seinään katkaistu romanssi

• Viestiketjun aloittaja "ymmyrkäinen"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="mies";27270681]Mistä ihmeestä näin kielteinen ennakkoasenne tulee? Tällaisia ihmisiä on aivan marginaalinen joukko koko ihmispopulaatiosta.

Kyse ei ole lohduttamisesta, vaan hyväksymään auttamisesta. "Painu v...!" ja "Olisi minulle parempi että lopettaisimme..." pystytään molemmat ymmärtämään, mutta jälkimmäinen on paljon helpompi hyväksyä, vaikka sanoma tai tulema on täysin sama. Tässä tapauksessahan ei käytetty kumpaakaan vaan hiljaisuutta, josta ei voi oikeastaan päätellä mitään varmaa.[/QUOTE]
Niin, itse puhuit, että pitää olla ystävällinen, ettei toinen ala vainoamaan ja minä sanoin, että jos vainoaminen löytyy ihmisestä, niin siinä ei selittelyt auta.

Mies on ap:lle tehnyt asian niin selväksi voi. Ei vaan kehunut ap:ta maasta taivaisiin ja se jäi kalvamaan.

"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja miespäs;27270685:
Hv = haista v...

Ja "mies" hei. Oletko tuollainen todellisessa elämässäsi? Saatko ihmiset kaikkoamaan? Tai vain väsytät heidät kunnes saat tahtosi läpi?

Oletko ap?
Tuolla miehellä on itsellä vähän vastaava "suhde", siksi ei osaa ottaa tätä asiaa järkevästi vaan tunteella.

"mies"
Alkuperäinen kirjoittaja miespäs;27270685:
Hv = haista v...

Ja "mies" hei. Oletko tuollainen todellisessa elämässäsi? Saatko ihmiset kaikkoamaan? Tai vain väsytät heidät kunnes saat tahtosi läpi?

Oletko ap?
En ole ap, mutta olen kyllä kiinnostunut väittelemisestä :D Mutta hei, minähän en oikeasti liity aiheeseen.

[QUOTE="mies";27270623]Mutta eihän se mies halua sinua loukata vaan olla ystävällinen tälle naiselle, jotta hän paremmin ymmärtää ja hyväksyy myös tilanteen omalla tahollaan (samalla minimoit sen ettei hän ala vainoamaan teitä). Ystävällisyys kuuluu kaikille ihmisille etenkin näin aroissa asioissa kuin toiseen kiintyminen. Sitä ei voi varata vain omalle kumppanille. Eikä sellainen rakkaus ole pelotonta, jossa ystävällisyys muille ihmisille näyttäytyy uhkana.

[/QUOTE]

Jos miehelläni olisi tuollaista suhteen tynkää jonkun toisen naisen kanssa niin en toidellakaan näkisi syytä sille miksi hänen pitäisi olla ystävällinen ja huomaavainen tämän naisen tunteita kohtaan, tukea tätä ymmärtämään ettei hommasta tule mitään. JOnkin verran voi hoksottimet toimia silläkin varatulla naisella joka yrittää suhdetta varattuun mieheen. Jos muutama tapaaminen ja halaus riittää herättämään niin suuret tunteet ettei pysty hyväksymään sitä ettei toinen olekaan valmis pettämään puolisoaan ja tuntee tarvetta ruveta tämän perhettä ahdisteleman niin siinä se "suhteen läpikäyminen" ja huomioiminen on kyllä bensan heittämistä liekkeihin. Parempi siis siis lopettaa heti eikä jäädä pehmittelemään tilannetta.

"mies"
[QUOTE="vieras";27270698]Niin, itse puhuit, että pitää olla ystävällinen, ettei toinen ala vainoamaan ja minä sanoin, että jos vainoaminen löytyy ihmisestä, niin siinä ei selittelyt auta.

Mies on ap:lle tehnyt asian niin selväksi voi. Ei vaan kehunut ap:ta maasta taivaisiin ja se jäi kalvamaan.[/QUOTE]

Jos tädillä olisi munat se olisi setä ;)

Juuri päinvastoin: mies teki asian ap:lle niin epäselväksi kuin voi. Valitettavasti. Hiljaisuus on maksimaalisen epäselvää viestintää siitä, mitä haluaa.

