seinään katkaistu romanssi

• Viestiketjun aloittaja "ymmyrkäinen"
  • Ensimmäinen viesti
"mies"
Joskus muinoin törmäsin ohimennen mieheen jonka kanssa juteltiin jonkin aikaa. Ihan ok:n oloinen tyyppi vaikkei herättänyt mitään enempää kiinnostusta. Sinkkuja oltiin molemmat ja mies pyysi puhelinnumeroa ja että lähtisin kanssaan vaikka kahville joku päivä. Suostuin mutta jo tuon kahvittelun aikana minulle tuli selväksi ettei hän olisi mies kenestä olisin kiinnostunut, kaverina varmaan ok mutta ei enempää. Ikävä kyllä mies vaikutti puolestaan kiinnostuneelta.

Kahvilta lähtiessä hän ehdotti uutta tapaamista milloin kauniisti ilmaisin ettei tunnu nyt hyvältä idealta ja lähdin pois. Mies sitten yritti useaan otteeseen soitella, kerran tai kaksi taisin vastata kunnes lopetin. Sanoin suoraan etten ollut kiinnostunut mutta mies taas puolestaan oli niin uskomattoman (ja vähän pelottavankin...) kiinnostunut ja ihastunut jne. Kun en vastannut puheluihin alkoi laitella viestejä joissa pyyteli että tapaisin häntä vielä kerran että saataisiin puhuttua asiat selviksi. Hän kyllä ymmärtäisi jos en haluaisi jatkaa, mutta haluaisi siis selvittää asiat kasvotusten.

Sattuneesta syystä en suostunut tapaamisiin ja jonkin ajan päästä vaihdoin puhelinnumeroakin (olin muutenkin vaihtamassa mutta tuossa nyt plussana pääsin samalla eroon). Mitään empatiaa en jaksanut häntä kohtaan tuntea enkä todellakaan kokenut että meillä olisi mitään selviteltävää vaikka ne pari juttelutuokioa olisivat hänelle olleet kuinka merkityksellisiä hyvänsä.
No tuon ymmärrän hyvin. Mutta eikö tällainen ole aika marginaalista ja ehkä enemmän nuorempien ihmisten/miesten käyttäytymistä että ripustaudutaan toiseen? Kyllä minäkin olen nuorempana ihastunut palavasti mutta en kyllä jaksaisi jäädä ihastusta pommittamaan jos tilanne on aivan selvä koska meressä on kalaa.

Tarkoitan että itselläni on usko, että normaali puhe tehoaa melkein aina. Ja sitten pitää alkaa koventaa otteita jos ei tehoa. Mutta kun tässä keississä ei ollut ollut sitä normaalia puhetta ollenkaan kertoman perusteella, vain valittelua ja pam, hiljaisuus. Ja se tuntui väärältä ap:sta, koska oli kiintynyt, vaikka molemmat olivatkin tehneet väärin puolisoita kohtaan. Eli hänelle tuli ihan puun takaa asia, varmaan siksi koska ei ollut puhuttu, ettei kiinnosta. Tai sitten hän on näitä marginaalisia tapauksia. En vain halua uskoa sitä :)

Itselleni on käynyt vähän vastaava tapaus, mutta en lähde siitä kertomaan enempiä. Ehkä pystyn kuitenkin ymmärtää ap:n tunteita.

näinmulla
kuuleppa mies, taitaa olla ap. "ahdistellut" miestä jolloin enää hiljaisuus on vaihtoehto. Itsellä kokemusta, niiiin rasittavaa kun jokaisesta sanasta löydetään toivonkipinä. parempi sitte olla hiljaa ja toivoa että rauhottuu ja tunteet tasaantuu.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
"mies"
Sain tosissaan käsityksen että ap oli kyllä selvillä siitä että suhde oli ohi, mutta hän olisi omalta osaltaan halunnut vielä käydä sitä läpi. Mielellään kuullen niitä kauniita sanoja siitä kuinka mielellään mies olisi hänen kanssaan jne.

