Helsinkiin saapuvat maalaistollot HUOMIO

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Stadi on täynnä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mielestäni on turha sanoa että "teillä on aina niin kiire" tms. koska luultavasti KAIKILLA ihmisillä on joskus ollut kiire.. esim. yllättävän menon takia tai tapahtuman vuoksi.

Tunnin työmatkani koostuu metrosta, kahdesta bussista sekä kävelystä. Kyllähän sen 15 kilometriä voisi kulkeakin pyörällä, mutta valitsin julkiset. Talvella varsinkin on turvallisempaa kulkea näin. Päätökseni asua Helsingissä koostuu monista asioista enkä tätä vaihtaisi juuri nyt maalla asumiseen, josta olen lähtöisin. On totta, että kiireessä tulee huomioda kanssakulkijat ja tilaa saa kohteliaasti pyytämällä.

[QUOTE="Turkulainen";27200488]Ja tällainen asia pitäis sit tietää vai? Missään muussa kaupungissa en ole törmännyt tuohon, että portaissa pitäisi seisoa jossain tietyssä kohdassa.[/QUOTE]

No nyt täytyy tietää kun ap just valisti.

Miksi asua Helsingissä jos työmatkoihin menee tunti ja matkaa palveluiden keskelle on 15 kilometriä?

Monessa pikkukaupungissa välimatkat ovat niin lyhyitä, että jokapaikkaan voi käytännössä mennä pyörällä tai kävellen. Autolla parin minuutin matkoja.

Helsinki, mitä niin yleistetään pienten välimatkojen kaupungiksi, ei yhtäkkiä sitä olekkaan. Julkisetkin ovat yhtä tyhjän kanssa jos aikaa kuluu muutaman kilometrin matkalla tunnin. :D

[QUOTE="Turkulainen";27200488]Ja tällainen asia pitäis sit tietää vai? Missään muussa kaupungissa en ole törmännyt tuohon, että portaissa pitäisi seisoa jossain tietyssä kohdassa.[/QUOTE]

Olen kyllä itsekin maalainen, mutta tämä on ihan yleinen käytäntö. Jopa englannissa on kävelijöiden kesken ns. oikeanpuoleinen liikenne, ja liukuportaissa, ainakin kaikissa maailman kaupungeissa joissa itse olen liikkunut todella pätee tämä sääntö. Että juu, pitäis tietää, ja jos ei tiedä, seurata esimerkkiä.

Muuhun kiistelyyn mitään kantaa ottamatta minäkin kyllä väittäisin, että ihan yleinen käytäntö paikkakunnasta riippumatta tuo liukuportaissa oikealla seisominen. Eli ei liene kotipaikasta kiinni, jos joku pönöttää portaiden tukkona. Tetämätön väistänee kun kauniisti sanotaan, piittamaton sitten ilmeisesti ei. Eli kohtaamasi väistämätön pönöttäjä saattoi aivan hyvin olla myös pääkäaupunkiseuduta - tuo toisten huomioonottaminen kun ei taida automaattisesti korreloida asuinpaikan kanssa, vaan kyse on käytöstavoista.

Pakko tunnustaa että en ole tiennyt sitä oikealla seisomisen sääntöä, vaikka useita kertoja viikossa niissä kuljenkin.
Olen kyllä useinkin vahingossa siellä oikealla puolella seissyt kun tykkään roikottaa kättäni siitä kaiteella.
Tosin kukaan ei ole ikinä ohittanut mua niissä portaissa (lapsia lukuunottamatta) , saati pyytänyt tilaa mennä ohi, saati rynninyt ohi.
Ohitellaanko teitä kaikkia muita sitten jatkuvasti?

Tavattiinkohan perjantaina Pasilan asemalla?

No ei kun minä oikeesti tiedän, että liukuportaissa seistään oikealla. Tiedän vaikka olen Turusta, eikä täällä maalla ole liukuportaita.

