Helsinkiin saapuvat maalaistollot HUOMIO

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Stadi on täynnä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27201262]Ethän näytä keskisormea kuljettajalle myöhästyessäsi junasta. Seuraava tulee viimeistään kymmenen minuutin kuluttua ja myöhästyminen on oma vikasi, vaikka olisikin sekunneista kiinni.[/QUOTE]

Mites sitten kun siellä junamatkan päässä joutuu odottamaan vaikka puoli tuntia bussia kun myöhästyy siitä junasta.

Sitäpaitsi yleensä junien vuoroväli on jotain ihan muuta kuin 5-10 minuuttia. Esimerkiksi Espoon suuntaan.

[QUOTE="vieras";27201282]Mites sitten kun siellä junamatkan päässä joutuu odottamaan vaikka puoli tuntia bussia kun myöhästyy siitä junasta.

Sitäpaitsi yleensä junien vuoroväli on jotain ihan muuta kuin 5-10 minuuttia. Esimerkiksi Espoon suuntaan.[/QUOTE]

Muuttuuko se myöhästyminen ja bussin odottaminen mihinkään siitä keskisormen näyttämisestä?

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
Mulla menee 15 km yhdensuuntaiseen työmatkaan noin tunti Helsingissä. Jos vaihtoehtona on juosta juuri lähtevään bussiin tai metroon tai odottaa seuraavaa 8 minuuttia niin kyllä mä juoksen. Tämä on jokapäiväistä vaikka lähtee joka aamu ja iltapäivä ajoissa ja samaan aikaan ensimmäisellä kulkuneuvolla. Niihin toiseen ja kolmanteen kulkuvälineeseen ehtiminen ensimmäisestä riippuen on se pointti jotta kerkiän töihin alle 70 minuutissa. Tässä rautalankaa.

ei se kiire välttämättä ole oma valinta.

päiväkodilla kun on aukioloajat joiden puitteissa on kerettävä hoitamaan työt ja työmatkat eikä päiväkodissa katsota hyvällä sitä jos lapsen hakee 20 minuuttia myöhässä sen takia että ensin myöhästyy metrosta ja sen seurauksena dösästä...

[QUOTE="Tamperelainen";27200552]Ei sit varmaan kannata mennä Helsingin metron liukuportaisiin, jos tota ei tiedä. Muutaman kerran pääkaupungissa käyneenä, ihastelen ehkä eniten tätä käytäntöö, että seistään reunassa ja jätetään toinen puoli vapaaksi kulkemiselle. Käytäntö vois vakiintua koko maahan. Ärsyttää kans edessä kuppaajat. Argh.[/QUOTE]

Muualla maassa ei ole metroa, eikä Hesan metrokaan oikea ole, ison osan matkaa se kulkee maan päällä. Ihan juna siis.

[QUOTE="tollo";27201707]Muualla maassa ei ole metroa, eikä Hesan metrokaan oikea ole, ison osan matkaa se kulkee maan päällä. Ihan juna siis.[/QUOTE]
Metro on julkisen liikenteen ja kaupunkiraideliikenteen muoto, jossa perinteisen määritelmän mukaan sähköjunat kulkevat muusta rautatieverkosta erillään tiheällä vuorovälillä. (wikip.)

Oletteks te toisten ylitallojat ihan oikeesti stadilaisia vai junantuomia? Itse paljasjalkaisena stadilaisena kyllästyin vuosien sahaamisen jälkeen stressaavaan työmatkaan (kolmella välineellä), joten muutin lähelle työpaikkaani kehyskuntaan.
Kiireestä huolimatta tuollainen käytös ei ole oikeutettua.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
Hesalaisille sellanen pikku ohjeennuora ku tuutte tänne perämetän suuntaan.. Opetelkaa ihan ekaksi se, että siinä autossa on muitakin nappuloita ku se töötti.. Esim. VILKKU! Ja sitten vielä miten sitä käytetään.. ENNEN RISTEYSTÄ, eikä vasta kääntyessä.... Ja tasa-arvoiset risteykset.. Niitä meillä maalaisjunteilla on paljon..

