kaunis, sateinen syysilta.. olisikos hyvä aika uudelle ketjulle YLILUONNOLLISESTA?

Äidinäiti kuoli kymmenisen vuotta sitten, asuivat viime vuodet täällä Etelä-Suomessa, kaukana omasta kodistaan Lapissa. Pari päivää mummon kuoleman jälkeen ruumista lähdettiin viemään ruumisautolla Lappiin haudattavaksi. Äidin sisko oli tuolloin mummon ja papan vanhassa kodissa yksin, järjestelemässä hautajaisia. Nukkui mummon ja papan makkarissa. Täti oli sitten illalla vielä käynyt vessassa, tietämättään samaan aikaan kuin ruumisauto oli startannut etelästä. Kun täti tuli takaisin makkariin, oli vaatehuoneen ovi ollut auki, ja mummon kaunein yöpuku pudonnut henkarilta lattialle. Mummo haudattiin sitten siinä yöpuvussa. Ajateltiin, että hän oli käynyt hyvästelemässä vanhan kodin.

Pappa kuoli pari vuotta sitten aamuyöllä viiden ja kuuden välillä terveyskeskuksen vuodeosastolla. Oltiin edellisenä päivänä käyty katsomassa vielä. Minä ja äitini molemmat valvottiin viidestä kuuteen, omissa kodeissamme, toisistamme tietämättä. Oltiin papan kanssa hereillä kun hän lähti.
 
Mun lapsi näki pienenä kirkon penkillä sanomansa mukaan "valkoisen pojan". Hetki ennen kun sanoi mitään, mä tiesin että siinä penkillä oli jotain vaikken nähnyt mitään. Tyttö oli ihan tohkeissaan ja jatkoi vaan höpöttämistään kaikille sukulaisille kirkossa, mitä oli nähnyt. Me ei kommentoitu miehen kanssa sitä mitenkään ääneen, koska ei ollut ainutlaatuinen tilanne eikä koskaan haluttu tavallaan "ruokkia niitä".

En ollut yksin siinä vaan mies oli myös, joten ei ole mikään sepittämäni juttu. Tyttö oli taaperoikäinen, ensimmäisiä kertojaan kirkossa kun oli läheisen ihmisen hautajaiset. Penkki oli ulkona, me vaan käveltiin siitä ohi.

Nyt vuosien jälkeen kun tyttö on isompi, kysyin kerran muistaako se mitään siitä "valkoisesta pojasta", ei kuulemma muista mitään.


Mulla tulee tuntemuksia joistain paikoista, miehelle kanssa. Me ollaan löydetty mm. sellainen kalmisto mistä ei ole ennen ollut kenelläkään mitään tietoa. Jotenkin vaan tuntuu että ihan kaikki jutut ei voi olla sattumaa ja järjellä selitettävissä. Jotkut asiat annetaan, jos vaan on vastaanottavainen.
 
Viimeksi muokattu:
mörkömutsi
onhan noita sattunut, kaikenmoista...

teininä koki välillä kaikkea hurjaa, kun liikuin porukassa jossa oli satanisteja, gootteja, punkkareita tms ja spiritismi oli normihupia . kerran oltiin pelattu hautausmaalla ja yhden kundin jokin heitti pyörän selästä, kun oltiin pois lähdössä..
parikymppisenä asuin kummituskämpässä ja meno oli melko spookya sielläkin. poikakin näki kaikenlaista ja skidin takia piti sit muuttaa, poika oli sillon 2v ja tuskin muistaa mitään niistä jutuista
 
"vieras"
kuvitteellisia, omia, tai sitten vaikka mummin kummin kaiman kokemia . keskustellakin saa, kunhan ei ihan mene inttämiseksi koko ketju...


