seinään katkaistu romanssi

• Viestiketjun aloittaja "ymmyrkäinen"
  • Ensimmäinen viesti
Ken guru
[QUOTE="vieras";27270354]Vaikka minäkin olen tuota mieltä, niin kyllä tuon ap:n viestin voi ymmärtää kahdella tavalla. Ei siinä missään kohtaan suoraan sanota "Mies sanoi suhteen olevan ohi." En mä nyt jaksa vetää pultteja siitä, että joku ymmärtää tuon viestin eri tavalla kun se on ihan mahdollista.[/QUOTE]

Mies ei tee elettäkään osoittaakseen että haluaa olla suhteessa ap:n kanssa. Sanomistensa lisäksi. Päinvastoin, on vain kaveria. Miten se muka VOI olla jollekin epäselvää?

[QUOTE="mies";27270341]Miten niin? Asioista pitäisi pystyä puhumaan suoraan, mutta samalla kunnioittavasti. Mies on vain valitellut huonoa omaatuntoa ja sitten äkkiä poistunut. Ei tämä minusta vain ole hyvin pelattu.[/QUOTE]

nyt pitää peesata lajitoveria, aapeen salarakas ei todellakaan ole pelannut tilannetta hyvin kun alkoi ukkomiehenä sestomaan vieraan naisen kanssa

onneks älys lopettaa ennenkuin tapahtui pahempaa

"vieras"
Kuka oikeasti ei miehen käytöksestä ymmärrä että suhde on ohi? Ai niin, ap! Mitä oikeudenmukaista salasuhteissa on?
Kyllähän ap:kin ymmärsi käytöksestä, että suhde on ohi. Nyt olikin puhe siitä onko tätä sanottu suoraan vai ei. Sillä ei loppujen lopuksi ole mitään väliä ja ap:n pitää kuitenkin päästää miehestä irti. Mutta nyt keskustelu siirtyi siihen pitääkö toiselle ihmiselle kertoa, että suhde on ohi ja varmasti 90% meistä keskustelijoista on sitä mieltä, että pitää. Sehän on tietysti jo ihan eri asia, että tässä on kyseessä salasuhe ja silloin ei myöskään varmaan kannata odottaa suhteen toiselta osapuolelta kovin korkeaa moraalia.

"vieras"
[QUOTE="mies";27270356]Kyllä nyt joka miehessä pitäisi munaa olla sen verran että puhuu suoraan mitä haluaa. ;)[/QUOTE]
Mielestäni puolisoaan pettävältä mieheltä ei kannata odottaa yhtään mitään, varsinkaan suoraan puhumista.

[QUOTE="ymmyrkäinen";27268069]Miehellä niin paljon, että päättää lopettaa touhun. Ei vastaa enää viesteihin, ei edes siihen, jossa nainen kertoo ymmärtävänsä, että hommaa ei voi jatkaa, mutta pyytää, että asiat voitaisiin selvittää. [/QUOTE]

Tässä tapahtui jo se ap:n virhe (aloitusviestistä lainattu). Eli kun on jo selvä ja selvillä ja selvää, että suhde on ohi, ap haluaa vielä selvittää - MITÄ?

Että jotkut tekevät maailmasta itselleen ja muille hankalan.

Mikä olisi ap:n salarakkaan kannalta parasta?
Mikä olisi ap:n oikean rakkaan kannalta parasta?
Mikä olisi ap:n salarakkaan vaimon kannalta parasta?
Mikä olisi ap:n kannalta parasta?

Vastaus: jättää asia taakse ja jatkaa elämää.

• Tykkää
Reactions: ruutiukko
naiset
[QUOTE="vieras";27270368]Kyllähän ap:kin ymmärsi käytöksestä, että suhde on ohi. Nyt olikin puhe siitä onko tätä sanottu suoraan vai ei. Sillä ei loppujen lopuksi ole mitään väliä ja ap:n pitää kuitenkin päästää miehestä irti. Mutta nyt keskustelu siirtyi siihen pitääkö toiselle ihmiselle kertoa, että suhde on ohi ja varmasti 90% meistä keskustelijoista on sitä mieltä, että pitää. Sehän on tietysti jo ihan eri asia, että tässä on kyseessä salasuhe ja silloin ei myöskään varmaan kannata odottaa suhteen toiselta osapuolelta kovin korkeaa moraalia.[/QUOTE]
Entäpä se suhteen toinen osapuoli?