Hesalaisille sellanen pikku ohjeennuora ku tuutte tänne perämetän suuntaan.. Opetelkaa ihan ekaksi se, että siinä autossa on muitakin nappuloita ku se töötti.. Esim. VILKKU! Ja sitten vielä miten sitä käytetään.. ENNEN RISTEYSTÄ, eikä vasta kääntyessä.... Ja tasa-arvoiset risteykset.. Niitä meillä maalaisjunteilla on paljon..

Paskapuhetta. Missään muualla Suomessa en ole nähnyt vilkkua käytettävän niin runsaasti ja oikein kuin Helsingissä, siitä yksinkertaisesta syystä, että sitä on pakko käyttää mikäli haluaa kaistaa vaihtaa yms.

Helsingin autoliikenne on kyllä erinomaisen sujuvaa, tilaa annetaan muille kunhan ilmaisee tarpeensa.

Ja opetelkaa te "maalaisjuntit" se että nopeus sovitetaan ympäröivää liikenteeseen vaikka miten kovasti pelottaa ajaa keskustassa ja raitiokiskoilla etenkin. Opetella kannattaa myös yksisuuntaisen merkki ja mitä se tarkoittaa. Unohtamatta tietenkään sitä että kun tulette stadikalle katsomaan vaikka sitä Springsteenia niin jättäkää ne autot vaikka juna-/bussi-/metromatkan päähän ettette tuki koko manskua ja näin ollen pidennä kahdella tunnilla työmatkalaisten kotimatkaa.

Öööö, hyvät autoilutavat? Vilkku on yleinen kallis erikoisvaruste, joka näyttää puuttuvan monesta autosta. Rampissa yritetään kiilata oikealta puolelta ohi. Kansainväliset käsimerkit käytössä.

Alkuperäinen kirjoittaja aaakkö;27200667:
Mä en taas ymmärrä näiden helsinkiläisten kauheeta kiirettä joka paikkaan. Ja miten ne ajaa siellä, valoja on joka hemmetin risteyksessä ja kun valot vaihtuu ensimmäisessä niin kaasu pohjaan vaikka muutaman kymmenen metrin päässä palaa punaiset valot, EN YMMÄRRÄ.

juurikin näin, en minäkää ymmärrä tätä

Alkuperäinen kirjoittaja Stadi on täynnä;27200471:
Helsinki, kansakuntamme pääkaupunki vetää magneetin lailla puoleensa tolloja ja urpoja muualta Suomesta etenkin kesäisin mutta niitä eksyy sinne kyllä muinakin vuodenaikoina valitettavan sankoin joukoin, ikäänkuin tilaa ei olisi jo valmiiksi liian vähän.

Itse pyydän että kun te juntit saavutte kaupunkiimme niin ÄLKÄÄ helvetti soikoon jääkö liukuportaissa tientukkeeksi ihaillessanne maisemia ja ihmetellessänne niitä valtavan ihmeellisiä itsestään liikkuvia portaita. Jos liukuportaissa on aivan pakko seistä niin seisominen tapahtuu OIKEALLA puolella jotta VASEMMALTA pääsevät kiireisemmät ohitse. Junien aikataulujen ja myöhästelyn takia vaihtoaika on usein kortilla ja junasta myöhästyminen voi olla sekunneista kiinni. Minä en halua myöhästyä töistä sen takia että te paksuperseiset maalaisurpot tukitte kulkutieni.

Kiitos jo etukäteen.

Tuskin itsekään olet täältä kotoisin asenteesta päätellen. Joo sulla on pointti tuossa liukuporras asiassa, mutta sen VOI ilmaista nätisti ellei tää nyt ollu provo.

