Minusta väität nyt, että miehen tylyys ap:lle olisi osoitus hänen lojaaliudestaan kumppanilleen ja siis hyvä asia. Kun minusta taas hyvässä suhteessa ei tarvita tylyyttä kenellekään toiselle kuin aivan pakon edessä (uhkia ei pitäisi olla, koska tunteet ja tahto pysyvät kumppanille uskollisina). Minulle lojaalius on säröytynyt jos tarvitsee jonkin muun sielunkumppaniksi. Porttikielto ei poista piileviä syitä, miksi. Jos ei käsittele syitä, miksi tilanne pääsi syntymään, suhde ei voi palata enää entiselleen vaan ongelmat vain lakaistaan maton alle. Se ei taas strategiana johda hyvään ja onnelliseen lopputulokseen.Noh.....
Petettynä osapuolena voin ihan rehellisesti ja suoraan sanoa, että jos mieheni olisi naisystävänsä jättäesään ja sen jälkeen kiinni jäätyään, alkanut pidellä sitä näistä kädestä ja viettänyt aikaa hänen kanssaan, jotta kummatkin saisivat oikean "päätöksen" asialle ja voisivat hyvillä mielin jatkaa elämäänsä, niin minä en olisi edes harkinnut anteeksiantoa.
Minulla on kyllä parisuhdekokemusta. Kirjoitan ketjuun koska tunnen myös jonkin verran psykologiaa aiheeseen liittyen ja kokemusta on myös ristiriitojen selvittelystä aika paljon.Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;27269468:Täällä on satakunta kirjoittajaa. Nyt yksi (jolla ei kokemusta parisuhteista) ymmärtää ap:ta ja muut (joista monella varmasti kokemusta ihastumisista) ovat sitä mieltä, että siirry eteenpäin elämässäsi.
Joten.
Aikun selkeästi tiivistetty. Olen niin rajoittunut, kiitos paskan kotikasvatuksen, etten saanut tuota edes päähäni, mutta tismalleen noin.Ap on just sen tyyppinen nainen, jolle on pakko karjua että EI VITTU KIINNOSTA, ETKÖ SÄ TAJUA?
Oli kyse sitten "romanssin" päättämisestä tai siitä, että ap on päättänyt alkaa jonkun ystäväksi mutta tunne ei ole molemminpuoleinen.
Sanalla sanoen: iilimato.
Teet liian yleistävän johtopäätöksen. Vaikka mies kävisi läpi syitä, miksi hän alkoi näin läheiseksi ap:n kanssa, se ei tarkoita sitä, että ap olisi hänelle tärkeämpi kuin oma kumppani. Mies voi vaikka itsereflektiolla käydä asiaa läpi, ei välttämättä ap:n kanssa. Pointtina se, että "kaiken jäädyttäminen" ilman läpikäyntiä koskien ap:tä on huono liike. Miehen ei tarvitse uhrata yhtä asiallista keskustelua ap:n kanssa todistamaan, että hän on nyt lojaali. Päinvastoin, yksi asiallinen keskustelu ap:n kanssa varmistaisi sen, että vastaavaa ei enää synny ja ap jatkaa eteenpäin. Jos mies haluaa olla kumppaninsa kanssa, ei pitäisi olla ongelma puida asia kertaalleen ap:n kanssa. Ongelma se on vain silloin jos mies tukahduttaa "väkisin" omia tunteitaan ap:sta. En itse usko että sellainen suhde, jossa taustalla on pakotettu tukahdutus, on onnellinen.Ei. Jos mies olisi selvitellyt äidiltään toisen naisen kanssa, se olisi ollut vielä enemmän minua halveksuvaa käytöstä ja osoitus siitä, että tuo toinen on kaikessa tärkeämpi. Hän olisi se, jolle mies haluaa paljastaa sisimpänsä.
Tämä oli hyvä kuulla Itseni vain olisi vaikea hyväksyä pettäminen edes kertaalleen. Mutta tämä lienee yksilöllistä.Me kävimme asiat läpi yhdessä, syyt ja seuraukset aina lapsuuteen asti. Uudestaan ja uudestaan. Sen jälkeen teimme saman terapiassa. Koska mies keskitti kaikki tunteensa minuun ja energiansa meidän perheemme hyvinvointiin ja parantamiseen, olemme edelleen yhdessä. Samanlaisina kuin ennen? Ei lainkaan. Vaan vahvempina, viisaampina ja valmiimpina kohtaamaan haasteita. Ja ah niin rakastuneina. Kaikki siksi, että mies ymmärsi suuntautua minuun, ei pidellä kädestä sitä toista.
Aineksia hyvin väsyneeseen draamaan eli seuraavat kaksi vuotta ap määkii miehen nähdessään aina, että hei, eikö me voitaisi selvittää asioita.Ai että onko tässä sun mielestä hieman ylimääräisen draaman aineksia? Ei suinkaan.
Täh? "[Mies] ei vastaa enää viesteihin". Jos eilen mies oli hommassa mukana huonolla omallatunnolla ja tänään julistaa radiohiljaisuuden enempiä puhumatta, niin ei se ole nätisti sanomista. Ymmärsin ap:n aloituksesta, että mies ei ollut sanonut ap:lle, että ei halua jatkaa, vaan oli vain yhtäkkiä mykistynyt. Ymmärsitkö sinä eri lailla?Alkuperäinen kirjoittaja Ken guru:Sanon vielä kerran, että mies on sanonut ihan nätisti ap:lle että ei halua jatkaa enää suhdetta.
Olen eri mieltä. Jos yhteydenotossa palaa tuollaiseen toimintaan kuin yllä, ei se ole vielä roikkumista vaan mielipahasta kertomista.Alkuperäinen kirjoittaja Ken guru:Ihan järkyttävää roikkumista ap:lta.