Ken guru
[QUOTE="vieras";27270368]Kyllähän ap:kin ymmärsi käytöksestä, että suhde on ohi. Nyt olikin puhe siitä onko tätä sanottu suoraan vai ei. Sillä ei loppujen lopuksi ole mitään väliä ja ap:n pitää kuitenkin päästää miehestä irti. Mutta nyt keskustelu siirtyi siihen pitääkö toiselle ihmiselle kertoa, että suhde on ohi ja varmasti 90% meistä keskustelijoista on sitä mieltä, että pitää. Sehän on tietysti jo ihan eri asia, että tässä on kyseessä salasuhe ja silloin ei myöskään varmaan kannata odottaa suhteen toiselta osapuolelta kovin korkeaa moraalia.[/QUOTE]

Onhan se sanottu ap:lle. Hän vain kaipasi siihen jotain romanttista lässytystä vielä.

[QUOTE="mies";27270326]Ei, vaan molempia kohtaan, asiat eivät sulje toisiaan pois. Empaattisuus ap:lle ei ole pois empaattisuudesta puolisolle vaan päinvastoin lujittaisi miehen ja puolison asemaa, koska ap voisi paljon vähemmällä vaivalla siirtyä eteenpäin elämässään. Eihän todiste rakkaudesta Y:lle voi olla epäempaattinen käytös tai huonosti päätetty suhde Z:lle.[/QUOTE]

Siis miten ap tuossa osoittaa empatiaa miestään kohtaan?

Ja kuka nyt oli Y ja kuka Z?

En kuitenkaan usko että se että mies jää tuossa käymään läpi suhdetta ap:n kanssa lujittaisi sen enempää miehen kuin ap:n liittoa. Pikemminkin olisi loukkaus kummankin puolisoja kohtaan. Jos omalla miehellä olisi tuollainen suhde niin merkki rakkaudesta minua kohtaan olisi nimenomaan lopettaa se peli heti eikä jäädä luovimaan sille kaunista loppua.

"vieras"
Mies ei tee elettäkään osoittaakseen että haluaa olla suhteessa ap:n kanssa. Sanomistensa lisäksi. Päinvastoin, on vain kaveria. Miten se muka VOI olla jollekin epäselvää?
Mutta kysehän ei ollutkaan siitä onko suhde ohi vai onko mies sanonut, että suhde on ohi. Kun nimimerkki mies aloitti keskustelun siitä onko oikein, että toiselle ei kerro että suhde on ohi. Sinä ja minä puhumme nyt täysin eri asioista. Kaikille, jopa ap:lle on selvää, että suhde on ohi. Mutta ap:n viestin perusteella kaikille ei ole selvää sanoiko mies, että suhde on ohi.

"mies"
Voi hyvä tavaton sentään... Eiköhän ap:lle nyt kuitenkin ole tullut selväksi että mies ei halua suhteen jatkuvan.
Ei ole tullut kun asiaa ei ole sanottu suoraan vaan mainittu huono omatunto ja sitten oltu hiljaa yhteydenottoihin. Jos asia olisi tehty ja puhuttu kerralla selväksi, ei koko härdelliä olisi syntynyt.

Ei toista vain voi kohdella noin, koska vaikka kaksi varattua olivat yhdessä, he voivat ihmisinä tuntea kiintymystä toisiinsa. Ei toisen voi siinä tapauksessa odottaa kohauttavan hartioita ja jatkavan elämää mykistymisen seurauksena vaikka suhde olisikin moraaliton.

naiset
Mies on sanonut monellakin tapaa, mutta kai se joillekkin on väännettävä rautalangasta. Ja sori vaan, mutta mä en näe edes mitään väärää tollasessa lopetuksessa, kun kyseessä ei ole normaali suhde.

"vieras"
Ja siihen ei tarvita varmaan keskustelua Irmelin kanssa.
"Musta oli kiva kun joku nainen osoitti kiinnostusta ja olit vielä ihan vetävän näköinen. Vaimon kanssa ollu vähän viileempää, ehkä tämä syksy nyt tehnyt sitä että jotain piristystä piti saada. Kiva oli sun kanssa jutella ja olla ja se halauskin tuntui hyvältä. Mutta sitten mä yks ilta kattelin sitä vaimooni kotona ja meillä olikin pitkästä aikaa hyvät keskustelut ja illan aikana noita meidän ongelmakohtia käsiteltiin, ja minä tajusin miten hullu oon ollu kun edes oon leikkiny tämmöstä ajatusleikkiä toisesta naisesta kun mun vaimossa on kaikki mitä mä tarviin ja se on kaunis ihminen ja tajusin kuinka tollo sitä voi olla hetken mielihyvän takia. Nyt äkkiä sit pitää tämä meidän homma lopettaa kun tässä on vaakalaudalla koko elämä ja sun kanssa ei koskaan tule olemaan mitään mitä mulla on vaimon kanssa ja oikeaastaan sun näkeminenkin ahdistaa ja vituttaa. Hävettää miten oon voinu tämmöinen kusipää olla ja nyt koetan korjata kotona kaiken ja keskittyä oleelliseen ja olikin hilkulla etten pilannut kaikkea joten VOITKO PYSYÄ MEISTÄ KAUKANA?"