Ihan vaan perusasioita.

Junasta, bussista, metrosta, ratikasta jne annetaan ensin muiden tulla ulos ja sitten vasta mennään sisään jne.

Ei näitä välttämättä tiedä jos ei ole täältä mutta asiallisesti voi opastaa.

Ap, oot ilkimys ja hävettää sun puolesta miten puhut toisista.

Naurattaa toi helsinkiläisten kokema paremmuus! Ollaan niin hienoo kaupunkilaista että! Oikeesti Helsinki on pikkukaupunki, yks kärpäsen paska!

Ja näin! Tässä se taas nähtiin! Paremmuus! Tervetuloa keskustelemaan mun kanssa paremmuudentunnosta. Voi pyhä jysäys että jotkut jaksaa mennä näiden uuskaupunkilaisten provoiluihin.

"Hienoo kaupunkilaista" voi ***** sentään! Täällä saa raataa niska limassa jotta saadaan tukiaisia koko Suomeen näin kärjistetysti. On kuule aika pieni prosentti niitä oikeasti varakkaita jotka kaivaa nenää Eirassa. Tai en mä tiedä kaivaako, eiköhän hekin ole tehnyt jotain sen elintasonsa eteen. Vai kuinka?

Koskaan ei saisi kehua mutta kehunpa nyt kuitenkin. Täällä on ihania avoimia ihmisiä, ilmaisia harrastuksia lapsille ja aikuisille, kivoja luontokohteita, kaikkia eri sortin kauppoja, kahviloita, ravintoloita, puistoja, lenkkireittejä, merenrantaa jne jne. Ja mikä parasta, täältä puuttuu katkerat kateelliset ihmiset jotka jaksaa murehtia muiden paikkojen asukkaita.

Ja kyllä, itse olen kiertänyt maailmaa aika lailla. On nähty suurkaupungit jne jne. Helsinki on aika pikkuinen niiden rinnalla mutta ei huonompi missään määrin. Jotenkin vaan Suomessa asuu katkera kansa jolle on juurtunut erittäin ahdistava kuva monistakin asioista. No, matkailu avartaisi mutta kun se on niin paljon kivempi huudella puskista jostain peräkorvesta. Sillon harvoin kun lähdetään vaikka Helsinkiin käymään, nähdään vain rautatientorin kiire ja ihmispaljous. Siinä ei tule MITÄÄN käsitystä Helsingistä kokonaisuudessaan.

Ja nyt riitti taas tätä aihetta.

Ap on törkyturpa mutta toipa taas paikalle nämä katkerat (mistä lie).

Helsingissä elävä sivistynyt ihme voisi sitten auliisti myös viljellä sitä sanallista eli verbaalista akrobatiaa siellä liukuportaissakin siinä kiireessään ja ystävällisesti anteeksipyyntöjen kera ohittaa ihmisiä siinä mennessään... Katsopas kyllä tämmöinen maalaisjuntti ymmärtää hyvin paljon paremmin kohteliaisuuden perään kuin helsinkiläisten käyttämiin "yngh"-, "hö"-, "siis voi v***u"- lausetynkiin, mitkä jo oikeastaan osoittavatkin sen, että kuka se tollo sitten lopulta olikaan....

Yleistin pahasti, siitä pahoitteluni. Mutta käytöstavoilla pääsee pitkälle, kiireessäkin. Lykkyä sinulle huomisaamuun, ap!

[QUOTE="vieras";27200790]Kuulepas - ihan ITSE olette paikkanne valinneet ja kiireisen elämäntapanne. Eli edelleenkään se ei ole kenenkään muun vika, jos sieltä töistä myöhästytte.[/QUOTE]

Yhteiskunta ei voi toimia noin että "häh hää, siitäs sait mitä olet tilannut!" Tämä on katkeruutta, jota Suomessa on riittämiin, mutta ehkä maaseutulaisten asenteet ovat hieman muuttuneet katkerimmiksi pääkaupunkiseutua kohtaan. Joka myrkyttää elämänsä mustalla ja kielteisillä tunteilla, maalaa vaan itsensä nurkkaan ja vaikeuttaa omaa ja lähiomaistensa oloa.