Siis hän ei niinkään kaivannut sitä "Ei, en halua jatkaa tätä suhdetta"- kommenttia vaan keskusteluhetkeä miehen kanssa ja vastausta tunteilleen tyyliin " on tämä minullekin niin vaikeaa, olet niin ihana..." jne.
Ehkä näin. Silloin en voi hyväksyä ap:n toimintaa koska ketään ei voi pakottaa tuntemaan romanttisia tunteita.

"vieras"
[QUOTE="a p";27270946]Siis kyllä mies sanoi ihan suoraan että tämä suhde loppuu nyt. Sitten hiljeni. Koin sen epäreiluksi.[/QUOTE]
Eikö sinusta ihmisellä ole oikeutta kieltäytyä suhteesta?

"vieras"
Ei siihen mitään haistatteluja tarvi, ainakaan noin ensisanomalla, mutta nuo "olisi minulle parem,pi jos lopettaisimme" tai nämä ap:n toivomat:"sä olet ihana, mutta mä en voi nähdä sua, koska mun näppini ei pysy kurissa jos nähdään. Että mun on nyt pakko vaan katkaista välit suhun vaikka se sattuu ihan helvetisti." Eivät mielestäni tee asiaa helpommin hyväksyttäväksi vaan päinvastoin. Nuo antavat vastakaikua toisen tunteille ja herättävät toivoa jos sittenkin...

Mielummin siis suoraan se "ei, en halua jatkaa tätä suhdetta". Eikä siihen mielestäni tuossa vaiheessa mitään selityksiä tarvita.
Mua kans ihmetyttää, että mitä selityksiä ap olisi kaivannut. Jos on tapailtu pari kertaa silloin ei todellakaan tarvitse antaa mitään selityksiä, saati kun kyseessä on varatut ihmiset, jolloin varmasti ap:llekin on selvä miksi mies ei halua jatkaa. Eri asia jos kyseessä pitkäaikainen suhde, silloin olisi ihan suotavaa kertoa toiselle osapuolelle minkä takia suhde päättyi.

"mies"
Eli sun mielestä puolison pettäminen on ok?
Ei, vaan pyrin ymmärtämään sitä, mitä pitäisi tajuta ja mistä. Sellainen "vihjailu" ei oikein ole hyvää viestintää jos puhutaan isommasta asiasta kuten suhteen/yhteydenpidon päättäminen. Harva kiintynyt ajattelee negatiivisesti että nyt tämä loppuu jostain vihjeestä, se pitää hänelle sanoa suoraan. Olen itsekin ollut tällainen nuorempana ainakin kertaalleen etten ole tajunnut vihjettä kunnes se on sanottu suoremmin.

[QUOTE="mies";27270955]Ehkä näin. Silloin en voi hyväksyä ap:n toimintaa koska ketään ei voi pakottaa tuntemaan romanttisia tunteita.[/QUOTE]

No, äsken ap näkyi tuossa kirjoittaneen että mies selkeän sanallisesti katkaisi suhteen ennen hiljentymistään...

"mies"
[QUOTE="a p";27270946]Siis kyllä mies sanoi ihan suoraan että tämä suhde loppuu nyt. Sitten hiljeni. Koin sen epäreiluksi.[/QUOTE]

No tuo kyllä tasoittaa asiaa. Sinun pitäisi ymmärtää sanoma, vaikka se onkin sanottu ikävällä tavalla ja sinulla oli oikeus purnata siitä mielestäni. Sillä lailla kuitenkin kunnioitat häntä ja hyväksyt asian. Oli myös omassa tiedossasi, että varatun ja varatun suhde on äärimmäisen riskialtis.

• Tykkää
Reactions: Madicken04
[QUOTE="mies";27270935]No tuon ymmärrän hyvin. Mutta eikö tällainen ole aika marginaalista ja ehkä enemmän nuorempien ihmisten/miesten käyttäytymistä että ripustaudutaan toiseen? Kyllä minäkin olen nuorempana ihastunut palavasti mutta en kyllä jaksaisi jäädä ihastusta pommittamaan jos tilanne on aivan selvä koska meressä on kalaa.

