seinään katkaistu romanssi

• Viestiketjun aloittaja "ymmyrkäinen"
  • Ensimmäinen viesti
"dada"
Joo, nainen olet. Kukaan mies ei kyllä vatkaa tuolla tavalla.

Sullekin on jo tuhat kertaa sanottu, ja voit aloitusviestistäkin lukea, että mies on sanonut ap:lle ettei halua jatkaa, että on huono omatunto. Miten tuo ei mene sulle perille??
Kaipa se pitäisi tehdä kirjallisena. Vaikka kirjattuna kirjeenä, niin on todistettavasti saanut suhteenlopetusilmoituksen perille. :D

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Ken guru
[QUOTE="mies";27270207]Ymmärsin että mies itse ei olisi ilmaissut sanallisesti, että suhde on loppu vaan vain vaiennut.[/QUOTE]

Jos se olisi näin, niin mistä ap tietäis kertoa että miehen motiivi oli se huono omatunto?

Ken guru
[QUOTE="mies";27270237]No tähän hän osaisi vastata itse. Huono omatunto on toki merkki siitä että homma ei ehkä kestä. Mutta ymmärsin että ap:lle ei ollut ollut selvää, että homma ei kestä.[/QUOTE]

Sitten sinä ja ap olette kyllä ainoita jotka ei ymmärrä. Te kaksi naista.

• Tykkää
[QUOTE="mies";27270237]No tähän hän osaisi vastata itse. Huono omatunto on toki merkki siitä että homma ei ehkä kestä. Mutta ymmärsin että ap:lle ei ollut ollut selvää, että homma ei kestä.[/QUOTE]

Kyllä se oli ap:llekin selvää. Molemmat varattuja, molemmilla huono omatunto. Ap ei omien sanojensa mukaan haikaile (muka) miestä edes takaisin, vaan haluaa vain, että mies kertoo että oikeasti rakastaa ap:ta, mutta valitsee vaimonsa.

Klassikko.

"mies"
Joo, nainen olet. Kukaan mies ei kyllä vatkaa tuolla tavalla.

Sullekin on jo tuhat kertaa sanottu, ja voit aloitusviestistäkin lukea, että mies on sanonut ap:lle ettei halua jatkaa, että on huono omatunto. Miten tuo ei mene sulle perille??
Musta sen sanominen, että on huono omatunto, on eri asia kuin sen sanominen, että ei halua jatkaa. Moni pettäjähän jatkaa "puuhiaan", vaikka kokee huonoa omaatuntoa asiasta.

[QUOTE="mies";27270220]Sekä mielestäni ensin itse omalla pohdinnalla, jotta voi olla rehellinen vaimolle :)[/QUOTE]

Ja siihen ei tarvita varmaan keskustelua Irmelin kanssa.
"Musta oli kiva kun joku nainen osoitti kiinnostusta ja olit vielä ihan vetävän näköinen. Vaimon kanssa ollu vähän viileempää, ehkä tämä syksy nyt tehnyt sitä että jotain piristystä piti saada. Kiva oli sun kanssa jutella ja olla ja se halauskin tuntui hyvältä. Mutta sitten mä yks ilta kattelin sitä vaimooni kotona ja meillä olikin pitkästä aikaa hyvät keskustelut ja illan aikana noita meidän ongelmakohtia käsiteltiin, ja minä tajusin miten hullu oon ollu kun edes oon leikkiny tämmöstä ajatusleikkiä toisesta naisesta kun mun vaimossa on kaikki mitä mä tarviin ja se on kaunis ihminen ja tajusin kuinka tollo sitä voi olla hetken mielihyvän takia. Nyt äkkiä sit pitää tämä meidän homma lopettaa kun tässä on vaakalaudalla koko elämä ja sun kanssa ei koskaan tule olemaan mitään mitä mulla on vaimon kanssa ja oikeaastaan sun näkeminenkin ahdistaa ja vituttaa. Hävettää miten oon voinu tämmöinen kusipää olla ja nyt koetan korjata kotona kaiken ja keskittyä oleelliseen ja olikin hilkulla etten pilannut kaikkea joten VOITKO PYSYÄ MEISTÄ KAUKANA?"

Voisin olettaa tuon ukkomiehen ajatukset tuon suuntaisiksi...

