk0-1.......ya 9/12............1.



Day Past Ovulation:
Mylvinen..................... dpo 17
Neiti Näpsän Äiti............ dpo 15
Ambrosia.....................dpo 14
luna85........................ dpo 14
Lumihippu.....................dpo 14
Sunflower.................... dpo 7
Bambini........................dpo 4
AnnuLiisa..................... dpo 3




Yrityksen myöhemmin aloittavat:

Stacey_84 (kevät 2013)
eleonoora86
avantasia




Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti
Isbla
piupiu
kääkkis
Pionia
another
Dyes
viisikko <3
eufemia




Plussanneet:
Kesäkuu 2012:Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)
Heinäkuu 2012: Leenuliinukka (yk2), Kamomillatee (yk2)
Elokuu 2012: eufemia(yk2), hintrikka(yk14), haave2 (yk2)
Mi&Ma (yk1), panzkus(yk4)
Syyskuu: Heiverö(yk1), Chrissy72(yk4), Hetami(yk2),emily90






kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya= yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen
TT=Teroluttauko
T= Terolut
C= Clomifen
CT = Clomitauko

Päivittäjät:
Ambrosia85 & Sunflower

***Mikäli kiertosi venyy yli kp56 niin ilmoitathan siitä.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan listalta pois.***

*-merkillä merkitty aktiivset pitkän kierron naiset, joita ei siivota yllämainituin perustein.

Ilmoitathan listalle tulevat/muuttuvat asiat korostaen.





+++++ PLUSSARIKASTA LOKAKUUTA+++++



Plussanneille löytyy oma pino täältä ------>
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Täällä oli puhetta noista vauvaohjelmista. Oon joskus seuraillut telkkarista muistaakseni avalta tätä "pieni ihmeitä" (one born every minute) sekä seurasin koko kevään ja kesän "sydänääniä". Musta se oli aivan ihana ohjelma!
Ajattelin minäkin katsastaa millainen tuo vappu pimiän juontama erilaiset äidit on.

Täällä oli puhetta tupakanpoltosta ja alkoholista. Mä olen joskus penskana tupakkaa maistanut ja todennut ,että ikinä en toiste samaa mönjää suuhun ja keuhoihin vedä. Iha hirvee olo tuli siitä.
18 kun täytin niin tulihan sitä mentyä baariin kavereitten kanssa. Pian kuiteski huomasin ,että migreeni ja alkoholi ei sovi yhteen. Niinpä join aina pari drinkkiä ja sitten siirryin vesilinjalle.KÄnniääliöthän tästä tykkäs ja *ittuilivat päin naamaa vesipullostani. Alkoholissa ol myösi se huono puoli, että jos join liian paljon niin mulle pamahti krapulan lisäks migreeni, ja lääkkeitä ei voinu ottaa kuin särkylääkettä ,mikä ei aina auttanut migreeniin. Triptaanit ja alkoholi ei sovi yhteen, joten niitä en saanut kohtaukseen ottaa.
Muutaman vuoden biletyksen jälkeen vaan kyllästyin koko touhuun. Nykyään teen kaikkea muuta kivaa, kun olo on hyvä ja energiaa löytyy viikonloppuisin.

Eli jos mä tulisin raskaaksi niin ainakaan pämppäämisestä en joutuisi luopumaan, kun en sitä enää harrasta. Eikä ole mieskään harrastanut moneen vuoteen. Työpaikan takia joutuu osallistumaan juomajuhliin, mut nekin kerrat on laskettavissa vielä yhdellä kädellä/ vuosi. Muuten ottaa kotona vain saunakaljan pari joskus ehkä viskipaukun. Mä ite totuin elämään ilman saunasiideriä, kun tuli vuoden aikana kokeiltua kolmea eri migreeninestolääkettä ja kahdessa niistä oli mainittu ,et alkoholia ei saa nauttia lääkityksen aikana.
 