[QUOTE="vieras";27201285]Kuitenkin täysin ylivoimainen muihin suomalaisiin paikkakuntiin verrattuna.[/QUOTE]

Ylivoimainen missä? Mistä tässä kilpaillaan, kertoisitko täällä muualla asuvallekin? :D

[QUOTE="mies";27202017]Yhteiskunta ei voi toimia noin että "häh hää, siitäs sait mitä olet tilannut!" Tämä on katkeruutta, jota Suomessa on riittämiin, mutta ehkä maaseutulaisten asenteet ovat hieman muuttuneet katkerimmiksi pääkaupunkiseutua kohtaan. Joka myrkyttää elämänsä mustalla ja kielteisillä tunteilla, maalaa vaan itsensä nurkkaan ja vaikeuttaa omaa ja lähiomaistensa oloa.[/QUOTE]

Miksi ihmeessä luulet, että muualla asuvat olis mitenkään katkerampia Helsingissä asuville? Suomi on vapaa maa, jokainen (järkevä) ihminen kykenee varmasti itse sen asuinpaikkansa valitsemaan. Itse olen asunut Helsingissä, en viihtynyt siellä joten muutin pois. Eli mistä ihmeestä esim. minä olisin katkera helsinkiläisille? Täällä missä nyt asun on puolet enemmän tilaa omalle perheelle, ihmiset tyytyväisempiä ja onnellisempia, eikä avohoitopotilaat hillu pitkin kaupunkia, että pitää lasten puolesta pelätä. Kerro siis, miksi olisin katkera?

[QUOTE="vieras";27202054]Miksi ihmeessä luulet, että muualla asuvat olis mitenkään katkerampia Helsingissä asuville? Suomi on vapaa maa, jokainen (järkevä) ihminen kykenee varmasti itse sen asuinpaikkansa valitsemaan. Itse olen asunut Helsingissä, en viihtynyt siellä joten muutin pois. Eli mistä ihmeestä esim. minä olisin katkera helsinkiläisille? Täällä missä nyt asun on puolet enemmän tilaa omalle perheelle, ihmiset tyytyväisempiä ja onnellisempia, eikä avohoitopotilaat hillu pitkin kaupunkia, että pitää lasten puolesta pelätä. Kerro siis, miksi olisin katkera?[/QUOTE]

Katkeruudesta kertoo vastaamani kirjoittajan asenne, joka oli "sitä saa mitä tilaa" -tyylinen. "Ei ole kenenkään muun vika jos myöhästyt töistä" --> saan olla liukuportaissa kuinka haluan koska itsepä tulit asumaan tänne.

Maaseudullahan vapaus on juuri uskoa yksilön vapauteen "tehdä mitä huvittaa", kun taas kaupungeissa tärkeämällä sijalla on muiden huomioiminen. Tämä siis vain noin nyrkkysääntönä.

[QUOTE="mies";27202089]Katkeruudesta kertoo vastaamani kirjoittajan asenne, joka oli "sitä saa mitä tilaa" -tyylinen. "Ei ole kenenkään muun vika jos myöhästyt töistä" --> saan olla liukuportaissa kuinka haluan koska itsepä tulit asumaan tänne.