Tarkoitan että itselläni on usko, että normaali puhe tehoaa melkein aina. Ja sitten pitää alkaa koventaa otteita jos ei tehoa. Mutta kun tässä keississä ei ollut ollut sitä normaalia puhetta ollenkaan kertoman perusteella, vain valittelua ja pam, hiljaisuus. Ja se tuntui väärältä ap:sta, koska oli kiintynyt, vaikka molemmat olivatkin tehneet väärin puolisoita kohtaan. Eli hänelle tuli ihan puun takaa asia, varmaan siksi koska ei ollut puhuttu, ettei kiinnosta. Tai sitten hän on näitä marginaalisia tapauksia. En vain halua uskoa sitä :)

Itselleni on käynyt vähän vastaava tapaus, mutta en lähde siitä kertomaan enempiä. Ehkä pystyn kuitenkin ymmärtää ap:n tunteita.[/QUOTE]

Itse olen kahteen otteeseen törmännyt miehiin joille se "en ole kiinnostunut jatkamaan suhdetta" ei ole riittänyt (siis kun on ollut kyse ihan vasta tutustumisvaiheesta). Vastaavaa olen kuullut tutuilta, molemmista sukupuolista ja ihan näillä kokemuksilla en pidä mitenkään mielekkäänä jäädä toisen kanssa sen enempää käymään läpi sitä miksi näin.

Mielestäni normaali ihminen kyllä oman harmistuksen keskeltäkin pystyy ymmärtämään ettei toinen ole kiinnostunut. Ei siinä lohduttelut auta.

Tietty siis asiat voidaan ilmaista asiallisesti ja kauniisti, mutta jos toinen ei usko niin parempi sitten sanoa suoraan tiukempaankin sävyyn ja katkaista yhtreydenpito. Asia mistä taidettiin olla yhtämieltä.

[QUOTE="vieras";27271494]ei jumalauta mikä ketju. :LOL: :LOL:

toi mies on ihan pimee jankuttaja, ja ap täys seko stalkkeri kuka ei vaan tajua et toista ei kiinnosta. :D[/QUOTE]

Tämä ketju oli kyllä tämän perjantain ehdoton helmi.
Toivottavasti palsta reipastuu vielä iltaa kohden uuteen nousuun. :D

"ymmyrkäinen"
No niin, tässä taas alkuperäinen aloittaja. Ei voinu koko päivää päivystää koneella. Siksi poistuin välillä. Ja numero 302 "a p" en todellakaan ollut minä!!! Kiitti vaan idiootti huijauksesta!

Mies ei sanonut haluavansa lopettaa. Tottakai erilaisista jutuista olisi sitä voinut tulkita, mutta suoraan ei sanonut. No, juteltiin tänään ja ollaan ihan hyvissä väleissä ja yhteisymmärryksessä.

"vieras"
[QUOTE="ymmyrkäinen";27272505]No niin, tässä taas alkuperäinen aloittaja. Ei voinu koko päivää päivystää koneella. Siksi poistuin välillä. Ja numero 302 "a p" en todellakaan ollut minä!!! Kiitti vaan idiootti huijauksesta!

Mies ei sanonut haluavansa lopettaa. Tottakai erilaisista jutuista olisi sitä voinut tulkita, mutta suoraan ei sanonut. No, juteltiin tänään ja ollaan ihan hyvissä väleissä ja yhteisymmärryksessä.[/QUOTE]

harmi et se anto periks tommoselle romantiikan nälkäiselle stalkkerille. kuinka tyhmä pitää olla ettei tajua selvää signaalia et se on loppu? pitääkö se tavuttaa?
se on se fiksu teistä, joka tajusi lopettaa ajoissa. sä oot se pettäjä.

"AMA"
[QUOTE="ymmyrkäinen";27272505]

Mies ei sanonut haluavansa lopettaa. Tottakai erilaisista jutuista olisi sitä voinut tulkita, mutta suoraan ei sanonut. No, juteltiin tänään ja ollaan ihan hyvissä väleissä ja yhteisymmärryksessä.[/QUOTE]

Mitä te sitten juttelitte tänään?