[QUOTE="mies";27270156]Koska se on empaattista toiselle ihmiselle ja koska on itse ollut myös mukana tangossa. Lisäksi oma suhde ei voi hyvin, ellei ensin käsittele syitä, miksi näin kävi.
.[/QUOTE]

Vieläkin, nuo muutama tapaaminen tekevät sen että miehen pitää osoittaa empaattisuutta ap:ta kohtaan, mutta ap:n ja hänen miehensä - ehkä pitkäkään- liitto ei vielä tee sitä että ap:n kuuluisi osoittaa empaattisuuttaa puolisoaan kohtaan?

Jos itse omassa liitossani päätyisin tuollaiseen ihastumissuhteeseen ja huomaisin sen vääräksi harha-askeleeksi niin en todellakaan näkisi siinä mitään läpikäytävää tuon ihastumisen toisen osapuolen kanssa. Silloin kävisin itse, mahdollisesti puolisoni tai ystäväni tai vaikka jonkun parisuhdeterapeutin tms kanssa läpi sitä mika parisuhteessani mätti ja miten voisin sitä korjata. Kenties jo tuo tilanne riittäisi pelästyttämään ja huomaamaan mitä olen vaarassa menettää.

Mutta siis en näkisi tuossa pikaihastumisessa mitään elämää suurempaa rakkautta tai mitään muutakaan mitä hänen kanssaan pitäisi selvittää. Hän olisi vain ihminen joka sattui olemaan paikalla sinä hetkenä.

Jos oikeasti haluaa saada sen parisuhteensa taas kuntoon niin en hetkeäkään usko että salarakas olisi se oikea ihminen kenen kanssa noita kiemuroita kannattaisi selvittää.

• Tykkää
[QUOTE="mies";27270261]Musta sen sanominen, että on huono omatunto, on eri asia kuin sen sanominen, että ei halua jatkaa. Moni pettäjähän jatkaa "puuhiaan", vaikka kokee huonoa omaatuntoa asiasta.[/QUOTE]

Onnea parin etsintään! Vaikeaa tulee olemaan sinun logiikalla :D

"mies"
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;27270257:
Kyllä se oli ap:llekin selvää. Molemmat varattuja, molemmilla huono omatunto. Ap ei omien sanojensa mukaan haikaile (muka) miestä edes takaisin, vaan haluaa vain, että mies kertoo että oikeasti rakastaa ap:ta, mutta valitsee vaimonsa.

Klassikko.
Ei varattu ja huono omatunto tarkoita sitä, että suhde satavarmasti loppuu. :) On paljon suhteita, jotka jatkuvat vuositolkulla huonolla omallatunnolla ja varattuna.

[QUOTE="mies";27270280]Ei varattu ja huono omatunto tarkoita sitä, että suhde satavarmasti loppuu. :) On paljon suhteita, jotka jatkuvat vuositolkulla huonolla omallatunnolla ja varattuna.[/QUOTE]

Ööööh.
Okei.
Varmaan tosi hyvänä suhde jatkuukin noin.
Mutta kaikilla on toki oikeus mielipiteeseensä.

Vitsi että sä olet outo. O-U-T-O.

• Tykkää
naiset
Oletko ap läheisriippuvainen? itse sanoin sille miehelle myös että voidaanhan me yrittää olla kavereita tämän jälkeen, mutta itseni tuntien mä en tuu pitämään yhteyttä.

Tämänkö haluat mieheltä kuulla? Tosin vaikutat siltä että takertuisit tohon kaveri-sanaan, ja pommittaisit "kaverina" viesteillä

Ken guru
[QUOTE="mies";27270261]Musta sen sanominen, että on huono omatunto, on eri asia kuin sen sanominen, että ei halua jatkaa. Moni pettäjähän jatkaa "puuhiaan", vaikka kokee huonoa omaatuntoa asiasta.[/QUOTE]

Aikuisiällä pitää oikeasti osata ajatella vähän enemmän itsekin. Toinen sanoo ettei halua enää tavata romanttisissa merkeissä, ja toimiikin sen mukaisesti, kuten kuuluukin (seistä sanojensa takana) niin tämä ap jatkaa inttämistä kuin kaksivuotias. Samoin sinä. Aaaaaaaargh.

"vieras"
Mä en oikein ymmärrä miksi kaikki nyt hyökkää nimimerkki miehen kimppuun. Mä olen miehen kanssa ihan samaa mieltä siitä, että olisi oikeudenmukaista sanoa toiselle, että suhde on ohi. Mies nyt vain on sitä mieltä, että näin ei ole käynyt, minä olen sitä mieltä että näin on käynyt. Sitähän me ei voida tietää mikä on totuus.