Voisin olettaa tuon ukkomiehen ajatukset tuon suuntaisiksi...
:LOL:

"vieras"
Onhan se sanottu ap:lle. Hän vain kaipasi siihen jotain romanttista lässytystä vielä.
Tästähän minä juuri puhuin. Kun minäkin ymmärsin ap:n viestistä, että mies kertoi ap:lle, että suhde on ohi. Mutta kun luin viestin uudelleen, se on epäselvä ja ymmärrän, että nimimerkki mies on voinut lukea viestin niin, että hän on ymmärtänyt, että ap:lle ei koskaan kerrottu että suhde on ohi.

"mies"
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;27270293:
Ööööh.
Okei.
Varmaan tosi hyvänä suhde jatkuukin noin.
Mutta kaikilla on toki oikeus mielipiteeseensä.

Vitsi että sä olet outo. O-U-T-O.
Et taida tuntea elämää, josta syytit minua aiemmin. :) Ei huonon omantunnon mainitseminen oikeasti ole este pettämisen jatkumiselle läheskään aina.

naiset
[QUOTE="mies";27270391]Ei ole tullut kun asiaa ei ole sanottu suoraan vaan mainittu huono omatunto ja sitten oltu hiljaa yhteydenottoihin. Jos asia olisi tehty ja puhuttu kerralla selväksi, ei koko härdelliä olisi syntynyt.

Ei toista vain voi kohdella noin, koska vaikka kaksi varattua olivat yhdessä, he voivat ihmisinä tuntea kiintymystä toisiinsa. Ei toisen voi siinä tapauksessa odottaa kohauttavan hartioita ja jatkavan elämää mykistymisen seurauksena vaikka suhde olisikin moraaliton.[/QUOTE] Voihan sitä odottaa ja olla odottamatta. Mutta en vaan tunne mitään sääliä tässä tilanteessa. Ja voiko omia kumppaneita kohdella noin? Ai niin, kaikkihan on tehty heidän seläntakana!

[QUOTE="mies";27270401]Et taida tuntea elämää, josta syytit minua aiemmin. :) Ei huonon omantunnon mainitseminen oikeasti ole este pettämisen jatkumiselle läheskään aina.[/QUOTE]
Ei tietenkään ole ESTE. En sellaista sanonutkaan.
Et sitten kiistä outouttasi sentään.

"mies"
Mies ensiksi mainitsee että on huono omatunto. Seuraavaksi mies mykistyy. Miten tässä on ilmaistu toiselle aivan yksiselitteisesti, mitä haluaa?

Kyllä jokainen ihmissuhde täytyy pystyä sanallisesti ja selkeästi lopettamaan. Muutenhan tilanne on hyvin hämmentävä kun mitään ei äkkiä kuulukaan ja alkaa spekuleeraus syistä siihen (onnettomuus, matka, puhelin hukassa, ei kiinnosta, kuolema...).

"vieras"
[QUOTE="mies";27270425]Mies ensiksi mainitsee että on huono omatunto. Seuraavaksi mies mykistyy. Miten tässä on ilmaistu toiselle aivan yksiselitteisesti, mitä haluaa?

Kyllä jokainen ihmissuhde täytyy pystyä sanallisesti ja selkeästi lopettamaan. Muutenhan tilanne on hyvin hämmentävä kun mitään ei äkkiä kuulukaan ja alkaa spekuleeraus syistä siihen (onnettomuus, matka, puhelin hukassa, ei kiinnosta, kuolema...).[/QUOTE]
:LOL:

"vieras"
[QUOTE="vieras";27270422]MIten tämä melkein nyt kääntyi siihen, että ap ei ymmärtäisi, että onko suhde ohi vai ei. Hilpeää :D.[/QUOTE]

Koska joku jossain kohtaa ymmärsi väärin. Ilmeisesti Kenguru? Kyse oli siitä, onko ap:lle sanottu suoraan että suhde on ohi. Ei kukaan ole epäillyt sitä etteikö ap tietäisi, että suhde on ohi.

naiset
[QUOTE="vieras";27270422]MIten tämä melkein nyt kääntyi siihen, että ap ei ymmärtäisi, että onko suhde ohi vai ei. Hilpeää :D.[/QUOTE] Jos jää roikkumaan-ei se ole ymmärtämistä..hilpeää

Yhteistyössä