"mies"
[QUOTE="vieras";27270708]No aika harva silti ei tajua sitä, että tuossa kohtaa kuuluu lopettaa.[/QUOTE]

Ei hemmetti. Jos kaveri valitteleee huonoa omaatuntoa niin eihän se ole sama asia kuin että suhde on ohi. Tämähän on melkein normaalia, jos useimmissa pettämissuhteissa podetaan huonoa omaatuntoa.

"ylläri"
[QUOTE="vieras";27270476]Ihan uusi näkökulma asioihin tämä, että jos kiinnostus syystä tai toisesta lopahtaa, niin pitäisi alkaa teeskentelemään kiinnostunempaa kuin onkaan, että olisi oikeus lopettaa suhde.[/QUOTE]

Nii.iin. Tuo mies on löytänyt jonkun toisen, jonka kanssa haluaa leikkiä tulella. Ihan selkeästi.

Ja olisipa oikeasti tyhmää alkaa lässyttelemään jonkun kanssa, että tottakai minä sinun kanssa olisin jos en olisi sidottu. Jokunen tuttava on noin tehnytkin ja sehän on kaikkein loukkaavinta millä omaa puolisoaan loukata.

• Tykkää
Reactions: Madicken04
[QUOTE="mies";27270681]
Kyse ei ole lohduttamisesta, vaan hyväksymään auttamisesta. "Painu v...!" ja "Olisi minulle parempi että lopettaisimme..." pystytään molemmat ymmärtämään, mutta jälkimmäinen on paljon helpompi hyväksyä, vaikka sanoma tai tulema on täysin sama. Tässä tapauksessahan ei käytetty kumpaakaan vaan hiljaisuutta, josta ei voi oikeastaan päätellä mitään varmaa.[/QUOTE]

Ei siihen mitään haistatteluja tarvi, ainakaan noin ensisanomalla, mutta nuo "olisi minulle parem,pi jos lopettaisimme" tai nämä ap:n toivomat:"sä olet ihana, mutta mä en voi nähdä sua, koska mun näppini ei pysy kurissa jos nähdään. Että mun on nyt pakko vaan katkaista välit suhun vaikka se sattuu ihan helvetisti." Eivät mielestäni tee asiaa helpommin hyväksyttäväksi vaan päinvastoin. Nuo antavat vastakaikua toisen tunteille ja herättävät toivoa jos sittenkin...

Mielummin siis suoraan se "ei, en halua jatkaa tätä suhdetta". Eikä siihen mielestäni tuossa vaiheessa mitään selityksiä tarvita.

"mies"
[QUOTE="vieras";27270744]Jaa. Yleensä hiljaisuus nimenomaan on merkki siitä, ettei halua yhtään mitään.[/QUOTE]

Hiljaisuus on tärkeää kuuntelemisessa ja tiettyinä hetkinä, mutta ei kanna omien toiveiden viestimisessä. Telepatiakykyä kun ei ole kellään.

"vieras"
[QUOTE="mies";27270753]Ei hemmetti. Jos kaveri valitteleee huonoa omaatuntoa niin eihän se ole sama asia kuin että suhde on ohi. Tämähän on melkein normaalia, jos useimmissa pettämissuhteissa podetaan huonoa omaatuntoa.[/QUOTE]
Mutta tämä nimenomainen kaveri ei ole ap:sta kiinnostunut.

"mies"
Ei siihen mitään haistatteluja tarvi, ainakaan noin ensisanomalla, mutta nuo "olisi minulle parem,pi jos lopettaisimme" tai nämä ap:n toivomat:"sä olet ihana, mutta mä en voi nähdä sua, koska mun näppini ei pysy kurissa jos nähdään. Että mun on nyt pakko vaan katkaista välit suhun vaikka se sattuu ihan helvetisti." Eivät mielestäni tee asiaa helpommin hyväksyttäväksi vaan päinvastoin. Nuo antavat vastakaikua toisen tunteille ja herättävät toivoa jos sittenkin...

