En vieläkään tykkää lapseni nimestä

• Viestiketjun aloittaja masentunut äiti
  • Ensimmäinen viesti
Natasha, Natalia vai Nadja. Ekan vois muokata Tashaksi, toisen Natiksi ja kolmannen öö tota...Nadiksi? Mut ihan hyvin sen Abigailin voi ottaa käyttöön. Saahan siitä Abby, Gailii ym lempinimee. Minusta nuo slaavinimet on sieviä, mut mulla ei oo mitään assosiaatiota venäläinen = huorahtava nimi.

Oikeesti masennus ei voi johtua lapsen nimestä, se voi johtua vaikka sun pakkomielteisestä perfektionismista.

• Tykkää
Reactions: Uudi
masentunut äiti
Kiitos, ootte ollut tosi ihania. Odotin tälle palstalle ominaista piikittelyä, mutta oottekin yllätyksekseni ollut ihmeen empaattisia. Kun kaikkia se etunimi niin kovasti kiinnostaa niin voin mä sen täälä kertoo. Kun sanoin venäläistyylinen nimi, niin se oli osittain hämäystä, nimittäin tytön nimi on Natalia-nimeä lähellä oleva nimi ja se on Natalie. Nimi on aiheuttanut aika paljon ongelmia lausumisen suhteenkin, esim. miehen veljen vaimo on päättänyt sanoa nimen kuten se kirjoitetaan, vaikka se periaatteessa sanotaan Natalii. Neuvolassa ja terveyskeskuksessa on ollut sekä niitä ihmisiä jotka automaattisesti saanoo Natalii ja niitä jotka sanoo Natalie (ja se ei kuulosta hyvältä). Mut se lausumisjuttu ei oo ainut ongelma, vaan myös se että mä miellän Natalie-nimen jotenkin tosi fiiniks diivanimeks ja meidän tyttö on sellanen luonnonlapsi.

sinä päätät
muuta se (tai lisää alkuun) Ninniksi tai Ninaksi tai ihan miksi haluat, mutta tee se pian. äläkä selittele tekemisiäsi jälkikäteen sen enempää, kuin että oli liian vaikea käyttää Suomessa. Abigail on ihan hyvä, eikä toisella nimellä mutenkaan ole mitään väliä, kutsumanimellä vaan.

"jjj"
Natalie minusta nätti nimi ja olisin kyllä kuulunut siihen kastiin joka sanoo natalie eikä natalii, aina oppii jotain uutta :) Mutta Natalie nimestä tulee heti mieleen, että romani. En tiedä miksi :)

masentunut äiti
Minä itse tykkäisin tuon Abigail-nimen lisäksi Amelia-nimestä. Se on nätti mutta jotenkin silti maanläheinen. Gabriella/Gabriela olis kiva myös, mutta jos tälle sekopäiselle äidille vielä lapsi suotais ja se olis poika niin tykkäisin että se olis Gabriel.

masentunut äiti
[QUOTE="vieras";27260460]Ap bongasi Abigail-nimen palstalta ja nyt ketuttaa vaan kun ei itse kerennyt olla perhekerhossa eka joka tuota nimeä käyttää.[/QUOTE]

En ihan ymmärtänyt tätä...voisitko selittää? Siis kuka bongasi ja miltä palstalta ja mikä perhekerho?

No kuule, keksi tytölle ihan uusi nimi. Jos sen nimi nyt on papereissa joku Natasha Irina, niin anna olla ja kutsu tyttöä vaikka nimellä Maija. Käy laittamassa nimi virallisesti papereihin, ja anna äitisi kutsua tyttöä miten haluaa. Mulla on kaksi aikuista kaveria, jotka molemmat ovat valinneet käyttää toista nimeä kutsumanimenään: Tuija Katriina sekä Leena Karoliina ovat siis Kati ja Karoliina. Tuijaksi tai Leenaksi heitä ei kutsu kukaan, ja kaikki allekirjoituksetkin tekevät näillä kutsumanimillään.

Eli anna uusi lisänimi, ala käyttää sitä ja tee siitä virallinen. Älä poista vanhoja nimiä, ja kun tyttö kasvaa, hän saa itse valita, mitä alkaa ns. virallisesti käyttämään.

Nimi se vaan on.

masentunut äiti
[QUOTE="jjj";27260505]Natalie minusta nätti nimi ja olisin kyllä kuulunut siihen kastiin joka sanoo natalie eikä natalii, aina oppii jotain uutta :) Mutta Natalie nimestä tulee heti mieleen, että romani. En tiedä miksi :)[/QUOTE]

Juu tämmöistäkin ollaan kuultu. Romaneitten maineen tuntien ei ole ehkä kovin hyvä mielleyhtymä.