Jos joku maalaistollo seisoo tielläsi niin huuda oikein kovaan ääneen vaikka LATUA niin se tajuaa väistää. (Onhan se hiihtänyt töihin monet kerrat.)

[QUOTE="vieras";27203036]Mua naurattaa se, että kun helsinkiläinen kertoo asuvansa keskustan lähellä, se tarkoittaakin 10 kilometriä ja ajallisesti julkisia käyttäen matkaan menee aikaa yli puoli tuntia. Pahimmassa tapauksessa tunti.

Tästä sitten maksetaan itsensä kipeäksi, paiskitaan ylitöitä että saa jättivelat maksettua. Pienenpienessä kerrostalo-asunnossa.

Toista se on täällä kaukana pääkaupunkiseudulta.

Voi asua palveluiden keskellä, _oikeasti_ lähellä keskustaa, omakotitalossa, isolla pihalla, jossa on tilaa temmeltää. Luonnon keskellä.

Eikä ole mihinkään kiire.[/QUOTE]
Hauska ja kovin ristiriitainen kuvaus. Asut siis _oikeasti_ lähellä keskustaa mainitsemassasi omakotitalossa. Kyseessä ei liene Helsingin keskusta?
Ketään ei oikeasti kiinnosta sun paikallinen kyläkeskus jossa on ehkä sale-kauppa, ABC-asema ja kunnanvirasto. Suomessa on tasan yksi kaupungin keskusta ja se on Helsingin ydinkeskusta ja sinne on sinulta aika pitkä matka.

[QUOTE="vieras";27204398]Hauska ja kovin ristiriitainen kuvaus. Asut siis _oikeasti_ lähellä keskustaa mainitsemassasi omakotitalossa. Kyseessä ei liene Helsingin keskusta?
Ketään ei oikeasti kiinnosta sun paikallinen kyläkeskus jossa on ehkä sale-kauppa, ABC-asema ja kunnanvirasto. Suomessa on tasan yksi kaupungin keskusta ja se on Helsingin ydinkeskusta ja sinne on sinulta aika pitkä matka.[/QUOTE]

Taas tyypillinen silmälaput silmillä kulkeva sokea helsinkiläinen. Yksinkertaisesti tyhmä, joka luulee muun suomen olevan pelkkää metsää ja peltoa. Minulta löytyy kilometrin sisältä kaikki mitä tarvitsen, kauppakeskuksista hiekkarantaan.

[QUOTE="vieras";27204408]Taas tyypillinen silmälaput silmillä kulkeva sokea helsinkiläinen. Yksinkertaisesti tyhmä, joka luulee muun suomen olevan pelkkää metsää ja peltoa. Minulta löytyy kilometrin sisältä kaikki mitä tarvitsen, kauppakeskuksista hiekkarantaan.[/QUOTE]

No siis voitko ystävällisesti kertoa mistä löytyy vastaavankaltainen paikka tästä maasta kuin Helsingin keskusta? Olen käynyt useimmissa suomalaisissa pikkukaupungeissa mutta vielä ei ole tullut vastaan.

Ja edelleen on naurettavaa verrata sitä ABC-kahvilakyläkeskusta Helsinkiin :D

Helsinkiläiset tuntuvat kärsivän jonkinsortin alemmuuskompleksista, jota sitten yritetään hoitaa haukkumalla toisia. Suomessa parhaat paikkakunnat asua ja elää on ollut länsi- ja lounaisrannikon pienehköt vanhat kaupungit.

Helsinkiläiset tuntuvat kärsivän jonkinsortin alemmuuskompleksista, jota sitten yritetään hoitaa haukkumalla toisia. Suomessa parhaat paikkakunnat asua ja elää on ollut länsi- ja lounaisrannikon pienehköt vanhat kaupungit.