Mielummin siis suoraan se "ei, en halua jatkaa tätä suhdetta". Eikä siihen mielestäni tuossa vaiheessa mitään selityksiä tarvita.
No tuosta olen samaa mieltä. Sillä erolla että minä sanoisin ensin ystävällisesti/kohteliaasti ja vasta sitten jämäkästi. Pääasia että asia tulee selväksi mahdollisimman vähällä toisen loukkaamisella.

"vieras"
[QUOTE="mies";27270771]Hiljaisuus on tärkeää kuuntelemisessa ja tiettyinä hetkinä, mutta ei kanna omien toiveiden viestimisessä. Telepatiakykyä kun ei ole kellään.[/QUOTE]
Maa kutsuu.

"mies"
[QUOTE="vieras";27270777]Mutta tämä nimenomainen kaveri ei ole ap:sta kiinnostunut.[/QUOTE]

Niin, mutta ei se tuohon omantunnon valitteluun yhdisty jos valittelu on yleistä tällaisissa suhteissa.

"vieras"
[QUOTE="mies";27270791]Niin, mutta ei se tuohon omantunnon valitteluun yhdisty jos valittelu on yleistä tällaisissa suhteissa.[/QUOTE]
Eikun se pitäisi tajuta ihan muuten, jos ei ole vajakki.

[QUOTE="mies";27270646]Et sinä sitä tiedä, vaan olennaista on, miten ap itse asian kokee. Joillekin jo ulkoa päin pienet asiat voivat olla suuria ja merkityksellisiä.[/QUOTE]

Miksei yhtälailla ole olennaista ole se miten se "suhteesta" vetäytyvä osapuoli asian kokee. Jos hänelle se mikä ap:ssa herätti suuria ja merkityksellisiä tunteita ei ole oikeastaan mitään, pelkkä harha-askel minkä meinasi heikkona hetkenä ottaa. Onko ap:n tulkinta tilanteesta sen huomioitavampi kuin se miehen?

"mies"
Miksei yhtälailla ole olennaista ole se miten se "suhteesta" vetäytyvä osapuoli asian kokee. Jos hänelle se mikä ap:ssa herätti suuria ja merkityksellisiä tunteita ei ole oikeastaan mitään, pelkkä harha-askel minkä meinasi heikkona hetkenä ottaa. Onko ap:n tulkinta tilanteesta sen huomioitavampi kuin se miehen?
Ongelma on, että tässä tapauksessa ei ole lainkaan huomioitu ap:ta vaan jätetty kuin nalli kalliolle yksikseen hiljaisuuteen ja hän on tämän vuoksi pahoittanut mielensä ja jäänyt asiaa pohtimaan. Vastaavaa ei tulisi, jos molemmilla osapuolilla olisi kokemus, että tulee kuulluksi ja toisaalta jos tehtäisiin selväksi, että suhde on ohi. Yksipuolinen mykistys on vallan väline ap:ta vastaan ja siksi keinona epäeettinen riippumatta siitä, että molemmat pettävät, koska ap on alkanut kiintyä.

Asian muuttaa se, jos ennen mykistystä ap:lle tehtiin selväksi, että suhde on ohi.

[QUOTE="mies";27270623]
Se ei ole velvollisuus, mutta se olisi huomaavaista ja empaattista häntä kohtaan jos ajatellaan itseä hänen asemaansa. En näe, mitä hävittävää siitä olisi jos ystävälliseen sävyyn selittää vaikka vain sen että "ei tässä minun osaltani ollut mitään vakavaa, ikävää jos erehdyit luulemaan niin". Missä tässä oli vaivaa, vatvomista tai terapointia? Minusta tuo kuuluu jopa ihmisten väliseen kunnioitukseen ja kanssakäymiseen.[/QUOTE]

Joskus muinoin törmäsin ohimennen mieheen jonka kanssa juteltiin jonkin aikaa. Ihan ok:n oloinen tyyppi vaikkei herättänyt mitään enempää kiinnostusta. Sinkkuja oltiin molemmat ja mies pyysi puhelinnumeroa ja että lähtisin kanssaan vaikka kahville joku päivä. Suostuin mutta jo tuon kahvittelun aikana minulle tuli selväksi ettei hän olisi mies kenestä olisin kiinnostunut, kaverina varmaan ok mutta ei enempää. Ikävä kyllä mies vaikutti puolestaan kiinnostuneelta.