masentunut äiti
Alkuperäinen kirjoittaja sinä päätät;27260504:
muuta se (tai lisää alkuun) Ninniksi tai Ninaksi tai ihan miksi haluat, mutta tee se pian. äläkä selittele tekemisiäsi jälkikäteen sen enempää, kuin että oli liian vaikea käyttää Suomessa. Abigail on ihan hyvä, eikä toisella nimellä mutenkaan ole mitään väliä, kutsumanimellä vaan.
Minäkin oon sitä mieltä että toisilla nimillä ei oo niin väliä, kutsumanimellä vaan. Pitäis vaan osata päättää että otetaanko se Abigail kutsumanimeks vai vaihdetaanko kutsumanimeks Amelia...se olis aika radikaalia. En ehkä uskalla. Onkohan tää asia vaan kasvanut mun päässäni liian isoks...jos mä kuvittelen sen Natalie-nimen ällöttävämmäks kun se onkaan...en tiedä.

jfskfj
No jos Natalie nimi sua mietityttää päivästä toiseen ja tunnet (usko tähän tunteeseen) ettei se ole lapsen oikea nimi, niin älä ainakaan nyt enää jatka kutsumasta Natalie nimellä, vaihda se nimi tai niinkuin täällä jo monet on sanoneet anna uus etunimi. Itse tykkäsin joskus Natalia nimestä, mutta miehestä se oli liian venäläistyylinen.

Ja ei susta turhaan tunnu tuolta, usko pois!

masentunut äiti
No jos Natalie nimi sua mietityttää päivästä toiseen ja tunnet (usko tähän tunteeseen) ettei se ole lapsen oikea nimi, niin älä ainakaan nyt enää jatka kutsumasta Natalie nimellä, vaihda se nimi tai niinkuin täällä jo monet on sanoneet anna uus etunimi. Itse tykkäsin joskus Natalia nimestä, mutta miehestä se oli liian venäläistyylinen.

Ja ei susta turhaan tunnu tuolta, usko pois!
Kiitos. Aika vähän häntä on hänen oikeella nimellä kutsuttukaan. Mun on ollut jotenkin tosi vaikeeta käyttää tuota Natalie-nimeä, enimmäkseen hän on ollut "Nasu", mutta tuolla possun nimelläkään häntä ei voi enää kauaa kutsua kun kohta on jo iso neiti. Nasuksi häntä alettiin sanomaan jo vastasyntyneenä kun ei vielä ollut nimeä.

"hmmm"
Alkuperäinen kirjoittaja masentunut äiti;27260526:
Minä itse tykkäisin tuon Abigail-nimen lisäksi Amelia-nimestä. Se on nätti mutta jotenkin silti maanläheinen. Gabriella/Gabriela olis kiva myös, mutta jos tälle sekopäiselle äidille vielä lapsi suotais ja se olis poika niin tykkäisin että se olis Gabriel.
Amelia Abigail Natalie olisi mun mielestä tosi nätti nimi. Go for it! sit alat vaan kutsua tyttöä Amaliaksi etkä välitä muista.

"hmmm"
Alkuperäinen kirjoittaja masentunut äiti;27260619:
Minäkin oon sitä mieltä että toisilla nimillä ei oo niin väliä, kutsumanimellä vaan. Pitäis vaan osata päättää että otetaanko se Abigail kutsumanimeks vai vaihdetaanko kutsumanimeks Amelia...se olis aika radikaalia. En ehkä uskalla. Onkohan tää asia vaan kasvanut mun päässäni liian isoks...jos mä kuvittelen sen Natalie-nimen ällöttävämmäks kun se onkaan...en tiedä.
ei mun mielestä yhtään sen radikaalimpaa.

"vieras"
Vaihda ihmeessä tyttäresi nimi jos miehesikin on sitä mieltä. En ymmärrä miksi mietit mitä sukulaiset siitä sanoo, mitä väliä, hän on teidän lapsenne ja teillä on oikeus nimeä vaihtaa.

"Vieras"
Mun mielestä Natalie ei edes ole mitenkään paha tai hutsahtava, ihan normaali venäläisperäinen(?) nimi. En mä saa siita mitään mieleyhtymiä. Paljon parempi kuin Jessicat yms.
Mutta jos se sua noin pahasti häiritsee, niin vaihda se. Itse ehkä keksisin nimestä jonkun lempinimen mitä käytettäisiin, silloin sukulaisetkaan ei mun mielestä voi "loukkaantua", saahan lapsella lempinimi olla ;)

Nanna, Ninni tai miksei vaikka joku eri kirjaimella alkavakin?

Alkuperäinen kirjoittaja masentunut äiti;27260152:
Gabriella on ihana nimi mutta se ei ole se vaan Abigail. Ihastuimme etenkin nimen merkitykseen joka on "isän onni" ja sitä hän on todella ollut ja äidin myös.
Mulla ei kyllä tule Abigailista Venäjä tai venäläiset mieleen millään muotoa. Eikä sen puoleen hutsutkaan. Erikoinen nimihän tuo ehkä on suomalaiseen korvaan, mutta mitä sillä on väliä? "Ei nimi miestä pahenna, jos ei mies nimeä".

Yhteistyössä