Niin, toisinpäinhän tätä haukkumista ei ole lainkaan. Mutta ainahan sitä näkee vain ne "toisen joukkueen" haukut sokeasti. :D Aivan kuten hiekkalaatikolla. :laugh:

Edelleenkin kysyn, oletteko ihan tosissanne?! :D

• Tykkää
Reactions: Lispetti

Varmasti pääkapunkiseudun ulkopuolella nuo mainitsemasi paikat ovat yksiä parhaimpia paikkoja asua ja elää. Voisin kuvitella vapaa-ajan asunnon sijaintipaikaksi jos olisin kiinnostunut kotimaanmatkailusta.

Kummallista kyllä haukut viestissäsi helsinkiläisiä jotka eivät tässäkään ketjussa ole arvostelleet noita paikkakuntia.

Niin, toisinpäinhän tätä haukkumista ei ole lainkaan. Mutta ainahan sitä näkee vain ne "toisen joukkueen" haukut sokeasti. :D Aivan kuten hiekkalaatikolla. :laugh:

Edelleenkin kysyn, oletteko ihan tosissanne?! :D

En lukenut kuin ensimmäisen sivun pari ensimmäistä postausta ja viimeisen sivun ja kyllä pahasti näyttää siltä että Helsinkiläisillä ihmisillä on kovaa katkeruutta ja ilkimielisyyttä muuta suomea kohtaan.

Lähinnä tällä viimeiselläkin sivulla on vain haettu positiivisia puolia muista paikkakunnista ja tämä ei Helsinkiläisiä näytä ilostuttavan, päinvastoin.

Mistä se sinun mielestäsi kertoo?

En lukenut kuin ensimmäisen sivun pari ensimmäistä postausta ja viimeisen sivun ja kyllä pahasti näyttää siltä että Helsinkiläisillä ihmisillä on kovaa katkeruutta ja ilkimielisyyttä muuta suomea kohtaan.

Lähinnä tällä viimeiselläkin sivulla on vain haettu positiivisia puolia muista paikkakunnista ja tämä ei Helsinkiläisiä näytä ilostuttavan, päinvastoin.

Mistä se sinun mielestäsi kertoo?

No lue se ketju ja mieti itse mitä se kertoo kaikista lapsellisista ihmisistä asuivat sitten vaikka kuussa. :D

Eli olette tosissanne, selvä eipä mulla muuta. :D:D

Morjens :wave:

Että tälleen.

[QUOTE="vieras";27204421]No siis voitko ystävällisesti kertoa mistä löytyy vastaavankaltainen paikka tästä maasta kuin Helsingin keskusta? Olen käynyt useimmissa suomalaisissa pikkukaupungeissa mutta vielä ei ole tullut vastaan.

Ja edelleen on naurettavaa verrata sitä ABC-kahvilakyläkeskusta Helsinkiin :D[/QUOTE]

No ainakaan siellä ABC-kahvilakyläkeskuksessa ei tule avohoitopotilaat ja nuole 6-vuotiasta tyttöä naamasta. Eli 100 kertaa mieluummin asun lapseni kanssa turvallisessa ympäristössä :)

Niin ja olen siis asunut Helsingissä, vuoden Kalliossa, eikä mennyt päivääkään etteikö avohoitopotilaita nähnyt. Hyi hlvetti, säälittää ne lapset, jotka siellä joutuu lapsuutensa olemaan :(

[QUOTE="vieras";27207924]No ainakaan siellä ABC-kahvilakyläkeskuksessa ei tule avohoitopotilaat ja nuole 6-vuotiasta tyttöä naamasta. Eli 100 kertaa mieluummin asun lapseni kanssa turvallisessa ympäristössä :)

Niin ja olen siis asunut Helsingissä, vuoden Kalliossa, eikä mennyt päivääkään etteikö avohoitopotilaita nähnyt. Hyi hlvetti, säälittää ne lapset, jotka siellä joutuu lapsuutensa olemaan :([/QUOTE]

oot se sama joka tohon toiseen ketjuun painotti että on asunut helsingissä ja joka puolella ei voi olla törmäämättä aviksiin :D ja nyt sanot että oot asunut vain kalliossa :D:D

Yhteistyössä