Onnea Emppulille, nyt äkkiä plussatesti- kuva meillekin kuumeilijoille nähtäväksi :heart:

Stacy: eipä ole kivoja nuo migreenit. Kerran pari sellaisen kokenut ja siinä oli tarpeeksi. Toistuvana vaivana varmasti raskas elää sellaisen kanssa, voisin kuvitella että rajoittanee elämää jonkin verran. Saati jos siihen nyt krapulahedari vielä päälle, voi elämän kevät - kuolema kai kuittais.

:confused: Moniko teidän läheisistänne tietää vauvahaaveistanne? Aiheesta on voinut olla jo aiemminkin, mutta en jaksanut selata, joten kysyn (uudelleen) nyt sitten. Meillä tietää tasan kaks ihmistä, ellei mies ole jollekin kertonut - ja tuskin on, sen tyyppinen ihminen on että kertoo kun on kerrottavaa :LOL: Mun pari hyvää ystävää tietää, molemmat jo sen lapsentekoiän ohittaneet, joten koin että on "turvallista" kertoa. Äitini toki kuittailee tasaiseen tahtiin, että pitäis lisääntyä. En tuosta syystä oo ees viitsiny mainita, että se "yhden yhteisen lapsen perhepolitiikka" on meillä kumottu ja toinen on tervetullut. Joten kertoilen äipällekin vasta kun on oikeasti kerrottavaa. Äiti todellisuudessa on kai heittäny toivon jo meikäläisen suhteen, mutta haha, tuleepa toivottavasti vielä yllättymään joku kaunis päivä ;)

).(: Ei kerrottavaa mistään mitään. Ihanaa on kuitenkin se, että edelliskiertoon verrattuna olen ottanut niin iisisti tuon vauvakuumeilun kanssa, että olen jo ihan unohtanut sen. Yhtäkkiä kesken jonkin homman saatan tajuta, että ai niin, ovis oli ja meni, mitenhän käy.. sitten se kuitenkin unohtuu yhtä nopeasti kuin tulikin. Toivottavasti jatkuukin näin, niin ei tule turhaa stressiä aiheesta. Edelliskierto oli melkoista piinailua - turhaan. Nyt on jotenkin niin rento fiilis, tykkään =)
 
Lunalle ja mylviselle pahoittelut :hug: mutta emppulillahan oli jotain iloisiakin uutisia! Mahtavaa ja varovaiset onnittelut!!

Täällä.. nothing.. todennäköisesti kyllä kiepsahdan jälleen tuonne listan alkupäähän tänään tai huomenna.
Mökillä oli mukavaa vaikkakin perjantaina alko jo töissä aivastelu ja lauantaina olo oli jo huomattavasti mälsempi. Kuitenkin sen verta hyvä ettei kotiin lähdetty keskenviikonlopun :)
Tänään oonkin kotona ja lepäilen, josko huomenna jo töihin kykenis.
Väsyttää ihan hirmusti ja paleltaa. Nuha onneks helpottamaan päin jo :)

Tädin pitäis tosiaan tänään tahi huomenna kurvata paikalle, mutta jos näin ei käy, niin keskiviikkona voisi olla testipäivä =)
 
Stacy[/B]: eipä ole kivoja nuo migreenit. Kerran pari sellaisen kokenut ja siinä oli tarpeeksi. Toistuvana vaivana varmasti raskas elää sellaisen kanssa, voisin kuvitella että rajoittanee elämää jonkin verran. Saati jos siihen nyt krapulahedari vielä päälle, voi elämän kevät - kuolema kai kuittais.
Onhan se rankkaa, mutta migreenin kanssa kyllä oppii elämään, kun pääsee sen asian yli ,että se oikeasti rajoittaa elämää jonkin verran. Migreeniäkin on niin paljon erilaisisa ja vaikeusaste vaihtelee. Mulla tulee verenperintönä molemmilta vanhemmilta. Itelläni taitaa olla koko suvun vaikein migreeni. JOskus joutuu menemään sairaalaan tiputukseen ja muutaman kerran on menty ihan ambulanssilla, kun olo on ollut niin heikko ettei omat ajalt ole kantaneet. Vielä noin reilu vuosi sitten kävin ihan säännöllisesti( noin yhden -kahden kuukauden välein) välillä lepimässä sairaalassa migreenin takia. Useimmiten selvisin kotona miehen avustuksella.