"mies"
Vieläkin, nuo muutama tapaaminen tekevät sen että miehen pitää osoittaa empaattisuutta ap:ta kohtaan, mutta ap:n ja hänen miehensä - ehkä pitkäkään- liitto ei vielä tee sitä että ap:n kuuluisi osoittaa empaattisuuttaa puolisoaan kohtaan?
Ei, vaan molempia kohtaan, asiat eivät sulje toisiaan pois. Empaattisuus ap:lle ei ole pois empaattisuudesta puolisolle vaan päinvastoin lujittaisi miehen ja puolison asemaa, koska ap voisi paljon vähemmällä vaivalla siirtyä eteenpäin elämässään. Eihän todiste rakkaudesta Y:lle voi olla epäempaattinen käytös tai huonosti päätetty suhde Z:lle.

Ken guru
[QUOTE="vieras";27270322]Mä en oikein ymmärrä miksi kaikki nyt hyökkää nimimerkki miehen kimppuun. Mä olen miehen kanssa ihan samaa mieltä siitä, että olisi oikeudenmukaista sanoa toiselle, että suhde on ohi. Mies nyt vain on sitä mieltä, että näin ei ole käynyt, minä olen sitä mieltä että näin on käynyt. Sitähän me ei voida tietää mikä on totuus.[/QUOTE]

Kun se on sanottu!!

naiset
[QUOTE="vieras";27270322]Mä en oikein ymmärrä miksi kaikki nyt hyökkää nimimerkki miehen kimppuun. Mä olen miehen kanssa ihan samaa mieltä siitä, että olisi oikeudenmukaista sanoa toiselle, että suhde on ohi. Mies nyt vain on sitä mieltä, että näin ei ole käynyt, minä olen sitä mieltä että näin on käynyt. Sitähän me ei voida tietää mikä on totuus.[/QUOTE] Kuka oikeasti ei miehen käytöksestä ymmärrä että suhde on ohi? Ai niin, ap! Mitä oikeudenmukaista salasuhteissa on?

[QUOTE="mies";27270280]Ei varattu ja huono omatunto tarkoita sitä, että suhde satavarmasti loppuu. :) On paljon suhteita, jotka jatkuvat vuositolkulla huonolla omallatunnolla ja varattuna.[/QUOTE]

Voi hyvä tavaton sentään... Eiköhän ap:lle nyt kuitenkin ole tullut selväksi että mies ei halua suhteen jatkuvan.

Parempi vaan hyväksyä se ja olla enää viilaamatta pilkkua siitä millä tavalla mies tämän toi esille. Tuskin silllä että mies pakotetaan selkä seinää vastaan selittämään mikä nyt meni vikaan (ts miksi hän ei ollutkaan valmis pettämään vaimoaan) on mitään isompaa merkitystä kenellekään. Tosin sillä jos mies jää ap:n kanssa käymään läpi tätä "eroa" voi olla hyvin negatiivinen vaikutus miehen omalle suhteelle, kaikki vaimot kun eivät ole niin ymmärtäväisiä että tajuavat miehen velovollisuudeksi olla lohduttamassa ja tukemassa ex-salarakasta tuossa tilanteessa.

Jos ap nyt kokee että mies on tuiossa toiminut väärin niin hienoa, se kannattaa ehdottomasti kääntää omaksi eduksi. Siis tajuta että mies on epäempaattinen sika joka ei välitä ihastuksensa tunteista pätkääkään, miksi ihmeessa siis edes jäädä haikailemaan moisen perään.

"mies"
Aikuisiällä pitää oikeasti osata ajatella vähän enemmän itsekin. Toinen sanoo ettei halua enää tavata romanttisissa merkeissä, ja toimiikin sen mukaisesti, kuten kuuluukin (seistä sanojensa takana) niin tämä ap jatkaa inttämistä kuin kaksivuotias. Samoin sinä. Aaaaaaaargh.
Hetkinen. Mies EI sanonut ettei halua enää tavata romanttisissa merkeissä. Mies on vain ilmaissut että hänellä on huono omatunto. Kyllä nyt joka miehessä pitäisi munaa olla sen verran että puhuu suoraan mitä haluaa. ;)

Yhteistyössä