Maaseudullahan vapaus on juuri uskoa yksilön vapauteen "tehdä mitä huvittaa", kun taas kaupungeissa tärkeämällä sijalla on muiden huomioiminen. Tämä siis vain noin nyrkkysääntönä.[/QUOTE]

Ja mistä ihmeestä sinä olet saanut sen käsityksen, että maaseudulla voi tehdä, mitä huvittaa? Kyllä minullakin ihan työpaikka on, johon on ajallaan mentävä, muut velvollisuudet siihen lisäksi vielä (lasten harrastukset, urheilut jne). Saatika oikeasti maaseudulla asuvilla maatilallisilla, ilman vapaapäiviä mennään pitkiä aikoja ja navetassa on oltava viideltä aamulla satoi tai paistoi, sekö on sun mielestä sitä ihanaa vapautta sitten?

Tässä ketjussa on kyllä tiivistynyt sekä helsinkiläisten, että muualla asuvien tyhmyys, sitä en kiistä, mutta tuo katkeruus-kortin vetäminen on mun mielestä ihan hanurista. Varsinkin kun aloittaja selvästi halusi vastakkainasettelua ja tappelua, kyllähän muualla asuvat sitten voi haluta antaa samalla mitalla.

[QUOTE="vieras";27202127]Ja mistä ihmeestä sinä olet saanut sen käsityksen, että maaseudulla voi tehdä, mitä huvittaa? Kyllä minullakin ihan työpaikka on, johon on ajallaan mentävä, muut velvollisuudet siihen lisäksi vielä (lasten harrastukset, urheilut jne). Saatika oikeasti maaseudulla asuvilla maatilallisilla, ilman vapaapäiviä mennään pitkiä aikoja ja navetassa on oltava viideltä aamulla satoi tai paistoi, sekö on sun mielestä sitä ihanaa vapautta sitten?[/quote]

Et näytä pohtineen tai tuntevan kovin paljoa maaseudun ja kaupungin eroja tai historiaa (enkä minä taida jaksaa lähteä jauhamaan siitä;)). Lyhyesti: se että kaupunkilaiset ja maalaiset näkevät vapauden eri tavalla, ei tarkoita sitä, että maalaisilla ei olisi lainkaan aikatauluja.

[QUOTE="vieras";27202127]Tässä ketjussa on kyllä tiivistynyt sekä helsinkiläisten, että muualla asuvien tyhmyys, sitä en kiistä, mutta tuo katkeruus-kortin vetäminen on mun mielestä ihan hanurista. Varsinkin kun aloittaja selvästi halusi vastakkainasettelua ja tappelua, kyllähän muualla asuvat sitten voi haluta antaa samalla mitalla.[/QUOTE]

Katkeruus-kortti siksi, että tulkintani mukaan maaseutu vs. kaupunki -vastakkainasettelu on Suomessa kiihtynyt. Nythän esim. just tuli kirja, jossa pohdittiin sotaa näillä asetelmilla.

[QUOTE="mies";27202161]
Katkeruus-kortti siksi, että tulkintani mukaan maaseutu vs. kaupunki -vastakkainasettelu on Suomessa kiihtynyt. Nythän esim. just tuli kirja, jossa pohdittiin sotaa näillä asetelmilla.[/QUOTE]

No mielestäni taas se katkeruus-kortti kuuluu molempiin suuntiin; yleensä sellaiset ihmiset arvostelee toisten asuinpaikkaa, jotka ei ole tyytyväisiä omaansa. Helsinki on pullollaan ylivelkaantuneita ihmisiä, jotka tulis ihan hyvin toimeen muualla, mutta eivät jostain syystä uskalla lähteä sieltä päättömien vuokrien kaupungista ja sitten tilitetään täällä Helsingin paremmuutta. Ja toisinpäin, asutaan pienemmässä kaupungissa, mutta haaveillaan isompaan muutosta, mutta ei uskalleta jättää tuttua ja turvallista taakse ja tehdä hyppyä tuntemattomaan, sitten haukutaan Helsinkiä.

Itse olen siis onnekseni uskaltanut kokea molemmat (itseasiassa 5 eri kaupunkia Suomen rajojen sisällä), ei tarvi katua omaa ratkaisua kun tietää, minkälaista muualla oli asua :)

Yhteistyössä