Noin vuosi sitten aloin ihan tosissaan perehtyä asiaan ja aloin mm. tarkkaileeman mitä ruokaa sitä kitaansa ahtaa. Ruokavalionmuutoksella olen saanut migreenin melko hyvin kuriin. Kohtaukset ovat harventuneet ja niiden voimakkuus laantunut. Edellisestä sairaalakeikasta on melkein vuosi aikaa (8.10.2011) ja kun erehdyin syömään väärää ruokaa nälässäni niin tulos oli taas ihan kamala migreeni ja sairaala keikka melkein vuoden tauon jälkeen. Tuli taas vaan todettua että ei käy semmonen sapuska mulle ei.

Oma kroppa on kyllä opettanut mulle sen ,että ihminen on mitä syö.
 
Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille! :hug:

Ja varovaiset onnittelut Emppulille ja paljon tarrasukkia mukaan!!! :heart:

Vauvahaaveidin kertomisesta. Meillä muutama mun ystävä tietää yrityksestä, mut ei tosiaan monelle olla kerrottu ja ei meinata kertoakaan ennenkuin on jotain kerrottavaa! Lisäis vaan mun stressiä kun viimeksikään tää projekti ei ihan sujunut silleen nopsasti, vaan vei melkein puolitoista vuotta..

Tupakasta ja alkoholistakin oli puhetta. Mä olen joskus teininä satunnaisesti polttanut, mut se on jäänyt sinne muutamiin kännikokeiluihin. Alkoholia tulee nautittua aikas vähän ja silloin tällöin. Lähinnä punaviiniä lipittelen joskus ja saunasiiderit saatan ottaa. Mut ihan känniin asti juominen tapahtuu vain muutaman kerran vuodessa. Meillä isäntä hoitaa ton juomis puolen, joskus vähän liiankin tehokkaasti.. :headwall: Joten ongelmia kummankaan lopettamisen suhteen ei tule olemaan. Ja tosiaan otan kyllä saunasidukat ja muut ihan siihen asti kun plussa testiin pärähtää, mut sen jälkeen ei sitten enää pisaraakaan!

Omaa napaa sitten seuraavaksi.. Täällä kovasti mietitään tän oman kropan toimintaa.. tuntuu jotenkin siltä niinkuin ois ovis jo ollut, vaikkakin nyt on vasta näin varhainen vaihe.. mut voipi olla et oon väärässä kun vaan fiiliksien pohjalla mennään ja jatkamme siis harjoituksia ja talletuksia tästä tasaisesti eteenpäin! :D
 
Varovaiset onnittelut Emppuli83! :flower:

Ambrolle peukut pystyyn! :popcorn:

Pahoittelut tädin kohdanneille! :hug:

Me ollaan lipsautettu tjottailusta parille hyvälle ystävälle, mutta muuten ollaan oltu hiiskumatta kenellekään mitään. Oma äitini kovasti juuri yritti kysellä vauvasuunnitelmia tai vauvahaaveita, mutta enpäs vielä kertonut mitään. Sillä on itsellä niin kovasti muuta mietittävää, että mieluusti sitten hyvillä uutisilla sitten joskus pääsisi piristämään.

Tupakka on pakko myöntää omaksi paheeksi, mutta olen kyllä lopettamista jo jonkin aikaa miettinyt. Hyvin pystyn olemaan polttamatta, jos ei vaan jossain paikassa pysty polttamaan. Nyt pitäisi vaan ottaa itseään niskasta kiinni, mieluusti reippaasti ennen vauvaa. Olen nyt myös ollut entistä enemmän kiinnostunut punaviineistä siis muussa mielessä kuin humalatilan saavuttamisessa, joten stoppi sillekin tulee.