itsellä ei ole sen kummempia kokemuksia, kuin että vanhassa asunnossa tiskit kilisivät altaassa & ilmankostuttimeemme on ilmeisesti pesiytynyt paha henki, joka loiskuttelee vaikka laite ei olisi päällä eikä edes seinässä kiinni..
jos haluat ota minuun yhteyttä! Nyt kirjotuksilla! Sinä saat jos sinulla yksinään tavarat liikkuu! Tai sitten oot heität höpöö!
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja mörkömutsi;27240350:
onhan noita sattunut, kaikenmoista...

teininä koki välillä kaikkea hurjaa, kun liikuin porukassa jossa oli satanisteja, gootteja, punkkareita tms ja spiritismi oli normihupia . kerran oltiin pelattu hautausmaalla ja yhden kundin jokin heitti pyörän selästä, kun oltiin pois lähdössä..
parikymppisenä asuin kummituskämpässä ja meno oli melko spookya sielläkin. poikakin näki kaikenlaista ja skidin takia piti sit muuttaa, poika oli sillon 2v ja tuskin muistaa mitään niistä jutuista
ei toimi noin! Se kutsutaan! Ja sinulla on sitten "auttaja", Se voi olla ihminen tai uni! Se miten reakoit siihen! Jos pelottaa sinä et ole valmis!
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja mörkömutsi;27240350:
onhan noita sattunut, kaikenmoista...

teininä koki välillä kaikkea hurjaa, kun liikuin porukassa jossa oli satanisteja, gootteja, punkkareita tms ja spiritismi oli normihupia . kerran oltiin pelattu hautausmaalla ja yhden kundin jokin heitti pyörän selästä, kun oltiin pois lähdössä..
parikymppisenä asuin kummituskämpässä ja meno oli melko spookya sielläkin. poikakin näki kaikenlaista ja skidin takia piti sit muuttaa, poika oli sillon 2v ja tuskin muistaa mitään niistä jutuista
ei toimi noin! Se kutsutaan! Ja sinulla on sitten "auttaja", Se voi olla ihminen tai uni! Se miten reakoit siihen! Jos pelottaa sinä et ole valmis! Itse edes usko...uskon kun saan todistaa sen tieteellä! Oon hyvä huijari!
 
[QUOTE="vieras";27225704]sinun mielestä uhkaava vai lämmin? Pelottaako vai oletko hämtynyt?[/QUOTE]

Lämmin, ei uhkaava, isä siellä kotona vaan kävi kahtomassa perhettä.
Ei pelota enkä ole hämmästynyt.

Hyvä kun kuulin nimeni sanottavan, siihen heräsin ja painajainen ei enää jatkunut
nukahtamisen jälkeen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja määä;27225712:
Noi mitään yliluonnollisia ole, samoin kuin hahmot sängynpäässä jne. Ihan tavallisia unihalvauksia ja valveunia.
Voi olla, mutta selvästi kuulin miehen äänen sanovan nimeni.
 
[QUOTE="vieras";27271998]voit kuulla mitä haluat![/QUOTE]

Hmm, mie siis halusin unissani kuulla oman nimen, jaa voippi olla. :D
 
Kyllähän tälle lääketieteellinen selityskin löytyy mutta silti...

Olin yövuorossa töissä, huonokuntoisen potilaan hoitajana. Vaikka teen töitä, niin pidän huoneen mahdollisimman hämäränä ja yritän hoitaa hoitotoimenpiteet hissukseen, jos toinen vaikka saisi nukuttua.
Teen 2 aikaan yöllä dialyysia potilaalle, kun hän yhtäkkiä alkaa tuijottaa sängynpäädyn yli:
Potilas:"xxx, miksi tuo mies on täällä?"(kuiskaamalla)
minä:" ei siellä ketään ole" jatkan nesteen valuttamista.
potilas:" miksi tuo mies on minun huoneessa?"
minä rauhoitellen :" ei täällä ketään muita ole kuin sinä ja minä, jatka vaan ihan rauhassa unia"
tässä vaiheessa tuo teini katsoi minua kuin olisi järjiltäni ja osoitti kädellä sängyn päädyn yli:" Tuo mies tuossa, jolla on huppu päässä!"
Sen yön sitten vietimme kolmistaan siinä huoneessa, minä, potilas ja huppupäinen mies jonka vain toinen meistä näki....
 
Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;27272031:
Kyllähän tälle lääketieteellinen selityskin löytyy mutta silti...

Olin yövuorossa töissä, huonokuntoisen potilaan hoitajana. Vaikka teen töitä, niin pidän huoneen mahdollisimman hämäränä ja yritän hoitaa hoitotoimenpiteet hissukseen, jos toinen vaikka saisi nukuttua.
Teen 2 aikaan yöllä dialyysia potilaalle, kun hän yhtäkkiä alkaa tuijottaa sängynpäädyn yli:
Potilas:"xxx, miksi tuo mies on täällä?"(kuiskaamalla)
minä:" ei siellä ketään ole" jatkan nesteen valuttamista.
potilas:" miksi tuo mies on minun huoneessa?"
minä rauhoitellen :" ei täällä ketään muita ole kuin sinä ja minä, jatka vaan ihan rauhassa unia"
tässä vaiheessa tuo teini katsoi minua kuin olisi järjiltäni ja osoitti kädellä sängyn päädyn yli:" Tuo mies tuossa, jolla on huppu päässä!"
Sen yön sitten vietimme kolmistaan siinä huoneessa, minä, potilas ja huppupäinen mies jonka vain toinen meistä näki....
viikatemies? hyii kun tuli kylmiä väreitä !
 
Se on jännä miten näitä yliluonnollisia asioita tuntuu tapahtuvan paljon sellaisille jotka uskoo yliluonnolliseen/paranormaaliin toimintaan. Itse skeptikkona en ole nähnyt aaveita,ei ole tavarat liikkuneet itsestään yms. Toki "outoja" asioita on mullekin tapahtunut moneen kertaan,mutta kaikki ovat olleet ihan järjellä selitettäviä asioita. Jotenkin tuntuu hassulta,että joku vielä 2000-luvulla uskoo aaveisiin,enkeleihin ja paholaisiin :) mutta jokaisen oma asia sekin mihin uskoo.
 
....
Tämä on taatusti selitettävissä ihan järkevästi,mutta silti oli hyvin jännä tilanne tapahtuessaan. Ajettiin jostain kotiin autolla,tästä on monta vuotta aikaa, oli jo myöhäinen ja aivan pimeä alkuyö,kun yhtäkkiä oli ehkä n. sekunnin ajan yhtä kirkasta kuin päivällä.
 
"vieras"
Se on jännä miten näitä yliluonnollisia asioita tuntuu tapahtuvan paljon sellaisille jotka uskoo yliluonnolliseen/paranormaaliin toimintaan. Itse skeptikkona en ole nähnyt aaveita,ei ole tavarat liikkuneet itsestään yms. Toki "outoja" asioita on mullekin tapahtunut moneen kertaan,mutta kaikki ovat olleet ihan järjellä selitettäviä asioita. Jotenkin tuntuu hassulta,että joku vielä 2000-luvulla uskoo aaveisiin,enkeleihin ja paholaisiin :) mutta jokaisen oma asia sekin mihin uskoo.
tapahtuu sinä kuittaat sen yliluonnillisena. Ei kukaan oikeasti tutki yliliuonnista? Minä olen sellanen joka ei hätkähdä oudosta valoilmiöstä tai ovi meni yksinään kiinni? siis eletään vuotta 1900.
 
"vieras"
Tämä on taatusti selitettävissä ihan järkevästi,mutta silti oli hyvin jännä tilanne tapahtuessaan. Ajettiin jostain kotiin autolla,tästä on monta vuotta aikaa, oli jo myöhäinen ja aivan pimeä alkuyö,kun yhtäkkiä oli ehkä n. sekunnin ajan yhtä kirkasta kuin päivällä.
että ei ollut ylliluonnollinen! ihmis silmä kun ei heti reagoi kirkkaaseen valoon ja suoraan!
 

Yhteistyössä