Sun toiveiden elättely kuulostaa niin tutulta. Mä tein sitä todella paljon ennen kuin kokemusta karttui hieman enemmän miessuhteista ja elämästä ylipäätänsä. Ja siis ethän sinä mitään selvittelyä kaivannut, vaan susta tuntui pahalta kun sun saama positiivinen huomio ja imartelu loppui kuin seinään. Ja on ihan ymmärrettävää, että kun on ensin ollut perhosia vatsassa ja erittäin ihastunut fiilis, niin tuntuu pahalta kun toinen lopettaa kaiken yhtäkkiä.

Mun mielestä sun kannattaa vatvoa noita asioita jonkun tyttökaverin ja punkkupullon kanssa. Miehen kanssa puhumisesta ei voi seurata mitään hyvää. Itse olen sortunut miesten kanssa niin monesti kummastelemaan samaa: Ensin annetaan ymmärtää vaikka minkälaista kiinnostusta ja sitten ei pidetäkään enää yhteyttä. Mutta olen oppinut tajuamaan, että jos toista ei enää kiinnosta (oli syy sitten mikä tahansa) niin sitä ei enää pysty korjaamaan. Eteenpäin vain elämässä ja kavereiden avulla voi myös käsitellä ne asiat loppuun! Sulla on kuitenkin kaikki informaatio mitä sä kaipaat: Mies ei ole enää kiinnostunut.

"ymmyrkäinen"
tulipas tästä pitkä ketju :) No se vastas siihen juttuun, joka viimeks jäi vähän ikävästi kesken. Ja oli ihan asiallinen. Siis ei millään lailla tyly. En viitti tähän nyt selostaa tarkemmin, mutta sovittiin asiat ja että voidaan jatkossakin olla yhteydessä kavereina.

naiset
Ja sama se on toisinpäin. Miesten pitäisi tajuta lopettaa se roikkuminen, kun tunteet vaan itseltä loppunut. En kaipaa mitään yhteyden ottoa edes kyseiseltä henkilöltä.

Voi kuulostaa kurjalta, mutta ei ole mun asia, jos ei ymmärrä edes suoraa sanomista

"ymmyrkäinen"
[QUOTE="AMA";27272874]Mitä te sitten juttelitte tänään?

Sun toiveiden elättely kuulostaa niin tutulta. Mä tein sitä todella paljon ennen kuin kokemusta karttui hieman enemmän miessuhteista ja elämästä ylipäätänsä. Ja siis ethän sinä mitään selvittelyä kaivannut, vaan susta tuntui pahalta kun sun saama positiivinen huomio ja imartelu loppui kuin seinään. Ja on ihan ymmärrettävää, että kun on ensin ollut perhosia vatsassa ja erittäin ihastunut fiilis, niin tuntuu pahalta kun toinen lopettaa kaiken yhtäkkiä.

Mun mielestä sun kannattaa vatvoa noita asioita jonkun tyttökaverin ja punkkupullon kanssa. Miehen kanssa puhumisesta ei voi seurata mitään hyvää. Itse olen sortunut miesten kanssa niin monesti kummastelemaan samaa: Ensin annetaan ymmärtää vaikka minkälaista kiinnostusta ja sitten ei pidetäkään enää yhteyttä. Mutta olen oppinut tajuamaan, että jos toista ei enää kiinnosta (oli syy sitten mikä tahansa) niin sitä ei enää pysty korjaamaan. Eteenpäin vain elämässä ja kavereiden avulla voi myös käsitellä ne asiat loppuun! Sulla on kuitenkin kaikki informaatio mitä sä kaipaat: Mies ei ole enää kiinnostunut.[/QUOTE]

Thanks! :)

"mies"
[QUOTE="ymmyrkäinen";27272952]tulipas tästä pitkä ketju :) No se vastas siihen juttuun, joka viimeks jäi vähän ikävästi kesken. Ja oli ihan asiallinen. Siis ei millään lailla tyly. En viitti tähän nyt selostaa tarkemmin, mutta sovittiin asiat ja että voidaan jatkossakin olla yhteydessä kavereina.[/QUOTE]

Erinomaisesti toimittu siltä mieheltä. Hän on hieno mies. Nyt vain kunnioitat häntä (haluat hänen olevan onnellinen eikö?) pitämällä kiinni sovitusta tai, jos se on sinulle liian vaikeaa, lopettamalla yhteydenpidon.

Yhteistyössä