ON: Ei mitään, vieläkään... Nyt alkaa olemaan jo kaksi kuukautta edellisestä kierron alusta, joten pikku hiljaa alkaa ottamaan päähän. Yritän vain olla ajattelematta asiaa, jos ne vaikka sieltä tulisivat.

Mukavaa viikon alkua! :)
 
Sunflower, nakkaatko mulle kp1 jne.... :(

vauvaohjelmista; ei tuu oikein katsottua. Joitakin lapsettomuuteen liittyviä sillon kuin niitä tulee tai muistaa tallentaa, mutta muuten en oo katsonut kun 16 and pregnanttia mtv:ltä :popcorn:
 
BDU
Heissan!

Rekisteröidyin vasta tänään ja löysin heti täältä itselleni mieluisen pinon (?). Toivottavasti opin käyttämään tätä foorumia ;) Minunki tiedot voisi päivittää listaan, eli BDU(25) ........kp 1(?)/28-35............ yk 0-1 ........... ya 9/12 ......... 1.
Selvennyksen vuoksi siis ehkäisy jätetty pois (en ole käyttänyt mitään hormonaalista vuosiin) reilu viikko sitten ja menkat olisi voineet alkaa jo torstain, mutta tänä aamuna vasta alkoi tihkutus.. Eli en siis olettanutkaan että voisin tulla raskaaksi noin lopussa kiertoa mutta syyskuussa joka tapauksessa vauvakuume tarttui mieheenkin :)

Samaistuin Stacy_84 sinun ekaan (?) tekstiin, että vauvakuume iski yllättäen etkä uskonut näin käyvän sinulle. Minä olen aina ajatellut etten välttämättä koskaan yritä hankkia lapsia, mutta jotain "kamalaa" :D tapahtui ja tämä iski kuin salama kirkkaalta taivaalta.. Tosin ystäväpiirissä suurin osa on jo jakatunut niin ehkä pöpöt ovat tarttuneet.. Sitten kun olin myöntänyt asian parille hyvällä ystävälle ja puinut asiaa viikon niin uskaltauduin kertomaan miehelleni joka oli alkujärkytyksen jälkeen kyllä heti mukana, onneksi :) Kuume on valtava ja minäkin mietin että mahtavaa te, jotka jaksatte olla positiivisia pitkänkin yrityksen jälkeen! Saas nähdä kuinka jännä kuukausi edessä kun on eka kerta että on mahdollisuus raskautua... Voisko aika kulua nopeampaa :D
 
Onnea plussasta!

Me ollaan siis vasta suunnitteluvaiheessa ton yrittämisen suhteen ja mä olen nyt jo ihan kypsä tähän "odotuksen odotukseen".
JOS mies lämpenee yritykselle keväällä niin olen huojentunut, siihen huhtikuullekkin on vielä 6kk. Argh. Lisäksi luoja tietäö kauanko saa odotella plussaa. Esikoinen sai alkunsa keskeytetystä yhdynnästä joten ei ole oikein tietoa kuinka käy sitten kun tekemällä tehdään vauvaa.

Me riidellään toistuvasti tuosta vauvahommasta, mies ei juuri kerro haaveistaan koska pelkää että saan siitä "lisää vettä myllyyn" ja alan kuvitella että aikaistetaan aikataulua. Mä taas hätäilen että miestä ei yhtään kiinnosta koko homma kun se ei mitään puhu ja sitten vauhkoilen aiheesta. Viikonloppuna puhuttiin pitkästi toiveistamme ja kai sitä pitää vaan huokaista ja koittaa keksiä tekemistä ja ajateltavaa seuraavaksi puoleksi vuodeksi. Kyllä odottajan aika on pitkä.

Mut vois laittaa listaan siihen Yrityksen myöhemmin aloittaviin. Kiitos :)
 
Pahoittelut Luna, Ambro ja Mylvinen! :( Tulipas kovin monelle täti vierailulle..

