Naapurin lapsi tulossa aina kylään..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja naapurin täti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

naapurin täti

Vieras
Kahden viikon aikana on kolmesti käynyt ovella noin 7 vuotias poika kysymässä saako tulla kylään, luulisin että asuu jossain siinä naapurissa (useampi kerrostalo).. Olen sanonut joka kerta ettei meille voi tulla kylään, mutta tulee aina vaan uudestaan.. Mitä sanon seuraavalla kerralla että uskoo, en haluaisi kuitenkaan loukata sitä?

Kaverini kauhisteli että jos sillä ei oo kotona asiat hyvin ym, mutta en silti todellakaan ota sitä meille..

[QUOTE="a p";27258651]Ei ole lapsia. Kysyin ensimmäisellä kerralla sen nimeä ja kysyin myös tunnetaanko me, ei kuulemma. Kysyin siksi jos olisi ollut jonkun tuttavan lapsi jota en tunnista..[/QUOTE]

No sitten voisit vaikka sanoa,että ei teillä oikeen ole hälle mitään tekemistä kun ei sulla ole lapsiakaan. Juttele ja kysy miksi haluaisi tulla teille.

[QUOTE="a p";27258651]Ei ole lapsia. Kysyin ensimmäisellä kerralla sen nimeä ja kysyin myös tunnetaanko me, ei kuulemma. Kysyin siksi jos olisi ollut jonkun tuttavan lapsi jota en tunnista..[/QUOTE]

Ok. Sitten kuulostaa oudolta. Ja on aika riskialtista käyttäytymistäkin mun mielestä.

Sanoisin lapselle kuten asia on: en tunne sinua, siksi et voi tulla meille kylään, ja toivon ettet kävisi enää soittamassa ovikelloamme. Kauniisti toki, mutta selkeästi; lapset ottaa "nyt ei sovi"-vastaukset kirjaimellisesti ja olettavat että myöhemmin sopii.

Voisin ehkä kysyä nimeä & sitä missä asuu, ja käydä puhumassa vanhempien kanssa asiasta (ehkä he eivät tiedä, että lapsi käy vieraiden aikuisten ovilla kysymässä pääseekö kylään).

Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä;27258676:
Kysy missä asuu ja taluta takaisin kotiinsa niin voit mainita asiasta vanhemmille.

En tiedä oonko liian varovainen mutta en uskalla mennä tuntemattomille tuolla tavalla, siis vanhemmille.. Ei tässä lähellä kyllä mitään narkkareita taida asua mutta silti..

Tästä tulee mieleen, kun itse suurinpiirtein saman ikäisenä (70-luvulla) olin käynyt soittelemassa naapureiden ovikelloja ja kysynyt "onko teillä lapsia?". Etsin siis itse leikkikavereita, kun olimme juuri muuttaneet... :) Jospa tämäkin olettaa, että teillä on lapsia? Huomasitko pyrkiikö vain teille vai soittaako esim. naapureidenkin ovikelloja?

Yhteistyössä