Kahvilta lähtiessä hän ehdotti uutta tapaamista milloin kauniisti ilmaisin ettei tunnu nyt hyvältä idealta ja lähdin pois. Mies sitten yritti useaan otteeseen soitella, kerran tai kaksi taisin vastata kunnes lopetin. Sanoin suoraan etten ollut kiinnostunut mutta mies taas puolestaan oli niin uskomattoman (ja vähän pelottavankin...) kiinnostunut ja ihastunut jne. Kun en vastannut puheluihin alkoi laitella viestejä joissa pyyteli että tapaisin häntä vielä kerran että saataisiin puhuttua asiat selviksi. Hän kyllä ymmärtäisi jos en haluaisi jatkaa, mutta haluaisi siis selvittää asiat kasvotusten.

Sattuneesta syystä en suostunut tapaamisiin ja jonkin ajan päästä vaihdoin puhelinnumeroakin (olin muutenkin vaihtamassa mutta tuossa nyt plussana pääsin samalla eroon). Mitään empatiaa en jaksanut häntä kohtaan tuntea enkä todellakaan kokenut että meillä olisi mitään selviteltävää vaikka ne pari juttelutuokioa olisivat hänelle olleet kuinka merkityksellisiä hyvänsä.

"mies"
[QUOTE="vieras";27270796]Eikun se pitäisi tajuta ihan muuten, jos ei ole vajakki.[/QUOTE]

Miten valittelusta huonosta omastatunnosta voi tajuta, ettei suhde enää kiinnosta, jos pettämissuhteissa on lähes normikauraa valitella huonosta omastatunnosta? Eihän parisuhteessakaan hammastahnatuubista puristamisesta valittaminen tarkoita, että suhde ei enää kiinnosta. :) Asioista pitäisi voida puhua niiden oikeilla nimillä.

[QUOTE="mies";27270858]Ongelma on, että tässä tapauksessa ei ole lainkaan huomioitu ap:ta vaan jätetty kuin nalli kalliolle yksikseen hiljaisuuteen ja hän on tämän vuoksi pahoittanut mielensä ja jäänyt asiaa pohtimaan. Vastaavaa ei tulisi, jos molemmilla osapuolilla olisi kokemus, että tulee kuulluksi ja toisaalta jos tehtäisiin selväksi, että suhde on ohi. Yksipuolinen mykistys on vallan väline ap:ta vastaan ja siksi keinona epäeettinen riippumatta siitä, että molemmat pettävät, koska ap on alkanut kiintyä.

Asian muuttaa se, jos ennen mykistystä ap:lle tehtiin selväksi, että suhde on ohi.[/QUOTE]

Sain tosissaan käsityksen että ap oli kyllä selvillä siitä että suhde oli ohi, mutta hän olisi omalta osaltaan halunnut vielä käydä sitä läpi. Mielellään kuullen niitä kauniita sanoja siitä kuinka mielellään mies olisi hänen kanssaan jne.

Siis hän ei niinkään kaivannut sitä "Ei, en halua jatkaa tätä suhdetta"- kommenttia vaan keskusteluhetkeä miehen kanssa ja vastausta tunteilleen tyyliin " on tämä minullekin niin vaikeaa, olet niin ihana..." jne.

naiset
[QUOTE="mies";27270875]Miten valittelusta huonosta omastatunnosta voi tajuta, ettei suhde enää kiinnosta, jos pettämissuhteissa on lähes normikauraa valitella huonosta omastatunnosta? Eihän parisuhteessakaan hammastahnatuubista puristamisesta valittaminen tarkoita, että suhde ei enää kiinnosta. :) Asioista pitäisi voida puhua niiden oikeilla nimillä.[/QUOTE] Eli sun mielestä puolison pettäminen on ok?

Yhteistyössä