Tänään join ekan lasin greippimehua, tää oli siis Rybb&Deckersiä ja tää oli oikeesti ihan juotavaa! :D Hieman pelokkaasti kaadoin mehun lasiin, mutta pelot hälvenivät heti ensimmäisen kulauksen myötä!
 
Tässä päivitystä: Nompparelli(28) ......kp 4/26-42 .........yk9....... ya 11/2011......... 1.

Näköjään inssiin/IVF:ään mennään. Kumpaan, se selviää tällä viikolla torstaina aukiolotutkimuksessa. Voi kun vaan aika menis nopeasti, että pääsis tositoimiin ja lopulta testailemaan tulosta!

Hei ne jotka on käyneet aukiolotutkimuksessa: jos menee aamulla, niin kai loppupäivän kykenee ihan normaalisti olemaan töissä?
 
Jonkun hetken oon juttuja seuraillu ja voisin pikkuhiljaa liittyä joukkoon haaveineni :) Ekoja luomumenkkoja oottelen 5pillerivuoden jälkeen ja alkuun mennään entiseen malliin sen kummemmin tähtäilemättä, himot on ainakin tällä kierrolla ollu kohallaan :p Ovistikkuja tekis mieli kokeilla ku ei kierrostakaan tiedä vielä yhtään mut en haluu heti alkuun ottaa hirveetä stressiä tai aiheuttaa sitä miehellekään. Luulin tunnistaneeni oviksen viime viikolla kp13/14, mut perjantaista asti ollu ihan ihmeellisiä tuntemuksia, vatsakipuilua, hetkellistä yökötystä, "vuotoa" ja nipistelyä haarovälissä. Eli joko ovis ei ollukaan sillon ku luulin, nää oireet johtuu jostain muusta tai sitten miulla on aistiharhoja :DD

Ja siis muuten ei mitään kikkailuja vielä mut greippimehua piti ehättää maistamaan. Vähän karpalomehua sekaan n i menee paremmin alas :D En vaan hirveesti oo uskaltanu juoda, ku kuulemma voi vaikuttaa lääkkeisiin?

Slallu..............kp 19/30?........yk 1 ............. ya 9/12......... 1.
 
Viimeksi muokattu:
Moi kaikille kuumeilijoille pitkästä aikaa. Tulin huhuilemaan teitä taas tuonne plussanneiden pinoon.... +++++:whistle:
Itse uskomatonta mutta totta poksuttelin jo puolivälitkin ja uskomatonta miten äkkiä aika on mennyt. Tuntui että ihan vasta muutama viikko takaperin tuskailin ovis ja raskaustestien tulkintojen kanssa ja petyin aina tädin tultua.

Plussatuulia kaikille teille!!

Vissyliini ja miniMIES 20+4
 
  • Tykkää
Reactions: another
Susimieli, kuulostaa niin tutulta tuo "odotuksen odotus" :/ Itse oon potenu jonkunmoista vauvakuumetta jo teinivuosista asti ja miehelle ilmotin jo parin kuukauden seurustelun jälkeen että haluun hankkia lapset nuorena :D No, melkei 6½vuotta sitä vihreetä valoa piti ootella. Viimeset pari vuotta on ollu suorastaan hermoja raastavaa ku lähipiirissä ollu kunnon vauvabuumi mut mies vaan vänkää että ku ei ja ei, selittämättä sitä vastahakosuutta sen tarkemmin. Ilo muiden puolesta ollu välillä hiukan heikoissa kantimissaki ku ite joutuu oottaa eikä edes tienny kuin kauan. Ehdin välillä pelätä ettei loppujen lopuks halua lapsia ollenkaan ku ei suostunu oikeen puhumaan mitään koko aiheesta. Mikä noissa miehissä on ku ne ei osaa ajatuksiaan ääneen ilmasta tai etes älyä että tarviis... ? Toivottavasti miehen mieli muuttuis pääsette piakkoin yritykseen :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä