"vieras"
Mutta kai sä silti lastasi rakastaisit?En kyllä tiedä voisinko olla hylkäämättä lastani jos hän olisi sarjamurhaaja tai pedofiili...
Mutta kai sä silti lastasi rakastaisit?En kyllä tiedä voisinko olla hylkäämättä lastani jos hän olisi sarjamurhaaja tai pedofiili...
Minä luulen, että Jussi Halla-ahoa ei ole tarpeeksi rakastettu.Aika synkkiähän esimerkit ovat, mutta en osaa kevyemmänkään kautta tätä tehdä selväksi. Jussi Halla -ahon blogissa oli lapsista ja niiden rakastamisesta ja aika samanlaista pohdintaa sielläkin... Ja TOIVON että on ihan tervejärkistä
tätä olen miettinyt monesti. Ehkä sitä lastaan olisi äärimmäisen vaikea rakastaa, ja tunteiisiin sisältyisi vihaa, syyllisyyttä jne..ja ehkei sitä osaisikaan jotain hirmutöiden tekijää rakastaa, mutta en tiedä pyyhisikö mikään teko pois, sitä " leimaa" jonka lapsi on sydämeen painanut.Tosi vaikea kuvitella tuota tilannetta, joten pakko sanoa että en tiedä. Miten joku voi rakastaa sarjamurhaajaa tai pedofiiliä? Onko se mahdollista? Ne on niin hirmuisia tekoja kummatkin, ja on kyllä sisältä musta ihminen joka niin tekee.
Niin, uskon että nämä on niitä asioita joista voi tietää vain kokemalla. En edes osaa kuvitella koko tilannetta.tätä olen miettinyt monesti. Ehkä sitä lastaan olisi äärimmäisen vaikea rakastaa, ja tunteiisiin sisältyisi vihaa, syyllisyyttä jne..ja ehkei sitä osaisikaan jotain hirmutöiden tekijää rakastaa, mutta en tiedä pyyhisikö mikään teko pois, sitä " leimaa" jonka lapsi on sydämeen painanut.
( josta puhun aiemmassa vastauksessani)
en minäkään osaa. Emmekä joudu toivottavasti sellaista koskaan kokemaan.Niin, uskon että nämä on niitä asioita joista voi tietää vain kokemalla. En edes osaa kuvitella koko tilannetta.
En tiedä minkä ikäisiä lapsia sinulla on. Minulla on aikuisia. Tiedän tuon tunteen omista lapsista ja heidän jalanjäljistään sydämessä, heidän hiustensa tuoksusta nenässäni aina... Mutta nuoruusikä ja aikuisuus tuo eteen uudenlaisen rakkauden vaatimuksen. Että voin rakastaa näitä ihmisiä sellaisena kuin he ovat, silloinkin kun he ovat hyvin erilaisia kuin olen luullut heidän jossain asiassa olevan, etsivät teitään tavoilla joilla itse en etsisi, tekevät ratkaisuja joita en pidä hyvinä, ottavat etäisyyttä, vihaavat minua... Ja minun on ymmärrettävä, että annan heidän kasvaa siten ja siinä elämässä kuin he ovat valinneet, hyväksyttävä ja tuettava heitä, eikä sidottava ajatustani siihen vauvantukan tuoksuun...Itse kysymykseen, jos rakkaus lapsiin ja rakkaus mieheen ovat jotenkin toisiinsa rinnastettavissa, vaikka ihan erilaisia rakkauksia ovatkin.. mutta jos rakkauden määrä(t) olisivat jotenkin mitattavissa, rakastan kyllä sitten enemmän lapsiani.
Miehestä voi erota, lapsistaan ei. Uskon, että vaikka lapset kasvavat ja erkanevat omalla laillaan minusta ja ehkä ( vaikka toivottavasti eivät ) loittonevat kauaksikin.. säilytän heistä silti sydämessäni aina sen kuvan, jonka he ovat sinne painaneet. :heart: Heidän kasvaessaan, heidän aikuistuesaankin minulla on heidän painmansa leima sisälläni. Se tuskin täysin koskaan haalistuu, vaikka lapset olisivat kuinka kamalia tahansa.
Mutta jos mies olisi todella kamala minulle, ja suhde olisi täynnä tuskaa ja vihaakin.. luulen, että se miehen kerran sydämeeni painama jälki kyllä haalistuisi. Ja rakkaus voisi ns. kuolla.
Ymmärtääkseni ampuja Auvisen vanhemmat yhä rakastavat. Sanoivat niin dokumentissa.Niin, uskon että nämä on niitä asioita joista voi tietää vain kokemalla. En edes osaa kuvitella koko tilannetta.
Niin, onneksi on kovin kovin epätodennäköistä .en minäkään osaa. Emmekä joudu toivottavasti sellaista koskaan kokemaan.
Niinpä juuri, ei se haalistu.Lapseni ovat vielä lapsia, mutta kasvavat kyllä kokoajan.. 12v. 10v ja kohta 8v.
Vauvantuoksuista ajoista on matkaa, ja kykyni rakastaa on ollut jo kyllä koetuksella.
Rakkaus on ollut välillä sellaista, kuin joku vetelisi sydäntä raastinraudalla. Mutta tarkoitan, että vaikka vetelevätkin, ei se vauvantuoksuinen kuva, se leima ja jalanjälki kokonaan koskaan haalistu.
On se mahdollista ja moni murhaajan yms. vanhempi onkin sanonut yhä rakastavansa. Ehkä myös vihaavansa, mutta silti rakastavansa. Vanhemman rakkaus on suuri voima.Tosi vaikea kuvitella tuota tilannetta, joten pakko sanoa että en tiedä. Miten joku voi rakastaa sarjamurhaajaa tai pedofiiliä? Onko se mahdollista? Ne on niin hirmuisia tekoja kummatkin, ja on kyllä sisältä musta ihminen joka niin tekee.
Kannattaa mielestäni ehdottomasti lukea kirja, sillä siinä pääsee äidin pään sisään ihan eri tavalla kuin elokuvassa. Tarina on fiktiota, mutta pohjana toki monet vastaavanlaiset tapahtumat ja kirjoittajan teemana niiden syiden pohdinta. Valmista vastausta kirjailija ei anna, vaan se jää lukijan ratkaistavaksi.Ymmärtääkseni ampuja Auvisen vanhemmat yhä rakastavat. Sanoivat niin dokumentissa.
Palaan huomenna ketjuun taas. Kiitos vastauksista, katson ainakin dokumentin Kevinistä.
Voi luoja mikä kommentti!fortunatella on muistaakseni yksi lapsi mutta ei miestä
vähän eri tilanne verrattuna äitiin jolla on mies ja monta lasta
Sulla vaan ei ole ollut onnea että olisit löytänyt jonkun jota rakastat todella paljon, sellaista joka on myös sen rakkauden arvoinen. Sen vuoksi sitä on varmasti vaikea ymmärtää. Mun mies on mulle aina hyvä ja kiltti ja toimii aina perheen parhaaksi ja on kyllä "ansainnut" kaiken rakkauden mitä saakin. Me ollaan perheenjäsenten kanssa tosi tiiviitä, eikä kenelläkään ole tarvetta olla mustasukkainen toisista, vaan kaikki haluaakin että kaikkia rakastetaan yhtälailla. Lapset on yhtälailla tunteella mukana jos toinen vanhempi järjestää lasten kanssa toiselle jotain erikoista. Joskus se perheyhteisö vaan toimii hyvin.Onpas tää outo ketju, tulin tähän johtopäätökseen luettuani muutaman viestin.
Oikeestiko on tosiaan äitejä, jotka rakastaa miehiään yhtä paljon kuin lapsiaan!!!! Olen järkyttynyt.
fortunatella on sentään prioriteetit kohdillaan. :flower:
eikö vain ollutkinVoi luoja mikä kommentti!
:headwall: :headwall: :headwall:Sulla vaan ei ole ollut onnea että olisit löytänyt jonkun jota rakastat todella paljon, sellaista joka on myös sen rakkauden arvoinen. Sen vuoksi sitä on varmasti vaikea ymmärtää. Mun mies on mulle aina hyvä ja kiltti ja toimii aina perheen parhaaksi ja on kyllä "ansainnut" kaiken rakkauden mitä saakin. Me ollaan perheenjäsenten kanssa tosi tiiviitä, eikä kenelläkään ole tarvetta olla mustasukkainen toisista, vaan kaikki haluaakin että kaikkia rakastetaan yhtälailla. Lapset on yhtälailla tunteella mukana jos toinen vanhempi järjestää lasten kanssa toiselle jotain erikoista. Joskus se perheyhteisö vaan toimii hyvin.
Ai jotka rakastaa myös miestään ? . Onneksi niitäkin on.:headwall: :headwall: :headwall:
Öh, en halua olla niin "onnekas" ikinä, etten rakastaisi lastani eniten maailmassa.
Toivottavasti sun kaltaisia äitejä ei ihan kauheasti ole.
Typerämpää kommenttia kuin se, en ole nähnyt vähään aikaan tällä palstalla!!!eikö vain ollutkin
ei tainnut mennä jakeluun sillä perällä?